مجله ی راف نت

برند دوربین مداربسته
معرفی بهترین برندهای دوربین مداربسته

برند دوربین مداربسته (معرفی ۱۰ برند + مشخصات)

برند دوربین مداربسته موضوعی است که در این نوشته می‌خواهیم به طور کامل بررسی کنیم. اولین باری که دوربین‌های مداربسته وارد بازار شد، مردم علاقمند بودند در مورد آن اطلاعات کسب کنند. امروزه اما انواع مختلفی از دوربین مداربسته در بازار وجود دارد.

به میزانی که دوربین‌های مداربسته پیشرفت کردند، هکرها نیز روش‌هایی برای هک دوربین مداربسته پیدا کرده‌اند. همین موضوع باعث می‌شود تا افراد به دنبال بهترین برند دوربین مداربسته باشند. در این مقاله می‌خواهیم ۱۰ برند معروف دوربین‌های امنیتی در سطح دنیا را به شما معرفی کنیم. بعد از خواندن این نوشته شما می‌توانید در مورد انتخاب دوربین مداربسته در ایران بهترین تصمیم را داشته باشید.

۱۰ برند دوربین مداربسته معروف در دنیا

در این نوشته برندهای معروفی از سراسر دنیا را معرفی می‌کنیم. علاوه بر این ویژگی‌های هر یک را بررسی می‌کنیم. هدف این است که بتوانید در نهایت بهترین انتخاب را داشته باشید. در این بخش این برندها را معرفی می‌کنیم:

اول: هایک ویژن (Hikvision)

دوم: داهوا (Dahua)

سوم: بوش (BOSCH)

چهارم: اکسیس (Axis Camera)

پنجم: ویوو تِک (Vivotek)

ششم: هایلوک (Hilook)

هفتم: ایدیس (IDIS)

هشتم: پاناسونیک (panasonic)

نهم:  سامسونگ (sumsung)

دهم: دی لینک (D-Link)

در ادامه به بررسی جزئیات هر یک از این برندها ادامه می‌دهیم.

اول: هایک ویژن (Hikvision)

هایک ویژن به عنوان یکی از تولیدکنندگان پیشرو دوربین مداربسته در سراسر جهان است. این برند دوربین مداربسته به صورت بین‌المللی خدماتی به مشتریان خود ارائه می‌کند. صاحبان خانه، مشاغل کوچک و شرکت‌های بزرگ از مشتریان این برند معروف هستند. سیستم‌های ارتباط تصویری و امنیت سایبری از جمله محصولات و خدمات ارائه شده توسط این شرکت می‌باشد.

طیف محصولات این برند بسیار گسترده است. شما می‌توانید از میان انواع دوربین‌های هایک ویژن، با توجه به نیازتان بهترین انتخاب را داشته باشید.

فروشگاه دوربین مداربسته راف‌نت نیز محصولات هایک ویژن را ارائه می‌کند. شما می‌توانید با مراجعه به این فروشگاه اینترنتی دوربین امنیتی خود با برند هایک ویژن را انتخاب کنید:

دوربین مداربسته هایک ویژن
دوربین مداربسته هایک ویژن در فروشگاه اینترنتی راف‌نت

صاحب امتیاز این برند کشور چین است. این شرکت علاوه بر دوربین مداربسته در سایر زمینه‌های مربوط به تکنولوژی نیز فعالیت می‌کند. شما با مراجعه به وبسایت HikeVision می‌توانید محصولات آن شامل Network Camera را بررسی کنید.

هایک ویژن، چشم انداز و ماموریت خود را بر دو اصل زیر بنا کرده است:

چشم انداز: تقویت چشم انداز برای امنیت و رشد پایدار جهان

ماموریت:

  • کشف راه‌های نوآورانه برای درک بهتر جهان
  • تقویت بینش برای تصمیم‌گیران و مسئولان
  • همکاری برای افزایش ایمنی
  • پیشبرد توسعه پایدار در سراسر جهان
شرکت هایک ویژن
نمایی از شرکت هایک ویژن در چین

نکته مهم در مورد برند هایک ویژن:

برندهای تقبلی زیادی با همین نام در بازار وجود دارد. از این رو شما باید خرید دوربین مداربسته را از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر انجام دهید.

دوم: داهوا (Dahua)

شرکت داهوا
نمایی از شرکت داهوا

شرکت فناوری ژجیانگ داهوا، واقع در منطقه بینجیانگ هانگژو، تجهیزات و خدمات تصویری را تولید و به فروش می‌رساند. این برند دوربین مدار بسته محصولات متنوعی را به بازار دوربین‌های امنیتی ارائه می‌کند. از این جمله می‌توان به دوربین‌های آنالوگ،‌دوربین‌های PTZ، دوربین‌های آنالوگ، IP و غیره اشاره کرد.

شرکت داهوا بیش از ۲۳ هزار کارمند دارد که ۵۰ درصد آن‌ها تکنسین تحقیق و توسعه هستند. سالانه ۱۰ درصد از درآمد این شرکت صرف تحقیق و توسعه می‌شود. وبسایت این شرکت یعنی dahuasecurity محل عرضه محصولات متنوع آن‌هاست.

داهوا چشم انداز و ماموریت خود را در قالب جملات زیر بیان کرده است:

چشم انداز: ارائه خدمات و راهکارهایی مبتنی بر جهان اینترنت اشیا یا AIOT

ماموریت: ایجاد جامعه هوشمندتر و زندگی بهتر

فروشگاه اینترنتی راف‌نت، در بخش محصولات دوربین مداربسته داهوا، انواع دوربین‌های داهوا را ارائه می‌کند:

محصولات داهوا در سایت راف‌ نت
محصولات داهوا در سایت راف‌ نت

نکته مهم درباره برند داهوا

شاید نقطه ضعف این دوربین در قیمت کمی بالای آن باشد. اما در هر صورت ارائه تصویر با کیفیت،‌سیگنال تصویر قدرتمند از ویژگی‌های این برند است.

سوم: برند دوربین مداربسته بوش (BOSCH)

شرکت دوربین مداربسته بوش
شرکت دوربین مداربسته بوش

بوش یک شرکت مهندسی و فناوری چند ملیتی است. این شرکت در گرلینگن آلمان واقع شده است. طراحی هوشمندانه محصولات بوش، نیازها و موانع امنیتی و نظارتی انسان را پیش بینی می‌کند. بوش به ارائه راه‌حل‌های نوآورانه در قلب همه سیستم‌های نظارتی امنیتی معروف است. محصولات این شرکت برای رفع طیف گسترده‌ای از نیازهای کاربران طراحی شده است.

وبسایت این شرکت به نام BocshSecurity محصولات امنیتی این برند معروف را عرضه می‌کند.

هدف شرکت بوش حفاظت از زندگی، بناها و اموال مردم است. محصولات امنیتی بوش با هدف نظارت تصویری، تشخیص نفوذ، تشخیص آتش و غیره ارائه می‌شوند.

نکته مهم در رابطه با برند دوربین مداربسته بوش:

برند بوش تلاش کرده تا همه چیز را با هم ارائه کند. همین موضوع باعث شده با وجود کیفیت بالای محصولات، در بخش پشتیبانی و ارائه خدمات نصب و کارشناسی چندان قوی عمل نکند.

چهارم: اکسیس (Axis Camera)

وبسایت شرکت اکسیس
وبسایت شرکت اکسیس

در صورتی که هزینه برای شما مساله‌ای نباشد، دوربین اکسیس یک انتخاب مناسب برای شماست.شرکت اکسیس در سال ۱۹۸۴ تاسیس شده است. دفتر مرکزی آن در لوند سوئد است. در این شرکت بیش از ۴۰۰۰ کارمند فعالیت می‌کنند.

اولین دوربین IP یا تحت شبکه جهان در این شرکت تولید شده است. محصولات شرکت اکسیس تحت عنوان AXIS network cameras قابل مشاهده است.  طول عمر و کیفیت محصولات این برند دوربین مداربسته بالا هستند. اما موضوع هزینه همیشه مطرح است. همین موضوع باعث می‌شود افراد به برندهای دیگر مثل هایک ویژن مراجعه کنند.

پنجم: ویوو تِک (Vivotek)

دوربین مداربسته برند ویوتک
دوربین مداربسته برند ویوتک

این شرکت در فوریه ۲۰۰۰ تاسیس شد. برند ویوتک یک برند پیشرو در نظارت امنیتی جهان است. این شرکت از زمان تاسیس یک هدف روشن داشته است و آن تولید بهترین دوربین‌های مداربسته با پیشرفته‌ترین قابلیت‌ها است.

چشم انداز این شرکت به این شکل است:

آینده متصور ما تبدیل شدن به یک برند نظارتی درجه یک است. دوربین‌های تحت شبکه ویو تک یا Vivotek network camera در وبسایت این شرکت قابل مشاهده است.

ششم: هایلوک (Hilook)

برند هایلوک یک برند تازه کار است. این برند در سال ۲۰۱۷ تحت برند هایک‌ویژن (که در بند اول در مورد آن صحبت کردیم) شروع به فعالیت کرد.فعالیت این شرکت تولید دوربین‌های مداربسته، سیستم‌های نظارتی و هوشمند سازی در سطح جهان است.

این برند توانسته با حفظ کیفیت، محصولات خود را به قیمتی مقرون به صرفه عرضه کند. یک ویژگی منحصر به فرد این برند دوربین مداربسته، سازگاری بالای آن است. یعنی دوربین‌های مداربسته هایلوک با تمامی دستگاه‌های سایر برندها متصل می‌شوند. برند Hilook در دسته بندی محصولات وبسایت هایک ویژن است.

برند دوربین مداربسته هایلوک در وبسایت راف‌نت

فروشگاه اینترنتی راف‌نت محصولات برند هایلوک را عرضه می‌کند. دوربین مداربسته هایلوک در راف‌نت در انواع مدل‌ها و قیمت‌ها عرضه می‌شود.

محصولات برند هایلوک
محصولات برند هایلوک در وبسایت راف نت

هفتم: ایدیس (IDIS)

برند دوربین مداربسته ایدیس
وبسایت برند دوربین مداربسته ایدیس

ایدیس یک شرکت امنیتی جهانی است. این شرکت راه‌حل‌های نظارتی را برای طیف گسترده‌ای از بازارهای تجاری و عمومی تولید می‌کند. این شرکت. در کره جنوبی تاسیس شده است. محصولات این برند کاربر پسند و انعطاف پذیر بوده و هر نیاز نظارتی را برآورده می‌کند.

چشم انداز و ماموریت این شرکت به این شکل تعریف می‌شود:

چشم انداز: ارائه بهترین و نوآورانه‌ترین پیشنهادات نظارتی جهان و همچنین پاسخگو در برابر مشتریان است. هدف این است که به متخصص برتر راه‌حل‌های امنیتی جهان تبدیل شویم.

ماموریت: کمک به جهانی ایمن‌تر و امن‌تر از طریق تعهد به نوآوری و پرورش فرهنگ خلاقیت است.

دوربین‌های تحت شبکه ایدیس یا IDIS network cameras در سایت این شرکت ارائه شده است.

هشتم: برند دوربین مداربسته پاناسونیک (panasonic)

این برند دوربین مداربسته جز قدیمی‌ترین هاست. مبدا این شرکت کشور ژاپن است. تلاش شرکت پاناسونیک بر حذف دوربین‌های آنالوگ و تمرکز بیشتری بر روی دوربین‌های تحت شبکه با کیفیت بوده است. تجهیزات دوربین مداربسته این برند را می‌توانیم تحت عنوان Surveillance Camera در وبسایت این شرکت بررسی کنیم. البته قیمت بالای محصولات این برند باعث شده تا نتواند جایگاه خوبی در بازار ایران، نسبت به محصولات صوتی و تصویری‌‌اش کسب کند.

دوربین مداربسته پاناسونیک
دوربین مداربسته پاناسونیک

نهم: سامسونگ (sumsung)

حتما نام این برند را در زمینه‌های مختلفی همچون صوتی و تصویری و گوشی‌های همراه شنیده‌اید. سامسونگ از بزرگترین تولید کنندگان لوازم الکترونیکی در جهان هستند. در زمینه تولید دوربین مداربسته هم شرکت سامسونگ دستی بر آتش دارد.  در وبسایت این شرکت می‌توانید محصولات متنوعی زیر عنوان Home Monitoring مشاهده کنید.

برند سامسونگ دوربین مداربسته
برند سامسونگ در دوربین مداربسته

دهم: D-LINK (دی-لینک)

این برند را بیشتر با محصولات شبکه مثل روتر یا مودم اینترنت می‌شناسیم. اما خوب است بدانید که D-LINK در زمینه تولید محصولات امنیتی نیز فعالیت می‌کند. محصولات امنیتی این برند را می‌توانید تحت عنوان IP Cameras در وبسایت این شرکت مشاهده کنید.

دوربین های مداربسته دی لینک
دوربین‌های مداربسته دی لینک

معرفی ۱۰ برند دوربین مداربسته در این نقطه به پایان می‌‌رسد. سعی ما بر این بود تا معرفی کاملی از برندهای معروف دنیای دوربین‌های امنیتی برای شما داشته باشیم. اما اینکه چه چیز یک برند را بهترین برند تبدیل می‌کند موضوع مهمی است که در بخش بعدی به آن اشاره می‌کنیم.

۸ فاکتور مهم برای انتخاب بهترین برند دوربین مداربسته

نکاتی که در این بخش به آن‌ها اشاره می‌کنیم فقط برای دوربین‌های مداربسته کاربرد ندارد. در واقع می‌خواهم به شما دید وسیعی برای انتخاب بهترین برند بدهم. برای تبدیل شدن به بهترین برند دوربین مداربسته یا هر زمینه دیگری ۸ فاکتور مهم وجود دارد. از آنجایی که این نوشته قرار نیست در زمینه دانش بازاریابی باشد،‌فقط به این ۹ مورد اشاره کوتاهی خواهیم داشت.

اولین فاکتور: شناخت بازار هدف

برای یک برند دوربین مداربسته،‌ افرادی که به دنبال این محصول هستند بازار هدف به حساب می‌آیند. یک برند باید به خوبی بداند که مشتریانش چه کسانی هستند؟ به دنبال چه هستند؟ در کجا به دنبال محصولات هستند؟ و بر این اساس برنامه ریزی کند. یک برند حتی اگر بهترین محصولات را داشته باشد اما این محصولات با نیاز شما متناسب نباشد، آن را انتخاب نمی‌کنید.

دومین فاکتور: پشنهادات ارزشمند و منحصر به فرد

برندهای برجسته در هر زمینه ارزش‌های منحصر به فردی برای مشتریان دارند. اگر یک برند برای شما بعنوان مشتری مزایای خاصی را در نظر بگیرد،‌احتمالا بیشتر به آن وابسته می‌شوید.

سومین فاکتور: ایجاد خاطرات خوب

شاید برای محصولی مانند دوربین مداربسته این فاکتور کمی شاعرانه به نظر برسد. اما واقعیت این است که ایجاد حس خوب برای شما به عنوان مشتری یک برگ برنده برای برند است. این شور و اشتیاق شما را برای اینکه همچنان مشتری آن برند بمانید افزایش می‌دهد.

چهارمین فاکتور:  تفکر خارج از چارچوب برای برند دوربین مداربسته

اگر برندی که از آن خرید می‌کنید سرشار از خلاقیت در تمامی مراحل باشد، توجه  شما را به خود جلب می‌کند. حتما قبلا از برندهای خرید کرده‌اید که در بخش تبلیغات، بسته بندی، شکل محصول و غیره به شکلی عمل کرده‌آند که نتوانستید انتخاب دیگری داشته باشید.

پنجمین فاکتور:  داشتن ثبات در بازار دوربین مداربسته

شما به برندی اعتماد می‌کنید که با ثبات‌تر از بقیه باشد. یعنی این گونه نباشد که یک بار بتوانید به محصولات آن دسترسی داشته باشید و بار دیگر وبسایتش به طور کل از دسترس خارج شده باشد. در این صورت شما به سراغ برند دیگری می‌روید که حداقل برای مشتریان خود ارزش و احترام قائل است.

ششمین فاکتور: برندی که هدفش مشخص است

به ۱۰ برند دوربین مداربسته که در بخش قبلی معرفی شد فکر کنید. در اغلب این برندها هدف روشنی داشتند و آن ایجاد امنیت برای شما و اموال شما بود. همین هدف واضح به شما کمک می‌کند تا انتخاب بهتری داشته باشید. در مقابل برندی را در نظر بگیرید که همه چیز تولید می‌کند! هدف این برند چیست؟

هفتمین فاکتور: تلاش برند برای ماندن در یاد مشتریان

محبوب‌ترین برندهایی که می‌شناسید چگونه در ذهن شما مانده‌اند؟ حالا فکر کنید که چند برند هستند که شعار تبلیغاتی آن‌ در ذهن شما مانده است؟ این که یک برند تلاش کند در ذهن مشتری باقی بماند، یک تلاش ارزشمند است. در زمان انتخاب برند دوربین مداربسته به این نکته هم توجه کنید.

هشتیمن فاکتور: شفافیت برند دوربین مداربسته

این که یک برند در همه زمینه‌ها شفاف عمل کند حتما توجه شما را به خود جلب می‌کند. یعنی در تمامی مراحل از چیدن محصولات در سایت تا خدمات پس از فروش همه چیز باید کاملا شفاف باشد. شما به عنوان مشتری در هیچ مرحله‌ای نباید سردرگم شوید. برندی که به این موضوع اهمیت بدهد، حتما سایر موارد را نیز با دقت بیشتری دنبال می‌کند.

این فاکتورها را می‌توان همچنان ادامه داد. هدف این بود که دید روشنی نسبت به برندهای دوربین مداربسته پیدا کنید. چه فاکتورهایی از نظر شما مهم است؟ ممکن است در مورد قیمت صحبت کنید یا شکل ظاهری محصولات برای شما مهم باشد. در هر صورتی هر فاکتوری که به لیست بالا اضافه می‌کنید ارزشمند است. برند دوربین مداربسته‌ای که به این فاکتورها بیشتر اهمیت بدهد جایگاه بالاتری در ذهن مشتریان پیدا می‌کند.

سخن نهایی

وظیفه اصلی دوربین مداربسته حفظ امنیت شماست. برند دوربین مداربسته از این جهت بسیار مهم است چرا که بناست در انجام این وظیفه نقش به سزایی ایفا کند. در این نوشته سعی کردیم موارد مهمی را با شما به اشتراک بگذاریم. در صورتیکه نیاز به راهنمایی بیشتر داشتید، حتما در ساعات اداری با مشاورین ما با شماره 02154871500 ارتباط بگیرید.

فراموش نکنید که نظرات شما همیشه برای ما ارزشمند است. پای همین نوشته در بخش نظرات منتظر خواندن تجربیات شما هستیم.

 

 

درباره‌ی بهناز نوجوان

من بهناز نوجوان هستم. یک مهندس کامپیوتر و معلم زبان که عاشق کتاب‌ خوندن، نویسندگی و یادگرفتن چیزهای جدید هستم. امیدوارم از مطالبی که در راف‌نت می‌نویسم لذت ببرید.

همچنین ببینید

تفاوت دوربین مداربسته تحت شبکه و آنالوگ

تفاوت دوربین مداربسته تحت شبکه و آنالوگ می‌تواند شامل موارد متعددی باشد. به‌طور مثال کیفیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *