مجله ی راف نت

انواع مودم های خانگی

انواع مودم های خانگی

مودم دستگاهی است که به ارائه دهنده خدمات اینترنت شما (ISP) متصل می شود و به شما امکان دسترسی به اینترنت را می دهد. مودم ها برای اتصال به اینترنت دستگاه های خانه شما بکار می روند. در این بخش از مجله راف نت قصد داریم تا با انواع مودم های خانگی آشنا شویم.

فهرست مطالب

 

مودم ها سیگنال اینترنت ارائه شده توسط ISP شما را به یک اتصال اترنت تبدیل می کنند که می توانید از آن برای دسترسی به اینترنت استفاده کنید. مگر اینکه بخواهید تنها یک دستگاه را با اتصال اترنت سیمی به اینترنت وصل کنید، برای به اشتراک گذاشتن اتصال اینترنت با چندین دستگاه نیز به روتر نیاز دارید. روترها همچنین یک فایروال برای ایجاد یک لایه امنیتی بین شبکه خانگی و اینترنت شما فراهم می کنند.

انواع  مودم های خانگی و حرفه ای با ویژگیهای وختلف در بازار وجود دارد. در اصل، نوع مودمی که استفاده می کنید به نوع اتصال اینترنت شما بستگی دارد:
• مودم های کابلی که از اتصال کابل کواکسیال برای ارائه اینترنت پرسرعت استفاده می کنند، رایج ترین گزینه هستند. مودم های کابلی معمولاً از پهنای باند بیشتری نسبت به انواع دیگر مودم ها پشتیبانی می کنند، بنابراین می توانند سریع ترین سرعت اینترنت موجود را ارائه دهند.
• مودم‌های ADSL خانگی، که از اتصال کابل تلفن برای ارائه اینترنت پرسرعت استفاده می‌کنند، در حال کاهش هستند، اما همچنان نسبتاً رایج هستند. مودم های DSL معمولاً به اندازه مودم های کابلی از پهنای باند پشتیبانی نمی کنند اما بسیار سریعتر از مودم های Dial-up هستند.
• مودم‌های Dial-up، که از اتصال کابل تلفن برای ارائه اینترنت تلفنی استفاده می‌کنند، در دهه 1990 و اوایل دهه 2000 بسیار رایج بودند، اما امروزه به ندرت مورد استفاده قرار می‌گیرند. مودم‌های Dial-up از پهنای باند بسیار کمی پشتیبانی می‌کنند، اما ممکن است همچنان در مناطقی استفاده شوند که گزینه‌های خدمات اینترنتی دیگری وجود ندارد.

انواع مودم adsl خانگی

طریقه نصب وای فای خانگی

مرحله 1: یک روتر بی سیم بخرید

بعد از آشنایی با انواع مودم های خانگی و انتخاب بهترین مودم، اولین قدم برای فعال کردن وای فای در خانه، تهیه یک روتر یا مودم بی سیم است.

مرحله 2: مودم بی سیم خود را وصل کنید

(اگر دستگاه ترکیبی همانطور که در مرحله 1 توضیح داده شده دارید، از این مرحله رد شوید.)
وقت آن رسیده است که روتر بی سیم خود را به مودم پهن باند خود (که گاهی اوقات دروازه اینترنت نامیده می شود) وصل کنید. مودم‌های باند پهن از نظر ظاهری متفاوت هستند، اما هر مدلی دارای یک ویژگی است
اگر قبلاً از اینترنت سیمی استفاده کرده اید، پورت LAN همان درگاهی است که کابل LAN شما قبلاً به آن وصل شده است. اگر بیش از یک پورت LAN می بینید، به دنبال برچسب “OUT” یا “to router” روی یکی از آنها باشید.
هنگامی که پورت LAN را در مودم یا پورت خود پیدا کردید، یک سر کابل LAN را به مودم و سر دیگر را به پورت “IN” روتر بی سیم خود وصل کنید. مطمئن شوید که هر دو دستگاه به برق وصل هستند. چند دقیقه صبر کنید تا دستگاه ها بوت شوند، سپس به مرحله 3 بروید.

مرحله 3: شبکه بی سیم خود را پیکربندی کنید

همانطور که پیش تر درباره انواع مودم های خانگی گفته شد، مراحل دقیق پیکربندی شبکه بی سیم شما برای هر برند متفاوت است. بنابراین، این راهنمای کلی را با دستورالعمل هایی که با روتر بی سیم شما ارائه می شود، مقایسه کنید.
با اتصال به دروازه بی سیم خود، یا با وصل کردن رایانه خود به یک درگاه LAN یدکی دستگاه یا با اتصال به نام شبکه پیش فرض (که در دستگاه o در اسناد شما گنجانده شده است) شروع کنید.
سپس، با پیروی از دستورالعمل های ارائه شده، وارد تنظیمات روتر یا مودم بی سیم خود شوید (اغلب این شامل تایپ یک آدرس IP مانند 192.168.0.1 در نوار آدرس مرورگر وب شما است). اگر دوست داشته باشید می توانید نام شبکه را تغییر دهید و مطمئن شوید که یک رمز عبور به یاد ماندنی و در عین حال امن تنظیم کنید. می توانید رمزگذاری WPA2 را انتخاب کنید که امن ترین است. و در پایان، حتماً قبل از خروج، گزینه «ذخیره» را بزنید.

مرحله 4: اتصال!

کابل LAN را از رایانه خود جدا کرده و شبکه های Wi-Fi را جستجو کنید. یکی را که پیکربندی کرده اید انتخاب کرده، رمز عبور خود را وارد کنید، و تمام! پس از آن، سعی کنید به یک صفحه وب آشنا مانند Google یا MATE بروید تا اتصال خود را آزمایش کنید.

درصورتی که به توضیحات بیشتر در این زمینه نیاز دارید می‌توانید به صفحه طریقه نصب وای فای خانگی وارد شوید.

 

انتخاب بهترین نوع اتصال اینترنت برای خانه

تا اینجا به بررسی انواع مودم های خانگی و نحوه اتصال انها پرداختیم. هنگام تنظیم Wi-Fi برای خانه، باید تصمیم بگیرید که کدام نوع اتصال اینترنت برای شرایط و کاربردهای شما بهترین است. در اصل، اینترنت فیبر نوری تقریباً همیشه بهترین گزینه است و پس از آن اینترنت کابلی می تواند انتخاب بهتری باشد.. ارائه دهندگان اینترنت خانگی جدیدتر مبتنی بر فناوری 5G گزینه مناسب دیگری است، اگرچه پوشش محدودتر از کابل است.

معرفی انواع مودم خای خانگی

مودمی تهیه کنید که بتواند پهنای باند شما را مدیریت کند

سرعت طرح اینترنت شما فقط به اندازه مودم بی سیمی است که از آن عبور می کند. از اگر برای اینترنت پرسرعت هزینه می کنید، مطمئن شوید که مودم انتخابی شما از میان انواع مودم های خانگی، توانایی ارائه این سرعت ها را دارد. به طور معمول، اگر تجهیزات خود را از طریق ارائه دهنده خدمات اینترنتی خود اجاره کنید، مودم شما با هر طرحی که انتخاب می کنید سازگار خواهد بود.

اندازه خانه خود را در نظر بگیرید

اندازه خانه شما همچنین در تعیین نحوه تنظیم Wi-Fi در خانه نقش دارد. در انتخاب از بین انواع مودم های خانگی باید دقت داشته باشید  خانه هایی که دارای 1500 فوت مربع یا کمتر هستند باید بتوانند با یک نقطه دسترسی Wi-Fi یا روتر عبور کنند. با این حال، خانه هایی با مساحت بین 1500 تا 3000 فوت مربع به دو نقطه دسترسی Wi-Fi نیاز دارند و خانه های بزرگتر از 3000 فوت مربع ممکن است به سه روتر یا مودم نیاز داشته باشند.

 

سخن پایانی
در این مقاله، در مورد انواع مودم خانگی، انواع مودم adsl خانگی، خصوصیات بهترین مودم ها و طریقه نصب اینترنت خانگی مطالبی ارائه گردید. برای تهیه و هرید پرفروش ترین مودم خانگی، و بهترین مودم adsl خانگی ارزان می توانید به فروشگاه وبسایت ما مراجعه نموده و و انواع مودم همراه با قیمت و سایر ویژگی ها را مشاهده نمایید و متناسب و نیاز و کاربردهای خانگی خود بهترین مدل را انتخاب نمایید.
جهت هرگونه پرسش پیرامون خرید و یا در صورت وجود هرگونه مشکل و سوال تخصصی، با واحد پشتیبانی ما در تماس باشید.

 

درباره‌ی rafmag

همچنین ببینید

انواع مودم ها از نظر نوع اتصال و فناوری

انواع مودم ها از نظر نوع اتصال و فناوری

مودم مخفف Modulator و Demodulator است. این دستگاه به کامپیوتر در انتقال داده ها و …

8 نظر

  1. سلام
    مودم چیه و کارش چیه؟

    • سلام
      مودم یا Modem یک دستگاه الکترونیکی است که برای اتصال به اینترنت استفاده می‌شود.

      کار اصلی مودم تبدیل سیگنال‌های دیجیتال رایانه به سیگنال آنالوگ خطوط تلفن و برعکس است تا بتوان از طریق خطوط تلفن، ارتباط اینترنتی برقرار کرد.

      به عبارت ساده‌تر، مودم وظیفه برقراری ارتباط بین رایانه شما و خطوط تلفن را برای دسترسی به اینترنت برعهده دارد.

      انواع مختلفی از مودم وجود دارد مانند ADSL، VDSL، کابلی، فیبر نوری و بی‌سیم که هر کدام بسته به نوع فناوری، کاربردهای خاص خود را دارند.

  2. چند نوع مودم خانگی وجود داره و هرکدوم چه تفاوتی با بقیه دارن؟

    • چند نوع اصلی مودم مورد استفاده در منازل وجود دارد که عبارتند از:

      1. مودم ADSL
      این مودم از خطوط تلفن ثابت برای اتصال به اینترنت استفاده می‌کند. سرعت بالایی دارد.

      2. مودم کابلی یا Cable Modem
      از خطوط کابل کواکسیال برای اتصال به اینترنت استفاده می‌کند. سرعت خیلی بالایی دارد.

      3. مودم وایرلس و وای-فای
      بدون نیاز به کابل، از طریق امواج رادیویی به اینترنت متصل می‌شود. سرعت پایینتر از ADSL دارد.

      4. مودم فیبر نوری
      از فیبر نوری برای ارتباط با شبکه استفاده می‌کند و بالاترین سرعت را دارد.

      تفاوت اصلی آنها در نحوه اتصال و سرعت است.

  3. برای نصب اینترنت خونگی باید چه کارایی انجام بدیم؟

    • برای نصب و راه‌اندازی اینترنت خانگی، مراحل زیر را باید انجام دهید:

      1- انتخاب نوع اینترنت مورد نیاز (ADSL، وایرلس، فیبر نوری و …)

      2- ثبت درخواست اشتراک اینترنت از یکی از اپراتورهای مخابراتی

      3- تهیه مودم مناسب با نوع اینترنت انتخابی

      4- نصب مودم، اتصال به پریز برق و خط تلفن و روشن کردن آن

      5- اتصال کابل اترنت از مودم به کامپیوتر یا لپ‌تاپ

      6- تنظیم مودم و وارد کردن اطلاعات ارسالی از طرف اپراتور در مودم

      7- تست اتصال به اینترنت و بررسی سرعت دانلود و آپلود

      البته ممکن است بنا به نیاز، برخی موارد اضافی مانند تنظیمات وایرلس نیز لازم باشد.

  4. بهترین نوع اینترنت و مودم برای یه خونه کدومه؟

    • بهترین نوع اینترنت و مودم برای استفاده در منزل بستگی به نیاز شما دارد، ولی به طور کلی موارد زیر پیشنهاد می‌شود:

      اینترنت:

      – اینترنت پرسرعت ADSL
      – اینترنت فیبر نوری یا Fiber اپتیک
      – اینترنت وایرلس WiFi (در صورت عدم دسترسی به سیم)

      مودم:

      – مودم ADSL با سرعت بالا و قابلیت WiFi
      – مودم فیبر نوری
      – مودم بیسیم یا وایرلس

      از نظر پایداری و سرعت، اینترنت فیبرنوری بهترین گزینه است. پس از آن ADSL قرار دارد.

      وای فای بی‌سیم هم برای پوشش‌دهی فضای بیشتر در خانه مفید است.

      در نهایت انتخاب بستگی به بودجه و نوع کاربری شما دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب صحیفه. لایسنس فعال نشده است، برای فعال کردن لایسنس به صفحه تنظیمات پوسته بروید.