مجله ی راف نت

روش های کاهش پینگ بازی

روش های کاهش پینگ بازی

حتما دفعات بسیاری اینترنت خود را تحت آزمایش سرعت قرار داده‌اید. این کار را به خصوص در زمانیکه سرعت اینترنت شما نوسان دارد شاید بیشتر از قبل هم حتی انجام دهید. در صفحه‌ای که نتایج تست سرعت به شما نمایش داده می‌شود، نتایج مختلفی درباره سرعت دانلود، سرعت آپلود، سرور و … ثبت می‌‎شوند. اما یکی از نتایجی که معمولا نادیده گرفته می‌شود و پشت اهمیت دادن زیاد به سرعت دانلود قرار می‌گیرد، پینگ نام دارد.

این در حالیست که پینگ ثبات و پایداری فعالیت‌های در لحظه شما را مانند بازی آنلاین یا ویدیو کنفرانس مشخص می‌کند. دقیقا مانند دنیای واقعی که موانع مختلف مانند سرعت گیر و … باعث ایجاد ترافیک می‌شود، شبکه نیز همانند یک جاده است که بین نقطه شروع و پایانش موانعی وجود دارد. در ادامه این مقاله به این که پینگ چیست و چگونه آن را اندازه می‌گیرند و همچنین روش‌های کاهش پینگ بازی آنلاین می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: راهنمای تست سرعت اینترنت

 

 

فهرست مطالب

پینگ چیست؟

اگر با بازی‌های اینترنت و یا سرویس‌های مختلف سر و کار داشته باشید، حتما تا کنون برایتان سوال شده که پینگ یعنی چه. کلمه پینگ همنام با تکنولوژی سونار که به طور سنتی در زیردریایی‌ها برای نمایش نزدیکی به کار می‌رفت، نامگذاری شده است. اگر بخواهیم بهتر بگوییم که پینگ اینترنت چیست، می‌توانیم بگوییم که پینگ به مدت زمانی که طول می‌کشد تا داده‌ها از محل یک کامپیوتر یه دیگری برود، اشاره می‌کند. تست‌های پینگی که شما انجام می‌دهید، میزان تاخیر را با واحد میلی ثانیه اندازه گیری می‌کنند، تا شما را از اینکه چه مدت زمانی طول می‌کشد که داده در سطح اینترنت سفر کند و دوباره به محل اصل یخودش باز گردد، مطلع سازد.

تاخیر بالا به معنای زمان بارگذاری کندتر و تاخیر کم به معنای بارگذاری با سرعت بالاست. توجه داشته باشید که اگرچه عبارت تخصصی تاخیر یا همان Latency است، اما معمولا این دو واژه پینگ و تاخیر به جای یکدیگر نیز استفاده می‌شوند.

هرباری که یک کاربر از سایتی بازدید می‌کند، دستگاه درخواستی به وب سرور که به طور فیزیکی در فاصله دورتری قرار دارد ارسال می‌کند. داده برای این درخواست‌ها به صورت بسته ارسال می‌شود. مکان جغرافیایی وب سرورها بسته به هر شرکتی متفاوت است و بدین ترتیب سفر و عبور یک بسته به یک سایت خارجی نسبت به یک سایت داخلی زمان بیشتری می‌گیرد.
برخی کارها و فعالیت‌ها به طور پیش فرض دارای اقدامات احتیاطی لازم برای مهار اثرات منفی تاخیر دارند؛ برای مثال پخش سرویس‌های پخش ویدیوی آنلاین برای تکه بعدی ویدیوی در حال پخش دارای یک بافر هستند. پینگ به خصوص در زمان فالیت‌های در لحظه مانند بازی آنلاین اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند و تاخیر بالا باعث می‌شود که بازی دچار لگ شود یا کاربر را از بازی بیرون بیندازد. به همین خاطر است که کاهش پینگ بازی اهمیت بالایی پیدا می‌کند.

 

بیشتر بخوانید:انتخاب بهترین مودم‌ گیمینگ

 

کاهش پینگ گیم

چگونه پینگ را تست کنیم؟

برای تست پینگ بازی چندین و چند روش مختلف پیش پای شما قرار دارد که هم با گوشی و تبلت و هم با کامپیوتر قابل انجام است. در وهله اول سایت‌های بسیاری هستند که سرویس تست سرعت اینترنت در اختیار شما می‌گذارند که در کنار تست سرعت دانلود و آپلود به شما میزان پینگ را نیز نمایش می‌دهند. مانند سایت speedtest.net که در صدر سایت‌های قدرتمند ارائه دهنده این سرویس قرار دارد.
در ادامه همین سایت و سایت‌های مشابه دارای اپلیکیشن نیز هستند که می‌توانید آن را بر روی دستگاه هوشمند خود نصب کنید و از خدمات تست آن بهره ببرید. اما راه بعدی استفاده از CMD در کامپیوتر است؛ به این ترتیب که:

در سیستم عامل ویندوز:

• ابتدا استارت ویندوز را باز کنید.
• در قسمت سرچ CMD را جستجو کرده و اینتر بزنید.
در سیستم عامل iOS:
• ابتدا بر روی ایکون Spotlight بزنید.
• سپس در کادر جستجو Terminal را سرچ و انتخاب کنید.

در صفحه‌ای که باز می‌شود ping <domain> را تایپ کنید. در اینجا به جای <domain> همان سایتی را می‌خواهید که پینگ آن با اینترنت شما سنجیده شود را بنویسید که می‌تواند گوگل، سرور بازی و … باشد. کامپیوترها یک بسته پینگ به دامین ارسال می‌کنند و این موضوع را که چقدر طول می‌کشد که بسته بین منبع اولیه و وب سرور مقصد حرکت کند را ردگیری می‌نمایند.

پینگ خوب چیست؟

به طور کلی بازه بندی پینگ را در سه بازه کلی دسته بندی می‌کنند. بین 20 تا 50 را پینگ عالی، بین 50 تا 100 را پینگ و بیش از 100 میلی ثانیه را پینگ می‌نامند. که اگر شما گیمر باشید و در بازه پینگ سوم قرار دارید باید حتما فکری به حال کاهش پینگ بازی خود بکنید!

 

بیشتر بخوانید: چه اینترنتی برای گیم خوبه

 

روش های کاهش پینگ بازی

خب همانطور که در بالاتر هم به آن اشاره شد، پینگ بازی برای گیمرهای حرفه‌ای از اهمیت بالایی برخوردار است و همینطور روش‌هایی که منجر به این کار می‌شود؛ در ادامه به 4 مورد از راه های کاهش پینگ بازی اشاره می‌کنیم:

 

1. بستن برنامه‌های اضافی به صورت Force Close

هنگام بازی کردن آنلاین، یکی دیگر از راه هایی که منجر به کاهش پینگ بازی می‌شود، بستن برنامه‌هایی است که به طور مخفیانه در حال اجرا در پس زمینه می‌باشند. این برنامه‌ها مانند آپدیت کننده‌ها به طور خودکار هر چند دقیقه یکبار به اینترنت متصل شده و به روزرسانی‌ها را جستجو می‌کنند و در حالت عادی نیز باعث کاهش سرعت اینترنت می‌شوند.
برای اینکار به Task Manager کامپیوتر خود مراجعه کنید و برنامه‌هایی بلااستفاده و مزاحم را با استفاده از گزینه End Task ببندید. نرم افزارهایی مانند Torrent یا IDM نیز که مستقیما با دانلود و … سر و کار دارند را نیز در اولین فرصت ببندید.

2. خاموش کردن آپدیت خودکار

این کار برای ما ایرانی‌ها به طور پیش فرض انجام شده است چون ویندوزهای ما تماما قفل شکسته و کرک شده هستند و برای اینکه سیستم ما دچار آسیب نشوند، مجبوریم که در همان ابتدای نصب ویندوز آپدیت خودکار را غیرفعال کنیم. که این کار باعث کاهش پینگ بازی و افزایش سرعت اینترنت نیز می‌شود.

همچنین می‌توانید برای تایمی که در حال بازی آنلاین هستید، آنتی ویروس را نیز غیرفعال کنید تا پهنای باند شما را از بین نبرد.

3. تنظیمات شبکه خود را ریست کنید

اگر با کامیپوتر یا لپ تاپ خود بازی آنلاین می‌کنید، احتمالا از طریق یک روتر یا مودم به اینترنت متصل می‌شوید. ریست کردن مودم باعث می‌شود بسیاری از مشکلات اتصال حل شوند. برای این کار به طور کلی دو راه پبش رو دارید؛ اولی اینکه مودم خود را خاموش کنید و از برق بکشید و بعد از چند دقیقه آن را دوباره روشن کنید. یا اینکه کلا مودم را ریست فکتوری کنید و از ابتدا تنظیمات آن را انجام دهید. با هر دو روش می‌توانید به سادگی بسیاری از مشکلات اینترنت خود را برطرف نمایید.

 

 کاهش پینگ

 

4. انتخاب نزدیک ترین سرور

 

وقتی در حال بازی آنلاین هستید و به دنبال کاهش پینگ بازی هستید، آسان ترین راه و در واقع ساده ترین راه این است که سروری را انتخاب کنید که به محل شما نزدیکتر باشد. مثلا اگر از ایران در حال بازی هستید و سرورهای بازی مثلا در چین، آلمان و ترکیه قرار دارد، بهتر است که سرور ترکیه را انتخاب کنید چون به ایران نزدیکتر است؛ به این ترتیب بسته‌ها زمان کمتری برای جابجایی بین شما و وب سرور نیاز دارند و به این ترتیب میزان پینگ شما کاهش می‌یابد.

5. فرمور مودم را آپدیت کنید

یکی از روش های کاهش پینگ بازی که هزینه‌ای هم ندارد، آپدیت فرمور مودم است، این کار باعث می‌شود که باگ‌های آن از بین برود و به دنبال آن، کارایی بهتری پیدا نماید. بسیاری از مودم‌ها فرمورهای قدیمی دارند که باعث می‌شود دسترسی صحیح مودم به اینترنت دچار مشکل شود.

بیشتر بخوانید:فرمور یا فریمور مودم چیست؟

6. کامپیوتر خود را تمیز کنید

بله! این کاری است که فقط از عهده خود شما برمی‌آید. کیس کامپیوتر خود را تمیز کنید. گرد و خاک بزرگترین دشمن بازی کردن است. گرد و خاکی که بر روی اجزای مختلف کامپیوتر شما می‌نشیند می‌تواند باعث افزایش دما و کاهش سرعت پردازش شود. این موضوع حتی می‌تواند بر روی کارت شبکه شما تاثیر بگذارد و باعث ایجاد پینگ‌های بالا شود.

پس بهتر است برای کاهش پینگ بازی، تمیز کردن داخل کیس کامپیوتر را فراموش نکنید.

7. استفاده از کابل شبکه

بله، استفاده از اتصال بی‌سیم بسیار ساده و بی‌دردسر است؛ اما آیا به این موضوع توجه کرده‌اید که شاید وای فای مودم شما قدرت لازم برای انتقال اطلاعات را ندارد و به همین خاطراست که سرعت کمی را تجربه می‌کنید؟ پس بهتر است برای بازی آنلاین از اتصال با سیم استفاده کنید که هیچ محدودیتی برای شما ایجاد نمی‌کند. این یکی از روش های کاهش پینگ بازی است که به سادگی و با کمترین هزینه قابل انجام است.

8. قطع وای فای بقیه دستگاه‌ها

در خانه یا محل زندگی شما قطعا افراد دیگری هم هستند که از مودم شما در حال استفاده می‌باشند یا اینکه خود شما چندین دستگاه دارید که به طور همزمان به مودم متصلند. خب مشخصا این موضوع باعث می‌شود که پهنای باند کم و به تبع آن پینگ بازی بالا رود و شما در بازی آنلاین به مشکل بخورید.

پس برای کاهش پینگ بازی بهتر است که همه دستگاه‌های دیگر را از شبکه خود خارج کنید و یا حتی وای فای مودم را غیرفعال و از کابل برای اتصال استفاده نمایید.

در این مقاله از راف نت سعی کردیم به اینکه پینگ چیست بپردازیم، روش‌های اندازه گیری پینگ و همچنین روش هایی برای کاهش پینگ بازی را نیز مطرح کردیم. بین این هشت روش قطعا یکی از روش‌ها پاسخگوی نیاز شما خواهد بود اما اگر دیدید با استفاده از این روش‌ها همچنان پینگ بالایی دارید، بهتر است که پینگ سرور بازی را بررسی کنید یا با شرکت ارائه دهنده سرویس اینترنت خود تماس بگیرید.

درباره‌ی rafmag

همچنین ببینید

تفاوت سرعت اینترنت با کابل و وایرلس

تفاوت سرعت اینترنت با کابل و وایرلس

کابل های اترنت اغلب جنبه نادیده گرفته شده یک شبکه خانگی هستند. بسیاری از مردم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *