مجله ی راف نت

مزایا دوربین مداربسته تحت شبکه
مزایا دوربین مداربسته تحت شبکه

11 مزیت دوربین مداربسته تحت شبکه و اهمیت استفاده از آن در دنیای امروز

نصب دوربین مداربسته در تمامی محیط‌های داخلی و خارجی به یک ضرورت تبدیل شده است. شما با استفاده از دوربین مداربسته می‌توانید از وقوع بسیاری از عملیات مجرمانه جلوگیری کرده و حتی بعد از وقوع در اسرع وقت عملیات حفاظتی را انجام دهید، زیرا امروز دوربین‌های مداربسته مجهز به یک سری سیستم‌های جانی و هم‌چنین قابلیت‌های هوش مصنوعی هستند که فواید بسیاری دارد. به‌طور مثال یکی از مزایا دوربین مداربسته تحت شبکه این است که می‌تواند به‌راحتی با سایر سیستم‌های امنیتی نصب شده در محل مورد نظر شما هماهنگ شود و به‌طور مثال دزدگیر را فعال نماید. در ادامه می‌توانید مهم‎ترین مزایا دوربین مداربسته تحت شبکه را مطالعه کنید.

مزایا دوربین مداربسته تحت شبکه

هنگامی که می‌خواهید بر فعالیت‌هایی که ممکن است در اطراف املاک شما رخ دهد نظارت کنید، مانند خانه، محل کار یا آپارتمان، باید بهترین دوربین‌ها را برای پشتیبانی از نیازهای خود خریداری کنید. شما می‌توانید انواع دوربین‌هایی را که امروزه در دسترس هستند پیدا کنید. دوربین تحت شبکه یک آیتم عالی است که می‌توانید در محل مورد نظر خود نصب کنید. این دوربین قابلیت‌های بسیار خوبی دارد که قصد داریم در ادامه بررسی کنیم.

1.اولین مزایا دوربین مداربسته تحت شبکه، ذخیره سازی آسان فیلم

اولین و مهم‌ترین قابلیت این محصول، ذخیره سازی آسان فیلم‌ها روی آن است.

هنگامی که از این دوربین استفاده می‌کنید، باید بتوانید ویدیوی ضبط شده خود را به راحتی روی سرور ذخیره کنید. قرار است تمام فایل های ویدئویی ضبط شده بر روی سرور ضبط شوند، بنابراین می توانید به راحتی به هر ویدئویی در آینده دسترسی داشته باشید. این ویژگی بسیار مفید است تا به شما کمک کند تمام فایل های ویدئویی لازم را از دوربین IP خود به صورت ایمن روی سرور ذخیره نمایید.

2.دومین مزیت دوربین مداربسته تحت شبکه، نصب آسان

اگر به‌دنبال محصولی هستید که قابلیت ذخیره سازی آسان داشته باشد، دوربین مداربسته تحت شبکه بهترین انتخاب است. این دوربین مراحل نصب پیچیده‌ای ندارد، بنابراین می‌توانید در زمان و تلاش زیادی برای نصب این نوع دوربین صرفه جویی کنید. اکثر دوربین‌های قابل اعتماد دستورالعمل‌های واضحی از دفترچه راهنمای مالک خود دارند. فرآیند سیم کشی و نصب، زمان و تلاش ارزشمند شما را نمی‌گیرد.

یک دوربین IP را می‌توان به سادگی به نزدیک‌ترین سوئیچ شبکه متصل کرد، جایی که از زیرساخت شبکه موجود برای بازگرداندن سیگنال دوربین به NVR استفاده می‌کند. این بدان معناست که نصب برخی از سیستم‌های IP به سیم‌کشی کمتری نسبت به یک سیستم آنالوگ نیاز دارد. دوربین‌های مداربسته آنالوگ نیز باید مستقیماً به دستگاه DVR متصل شوند که می‌تواند توانایی نصب آن‌ها را در برخی شرایط محدود کند.

دوربین‌های IP هم‌چنین می‌توانند با یک شبکه بی‌سیم ادغام شوند که امکان گسترش تقریبا نامحدود را فراهم می‌کند. سیستم‌های مداربسته بی‌سیم آنالوگ مملو از مشکلاتی هستند، به‌ویژه تداخل در باند فرکانس رادیویی که روی آن ارسال می‌شود.

دستگاه‌های NVR اغلب می‌توانند ترکیبی از دوربین‌های IP با وضوح بالا و پایین‌تر را ضبط کنند که به شما امکان می‌دهد طیف وسیع‌تری از گزینه‌های دوربین و امتیاز قیمت را به شما ارائه دهد. همچنین به این معنی است که می توانید بدون نیاز به تغییر ضبط کننده، دوربین را به مدلی با وضوح بالاتر ارتقا دهید.

نصب آسان دوربین مداربسته تحت شبکه
مزیت نصب دوربین مداربسته تحت شبکه

3.اتصال آسان با دستگاه‌های دیگر

این یکی دیگر از مزایای خوبی است که می‌توانید از دوربین مداربسته تحت شبکه بدست آورید. هنگامی که از یک دوربین مداربسته تحت شبکه با کیفیت استفاده می‌کنید، باید بتوانید به راحتی به دوربین خود دسترسی داشته باشید. این دوربین قادر است با دستگاه‌های دیگر مانند لپ‌تاپ، رایانه‌های شخصی، تبلت، گوشی‌های هوشمند و بسیاری از دستگاه‌های محبوب دیگر ارتباط برقرار کند. شما نیازی به صرف زمان زیادی برای کشف نحوه دسترسی به دوربین IP خود از دستگاه‌های تلفن همراه خود ندارید. شما به سادگی می توانید برنامه‌های خاصی را بر روی دستگاه‌های تلفن همراه خود نصب کنید تا کنترل بهتری روی ملک‌تان داشته باشید.

نحوه اتصال ذوربین مداربسته تحت شبکه با تلفن همراه
مزیت دوربین مداربسته اتصال آسان با تلفن همراه

4.مقیاس‌پذیر و انعطاف‌پذیر

مورد بعدی که از جمله مهم‌ترین مزایا دوربین مداربسته تحت شبکه محسوب می‌شود، قابلیت اضافه کردن آن است. شما با استفاده از این محصولات تحت شبکه نه تنها می‌توانید تعداد دوربین‌های مورد نظرتان را کاهش دهید، حتی در آینده به راحتی قابلیت اضافه کردن را نیز در دسترس خواهید داشت.

شما می‌توانید مقیاس را به راحتی تغییر دهید و اگر می‌خواهید دوربین‌های بیشتری در مکان‌هایی که به سختی قابل مشاهده هستند قرار بگیرند، می‌توانند آن‌ها را یکی یکی به دلخواه اضافه کنند.

5.محصولات مقرون به صرفه

اگرچه قیمت به برند بستگی دارد و نمی‌توان به صورت قطعی گفت که دوربین‌های مداربسته قیمت کم‌تری دارند؛ اما یافتن یک دوربین مداربسته تحت شبکه با کیفیت که قیمت مناسبی نیز داشته باشد، کار آسانی است.

اکثر دوربین‌های IP معمولا مقرون به صرفه‌تر از دوربین مداربسته آنالوگ سنتی هستند. زیرا تعداد دوربین‌های مورد نظر شما نسبت به آنالوگ کمتر خواهد بود.

6.قدیمی بودن سیستم‌های آنالوگ

به دلیل هزینه‌های تعمیر و نگهداری ارتقاء و جایگزینی، کارکرد سیستم‌های قدیمی هزینه بیشتری دارد. این سیستم‌های قدیمی با گذشت زمان غیر قابل اعتمادتر می‌شوند. به همین دلیل بهتر است از دوربین‌های دارای سیستم‌های جدیدتر که همان دوربین‌های تحت شبکه هستند، استفاده نمایید.

7.هوشمندی در تجزیه و تحلیل ویدئو

دوربین مداربسته IP می‌تواند مقدار زیادی فیلم ضبط کند، این ایده‌آل است زیرا امروزه به‌نظر می‌رسد که استخدام کسی برای تماشای فیلم همیشه غیرضروری و پرهزینه است. دوربین مداربسته تحت شبکه دارای قابلیتی است که می‌تواند ویدئوهای گرفته شده را تجزیه و تحلیل نماید و در صورت ضرورت شروع به ضبط کرده و یا هشدارهای لازم را پخش نماید.

8.نظارت از راه دور

مانیتورینگ از راه دور مزایای زیادی دارد، از جمله اینکه می‌توانید دوربین‌ها را در هر کجا که هستید بررسی کنید، بنابراین اگر به شما هشدار داده شود که مشکلی وجود دارد، می‌توانید از هر دستگاهی برای نظارت و بررسی دوربین‌های واقع در محل استفاده کنید. این دوربین ایده آل برای کسانی است که در حین کار سفر می کنند؛ زیرا حتی اگر در محل کار خود نباشند می‌توانند نسبت به آنچه رخ می‌دهد اطلاعات لازم را بدست آورند.

9.کیفیت بالای تصاویر

سیستم‌های دوربین مدار بسته IP کیفیت تصویر بسیار بالاتری را ارائه می‌دهند و این بزرگ‌ترین مزیت آن‌ها است. وضوح دوربین‌های تحت شبکه بین 2 تا 12 مگاپیکسل است و این موضوع در حالی است که دوربین‌های آنالوگ، وضوح نهایتا 0.4 مگاپیکسل دارند. امروزه دوربین‌های عکاسی 20+ مگاپیکسلی رایج هستند که باعث می‌شود یک تصویر 0.4 مگاپیکسلی از یک سیستم دوربین مدار بسته آنالوگ منسوخ به نظر برسد.

این رزولوشن بالا هم‌چنین توسط NVR حفظ می‌شود، به این معنی که هنگام پخش فیلم ضبط شده خود و گرفتن عکس از آن، همان سطح جزئیات تصویر زنده را خواهید دید. از آن‌جایی که رزولوشن به ویژه بالاتر از 2 مگاپیکسل افزایش می‌یابد، می‌توانید به صورت دیجیتالی روی یک تصویر از قبل ضبط‌شده بزرگ‌نمایی کنید، بدون اینکه تصویر پیکسیله شود، همان‌طور که در یک تصویر با وضوح پایین انجام می‌شود. این به هنگام تلاش برای شناسایی یک مزاحم یا خواندن پلاک روی خودرو کمک می کند.

10.پوشش در محدوده وسیع‌تر

دوربین‌های IP محدوده بسیار وسیع‌تری را نسبت به دوربین‌های مداربسته آنالوگ پوشش می‌دهند.

یک دوربین IP با وضوح بالا می‌تواند منطقه بسیار وسیع‌تری را نسبت به یک دوربین مداربسته آنالوگ پوشش دهد. برای مثال یک دوربین IP منفرد می‌تواند همان منطقه‌ای را پوشش دهد که تا چهار دوربین با وضوح پایین برای آن نیاز دارید.

11.قابلیت جستجوی پیشرفته‌تر

سیستم‌های IP عملکردهای جستجوی بسیار قدرتمندتری را ارائه می‌دهند.

مزیت دیگر سیستم IP این است که قابلیت پخش و جستجو می‌تواند بسیار بهتر از پیشرفته‌ترین دستگاه DVR آنالوگ باشد. دستگاه‌های NVR می‌توانند شامل ویژگی‌هایی مانند جستجوی اشیا باشند. اگر یک شی گم شد، کافی است یک کادر در اطراف فضایی که در آن قرار داشت بکشید و NVR به طور خودکار فعالیت‌های آن ناحیه را جستجو می‌کند.

اگر یک سیستم دوربین مداربسته را برای یک انبار یا یک محیط شلوغ خرده فروشی یا رستوران در نظر می گیرید، به احتمال زیاد اغلب لازم است به فیلم های ضبط شده مراجعه کنید. دوربین‌های پلاک IP می‌توانند پلاک‌ها را در پایگاه داده بخوانند و ضبط کنند که به شما امکان می‌دهد وسایل نقلیه را جستجو کنید یا هنگام مشاهده یک وسیله نقلیه خاص، رویدادهای خودکار ایجاد کنید.

مزایای دوربین های تحت شبکه قابلیت جستجو هوشمند
مزایای دوربین های ip قابلیت جستجو هوشمند

نقاط منفی دوربین‌های مداربسته تحت شبکه

در کنار مواردی که به عنوان نقاط قوت اشاره کردیم، یک سری نکات نیز جزء نقاط منفی آن است که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  1. به پهنای باند بیشتری نیاز دارد

این یکی از محبوب‌ترین معایب استفاده از یک دوربین IP خوب است. این نوع دوربین معمولا به پهنای باند بیشتری نسبت به هر دوربین آنالوگ دیگری که امروزه در دسترس است نیاز دارد. به همین دلیل، باید در محاسبه سهمیه اینترنت در ملک خود دقت کنید. اگر در داخل ملک خود طرح داده مبتنی بر سهمیه دارید، باید این را به عنوان یک عامل مهم در نظر بگیرید. برای شما بسیار مهم است که میزان سهمیه اینترنت را که در برنامه خود دارید محاسبه کنید، بنابراین هرگز مجبور نخواهید بود برای استفاده از این دوربین IP هزینه زیادی صرف کنید.

  1. خطر بالای نقض امنیت

این یکی دیگر از نگرانی‌هایی است که مردم معمولا در مورد این دوربین IP دارند. این دوربین IP از طرف سازنده به سرور متصل است. بنابراین، استفاده از این دوربین IP می‌تواند خطر نقض امنیت را افزایش دهد. اگر می‌خواهید این خطر را کاهش دهید، باید بهترین دوربین IP را از شرکت‌های معتبر خریداری کنید. قبل از اینکه تصمیم بگیرید بهترین سازنده دوربین IP را برای پشتیبانی از نیازهای خود اکنون انتخاب کنید، باید همه شرکت‌های موجود را مقایسه نمایید.

  1. پیچیدگی استفاده از لوازم جانبی

برخی از افراد از این عامل شکایت دارند، به خصوص زمانی که می‌خواهند بهترین دوربین IP را برای خود خریداری کنند. اکثر دوربین‌های IP معمولا به برخی لوازم جانبی اضافی نیاز دارند که برای پشتیبانی از عملکرد آن‌ها مناسب است. اقلام مهمی وجود دارد که باید از بازار خرید کنید به عنوان مثال کانکتور بی‌سیم، ضبط کننده ویدئو، مانیتو، فرستنده و بسیاری از لوازم جانبی مهم دیگر. این می‌تواند برای برخی افراد پیچیده باشد، به خصوص کسانی که این روزها تجربه زیادی در نصب دوربین IP در املاک خود ندارند. با این حال، هنگام خرید دوربین IP از شرکت‌های معتبر، هرگز نباید نگران این مشکل باشید.

پیچیدگی لوازم جانبی در دوربین مداربسته ای پی
پیچیدگی لوازم جانبی در دوربین مداربسته تحت شبکه

جمع‌بندی

ما سعی کردیم در این مطلب به بررسی مزایا دوربین مداربسته تحت شبکه بپردازیم. از آن‌جایی که دوربین‌های تحت شبکه network camera مزایای بسیاری می‌توانند داشته باشند؛ ما سعی کردیم در این مطلب به مهم‌ترین مزایا اشاره کنیم. با استفاده از محصولات تحت شبکه می‌توانید امنیت را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

درباره‌ی Efhami

همچنین ببینید

نحوه کارکرد دوربین مداربسته تحت شبکه

نحوه کارکرد دوربین مداربسته تحت شبکه برای اتصال به انواع دستگاه

دوربین IP یا دوربین تحت شبکه، نوعی دوربین امنیتی دیجیتال است که فیلم‌های ویدئویی را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *