مجله ی راف نت

تفاوت سرعت اینترنت با کابل و وایرلس

تفاوت سرعت اینترنت با کابل و وایرلس

کابل های اترنت اغلب جنبه نادیده گرفته شده یک شبکه خانگی هستند. بسیاری از مردم هر روز بدون فکر کردن از آنها استفاده می کنند. این خطرناک است، زیرا کابل های اترنت می توانند تأثیر مستقیمی بر سرعت اینترنت آنها داشته باشند. در این بخش از مجله راف نت، می‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که تفاوت سرعت اینترنت با کابل و وایرلس چیست؟ پس با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

 

مسلماً، کابل‌های اترنت می‌توانند گیج‌کننده باشند، زیرا انواع و دسته‌های مختلفی دارند، اما مهم است که بدانید برخی از آنها بسته به اینکه برای چه کاری از آنها استفاده می‌کنید بهتر از سایرین هستند.

کابل های اترنت چه کار می کنند؟

برای بررسی تفاوت سرعت اینترنت با کابل و وایرلس، باید بگوییم که کابل های اترنت نوعی کابل شبکه هستند که برای اتصال کامپیوترها به اینترنت با اتصال سیمی استفاده می شود.

علاوه بر این، کابل‌های اترنت را می‌توان برای ارتباط بین رایانه‌ها و دستگاه‌های دیگر مانند چاپگرها و دستگاه‌های فکس استفاده کرد. آنها همچنین برای اتصال مودم شما به روتر شما (اگر دستگاه های جداگانه ای هستند) استفاده می شوند. برای ارائه تصویری از اینکه یک شبکه خانگی ممکن است شبیه باشد:

همانطور که می دانید، کابل های اترنت را می توان برای اکثر دستگاه های خانگی استفاده کرد.

 

تفاوت اینترنت با کابل و وایرلس چیست

اترنت چقدر سریعتر از وای فای است؟

وقتی صحبت از اتصالات وای فای در مقابل اترنت می شود، کابل اترنت سرعت ثابت تری را ارائه می دهد. ممکن است در مقایسه تفاوت سرعت اینترنت با کابل و وایرلس تصور شود که کابل شبکه به طور کل برتری دارد. با این حال، با پیشرفت مداوم در فناوری وای فای، تفاوت در سرعت کمتر می شود. اتصال اترنت بسته به کابلی که استفاده می کنید و سرعت ارائه شده در برنامه شما می تواند تا 10 گیگابیت بر ثانیه را پشتیبانی کند. استانداردهای جدید وای فای می توانند تا 866.7 مگابیت بر ثانیه سرعت ارائه دهند.

در بررسی تفاوت سرعت اینترنت با کابل و وایرلس توجه به این نکته مهم است که بدون توجه به اینکه از وای فای یا اتصال اترنت استفاده می کنید، سرعت از مقدار پیشنهادی در برنامه شما تجاوز نمی کند. به عنوان مثال، اگر برای 150 مگابیت بر ثانیه پرداخت می کنید، این حداکثر سرعتی است که در کابل اترنت یا اتصال وای فای دریافت می کنید. تفاوت این است که اتصال اترنت توسط تداخلات خارجی قطع نمی شود و می تواند به طور مداوم سرعت های موجود در روتر شما را ارائه دهد.

 

اطلاعات بیشتر: مودم های دی لینک

 

چرا باید از کابل های اترنت استفاده کرد؟

اتصالات اترنت نسبت به اتصال بی سیم دستگاه های خود، اتصال مطمئن تری را ارائه می دهند. شاید بتوان گفت این یکی از قطعی‌ترین مواردی است که بتوان به عنوان تفاوت سرعت اینترنت با کابل و وایرلس نام برد.

اتصالات بی سیم (به عنوان مثال WiFi) در معرض تداخلی هستند که اتصالات اترنت با آن مواجه نمی شوند (مانند دیوارها، سایر دستگاه های الکترونیکی که از همان کانال رادیویی استفاده می کنند و غیره). در واقع، اتصال اینترنت شما از طریق اترنت سریعتر از زمانی است که از اتصال بی سیم استفاده می کنید.

ایا کابل شبکه در سرعت اینترنت تاثیر دارد؟

از زمان نوشتن این مقاله، سرعت کابل اترنت تا 10 گیگابیت در ثانیه را می توان انتظار داشت، در حالی که جدیدترین نسخه های WiFi تنها می توانند حداکثر سرعت 867 مگابیت بر ثانیه (802.11ac) و 150 مگابیت در ثانیه (802.11n) را ارائه دهند. این یک تفاوت قابل توجه است.

در اینجا ذکر این نکته ضروری است که صرفاً استفاده از کابل های اترنت منجر به اینترنت 10 گیگابیت در ثانیه نمی شود. شما باید مطمئن شوید که تجهیزات اینترنتی مناسب در خانه خود دارید. همچنین باید مطمئن شوید که پهنای باند کافی را از ارائه دهنده خدمات اینترنت (ISP) خود دریافت می کنید.

اجازه بدهید تفاوت سرعت اینترنت با کابل و وایرلس را با مثالی توضیح دهیم. اینترنت خانه خود را مانند سیستم لوله های آب تصور کنید. اگر جریان آب از خیابان 20 گالن در دقیقه باشد اما لوله های شما فقط 5 گالن در دقیقه آب را تحمل کنند، دوش شما فقط 5 گالن در دقیقه آب دریافت می کند. لوله های این مثال کابل های اترنت شما هستند و دوش شما دستگاه شما (لپ تاپ، تلویزیون هوشمند و غیره) است.

 

تفاوت سرعت اینترنت با کابل و وایرلس

 

نکته اینجاست که اگر برای اینترنت گیگابیت (1 گیگابیت در ثانیه) پرداخت می کنید اما کابل های اترنت شما فقط می توانند 10 مگابیت بر ثانیه را پشتیبانی کنند، دستگاه شما فقط به 10 مگابیت در ثانیه دسترسی خواهد داشت. شما نمی توانید داده ها را سریعتر از آنچه که برای آن طراحی شده اند، از طریق کابل ها وارد کنید.

همین امر در مورد کابل های اترنت نیز صادق است. شما باید مطمئن شوید که آنها می توانند از پهنای باند (یعنی سرعت) که توسط ISP در اختیار شما قرار می گیرد، پشتیبانی کنند. کابل‌های اترنت اینترنت شما را سریع‌تر نمی‌کنند، اما در صورت استفاده از کابل‌های اشتباه، مطمئناً می‌توانند سرعت آن را کاهش دهند. این نیز یک مورد دیگر در تفاوت سرعت اینترنت با کابل و وایرلس است.

 

آیا طول کابل اترنت بر سرعت اینترنت تأثیر می گذارد؟

پاسخ منفی است. در بیشتر موارد، بر اساس طول کابل اترنت که دریافت می کنید، هیچ افت سرعت یا قابلیت اطمینان را تجربه نمی کنید. تنها زمانی باید نگران این موضوع باشید که در حال نصب شبکه در یک ساختمان اداری بزرگ هستید که طول کابل‌ها بیش از 100 متر باشد.

 

برای گیمینگ بهتره از کابل LAN استفاده کنیم یا از شبکه‌ی وای فای؟

گیمرهای حرفه ای برای ادامه ی رقابت در بازی، به بهترین ترین اتصال نیاز دارند، به خصوص در بازی های تیراندازی سریع یا مسابقه ای. به همین دلیل است که برخی از گیمرها یک روتر گیمر را در مقابل یک روتر معمولی انتخاب می کنند.

 

بیشتر بخوانید: بهترین مودم سیم کارتی برای گیم

 

از آنجایی که اترنت یک اتصال سیمی است، کمترین تأخیر را در بین راه حل های بازی آنلاین ارائه می دهد. این برای زمان واکنش رقیب در رقابت شدید بازی مهم است. علاوه بر این، لازم نیست نگران قدرت سیگنال Wi-Fi خود باشید. اگر بتوانید دو سر کابل اترنت را وصل کنید، اینترنت سریع در اختیار دارید.

در نبرد و تفاوت سرعت اینترنت با کابل و وایرلس، اتصال اترنت بهترین انتخاب برای سرعت دانلود باورنکردنی است. اکثر دستگاه های بازی مدرن از اتصال بی سیم 5G بهره می برند. با این حال، شما سرعت کمتری نسبت به اترنت تجربه خواهید کرد، حتی اگر فقط چند مگابیت بر ثانیه باشد. اگر تنظیمات بازی شما اجازه می دهد، از اتصال سیمی استفاده کنید.

 

تفاوت سرعت اینترنت کابلی و وایرلس

 

تاثیر کابل لن در پینگ

اتصال دستگاه به کابل اترنت باعث کاهش سرعت بقیه دستگاه ها با استفاده از وای فای نمی شود. در واقع این می تواند به افزایش سرعت وای فای شما کمک کند زیرا یک دستگاه کمتر به وای فای خانه شما متصل است. این باید سرعت اینترنت و قابلیت اطمینان دستگاه های متصل را بدون کاهش سرعت اتصال وای فای شما بهبود بخشد.

با این حال، همه چیز به قابلیت های پهنای باند شبکه خانگی شما و تعداد دستگاه هایی که در هر زمان معین متصل هستند بستگی دارد. کاربران متعددی که همگی به دلایل مختلف سعی در دسترسی به اینترنت در یک زمان دارند می توانند بر پهنای باند شما تأثیر بگذارند و سرعت شما را کاهش دهند، اما تاثیر کابل لن در پینگ اینترنت نمی تواند منفی باشد.

 

سخن پایانی

در این مقاله، در مورد تفاوت سرعت اینترنت با کابل و وایرلس مطالبی ارائه شد. همچنین به بررسی ویژگی ها و مزایا و معایب هریک از این دو روش اتصال پرداختیم و پیرامون تاثیر کابل لن در پینگ و همچنین استفاده از هرکدام از روش ها در گیمینگ صحبت کردیم. در مقالات قبلی “کابل شبکه چیست؟” و “انواع سوکت کابل شبکه” در مورد هریک از انواع کابل ها و سوکت ها سحبت نموده و بهترین کابل شبکه و سوکت ها در این مقالات معرفی شده اند. جهت هرگونه پرسش پیرامون خرید کابل شبکه، مودم ارزان و با کیفیت، خرید انواع مودم سیمکارتی برای گیم، و سایر محصولات مورد نیاز به وبسایت ما مراجعه نموده و یا در صورت وجود هرگونه مشکل و سوال تخصصی، با واحد پشتیبانی ما در تماس باشید.

درباره‌ی rafmag

همچنین ببینید

انواع مودم ها از نظر نوع اتصال و فناوری

انواع مودم ها از نظر نوع اتصال و فناوری

مودم مخفف Modulator و Demodulator است. این دستگاه به کامپیوتر در انتقال داده ها و …

8 نظر

  1. سلام
    کابل اترنت چیه و کاربردش چیه؟

    • سلام
      کابل اترنت، کابلی است که برای اتصال دستگاه‌ها به شبکه اترنت و اینترنت استفاده می‌شود.

      کابل اترنت دارای انتهایی به نام RJ45 است که می‌توان آن را به پورت LAN دستگاه‌هایی مانند رایانه، لپ‌تاپ، گوشی و غیره متصل کرد.

      کاربردهای کابل اترنت:

      – اتصال رایانه به مودم یا روتر برای دسترسی به اینترنت
      – اتصال دستگاه‌ها به یکدیگر برای انتقال فایل و اشتراک‌گذاری داده
      – گسترش شبکه محلی (LAN) در منزل یا محل کار
      – اتصال دوربین‌های مدار بسته به شبکه
      – ارتباط دستگاه‌های شبکه مانند سوئیچ، فایروال و غیره

      کابل‌های اترنت رایج‌ترین روش فیزیکی برای اتصال دستگاه‌ها به شبکه می‌باشند.

  2. اینترنت کابلی نسبت به وایرلس سریعتره یا کندتر؟

    • به طور کلی، اینترنت کابلی (مثل ADSL، VDSL و Fiber) نسبت به اینترنت بی‌سیم و وایرلس سرعت بالاتری دارد.

      دلایل سرعت بالاتر اینترنت کابلی عبارتند از:

      – پهنای باند بیشتر در اتصالات کابلی
      – ثبات و پایداری بهتر سیگنال در مقایسه با امواج رادیویی وایرلس
      – کمتر تحت تاثیر اختلالات و میدان‌های الکترومغناطیسی اطراف
      – لتنسی (تاخیر) پایین‌تر

      البته در برخی شرایط خاص، ممکن است سرعت وای فای به اندازه کابل باشد. اما به طور کلی و میانگین، سرعت اینترنت کابلی بیشتر از وایرلس است.

      بنابراین اگر سرعت اینترنت ملاک اصلی شماست، اینترنت کابلی انتخاب بهتری نسبت به وایرلس و وای فای خواهد بود.

  3. استفاده از کابل اترنت به جای وای‌فای برای گیمینگ مفیده یا نه؟

    • استفاده از اترنت به جای وای-فای برای گیمینگ (بازی‌های ویدئویی) می‌تواند مزایا و معایبی داشته باشد:

      مزایا:

      -سرعت اینترنت بالاتر و پایدارتر
      اترنت می‌تواند سرعت و پایداری بیشتری نسبت به وای-فای ارائه دهد.

      -پایین بودن لتنسی (تاخیر)
      تاخیر در اترنت معمولاً کمتر از وای-فای است که برای گیمینگ حیاتی است.

      -قیمت پایین‌تر
      در بلند مدت، اترنت می‌تواند مقرون‌به‌صرفه‌تر از وای-فای باشد.

      معایب:
      -برقراری اتصال سخت‌تر
      اتصال اترنت به صورت فیزیکی کمی سخت‌تر از وای-فای است.

      به طور کلی اترنت می‌تواند گزینه بهتری نسبت به وای-فای برای گیمینگ باشد، بویژه اگر سرعت و پایداری اتصال برایتان اهمیت زیادی دارد. البته معایب آن مثل سختی در برقراری اتصال را هم باید در نظر داشته باشید.

  4. طول کابل اترنت روی سرعت اینترنت تاثیر می‌ذاره؟

    • بله، طول کابل اترنت می‌تواند روی سرعت اینترنت تاثیر بگذارد.

      هرچه طول کابل اترنت بیشتر باشد، افت سیگنال بیشتری رخ می‌دهد و سرعت اینترنت پایین‌تر می‌آید. دلیل اصلی این موضوع این است که با افزایش طول کابل، مقاومت الکتریکی کابل نیز بیشتر می‌شود که باعث تضعیف سیگنال و کاهش سرعت می‌گردد.

      به عنوان یک قاعده کلی، کابل‌های اترنت کات ۵ و کات ۶ تا طول ۱۰۰ متر می‌توانند بدون افت سرعت قابل توجهی مورد استفاده قرار بگیرند. اما اگر طول کابل از این مقدار بیشتر باشد، حتماً شاهد کاهش سرعت خواهید بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *