مجله ی راف نت

دوربین مداربسته حرفه ای
دوربین مداربسته حرفه ای

دوربین مداربسته حرفه‌ای چه ویژگی‌هایی دارد؟

به نظر شما یک دوربین مداربسته حرفه‌‎‌ای باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد. چه فاکتورهایی هستند که می‌توانند دوربین‌ها را به دو نوع حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای تقسیم کنند. آیا نوع محیط بر ویژگی‎های مورد نظر شما در انتخاب یک دوربین مداربسته حرفه‌ای تاثیرگذار است؟ پاسخ به این سوال‎ها کمی چالش‌برانگیز است و افرادی که با ویژگی‌های دوربین‌های حرفه‌ای آشنا نیستند؛ قطعا در زمان خرید دچار شک و ابهام می‌شوند. به همین دلیل ما در ادامه قصد داریم به تمامی سوالات شما در رابطه با دوربین مداربسته حرفه‌ای پاسخ دهیم.

مهم‌ترین ویژگی‌های یک دوربین مداربسته حرفه‌ای

همان‌طور که در مقدمه اشاره کردیم نوع محیط بر ویژگی‌های یک دوربین مداربسته حرفه‌ای تاثیر بسیاری خواهد داشت. به‌طور مثال قابلیت پخش هشدار در دوربین می‎تواند ویژگی عالی و بسیار کاربردی باشد؛ اما همین ویژگی در صورتی که برای اتاق یک نوزاد بخواهد ارائه شود، بدون کاربرد بوده و حتی ممکن است منجر به ترس او نیز شود. پس برای اینکه بدانید

اما یک سری ویژگی‌ها نیز در تمامی دوربین‌های مداربسته وجود دارد که تعیین کننده حرفه‌ای بودن این محصولات است. به‌طور مثال وضوح تصویر یکی از این موارد است. هرچه وضوح بالاتر باشد، یعنی دوربین شما حرفه‌ای تر است. مورد بعدی که می‌تواند نشان‌دهنده حرفه‌ای بودن دوربین باشد مربوط به نحوه ضبط تصاویر است. این ویژگی در صورتی حرفه‌ای قلمداد می‌شود که دوربین مجهز به سنسور تشخیص حرکت باشد. مورد بعدی امکان نظارت از راه دور و امکان یکپارچه شدن با سایر سیستم‌های نظارتی است که می‌تواند یک دوربین را در دسته محصولات حرفه‌ای قرار دهد.

 

ویژگی های دوربین مداربسته حرفه ای

 

آیا یک دوربین مداربسته حرفه‌ای لزوما قیمت بالایی دارد؟

 پاسخ این سوال هم بله و هم خیر است. زیرا به یک سری عوامل دیگر نیز بستگی خواهد داشت.

به‌طور مثال اگر شما یک دوربین مداربسته حرفه‌ای برای اتاق کودک خود بخواهید قیمت متفاوتی با یک دوربین مداربسته حرفه‌ای برای انبار باید بپردازید. پس نوع محیط و انتظارات شما از دوربین می‌تواند روی قیمت دوربین مداربسته حرفه‌ای تاثیرگذار باشد؛ اما به‌صورت کلی می‌توان گفت بیشتر دوربین‌های حرفه‌ای قیمت بالاتری از دوربین‌های معمولی دارند.

👈اهمیت نصب دوربین مداربسته حرفه‌ای برای مراکز خرید

امنیت کسب و کار برای صاحبان املاک تجاری بزرگ از اهمیت بالایی برخوردار است. با نیاز روزافزون به حفاظت از دارایی‌های تجاری و اطمینان از ایمنی مستاجرین، کارمندان و بازدیدکنندگان، نصب دوربین‌های امنیتی به یک اقدام ضروری تبدیل شده است. این دوربین‌ها نه تنها راه حلی قابل اعتماد و مقرون به صرفه برای جلوگیری از سرقت و آسیب ارائه می‌دهند، بلکه به عنوان وسیله ای برای کاهش خطرات نیز عمل می‌کنند. با استفاده از سیستم‌های دوربین امنیتی، صاحبان و مدیران املاک می‌توانند آرامش خاطر را تجربه کنند و دید بیشتری نسبت به اموال خود داشته باشند.

👈آیا دوربین dom بهترین محصول برای مراکز خرید است؟

دوربین دام یا گنبدی بهترین دوربین مداربسته برای مرکز خرید است. مزایای دوربین مداربسته دام برای مراکز خرید بی‌شمار است. با استفاده از این دوربین‌ها نیازی نیست نگران نحوه نصب و یا یافتن مکان مناسب برای نصب باشید. زیرا دوربین‌های دام دارای اشکال و اندازه‌های بسیار متنوعی هستند. به علاوه دارای قابلیت دید در شب نیز هستند که برای مراکز خرید یکی از ویژگی‌های ضروری است.

همچنین زاویه باز دوربین Dome حداکثر میدان دید را فراهم کرده و در صورت مجهز بودن به سنسور مناسب دید در شب می‌تواند به عنوان یک دوربین نظارت پانوراما عمل کند.

از جمله دیگر دلایل استفاده از دوربین‌های گنبدی برای مراکز خرید، این است که به راحتی قابلیت جاسازی در انواع محیط‌ها را دارند و بسیاری ممکن است حتی متوجه نصب دوربین نشوند.

همچنین جالب است بدانید در دوربین‌های مداربسته دام به دلیل نوع طراحی محفظه و لنز دوربین تشخیص این که لنز دوربین مداربسته دام به چه سمتی است مشکل است.

👈ویژگی‌های دوربین مداربسته حرفه‌ای برای مراکز خرید

در این قسمت مهم‌ترین ویژگی‌هایی را که یک دوربین مداربسته حرفه‌ای برای مراکز خرید باید داشته باشد، بررسی خواهیم کرد.

 

دوربین حرفه ای برای مراکز خرید از نوع گنبدی

 

✔بهترین جنس بدنه برای یک دوربین مداربسته چیست؟

طبیعی است که دوربین‌های مداربسته فلزی مقاومت بیشتری نسبت به انواع شرایط محیطی دارند و به همین دلیل برای انواع محیط‌های داخلی و خارجی مناسب خواهند بود. یکی از دلایلی که گفته می‌شود برای مراکز خرید دوربین فلزی انتخاب کنید؛ این موضوع است که دوربین روی سقف نصب خواهد شد و در این قسمت دسترسی مشکل است. به همین دلیل برای جلوگیری از ورود گرد و غبار و یا آسیب سایر شرایط محیطی قطعاً دوربین فلزی می‌تواند بهتر از پلاستیکی باشد.

✔آیا مقاومت در برابر آب و ضربه برای یک دوربین مداربسته حرفه‌ای مهم است؟

در این قسمت نیز به صورت غیر مستقیم به مقاومت بیرونی دوربین تاکید شده است. باید دوربینی را برای مراکز خرید انتخاب کنید که به راحتی در برابر ضربه و یا آسیب سارقان متلاشی نشده و از کار نیوفتد. همچنین ممکن است در قسمت‌های بیرونی مراکز خرید نیز بر اثر بارش باران و برف دوربین آسیب ببیند، به همین دلیل نیاز است دوربین ضد آب باشد.

✔کیفیت و زاویه دید دوربین مداربسته چطور باید باشد؟

مراکز خرید محل تردد افراد بسیاری در طی روز هستند. اگر حادثه ای رخ دهد دوربین باید توانایی تشخیص چهره افراد از یکدیگر را داشته باشد. ممکن است افراد بسیاری با چهره‌ها و لباس‌های مشابه در مراکز خرید حضور یابند که در این مواقع تنها ویژگی زوم است که می‌تواند راهگشا باشد. کیفیت تصویر و زاویه دید نیز به همین ترتیب مهم هستند. به علاوه هرچه زاویه دید دوربین گسترده باشد، در هزینه‌ها صرفه جویی شده و از تعداد دوربین‌های مورد نیاز برای نصب کاسته خواهد شد.

 ✔آیا دید در شب برای دوربین مداربسته حرفه‌ای مهم است؟

 ممکن است مراکز خرید شب هنگام و زمانی که کسی داخل مجتمع نیست، مورد سرقت قرار بگیرند. به همین دلیل نیز باید دوربین مداربسته دارای ویژگی دید در شب نصب شود تا بتوان افراد را به خوبی شناسایی کرد.

👈مزایای نصب دوربین مداربسته حرفه‌ای برای مراکز خرید

نصب دوربین حرفه‌ای در مراکز خرید مزایای بسیاری دارد. از جمله این موارد می‌توان به نظارت دقیق در تمامی قسمت‌ها، اعزام نیروهای امنیتی در زمان مناسب، کاهش آمار جرم و سرقت و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد که در ادامه بیشتر بررسی می‌کنیم.

پیشگیری از سرقت:

 نمایشگاه‌های خرده‌فروشی، انبارها و مراکز خرید، همگی هدف سارقانی هستند که به دنبال فرار با کالاهای دزدیده شده و همچنین پول نقد هستند. دوربین‌های مداربسته می‌توانند از قبل فعالیت‌های مشکوکی را شناسایی کنند.

کاهش اعمال مجرمانه:

 سیستم‌های دوربین‌های نظارت امنیتی نصب شده در مراکز خرید می‌تواند به کاهش اعمال مجرمانه ناگوار مانند آدم‌ربایی، دعوا و خشونت کمک کند.

افزایش ایمنی و امنیت مشتری:

 وجود دوربین‌های نظارتی امنیتی در مراکز خرید سطح کلی امنیت مرکز را بالا می‌برد.

نظارت بر فعالیت کارکنان:

استفاده از دوربین‌های نظارت امنیتی می‌توانند از رفتارهای نادرست کارگران و دعوا بین کارمندان جلوگیری نماید.

کارکنان امنیتی هماهنگ:

 اپراتورهایی که ضبط‌های ذخیره شده توسط دوربین‌های مداربسته را مشاهده می‌کنند، می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مشکوک، کارکنان امنیتی را به مناطق خاصی از مرکز خرید هدایت کنند.

بررسی جرم:

 دوربین‌های نظارت امنیتی نصب شده در مراکز خرید به شما امکان می‌دهند فیلم ضبط کنید و به بازرسان و دپارتمان‌های جرم و جنایت شواهد ارزشمندی از حوادث و مظنونان خاص ارائه دهید.

یافتن کودکان گمشده:

 برخی از مشتریان گاهی اوقات با فرزندان خود از مراکز خرید دیدن می‌کنند. شنیدن مواردی از گم شدن کودک به دلیل ازدحام جمعیت در مراکز خرید طبیعی است. برای کمک به کاهش استرس و فشارهای ناشی از یافتن کودکان گمشده در یک مرکز خرید، سیستم‌های نظارت دوربین مداربسته می‌توانند به عنوان نجات دهنده عمل کنند.

کنترل شرایط اضطراری:

 شرایط اضطراری برجسته مانند آتش سوزی، حملات تروریستی، سرقت، یا سایر بلایای طبیعی برای اکثر مراکز خرید غیرعادی نیستند. در چنین شرایطی، سیستم‌های امنیتی نظارت دوربین مداربستهمی‌تواند برای ایمنی کارکنان و مشتریان مفید باشد.

👈دوربین مداربسته حرفه‌ای برای انبار و سوله

سرقت از انبارها همیشه برای سارقان وسوسه برانگیز بوده است؛ زیرا این افراد می‌توانند به انبوهی از اقلام خوراکی، صنعتی و … دسترسی داشته باشند. به همین دلیل باید جلوگیری از این قبیل مشکلات راهکارهای امنیتی اجرا شود. یکی از ساده‌ترین و ضروری‌ترین راهکارها استفاده از یک دوربین مداربسته حرفه‌ای برای انبار است. انبارها به دلیل طراحی خاص از نظر معماری و به دلیل وسعت از نظر مساحت نیاز به دوربین‌هایی با ویژگی‌های مناسب دارند که بتوان از آن‌ها در برابر سارقان محافظت کرد و یا از بیرون بردن اقلام توسط مزاحمان جلوگیری نمود. در ادامه ویژگی‌های یک دوربین مداربسته حرفه‌ای برای انبار را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

👈لیست انواع دوربین‌های مداربسته حرفه‌ای برای انبار

هنگامی که صحبت از محافظت از انبارها در برابر مسائل امنیتی می‌شود، تشخیص دقیق تهدید مهم است. بنابراین دوربین‌های مداربسته حرارتی، دوربین مداربسته چرخشی PTZ، مخفی (دوربین‌های جاسوسی)، گنبدی (dom) و دوربین‌های مداربسته گلوله (bullet) انتخاب‌های خوبی هستند. در ادامه دلیل مناسب بودن این دوربین‌ها برای انباری و ویژگی‌های هر کدام را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

✔دوربین مداربسته ptz

دوربین‌های PTZ دارای عملکردهای داخلی برای حرکت به چپ و راست و شیب به بالا و پایین هستند. علاوه بر این، این دوربین‌ها می‌توانند روی اهداف زوم کنند.

این دوربین‌ها به دلیل قابلیت مشاهده قابل توجهی که دارند، کاملاً برای انبارها مناسب هستند.

این ویژگی‌ها آنها را برای استفاده در سیستم‌های امنیتی انبار مناسب می‌کند.

یک دوربین ptz به تنهایی می‌تواند یک منطقه بزرگ را پوشش دهد. علاوه بر این، آنها می‌توانند بر روی اشیاء خاص تمرکز کنند. این تشخیص بهینه تهدید را ارائه می‌دهد، به خصوص اگر نیاز به نظارت و ردیابی فعالیت‌های مشکوک دارید.

اگر یک سارق وارد محیط سایت شده و یا در تلاش برای یافتن یک نقطه دسترسی دیده شود، می‌توان به راحتی ردیابی و با آنها برخورد کرد.

 

دوربین ptz برای انبار

 

✔دوربین مداربسته مخفی

ممکن است برخی از کارکنان داخلی همان سارقانی باشند که به اقلام انبار دستبرد می‌زنند. به همین دلیل گاهی استفاده از دوربین‌های مداربسته مخفی می‌تواند گزینه مناسبی برای افزایش امنیت در محیط انبار باشد.

بنابراین، دوربین‌های نظارتی مخفی می‌توانند شواهد غیرقابل انکاری دزدی کارکنان را ارائه دهند که با مقصر به راحتی برخورد شود.

✔دوربین‌های مداربسته حرارتی

همانطور که در بالا ذکر شد، تشخیص تهدید کلید مدیریت امنیت انبار است. دوربین‌های حرارتی دارای توانایی بسیار منحصر به فرد و همه کاره برای تولید تصاویری هستند که چشم انسان نمی‌تواند ببیند.

این عملکرد با استفاده از یک سنسور مادون قرمز داخلی که اشیاء را به یک تصویر در مقیاس رنگ تبدیل می‌کند، به دست می‌آید. این ویژگی آنها را برای استفاده در انبارها ایده آل خواهد کرد

دوربین‌های حرارتی این قابلیت را دارند که تهدیدات را در محیط‌های بدون نور و کم نور شناسایی کنند. سارقان سازمان یافته به احتمال زیاد در شب یک انبار را هدف قرار می‌دهند.

بنابراین، دوربین‌های مداربسته حرارتی، همراه با آنالیز ویدئویی پیشرفته مبتنی بر هوش مصنوعی، می‌توانند به راحتی حضور انسان را با دقت بسیار بیشتری نسبت به دستگاه‌های نظارت استاندارد تشخیص دهند.

✔دوربین‌های مداربسته Dome

دوربین‌های گنبدی به دلیل طراحی خاصی که دارند به راحتی می‌توانند با هر محیطی تطابق پیدا کرده و مورد استفاده قرار بگیرند. تمامی مزایایی که برای نصب این دوربین در مرکز خرید بررسی کردیم می‌تواند برای نصب در انبار نیز کاربرد داشته باشد.

✔دوربین‌های مداربسته گلوله(Bullet)

دوربین‌های Bullet نیز طراحی جمع و جور با سطوح کارایی بالا ارائه می‌دهند.

در جایی که دوربین‌های مداربسته گنبدی می‌توانند به صورت مخفی استفاده شوند، دوربین‌های گلوله به عنوان یک بازدارنده قابل مشاهده بهترین عملکرد را دارند.

برای انبارها، این دوربین‌های نظارتی به عنوان یک یادآوری قوی و دائمی برای مجرمان و کارمندان عمل می‌کنند که تحت نظر هستند.

به عنوان یک عامل بازدارنده تهدید، مطمئنا به محافظت از انبار و کالاهای آن کمک می‌کند.

 

دوربین گلوله برای انبار

 

👈ویژگی‌های دوربین مداربسته حرفه‌ای برای انبار

همان‌طور که مهم‎‌ترین ویژگی‌های دوربین مداربسته حرفه‌ای برای مراکز خرید را بررسی کردیم، برای انبار نیز باید یک سری ویژگی‌های متفاوت را در نظر داشته باشید که دوربین حرفه‌ای خریداری نمایید.

مهم‌ترین ویژگی‌های یک دوربین مداربسته حرفه‌ای برای انبار شامل موارد زیر می‌شود:

✔قابلیت مانیتورینگ

با مانیتورینگ دوربین مداربسته، انبار شما می‌تواند به طور مداوم تحت نظارت باشد. اگر دوربین‌های مداربسته به‌طور مناسب در سرتاسر جای خود قرار داده شده باشند، همیشه می‌توانید تمام بخش‌های تاسیسات خود را زیر نظر داشته باشید. یک مکان مرکزی به لطف نظارت دوربین مداربسته می‌تواند به نمای لحظه‌ای از آنچه در انبار شما اتفاق می‌افتد دسترسی داشته باشد.

 

مانیتورینگ در دوربین مداربسته انبار

 

✔دسترسی از راه دور 

دسترسی از راه دور یکی دیگر از جنبه‌های سیستم‌های دوربین مداربسته انبار است. شما می‌توانید انبار خود را به وسیله این ویژگی از هر مکانی در جهان مشاهده کنید. برای کسب و کارهایی که دارای چندین انبار هستند این گزینه بسیار مهم‌تر است، زیرا می‌توانند همزمان تمامی انبارهای خود را از راه دور زیر نظر بگیرند.

برای دسترسی از راه دور می‌توان از یک برنامه گوشی هوشمند یا یک پورتال مبتنی بر وب استفاده کرد.

✔تشخیص حرکت مهم‌ترین ویژگی دوربین مداربسته حرفه‌ای انبار

 از آن‌جایی که انبارها دارای مساحت گسترده بوده و ممکن است نیازمند دوربین‌های متعددی باشند؛ داده‌هایی که از سرتاسر انبار جمع‌آوری می‌شود می‌تواند بسیار زیاد بوده و شما را با مشکل دخیره و نگهداری از فیلم‌ها رو به رو نماید. به همین دلیل یکی از ویژگی‌های دوربین حرفه‌ای برای انبار این است که مجهز به ویژگی تشخیص حرکت باشند.

این به شما امکان می‌دهد به نگرانی‌های امنیتی بالقوه به‌سرعت واکنش نشان دهید و می‌تواند احتمال هشدارهای نادرست ناشی از حیوانات یا سایر فعالیت‌های بی‌ضرر را کاهش دهد.

✔دوربین‌های با وضوح بالا و دید در شب

 هرچه وضوح دوربین بالاتر باشد، شما می‌توانید افراد، اتوموبیل‌ها، یا سایر موارد موجود در انبار را به خوبی شناسایی کنید.

یکی دیگر از جنبه‌های سیستم‌های دوربین مداربسته انبار که می‌تواند امنیت را افزایش دهد، دید در شب است. فناوری مادون قرمز توسط دوربین‌های دید در شب برای گرفتن تصاویر در نور کم استفاده می‌شود. این به شما امکان می‌دهد شبانه روز و در تاریکی مطلق مراقب امکانات خود باشید.

✔امکان ادغام دوربین مداربسته با سایر سیستم‌های امنیتی

سیستم‌های دوربین مداربستهانبار را می‌توان به اینترکام، کنترل دسترسی، دزدگیر و سایر سیستم‌های امنیتی متصل کرد. یکپارچه سازی امکان کنترل یک سیستم امنیتی کامل‌تر را از یک مکان واحد فراهم می‌کند. علاوه بر این، یکپارچه سازی مدیریت امنیتی کارآمدتر و زمان پاسخ سریع‌تر را امکان پذیر می‌کند.

👈مزایای نصب دوربین مداربسته حرفه‌ای برای انبار

سیستم‌های نظارت دوربین مداربسته سال‌هاست که به‌عنوان یک عامل بازدارنده برای فعالیت‌های مجرمانه استفاده می‌شود. این را در نظر بگیرید که حتی زمانی که مانیتورهای دوربین مداربسته به‌طور فعال نظارت نمی‌شوند، می‌توانند از جرم جلوگیری کنند. امکان تماشا یا ضبط در دوربین برای جلوگیری از بسیاری از سرقت‌های کوچک کافی است.

✔امکان نظارت از راه دور با نصب دوربین حرفه‌ای

با نصب دوربین مداربسته حرفه‌ای در انبار می‌توانید تمامی فیلم‌های نظارتی را از هر کجا که باشید، ببینید.

اگر چندین انبار یا یک مرکز معمولا بزرگ را مدیریت کنید، این رویکرد کاملا مفید است. nvr recorder این امکان را برای شما فراهم می‌کند که هر زمان در هر دوربین امنیتی انبار بررسی کنید. توانایی نظارت بر انبار خود از راه دور همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا هزینه‌های استخدام افسران امنیتی را کاهش دهید که این امر ROI شما را بیشتر می‌کند.

✔پوشش 24 ساعته توسط دوربین مداربسته

یکی از مزایای اصلی دوربین مداربسته این است که نظارت 24 ساعته را فراهم می‌کند. تصور کنید نیمه شب در حالی‌که انبار قفل بوده و حتی دزدگیر فعال است، مورد تهاجم سارقان قرار بگیرید. در این وضعیت تنها یک دوربین مداربسته می‌تواند تصویر سارق را شناسایی کند.

✔کنترل کیفیت برای عملیات انبار 

آیا می‌خواهید کارایی کارکنان انبار خود را بهبود بخشید؟ با ترکیب یک سیستم نظارت دوربین مداربسته با نظارت صوتی تعبیه شده، می‌توانید بر تعاملات کارکنان نظارت داشته باشید و به شما کمک می‌کند تا بازخورد ارزشمندی در مورد عملکرد ارائه دهید. با یک سیستم دوربین مداربسته، می‌توانید مناطق کار را بررسی کنید تا مطمئن شوید که کارکنان در گوشه و کنار نیستند و بر مناطق بارگیری نظارت کنید تا مطمئن شوید که مواد طبق برنامه ارسال یا دریافت می‌شوند.

✔تضمین پایبندی SOP به واسطه دوربین مداربسته در انبار

دوربین‌های مداربسته را می‌توان برای نظارت بر حرکت و فعالیت‌های کارکنان در انبار و اطمینان از رعایت یا عدم رعایت اصول عملیاتی استفاده کرد. این اطمینان حاصل می‌کند که کارمندان از زمان خود به طور موثر استفاده می‌کنند، پروتکل‌های ایمنی را رعایت می‌کنند و از دزدی منصرف می‌شوند. این موضوع هم‌چنین زمان و تلاشی که مدیران طبقه برای نظارت بر کارمندان خود صرف می‌کنند را کاهش می‌دهد و آن‌ها می‌توانند بیشتر بر روی بخش اصلی شغل خود تمرکز کنند.

✔ردیابی موجودی در کمترین زمان 

دوربین‌های مداربسته همراه با سیستم‌های RFID می‌توانند در جداول GRN برای شناسایی و برچسب‌گذاری خودکار هر قطعه از موجودی و ردیابی حرکت آن در سراسر انبار استفاده شوند. این امر باعث می‌شود مکان دقیق هر کالای گمشده را فورا بفهمید و به رفع اختلافات در ورودی و خروجی کالا کمک کنید.

مدیریت ذخیره‌سازی 

یک دوربین مداربسته حرفه‌ای می‌تواند با سنسورهای نور، دما و رطوبت و سیستم‌های کنترل انرژی برای حفظ درجه حرارت و رطوبت بهینه برای موجودی‌های مختلف کار کند. برای مواد منفجره، دوربین می‌تواند مطمئن شود که در زیر نور مستقیم خورشید ذخیره نمی‌شود. به‌طور مشابه، هم‌چنین می‌تواند اطمینان حاصل کند که محصولات غذایی و نوشیدنی در کنار محصولات سمی مانند اسیدها و مواد شیمیایی ذخیره نمی‌شوند.

دوربین مداربسته نگهبان شبانه انبار

انبارها در طول شب بیشتر آسیب‌پذیر هستند. تعداد کارکنان امنیتی بسیار کم است و به دلیل مکان‌های دور، زمان پاسخگویی مقامات نسبتا کند است. در اینجا، سیستم نظارت دوربین مداربسته حرفه‎ای مفید است. این سیستم‌ها با داشتن قابلیت دید در شب و به همان اندازه در شب و روز قابلیت نظارت دارند. می‌توان از آن‎ها برای کمک به نگهبانان استفاده کرد؛ زیرا می‌توانند هر قسمت از انبار را به یکباره پوشش دهند.

مجهز شدن به فناوری هشدار فوری به وسیله دوربین حرفه‌ای در سوله

یک سیستم نظارت دوربین مداربسته هوشمند می‌تواند به‌طور مداوم بر تاسیسات شما نظارت داشته باشد و در لحظه شناسایی فعالیت‌های غیرعادی هشدارهای فوری ارسال کند. تهدیدها را می‌توان به راحتی توسط یک مرکز فرماندهی با استفاده از پخش زنده دوربین‌ها تأیید کرد. با وجود روش‌های صحیح افزایش بلیت، این دوربین‌ها می‌توانند به مقامات کمک کنند تا واکنش سریع‌تر و مؤثرتری را بر اساس تهدید آغاز کنند. به‌عنوان مثال در صورت وقوع آتش‌سوزی، مرکز فرماندهی می‌تواند با استفاده از دوربین‌ها، محل و شدت آتش‌سوزی را به‌طور دقیق شناسایی کرده و بر اساس آن اقدام کند.

هشدارهای نفوذ توسط دوربین مداربسته انبار

انبارها دارای یک محیط بزرگ با چندین نقطه ورودی و خروجی هستند. برای تعداد محدودی از نگهبانان بسیار سخت است که به‌طور هم‌زمان کل منطقه را پوشش دهند. بنابراین باید از یک دوربین حرفه‌ای برای پوشش این مناطق استفاده شود.

👈ویژگی‌های دوربین مداربسته حرفه‌ای برای مراکز آموزش

همان‌طور که برای محیط‌های صنعتی و تجاری نیازمند دوربین مداربسته با ویژگی‎های خاص هستیم. برای مراکز آموزشی نیز باید دوربین مداربسته با ویژگی‌های خاصی در نظر گرفته شود که این ویژگی‌ها در ادامه بررسی خواهند شد:

پلت فرم مرکزی یا قابلیت مانیتورینگ:

 اکثر پردیس‌های دانشگاهی گسترده و پراکنده هستند. به همین دلیل نظارت بر تمام دوربین‌ها از یک پلت فرم مرکزی و مشاهده فیلم از راه دور باید امکان‌پذیر باشد.

تشخیص حرکت:

 یکی از ویژگی‌های دوربین مداربسته باید تشخیص حرکت باشد و این در مناطقی با دسترسی کم مفید است. پیکربندی دوربین برای شروع ضبط تنها زمانی امکان‌پذیر است که حرکت در یک میدان دید تشخیص داده شود. این بدان معنی است که فقط فیلم حاوی داده‌های مرتبط ذخیره می‌شود. این باعث صرفه‌جویی در هزینه ذخیره‌سازی، پشتیبان‌گیری و غیره می‌شود و بازیابی داده‌ها را در صورت نیاز آسان‌تر می‌کند.

دید در شب:

 یکی از کاربردهای دوربین‌های مداربسته، ثبت فعالیت‌های مشکوک در شب است. دوربین‌های مداربسته مادون قرمز می‌توانند شب‌ها را ببینند. این ویژگی نیز برای محیط‌های آموزشی ضروری است.

👈مزایای نصب دوربین مداربسته حرفه‌ای برای مراکز آموزشی

مهم‌ترین مراکز آموزشی دانشگاه‌ها و مدارس هستند و در این مراکز باید ایمنی دانش آموزان و دانشجویان به صورت کامل تامین شود. به‌علاوه محافظت از اموال شخصی افراد حاضر در محل نیز تا حدودی بر عهده مسئولان است. مزایای نصب دوربین مناسب برای این محیط‎ها شامل موارد زیر می‌شود:

✔ایجاد آرامش با نصب دوربین مداربسته حرفه‌ای

یکی از مزیت‌های اصلی دوربین‌های مداربسته، آرامش خاطری است که برای دانش آموزان و والدین آنها ایجاد می‌کند. وقتی دانش‌آموزان احساس ناامنی می‌کنند، تمرکز بر درس‌هایشان برایشان بسیار دشوار است. ایجاد یک محیط امن برای شکوفایی تحصیلی آنها ضروری است. پیدا کردن زمان برای نوشتن تکالیف، شرکت در کلاس‌ها و مطالعه برای امتحانات برای آنها به اندازه کافی سخت است. اگر احساس کنند در یک محیط امن هستند، به آنها کمک می‌کند تا استرس را کنترل کنند.

نصب دوربین و جلوگیری از سرقت

دانش آموزان معمولاً تلفن همراه، رایانه و وسایل نقلیه دارند. فرصت‌های زیادی برای سرقت در محوطه دانشگاه وجود دارد. یکی از مزایای دوربین‌های مداربسته این است که نظارت 24/7 انجام می‌شود. مجرمانی که می‌دانند دوربین‌های مداربسته می‌توانند فعالیت‌های آن‌ها را ضبط کنند، کمتر به سرقت دست می‌زنند. در صورت وقوع سرقت، فیلم‌های امنیتی می‌توانند برای شناسایی مجرم حیاتی باشند.

✔جلوگیری از رفتارهای ضداجتماعی در محوطه دانشگاه با نصب دوربین مداربسته

همیشه افراد هنجارشکنی هستند که با نقض قوانین دست به انجام رفتارهای ضداجتماعی بزنند. وندالیسم، خشونت و قلدری برخی از اشکال رفتار ضداجتماعی هستند. وجود دوربین‌های مداربسته می‌تواند به تشخیص و جلوگیری از چنین رفتاری کمک کند. کسانی که توسط دوربین در حال قلدری، خرابکاری اموال یا ارتکاب یک عمل خشونت آمیز دستگیر می‌شوند، می‌توانند با عواقب آن روبرو شوند. در غیر این صورت، چنین حوادثی می‌تواند حل‌نشده باقی بماند.

کنترل دسترسی غیرمجاز به وسیله دوربین مداربسته

اگر افراد غیرمجاز به مکان‌هایی که نباید در آن باشند دسترسی پیدا کنند، مشکلات بسیاری رخ خواهد داد. کنترل دسترسی یکی از جنبه‌های اساسی ایمنی و امنیت است. سیستم‌های کنترل دسترسی باید بتوانند تلاش برای ورود صادقانه را از یک اقدام مخرب تشخیص دهند.

یکی از ویژگی‌های پیشرفته سیستم‌های نظارتی، تشخیص چهره است. این یک سیستم امنیتی دوربین مداربسته را قادر می‌سازد تا چهره شخص را با یک رکورد پایگاه داده داخلی مطابقت دهد. این می‌تواند دانش آموزان را از مناطق محدود یا خطرناک مانند دفتر خصوصی استاد دور نگه دارد.

جمع‌بندی

دوربین مداربسته حرفه‌ای professional security camera در هر محیطی باید ویژگی‌های منطبق با همان محیط را داشته باشد. ما سعی کردیم به تمامی سوالات شما در رابطه با نصب دوربین مداربسته حرفه‌ای در محیط‌های آموزشی، صنعتی و تجاری پاسخ دهیم.

از آنجایی که نیازمندی‌های هرکدام از محیط‌ها متفاوت است نیاز بود نوع دوربین برای هر کدام جداگانه بررسی شود. البته اگر متن را با دقت مطالعه کرده باشید، قطعا متوجه شده‌اید که دوربین‌های دام یا گنبدی برای هر سه محیط مناسب قلمداد شده و می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

در صورتی که محیط کسب وکار شما در یکی از سه دسته تعیین شده است و هنوز نمی‌دانید دقیقا چه مدل دوربینی را انتخاب کنید، می‌توانید در قسمت نظرات سوالات خود را بپرسید.

درباره‌ی Efhami

همچنین ببینید

تفاوت دوربین مداربسته تحت شبکه و آنالوگ

تفاوت دوربین مداربسته تحت شبکه و آنالوگ می‌تواند شامل موارد متعددی باشد. به‌طور مثال کیفیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *