مجله ی راف نت

سفارش دوربین مداربسته
سفارش دوربین مداربسته

راهنمای سفارش دوربین مداربسته به صورت اینترنتی

در صورتی که قصد خرید دوربین مداربسته دارید، مهم است یک سری نکات را بدانید. از آن‌جایی که خرید اینترنتی آسان‌تر و به‌صرفه‌تر است، ما قصد داریم نکاتی را که باید قبل از سفارش دوربین مداربسته به صورت اینترنتی بدانید، بررسی کنیم. این نکات شامل شناخت ویژگی‌های دوربین و شناخت محیط و نیازهایی است که خودتان دارد.

نکات مهم قبل از سفارش دوربین مداربسته به صورت اینترنتی

بازار دوربین مداربسته یک میدان مین است، با تعداد زیادی از تولیدکنندگان که دوربین‌های مداربسته را با قیمت‌های مختلف می‌فروشند، جای تعجب ندارد که هنگام وارد شدن به این بازار گیج و مردد بمانید. بنابراین ما به‌همراه تیم فنی خود در مجله رافنت تصمیم گرفتیم 10 نکته مهمی را که باید قبل از سفارش هر مدل دوربین مداربسته‌ای با ویژگی‌های و کارکردهای مختلف بدانید در اختیار شما قرار دهیم.

  1. اطلاع از مهم‌ترین ویژگی‌ها هنگام سفارش دوربین مداربسته

ممکن است برای شما تعجب‌آور باشد، اما در واقع، این بزرگ‌ترین مشکلی است که خریداران دارند و تنها می‌توانند یک الی دو مورد از ویژگی‌های مد نظر خود را هنگام خرید اعلام کنند. به‌طور مثال می‌گویند دوربین بی‌سیم می‌خواهم و یا دوربین بی‌سیم دارای دید در شب مد نظر من است. در‌حالی که ویژگی‌های مهمی مانند نحوه ذخیره‌سازی، وضوح تصاویر، نحوه ارسال داده‌ها، تحت شبکه بودن و یا نبودن و بسیاری موارد دیگر هست که روی کیفیت فیلم دوربین شما تاثیر بسزایی خواهد داشت.

  1. مقاومت دوربین مداربسته در شرایط محیطی چطور باید باشد؟

عوامل خارجی می‌تواند تأثیر زیادی بر اثربخشی و کارایی دوربین بگذارد. هنگام خرید یک دوربین، مهم است که تأثیرات خارجی احتمالی مانند آب و هوا و موقعیت دوربین را در نظر بگیرید، مواردی مانند نور خورشید می‌توانند مکان قرارگیری دوربین را کاملا تغییر دهند، خطر آب خوردگی و قطع دوربین نیز باید در نظر گرفته شود.

  1. سفارش دوربین مداربسته سیمی یا بدون سیم؟

باید قبل از سفارش دوربین مداربسته بدانید که دقیقا محیط شما و نیازهایی که دارید با یک دوربین مداربسته سیمی سازگار است یا بدون سیم. دوربین‌های سیمی دارای یک سری مزایا هستند که دوربین‌های بدون سیم ندارند و برعکس. به‌طور مثال دوربین‌های بدون سیم ممکن است دچار کمبود باطری و یا مشکلاتی در منبع تغذیه باشند در‌حالی که دوربین‌های سیمی به‌دلیل اتصال مستقیم به برق این چنین مشکلاتی را ندارند.

  1. تعیین نوع محصول (دام، ptz، بولت) 

طرح‌های زیادی از دوربین‌ها در بازار وجود دارد. هر کدام از این موارد مزایای و معایب خاص خود دارند؛ مهم این است که شما قبل از سفارش دوربین، نوع محصول مورد نیاز خود را انتخاب کنید. به‌طور مثال دوربین‌های دام برای محیط‌هایی که فضای نصب اندک است، می‌تواند مناسب‌تر باشد. دوربین‌های ptz برای محیط‌هایی که فضا گسترده است و قصد داریم تعداد دوربین‌ها را کاهش دهید، مناسب‌تر هستند.

  1. سفارش دوربین مداربسته با چه وضوح و کیفیتی مد نظر شما است؟

برای این مورد باید بدانید که فاصله دوربین شما از سوژه قرار است چقدر باشد تا در مورد کیفیت تصمیم بگیرید. به‌طور مثال اگر قصد سفارش دوربین مداربسته هایک ویژن را دارید محصولاتی که دارای سیستم آنالوگ هستند و در گروه Turbo HD قرار می‌گیرند، کیفیت بسیار خوبی ارائه خواهند داد. محصولات ip دارای وضوح بین 1.2 تا 12 مگاپیکسل هستند که می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

  1. آیا اندازه و سنسور لنز برای شما مهم است؟

مجموعه عظیمی از اندازه‌های لنز دوربین مداربسته از 2.8 میلی متر تا فواصل کانونی دیوانه کننده وجود دارد! با این حال، اندازه لنزها به دلیل اندازه و کیفیت سنسورهای مختلف به‌طور مستقیم با یکدیگر قابل مقایسه نیستند. اگر میدان دید وسیعی می‌خواهید، ممکن است بخواهید یک دوربین 2.8 میلی‌متری خریداری نمایید، با این حال، این می‌تواند به معنای به‌خطر انداختن توانایی شناسایی افراد و اشیا باشد.

  1. آیا به‌دنبال سفارش دوربین مداربسته با قابلیت دید در شب هستید؟

آیا شناسایی اشیا و افراد در شب نیز برای شما مهم است؟ اگر این موضوع نیز برای شما مهم است باید به‌دنبال سفارش دوربین مداربسته با فناوری مادون قرمز باشید.

امروزه بسیاری از دوربین‌های موجود در بازار محدوده مادون قرمز را از 20 متر تا حتی بیش از 200 متر ارائه می‌دهند! اما شما ابتدا باید نیاز خود را خوب بشناسید زیرا این ویژگی می‌تواند هزینه دوربین را به میزان قابل توجهی افزایش دهند، بنابراین شما باید در نظر بگیرید که واقعا به چه محدوده‌ای نیاز دارید. به‌علاوه دوربین‌های مداربسته دارای دید در شب دارای انواع مختلفی هستند. به‌طور مثال برخی دوربین‌های دید در شب دارای لامپ led (دوربین استارلایت) هستند و برخی دیگر بدون چراغ که باید خودتان تشخیص دهید کدامیک مناسب‌تر است.

سفارش دوربین مداربسته با قابلیت دید در شب

 

  1. استفاده از خدمات مشاوره قبل از سفارش دوربین مداربسته

در نهایت به شما توصیه می‌کنیم با وجود اطلاع از تمامی این موارد قبل از سفارش دوربین مداربسته از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید تا بتوانید بهترین محصول مطابق با نیازهایی که دارید، خریداری کنید.

3.آیا تعیین محل نصب، قبل از سفارش دوربین مداربسته مهم است؟

موقعیت دوربین‌های مداربسته برای نظارت موثر بسیار مهم است. به‌منظور جلوگیری از فعالیت مجرمانه، عاقلانه است که تجهیزات نظارتی را در مکان‌هایی قرار دهیم که مستعد ورود غیرقانونی یا رفتار مشکوک هستند. به‌عنوان مثال قسمت‌های ورودی منازل و درب‌های پشتی قسمت‌های بسیار مهم هستند. قرار دادن دوربین‌ها به‌گونه‌ای استراتژیک بسیار حائز اهمیت است که هر گوشه و شکافی از منطقه تحت نظارت بتواند به طور جامع توسط آن‌ها ثبت شود. علاوه بر این، ناگفته نماند که این محل تعیین شده باید تمام نقاط کور یا شکاف‌های احتمالی در محدوده پوشش را در نظر بگیرد تا هیچ قسمتی بدون مشاهده باقی نماند.

به علاوه تعیین محل نصب و زاویه نصب برای دوربین‌های دید در شب می‌تواند بسیار مهم‌تر باشد؛ زیرا در صورت عدم انتخاب مکان درست، تصاویر ناواضحی ضبط خواهد شد. به‌ظور مثال می‌توانید دو تصویر زیر را ببینید که با یک دوربین نصب شده و یک تصویر به دلیل داشتن زاویه صحیح دوربین واضح بوده و تصویر دیکر به دلیل نداشتن زاویه صحیح، ناواضح است.

اهمیت محل نصب قبل از سفارش دوربین مداربسته

4.قبل از سفارش دوربین مداربسته شرایط نور را در نظر بگیرید

شرایط روشنایی در یک اتاق یا یک فضای بیرونی، می‌تواند بر کیفیت فیلم‌های دوربین مداربسته تأثیر بگذارد. توجه به شرایط نوری قبل از نصب دوربین‌ها ضروری است. به‌عنوان مثال، اگر اتاقی دارای نور کم است، بهتر است دوربین‌هایی نصب کنید که قابلیت دید در شب را دارند. به همین ترتیب، اگر فضای بیرونی بیش از حد روشن است، بهتر است دوربین‌هایی را انتخاب کنید که بتوانند سطح روشنایی را تنظیم کنند.

6.ارائه دهنده قابل اعتماد را انتخاب کنید

انتخاب یک ارائه دهنده سیستم دوربین مداربسته قابل اعتماد، برای امنیت خانه شما بسیار مهم است. یک ارائه دهنده قابل اعتماد دوربین‌های با کیفیت بالا را ارائه می‌دهد و از نصب صحیح آن‌ها اطمینان می‌دهد. آن‌ها هم‌چنین خدمات پشتیبانی فنی و تعمیر و نگهداری را برای اطمینان از عملکرد صحیح سیستم ارائه خواهند کرد.

سفارش دوربین مداربسته داهوا یا هایک ویژن، کدام بهتر است؟

در صورتی که تصمیم خود را در رابطه با مهم‌ترین ویژگی‌های دوربین مداربسته گرفته‌اید، نوبت به انتخاب برند می‌رسد. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که باید از محصولات کدام برند سفارش خود را ثبت نمایید. در واقع نمی‌توان گفت کدام‌یک بهتر است؛ زیرا این بستگی به نیازهای شما دارد؛ اما اگر تفاوت محصولات دو برند را بشناسید قطعا می‌توانید خرید بهتری انجام دهید که ما در ادامه به این موضوع بیشتر می پردازیم.

از نظر نصب و راه‌اندازی و اتصال به تلفن همراه باید به شما بگوییم که در هر دو برند این مورد به‌آسانی امکان‌پذیر است و ما نمی‌توانیم بگوییم کدام برند بهتر است.

کیفیت فیلم‌برداری دوربین‌های هایک ویژن و داهوا به‌طور کلی خوب است، همان‌طور که از تولید کنندگان پیشرو دوربین IP انتظار دارید و واقعا چیز زیادی برای جدا کردن آن ها وجود ندارد. همه آن‌ها از فناوری مشابهی استفاده می‌کنند و طیف گسترده‌ای از لنزهای ثابت و گزینه‌های وریفوکال را ارائه می‌دهند. در تئوری هایک ویژن باید تکنیک‌های تشخیص حرکت کمی پیشرفته‌تری داشته باشد، اما واقعیت این است که این تفاوت به هیچ وجه عملی قابل توجه نیست.

وقتی صحبت از ویژگی‌های دوربین هوش مصنوعی مانند تشخیص اشیاء گمشده، تشخیص نفوذ و تشخیص حرکت می‌شود، همه آن‌ها تقریبا از ویژگی‌های نرم‌افزاری مشابهی استفاده می‌کنند. به‌نظر می‌رسد هایک ویژن عملکردی در نور کم بهتر از دوربین‌های داهوا داشته باشد، اما تفاوت قیمت کاملا آشکار می شود. هایک ویژن همچنین دارای طیف بهتری از دوربین‌های امنیتی حرارتی است.

در نهایت باید به شما بگوییم اگر ویژگی دید در شب برای شما خیلی مهم است، دوربین هایک ویژن توصیه می‌شود؛ اما اگر این ویژگی برای شما مهم نیست می‌توانید هر دو برند را با خیال راحت سفارش دهید.

نحوه سفارش دوربین مداربسته از رافنت

برای سفارش دوربین مداربسته از رافنت نیاز است که ابتدا وارد وبسایت شوید و روی گزینه ورود یا ثبت نام کلیک کنید. این گزینه در تصویر زیر مشخص شده است.

مراحل سفارش دوربین مداربسته از رافنت
مراحل سفارش دوربین مداربسته از رافنت

پس از کلیک روی گزینه ورود از شما خواسته می شود که مطابق با شکل زیر شماره تلفن همراه خود را وارد کنید.

سفارش دوربین مداربسته آنلاین
سفارش دوربین مداربسته آنلاین

بعد از وارد کردن شماره تلفن همراه، در مرحله بعدی کدی برای شما ارسال خواهد شد که باید به همراه آدرس ایمیل آن را وارد کنید. پس از وارد کردن این موارد، صفحه زیر که نشان دهنده ساخته شدن حساب کاربری است، مشاهده خواهید کرد.

نحوه سفارش دوربین مداربسته از رافنت
نحوه سفارش دوربین مداربسته از رافنت

حال می توانید دوباره به سایت بازگشته و محصول مورد نظر خود را به سبد خرید اضافه کنید. توجه داشته باشید در صورتی که مانند شکل زیر نماد حساب کاربری برای شما نشان داده می شود، حساب کاربری تان ساخته شده است. در غیر این صورت باید دوباره مراحل را طی کنید.

شرایط سفارش دوربین مداربسته رافنت
شرایط سفارش دوربین مداربسته رافنت

جمع‌بندی

ما سعی کردیم تمامی نکاتی را که شما باید قبل از سفارش دوربین مداربسته cctv camera بدانید در اختیار شما قرار دهید. اینکه شما چه نیازی دارید بسیار مهم است و تاکید کردیم که در ابتدا باید بدانید انتظارات خودتان از یک دوربین چیست و سپس با در نظر گرفتن ویژگی‌های محیط برای سفارش اقدام کنید.

درباره‌ی Efhami

همچنین ببینید

تفاوت دوربین مداربسته تحت شبکه و آنالوگ

تفاوت دوربین مداربسته تحت شبکه و آنالوگ می‌تواند شامل موارد متعددی باشد. به‌طور مثال کیفیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *