مجله ی راف نت

راهنمای تست سرعت اینترنت

راهنمای تست سرعت اینترنت

حتما شنیده یا تجربه کرده‌اید که بسیاری از شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت چقدر درباره سرعت و کیفیت سرویس‌هایی که ارائه می‌دهند تبلیغ می‌کنند ولی به محض اینکه از آن‌ها همان سرویس‌ها را تهیه می‌کنید، میبینید که چقدر همه چیز با واقعیت فاصله دارد! در این مواقع وقتی سراغ این شرکت‌ها می‌روید و اعلام شکایت می‌کنید معمولا عالم و آدم و آسمان و زمین را مقصر می‌دانند و در نهایت به شما یکسری تنظیمات را ابتدایی را می‌گویند تا مدتی با آن سرگرم شوید و در نهایت هم هیچ تغییری در سرعت اینترنت شما ایجاد نخواهد شد!
در این مقاله قصد داریم به ده سایتی که ابزاری برای تست سرعت اینترنت و تست پینگ در اختیار شما قرار می‌دهند اشاره کنیم تا بتوانید به سادگی سرعت اسمی ارائه شده توسط شرکت‌ها با سرعت واقعی ارائه شده به شما را پیدا کنید. این ده سایت تست سرعت اینترنت یا به عبارتی تست سرعت مودم، شاید در بعضی از موارد مسدود باشند و نیاز به ابزار تغییر آی پی داشته باشند اما به طور کلی این ده سایت، از معروف ترین و دقیق ترین ابزاری هستند که می‌توان برای تست سرعت اینترنت و تست پینگ پیدا کرد.

فهرست مطالب

Ookla

این سایت، ارائه دهنده اصلی ابزار تست سرعت است و به عنوان پرچمدار این حوزه محسوب می‌شود. کاربران بخاطر تشخیص نوع شبکه اینترنت و همچنین کارکرد عالی آن به این سایت خیلی اعتماد دارند. حتی بسیاری از شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت خودشان این سایت را توصیه می‌کنند. در این سایت با یک کلیک بر روی دکمه، می‌توانید به سرعت دانلود و آپلود و میزان پینگ اینترنت خود دست پیدا کنید.
برخلاف بسیاری از ابزارهای تست سرعت اینترنت که خودشان ارائه دهنده اینترنت هستند، Ookla اینگونه نیست و به همین جهت، نتایج آن کاملا عاری از هرگونه جهتگیری و تضاد منافع و بسیار دقیق است.
ویژگی بسیار مهم درباره Ookla این است که به کاربران اجازه می‌دهد اینترنت خود را با هر سروری را در هر جهان تست نمایند. این در حالیست که به محض وارد شدن به این سایت، خودش کشور شما را تشخیص داده و بهینه ترین سرور داخل کشور شما را انتخاب می‌کند. اما با این حال شما همچنان توانایی انتخاب سرور دیگری را در هر جای جهان دارید. تست پینگ این سایت برای کسانی که کنجکاوند که بدانند تفاوت پینگشان نسبت به مکان‌های دیگر جهان چقدر است، بسیار مناسب می‌باشد.

• مزایا

– کاملا بی‌طرفانه
– پرچم دار جهان در این حوزه
– داشتن تست پینگ
– انتخاب سرور
– رایگان

• معایب

– سایت دارای تبلیغات بسیار

NetSpot

غیر از یک ابزار تست سرعت اینترنت ساده، NetSpot یک ابزاری برای آنالیز پوشش دهی بی سیم، امنیت شبکه، امکانتات شبکه و … می‌باشد. این سایت با آنالیز رفتار فرکانس رادیویی بیسیم به هر کسی می‌تواند کمک کند تا به طور بهینه‌ای شبکه‌های بیسیم خود را راه اندازی کند.
NetSpot می‌تواند به شما در تشخیص میزان پوشش دهی وای فای، پیدا کردن نقاط کور و همچنین در پیدا کردن محل نصب تجهیزات تا بیشترین کارایی را داشته باشند، کمک نماید. با جمع آوری و گردآوری اطلاعات توسط این نرم افزار، کاربران می‌توانند اطلاعات مهمی درباره شبکه خود و محیط کاری خود دست پیدا نمایند تا کارکرد شبکه بیسیم خود را به بهینه ترین حالت برسانند.

• مزایا

– خدمات عیب یابی بی سیم جامع
– دارای ویژگی‌‎های بسیار
– مناسب برای کسب و کارها
– رایگان برای استفاده شخصی

• معایب

– رابط کاربری پیچیده
– بسیار قدرتمندتر از یک ابزار تست سرعت اینترنت

Verizon Speed Test

Verizon Wireless یکی از بزرگترین ارائه دهنده‌های اینترنت در آمریکا است که بیش از 147 میلیون مشتری دارد. با این تعداد زیادی مشتری و طرح‌های مختلف اینترنت، دور از ذهن نیست که این شرکت دارای یک ابزار تست سرعت اینترنت نیز باشد. اگرچه این شرکت با ارائه یک سرویس تست سرعت اینترنت، یکی از شرکت‌های خوب محسوب می‌شود اما باید بررسی کرد که ایا این شرکت سرعت را به صورت بی‌طرفانه‌ای نمایش میدهد یا خیر.

• مزایا

– رابط کاربری خوب
– داشتن لینک به منابع و اطلاعات دیگر
– رایگان

• معایب

– شاید جانب دارانه
– تبلیغات زیاد برای Verizon
– فقط مناسب کشور امریکا

Google Fiber Speed Test

تست پینگ

 

این هم ابزار دیگری برای تست سرعت مودم از گوگل است که یکی از اصلی ترین ارائه دهنده فیبر نوری در جهان محسوب می‌شود. با اینکه اینترنت مبتنی بر فیبر نوری دارای بیشترین سرعت در مقایسه با سایر اینترنت‌هاست اما همچنان بسیاری ترجیح می‌دهند از اینتنرت بیسیم استفاده نمایند.
طراحی این ابزار به گونه‌ای است که برای تست سرعت هرگونه اینترنتی مناسب است. رابط کاربری آن ساده و مینیمال است، درست همان چیزی که کاربران از گوگل انتظار دارند. بدون داشتن اذیت و آزار تبلیغات، کاربران با فشردن یک دکمه می‌توانند فرایند تست را آغاز نمایند. با این کار، سرعت سنج این سایت شروع به حرکت می‌کند و سرعت دانلود و آپلود و پینگ را در اختیار شما قرار می‌دهد.

• مزایا

– داشتن تست پینگ
– رابط کاربری ساده
– بدون تبلیغات
– رایگان

• معایب

– به طور بالقوه‌ای جانبدارانه

Fast

تست سرعت مودم

 

Fast.com یکی از ابزارهای آسان و ساده تست سرعت اینترنت است که توسط نتفلیکس پایه گذاری شده است. این سایت با تست کردن اتصال شما بین دستگاه شما و سرورهای نتفلیکس، سرعت دانلود شما را اندازه گیری می‌کند. به محض وارد شدن به این سایت که سایت رسمی تست سرعت اینترنت نتفلیکس است، سرعت شما اندازه گیری شده و بر روی صفحه نمایش داده می‌شود. البته اگر این مقدار کمی با مقداری که شرکت ارائه دهنده اینترنت به شما اعلام کرده تفاوت دارد، زیاد جای نگرانی نیست.

• مزایا

– بدون تبلیغات
– رابط کاربری بسیار ساده
– انجام تست با پروتکل HTTPS

• معایب

– نداشتن اطلاعات درباره عیب یابی و ارتقای سرعت اینترنت

SpeedOf.me

این سایت یک تست کننده سرعت پهنای باند است که برای سازگاری با بیشتر سیستم عامل‌ها طراحی شده و برای استفاده در موبایل نیز بهینه سازی شده است. SpeedOf.me برنامه مفیدی برای تست سرعت دانلود و آپلود است و نتایج را با نمودار گرافیکی رنگی ارائه می‌دهد.
اگر به دنبال تست سرعت اینترنت در طول زمان مشخصی هستید، این سایت دارای نمودار تاریخچه سرعت است تا شما بتوانید سرعت‌ها را با هم مقایسه کنید و برای ارتقای سرعت و عیب یابی به سرعت اقدام نمایید. از آنجایی که سرعت اینترنت شرکت‌ها در بعضی ساعات افت می‌کند، این سایت می‌تواند ساعاتی را که سرعت اینترنت شما بیشتر است را برای شما مشخص نماید.

• مزایا

– طراحی شده با HTML5 بهینه برای موبایل و دسکتاپ
– رایگان
– نمایش راحت اطلاعات

• معایب

– دارای تبلیغات
– رابط کاربری نچندان جذاب

AT&T Internet Speed Test

پینگ مودم

یکی دیگر از ابزارهای تست سرعت مودم است که توسط DSLReports ساخته شده و با اینکه مقداری منسوخ شده بنظر می‌آید اما به خوبی عمل کرده و نتایج دقیقی ارائه می‌کند. نتایج به صورت تکست نمایش داده می‌شود که می‌توان آن‌ها را کپی و برای استفاده‌های بعدی ذخیره نمود.

• مزایا

– محسابه سرعت تقریبی دانلود فایل‌های MP3 و ویدیو کلیپ‌ها
– محاسبه سرعت تقریبی آپلود ضمیمه‌های ایمیل و گالری تصاویر

• معایب

– عدم نمایش اطلاعات درباره محل تست
– عدم نمایش آدرس IP شما
– عدم نمایش اطلاعات درباره شرکت ارائه دهنده اینترنت شما
– عدم نمایش تست پینگ بر روی موبایل

SpeedSmart

اسپیداسمارت ابزار مفیدی برای تست سرعت اینترنت است که اطلاعات درباره سرعت دانلود و آپلود، تست پینگ و … ارائه می‌دهد. اطلاعات پینگ ارائه شده توسط این سایت، اگر به دنبال آنالیز عمیقتر اتصال اینترنتتان هستید، بسیار برای شما مفید خواهد بود.
SpeedSmart دارای چندین تنظیم پیشرفته است تا به بهترین اتصال اینترنت دست پیدا کند. همچنین اپلیکیشن‌هایی برای اندروید و IOS دارد که می‌تواند تاریخچه نتایج را ذخیره نماید. به وسیله این لیست تاریخچه پر از جزییات، نمودار و آماری که این ابزار در اختیار ما می‌گذارد، همیشه می‌توان میزان تغییر سرعت اینترنت را زیر نظر گرفت.

• مزایا

– استفاده آسان
– بدون پاپ آپ
– داشتن تست پینگ
• معایب
– طولانی بودن زمان تست
– نداشتن ویژگی‌هایی برای افزایش سرعت اینترنت

Xfinity Speed Test

تست سرعت اینترنت

 

این ابزار توسط Comcast Cable Communications ساخته شده که برای تست سریع سرعت اینترنت بسیار مناسب است. فقط چند ثانیه زمان می‌برد تا این سایت سرعت دانلود و آپلود شما را نمایش داده و نتایج تست پینگ را نیز به شما نشان دهد.
مانند ابزارهای دیگر، یک سرور را به طور خودکار برای تست پینگ انتخاب می‌کند و به شما اجازه انتخاب سرور دیگر را هم می‌دهد. این ابزار بدون تبلیغات است و بسیار کار راه انداز می‌باشد! همچین چند پیشنهاد برای افزایش سرعت اینترنت مانند محل قرارگیری مودم، قابلیت‌های مودم، آپدیت سیستم عامل و … را نیز به شما ارائه می‌کند.

• مزایا

– بدون تبلیغات
– داشتن پروتکل امن HTTPS
– امکان انتخاب سرور
– پشتیبانی از IPv6 و IPv4
– قابلیت به اشتراک گذاری نتایج
– استفاده آسان

• معایب

– عدم نمایش آدرس آی پی
– نداشتن نمودار- عدم کارکرد با مینیمایز کردن پنجره مرورگر یا جابجایی بین تب‌ها

Meteor: Free Internet Speed & App Performance Test

Meteor اپلیکیشنی برای تست سرعت اینترنت از OpenSignal هم برای اندروید و هم iOS است که به شما اجازه تست سرعت دانلود و آپلود و تست پینگ را می‌دهد. در انتهای تست، خود نرم افزار، لیستی از اپلیکیشن‌های پیشنهادی که با سرعت اینترنت شما سازگارند را نمایش می‌دهد. این اپ سرعت اینترنت را در چهار رده کلی ضعیف، خوب، خیلی خوب و عالی قرار داده و شما را از آن مطلع می‌سازد.

• مزایا

– استفاده اسان
– رابط کاربری زیبا
– نتایج دقیق
– تست پینگ

• معایب

– زمان طولانی برای انجام دادن تست

در نهایت باید به این نکات اشاره نمود که اگر سرعت اینترنت شما کم است و نسبت با آن چیزی که از شرکت تهیه کرده‌اید تفاوت دارد، می‌توانید اگر مودم اینترنت همراه دارید مکان آن را در خانه تغییر دهید و یا از سیمکارت‌های اپراتورهای مختلف استفاده نمایید و اگر از اینترنت ADSL استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که مودم به روزی دارید و حتما از اسپلیتر استفاده می‌کنید. برای مشاهده انواع مودم های با کیفیت و مدرن با قیمت مناسب اینجا کلیک کنید.

گاهی اوقات هنگام تست کردن سرعت اینترنت در سایت‌های بالا، شاید نتایج با مقدار واقعی سرعت اینترنت شما متفاوت باشد. به همین خاطر زمان تست سرعت اینترنت مطمئن شوید، کسی از پهنای باند را با دانلود فایل حجیم یا تماشای فیلم انلاین اشغال نکرده باشد و فقط از یک دستگاه تست را انجام دهید تا نتایج به واقعیت نزدیکتر باشد.

درباره‌ی rafmag

همچنین ببینید

راهنمای خرید و قیمت 16 مدل از بهترین مودم‌ ADSL خانگی

راهنمای خرید و قیمت 16 مدل از بهترین مودم‌ ADSL خانگی

به منظور دستیابی به سرعت اینترنت مناسب، تحقیق در مورد انتخاب مودم بسیار مهم است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *