مجله ی راف نت

راهنمای خرید دوربین مداربسته

راهنمای خرید دوربین مداربسته براساس مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باید در نظر بگیرید

خرید دوربین مداربسته در صورتی که بدون اطلاع از ویژگی‌های مهم دوربین و موارد ضروری انجام شود، قطعا منجر به ضرر خواهد شد. زیرا احتمالا شما محصولی را تهیه خواهید کرد که هیچ ارتباطی با نیازها و انتظارات شما ندارد. به‌همین دلیل توصیه می‌شود قبل از خرید از مهم‌ترین ویژگی‌های دوربین مداربسته اطلاع داشته باشید و با استفاده از راهنمای خرید دوربین مداربسته بهترین محصول را انتخاب نمایید. به‌دلیل اهمیت این موضوع ما در ادامه قصد داریم راهنمای خرید دوربین مداربسته براساس مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باید در نظر بگیرید، بررسی کنیم.

چرا باید دوربین مداربسته بخریم؟

لازم بود قبل از اینکه به ارائه نکات ضروری در هنگام خرید دوربین مداربسته بپردازیم، به این سوال پاسخ دهیم که اصلا چرا باید دوربین مداربسته بخریم. در این مورد لازم است بدانید که کم‌ترین فایده خرید دوربین مداربسته افزایش امنیت است.

درواقع شما با خرید دوربین مداربسته می‌توانید در هزینه‌های امنیتی نیز صرفه‌جویی بسیاری داشته باشید. تصور کنید در صورت نبود دوربین مداربسته نیاز به گماشتن نگهبانان متعدد و یا استفاده از تجهیزات امنیتی گران قیمت‌تر دارید که با استفاده از دوربین مداربسته این موارد حل خواهد شد.

به علاوه دوربین‌های مداربسته قابلیت یک‌پارچگی با سایر سیستم‌های امنیتی نیز دارند که بسیار مهم است.

راهنمای خرید دوربین مداربسته براساس مهم‌ترین ویژگی‌ها

افرادی که برای اولین بار است قصد خرید دوربین مداربسته دارند، برای انتخاب کمی مردد خواهند شد؛ زیرا انبوهی از محصولات در بازار وجود دارد که هر کدام پکیجی از ویژگی‌های مختلف را دارند. به همین دلیل ما در ادامه قصد داریم مهم‌ترین ویژگی‌هایی را که لازم است همه دوربین‌های مداربسته داشته باشند، بررسی کنیم.

مهم ترین ویژگی های دوربین مداربسته
مهم ترین ویژگی های دوربین مداربسته

1) سازگاری دوربین مداربسته با آب و هوای منطقه

تصور کنید دوربینی را دقیقا مطابق با نیازها و انتظارات خود خریداری کرده‌اید؛ اما پس از بارش اولین باران و یا برف این دوربین از کار افتاده و هزینه شما هدر خواهد رفت. پس در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی بسیار مهم است و باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

2) اندازه مناسب

از آن‌جایی که فضاهای مختلفی برای نصب دوربین مداربسته وجود دارد و هر فضا ابعاد و ویژگی‌های خاص خود را دارد، نیاز است ابعاد دوربین مداربسته را نیز هنگام خرید در نظر داشته باشید.

به‌طور مثال بهتر است برای فضاهای بیرون از منزل از دوربین‌های با سایز بزرگ‌تر استفاده کنید زیرا منجر به دور شدن سارقان خواهد شد.

اگر به‌دنبال دوربینی با اندازه کوچک‌تر هستید، دوربین‌ دام پیشنهاد ما به شما است.

نمونه‌هایی از دوربین‌ دام رافنت را می‌توانید در تصویر زیر ملاحظه نمایید:

راهنمای خرید دوربین مداربسته براساس اندازه مناسب
راهنمای خرید دوربین مداربسته براساس اندازه مناسب

3) داشتن کنترل از راه دور

یکی از مزیت‌های مهم در دوربین‌های مداربسته داشتن کنترل از راه دور است. این ویژگی منجر به کنترل محل از هر جای دنیا می‌شود و با استفاده از این ویژگی دیگر نیازی نیست که شما در محل حضور داشته باشید.

مزایای داشتن دوربین مداربسته با قابلیت کنترل از راه دور :

  •  مقرون به صرفه

با راه اندازی یک سیستم نظارت از راه دور، نیاز به نگهبان در محل (و حقوق آن‌ها) را از بین ببرید. درحالی که یک نگهبان باید ساعت‌های زیادی حضور داشته باشد تا موثر باشد، یک سیستم دوربین مداربسته از راه دور می‌تواند بدون نیاز به حضور فیزیکی در محل شما نظارت داشته باشد.

  • فعال و پاسخگو

در حالی که سایر سیستم‌های امنیتی ممکن است در واکنش به نفوذ کند باشند، یک سیستم نظارت از راه دور یک تکنیک سریع است که می‌تواند در عرض چند دقیقه پس از شناسایی حرکات یا فعالیت‌های مشکوک به پلیس هشدار دهد.

  • راحتی

مزیت بزرگ این سیستم٬ها انعطاف‌پذیری آن‌هاست که امکان مشاهده فیلم را از دور فراهم می@کند. تنها چیزی که نیاز دارید یک اتصال اینترنتی سالم برای دسترسی به فیلم‌های سیستم نظارت از راه دور است که این روش ..رفوق‌العاده راحت می‌کند

4) سنسور شناسایی حرکت

یکی از ویژگی‌های مهم دیگری که بهتر است در دوربین‌های مداربسته وجود داشته باشد، شناسایی حرکت است. دوربین‌هایی که شناسایی حرکت دارند، حافظه کمتری برای ذخیره فیلم‌های دوربین اشغال کرده و هم‌چنین به‌صورت هوشمند به ضبط تصاویر می‌پردازند.

مزایای داشتن دوربین مداربسته با سنسور شناسایی حرکت:

  • شناسایی مجرمان در لحظه

یکی از مزایای اصلی محافظت در برابر سرقت است. هر چه زودتر سارقان شناسایی شوند، پلیس زودتر در خانه شما خواهد آمد. دوربین‌های مداربسته با تشخیص حرکت فورا یک حرکت را تشخیص می‌دهند و از طریق یک برنامه در تلفن هوشمندتان به شما اطلاع می‌دهند یا اگر چیزی در خانه تغییر کرد به شما ایمیل می‌دهند.

  • جلوگیری از ارسال هشدارهای کاذب

حسگرهای حرکتی را می‌توان به راحتی در سطوح مختلف حساسیت تنظیم کرد تا از آلارم‌های کاذب آزاردهنده جلوگیری شود.

  •  ذخیره‌سازی ابری

حتی کوچک‌ترین سرنخ‌ها می‌تواند به پلیس کمک کند تا یک مجرم را شناسایی کند. تصاویر و صداهای ضبط شده در فضای ذخیره‌سازی ابری شما پشتیبان‌گیری می‌شوند و بعدا می‌توانند اطلاعات مهمی را برای تسهیل دستگیری موفق سارقان ارائه دهند.

5) قابلیت چرخش و حرکت

منظور از قابلیت انعطاف‌پذیری در دوربین‌های مداربسته قابلیت چرخش، حرکت و بزرگ‌نمایی است که در دوربین‌ها وجود دارد. دوربین‌هایی که این قابلیت را دارند، ptz نامیده می‌شوند و بهتر است که برای مکان‌های وسیع حتما از این مدل دوربین استفاده شود. در فروشگاه رافنت انواع مدل‌های دوربین مداربسته چرخشی ptz ارائه می‌شود که در تصویر زیر نیز می‌توانید نمونه‌هایی از آن‌ها را مشاهده کنید.

راهنمای خرید دوربین مداربسته ptz

6) قابلیت دید در شب

برای بسیاری از مکان‌ها داشتن قابلیت دید در شب مهم است؛ حتی بسیاری از افرادی که قصد خرید دوربین مداربسته برای منزل خود را دارند، به‌دنبال قابلیت دید در شب نیز هستند. از آن‌جایی که بیشتر عملیات مجرمانه شب‌ها صورت می‌گیرد، بهتر است دوربین مداربسته خود را با این قابلیت انتخاب کنید.

 توجه داشته باشید که دوربین‌های دارای قابلیت دید در شب به سه دسته، هوشمند، استارلایت و وارم لایت دسته‌بندی می‌شوند. مدل هوشمند از led مادون قرمز استفاده می‌کند، دوربین دید در شب استارلایت از نور محیط استفاده کرد و تصاویر رنگی ارائه می‌دهد و دوربین وارم لایت نیز با تاباندن نور مرئی به سوژه از آن تصویر رنگی می‎‌گیرد.

می‌توانید نمونه‌هایی از دوربین‌ مداربسته دید در شب را در تصویر زیر ببینید و برای مدل‌های بیشتر کافی است به فروشگاه رافنت مراجعه کنید:

راهنمای انتخاب دوربین مداربسته دید در شب
راهنمای انتخاب دوربین مداربسته دید در شب

7) رزولوشن و کیفیت تصویر

کیفیت تصویر نیز از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های دوربین مداربسته است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود. برای برخی مکان‌ها هم‌چون مغازه‌های طلا فروشی این مورد بسیار مهم‌تر نیز می‌باشد. نکته‌ای که در مورد دوربین‌های مداربسته وجود دارد این است که برای رمزگشایی جزئیات در ضبط باید کیفیت تصویر خوبی داشته باشید.

دوربین های مداربسته مدرن در رزولوشن های 720p، 1080p و بالاتر در دسترس هستند. با این حال، برای انتخاب کیفیت تصویر باید فضای ذخیره‌سازی را در نظر داشته باشید؛ زیرا ضبط 720p به مدت 24 ساعت می‌تواند تقریبا 30 گیگابایت مصرف کند و در نتیجه فضای ذخیره‌سازی روی کارت SD بلافاصله پر می‌شود. اگر دستگاه DVR دارید، می‌توانید رزولوشن بالاتری را انتخاب کنید زیرا فضای ذخیره‌سازی بسیار بالاتری در اختیار دارید.

8)برد دوربین مداربسته 

دوربین‌ها نمی‌توانند همه چیزهایی را که چشم انسان می‌بیند، گیر بیاندازند. دوربین مداربسته دارای نقطه دید و بردی است که می‌تواند به حداقل 20 تا 25 متر برسد. باز هم، هرچه برد دوربین امنیتی شما بیشتر باشد، بهتر است.

 9)قابلیت صوتی دوطرفه

اگرچه همه دوربین‌های مداربسته دارای قابلیت چت تصویری دو طرفه نیستند، اما برخی از مدل‌ها به شما این امکان را می‌دهند که به لطف یک کانال ارتباطی دو طرفه، از طریق دوربین از طریق صدا با خانواده یا کارمندان ارتباط برقرار کنید. می‌توانید از برنامه همراه دوربین مداربسته خود برای برقراری ارتباط با کسانی که در جلوی دوربین هستند استفاده کنید و آن‌ها می توانند به سادگی با دوربین صحبت کنند و میکروفن داخلی آن را ضبط کرده و به شما بازگرداند.

10)مقدار فضای ذخیره‌سازی دوربین مداربسته 

یکی ازراه‌های ذخیره سازی فیلم‌ها در دوربین مداربسته استفاده از کارت sd است؛ اما گزینه بهتری که در اختیار دارید استفاده از DVR یا به‌سادگی یک حافظه خارجی جداگانه است که در آن تمام ضبط‌ها به‌طور خودکار ذخیره می شوند. دومی ارزان تر از اولی است اگرچه هر دو مزایا و معایب خود را دارند.

در هنگام خرید دوربین مداربسته برند مهم است یا ویژگی‌های دوربین؟

یکی از موضوعات مهمی که در هنگام خرید دوربین مداربسته باید به آن توجه داشته باشید، نوع برند و یا ویژگی‌های دوربین است. در واقع شما باید هم‌زمان این دو مورد را مد نظر داشته باشید و سپس انتخاب‌های خود را براساس نیازها و انتظارات محدود نمایید.

به‌طور مثال اگر بخواهیم دو برند مطرح داهوا و هایک ویژن را بررسی کنیم، لازم است بدانید هر دو برند با کیفیت هستند؛ اما مدل‌های داهوا قیمت‌های ارزان‌تری نسبت به هایک ویژن دارند و دوربین‌های هایک ویژن می‌توانند کیفیت بهتری ارائه دهند.

رافنت نیز به ارائه این دو برند می‌پردازد که برای خرید دوربین مداربسته هایک ویژن و داهوا کافی است به صفحه فروشگاه مراجعه نمایید.

راهنمای خرید دوربین مداربسته به صورت آنلاین

از آنجایی که بسیاری از خریداران امروزه دارای مشغله‎‌های بسیار هستند، خرید اینترنتی دوربین مداربسته را به روش خرید حضوری ترجیج می‌دهند. در خرید اینترنتی دوربین مداربسته نیازی به مراجعه حضوری نیست و شما می‌توانید در مدت زمان کوتاهی تمامی محصولات را با ویژگی‌های هر کدام مقایسه کرده و خرید خود را انجام دهید. البته برای خرید اینترنتی دوربین مداربسته یک سری نکات وجود دارد که لازم است آن‌ها را بدانید.

1) انتخاب فروشنده معتبر برای خرید دوربین مداربسته

در حال حاضر فروشگاه‌های بسیاری هستند که به ارائه دوربین‌های مداربسته مشغول هستند. در میان انبوه فروشندگاه این مهم است که شما موارد معتبر را انتخاب کرده و محصولات اورجینال را خریداری نماید. به‌طور مثال با سابقه فروشنده و خدمات پس از فروش می‌توانید دقت کنید و اینکه آیا برای خرید به شما مشاوره داده می شود یا خیر. یکی از فروشگاه‌های معتبری که شما می‌توانید برای خرید دوربین مداربسته به صورت اینترنتی انتخاب کنید، رافنت است. ما در رافنت برای خرید مشاوره تخصصی ارائه می‌دهیم و هم‌چنین تمامی کالاها با ضمانت اصل بودن ارائه خواهند شد.

2) انتخاب محصولات دارای گارانتی معتبر

مورد بعدی که در هنگام خرید دوربین مداربسته به صورت اینترنتی باید به آن توجه داشته باشید، داشتن گارانتی است. شاید تصور کنید محصولات در فروشگاه‌های اینترنتی بدون گارانتی عرضه می‌شوند در حالی‌که این‌طور نیست و تمامی محصولات در فروشگاه‌های معتبر باید دارای گارانتی معتبر باشند. در رافنت نیز تمامی محصولات به همراه گارانتی معتبر ارائه می‌شوند.

راهنمای خرید دوربین مداربسته براساس داشتن گارانتی
راهنمای خرید دوربین مداربسته براساس داشتن گارانتی

مدل‌های دوربین مداربسته تولیدکنندگان و مدل‌ها دارای دوره‌های گارانتی متمایز از یک سال تا سه سال یا حتی بیشتر خواهند بود. بهتر است حداقل یک سال گارانتی دریافت کنید تا از آسیب ناشی از دلایل XYZ که تحت شرایط گارانتی قرار می‌گیرند محافظت کنید. پس حتما به گارانتی دوربین مداربسته توجه داشته باشید.

جمع‌بندی

اگر نکات گفته شده در راهنمای خرید دوربین مداربسته cctv camera buy guide را با دقت مطالعه کرده و استفاده کنید، قطعا می‌توانید خریدی بدون دغدغه و کاملا متناسب با نیازهای‌تان داشته باشید. خرید دوربین مداربسته می‌تواند فرایندی چالش‌برانگیز باشد در صورتی که از نکات مهم مربوط به آن آگاه نبوده و نتوانید محصول متناسب با نیازهای تان را انتخاب نمایید.

درباره‌ی Efhami

همچنین ببینید

تفاوت دوربین مداربسته تحت شبکه و آنالوگ

تفاوت دوربین مداربسته تحت شبکه و آنالوگ می‌تواند شامل موارد متعددی باشد. به‌طور مثال کیفیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *