مجله ی راف نت

مودم تی پی لینک تک آنتن

مودم تی پی لینک تک آنتن

آنتن‌های مودم، خارجی و به راحتی قابل مشاهده هستند. آنها میله‌های دایره‌‌ای شکل هستند و تقریباً در تمام مودم‌ها شکل مشابه دارند. مودم بدون آنتن، باعث می‌شود تا دستگاه‌های شما، از امکانات وای فای برخوردار نباشند. آنتن‌ها سیگنال‌های بی‌سیم فرکانس رادیویی (RF) را از مودم به دستگاه‌های شما ارسال می‌کنند. استانداردهای Wi-Fi تعیین کرده‌‌اند که این سیگنال‌های رادیویی باید در دو فرکانس مختلف 2.4 گیگاهرتز یا ۵ گیگاهرتز ارسال شوند. مودم تی پی لینک تک انتن، از مودم‌های بسیار کاربردی با قیمت بسیار مناسب است که تقریبا برای هر فضای کوچکی قابل استفاده است.

فهرست مطالب

مودم تی پی لینک تک آنتن چیست؟

یکی از برندهای معتبر در زمینه تولید مودم، مودم تی پی لینک است که توانسته بهترین مودم‌ها را از نظر آنتن دهی و سرعت طراحی و به فروش برساند. آنچه در ظاهر مودم‌ها بیشتر به چشم می‌خورد، آنتن‌ها هستند. تی پی لینک، انواع مودم‌ها را در مدل‌های مختلف با یک آنتن، دو آنتن، سه آنتن و بیشتر به بازار عرضه کرده است.

مودم تی پی لینک تک انتن، همان طور که از نامش پیداست، دارای یک آنتن است که این موضوع معایب و مزایای بسیاری دارد. از مهم‌ترین مزیت‌های مودم تک آنتن قیمت پایین آن است. از این رو اگر فضای مورد استفاده شما کوچک است، مودم‌های تک آنتن می‌توانند فضا را به خوبی پوشش دهند و شما نیز در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید.

معرفی انواع مودم تی پی لینک با یک آنتن

1. مودم روتر بی‌سیم ADSL2 تی پی لینک مدل TD-W8901N

همه چیز درباره مودم تی پی لینک تک انتن

مودم تی پی لینک مدل TD-W8901N، بیشتر برای فضاهای کوچک استفاده و به عنوان یک مودم خانگی شناخته می‎شود. گرچه این مودم دارای تک آنتن است اما تا حدود شعاع ۶۰ متری، می‌‌تواند اینترنت را پوشش دهد. دکمه‎ هایی که در قسمت پشت این مودم قرار دارند، دکمه خاموش و روشن، دکمه غیر فعال کردن وای فای و دکمه ریست کردن است. وجود ۴ عدد پورت اترنت RJ-45 و 1 عدد پورت RJ-11 از قابلیت‏های این محصول هستند.

همچنین این مودم از طریق فایروال، مقابل هکرها حفاظت می‌شود. این دستگاه از نسل سوم، سری N است و با سرعت ۱۵۰ مگابایت بر ثانیه، سرعت خوبی را ارائه می‌دهد. از مهمترین نکات مثبت این مودم می‌توان به وجود ۳ قابلیت، اکسس پوینت بی سیم، روتر بی‌سیم و مودم ADSL2 در یک دستگاه اشاره کرد.

آیا میدانید بهترین مودم ADSL کدام است؟

 

2. مودم روتر بی‌سیم سری +ADSL2 تی پی لینک مدل TD-W8151N-V1

آیا مودم تی پی لینک تک انتن خوب است

مودم تی پی لینک مدل TD-W8151N-V1، برای اتصال چند دستگاه از جمله تبلت، لپ تاپ و گوشی تلفن همراه بسیار مناسب است. آنتن خارجی این مودم ثابت و غیر قابل جدا شدن است. این محصول دارای استاندارد سری N است، به این معنا که سرعتی که در اختیار شما قرار می‌دهد، ۳ برابر بیشتر از مدل‌های سری G است. سازگاری با انواع سیستم عامل‌های مختلف، پشتیبانی از فرکانس 2.4 گیگاهرتز و بهره مندی از کیفیت خدمات از قابلیت‌های دیگر این مودم است.

ظاهر این مودم با مودم مدل TD-W8951ND شباهت دارد، اما در قسمت پشت مودم تفاوتی بین این دو مدل وجود دارد. در قسمت پشت مودم TD-W8151N-V1 یک پورت شبکه وجود دارد اما در پشت مودم TD-W8951ND، ۴ پورت شبکه دیده می‎شود.

3. مودم روتر بی‌سیم N۱۵۰ سری +ADSL2 تی پی لینک مدل TD-W8950N-V1

مزایا و معایب مودم تی پی لینک تک انتن

مودم تی پی لینک مدل TD-W8950N-V1، تک آنتن و از قدرت 5dBi برخوردار است و می‌توان گفت برای خانه یک انتخاب مناسب است. ۴ پورت اترنت در مودم طراحی شده است که دستگاه‌های دیگر را با کابل می‏توانید به آن متصل و از اینترنت مودم استفاده کنید. حداکثر سرعتی که توسط این مودم در اختیار کاربر قرار می‌گیرد ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه است.

شما یک مودم را خریداری کرده‌‌اید، اما قابلیت‌های دیگر از جمله اکسس پوینت بی‌سیم، یک روتر‌‌ بی سیم NAT و یک مودم ADSL را در یک دستگاه خواهید داشت. کیفیت خدمات، پشتیبانی از فرکانس 2.4 گیگاهرتز از دیگر امکانات مودم تی پی لینک تک انتن است.

این دستگاه همچنین از استانداردهای ADSL، ADSL2 و ADSL2+ برخوردار است. کلید خاموش و روشن، کلید وای فای و کلید WPS، دکمه‌هایی پشت دستگاه را شامل می شوند.

بیشتر بخوانید: ارزان ترین مودم ADSL

 

4. مودم روتر ADSL2 Plus بی‌سیم N۱۵۰ تی پی لینک مدل TD-W8151N

مودم تی پی لینک مدل TD-W8151N، از فرکانس 2.4 گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند. دارای ۱ عدد پورت اترنت RJ-45 است که می‎توانید یک دستگاه دیگر را برای استفاده از اینترنت به آن متصل کنید.

سرعت انتقال اطلاعات در این مودم ۱۵۰ مگابایت بر ثانیه است و با تمام سیستم عامل‌ها سازگاری دارد. این مودم از دکمه جداگانه مخصوص وای فای برخوردار است که در هنگام عدم استفاده از وای فای می‌توانید آن را خاموش کنید. همچنین آنتن این مودم از قدرت 5dBi‌بهره مند شده است و برای فضاهای کوچک از جمله خانه و محل کار بسیار مناسب است. برخورداری از کیفیت خدمات از دیگر ویژگی‌های نرم‌افزاری این مودم است.

5. مودم روتر ADSL2 Plus بی‌سیم N۱۵۰ تی پی لینک مدل TD-W8951ND-V1

از دیگر محصولات تی پی لینک، می‌توان به مودم تی پی لینک مدل TD-W8951ND-V1 اشاره کرد. قابلیت‌های این دستگاه بسیار زیاد است و می‌توان به انتقال اطلاعات با سرعت ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه اشاره کرد که این میزان از سرعت این امکان را به شما می‎دهد تا بتوانید بازی‌های آنلاین و تماس‎های اینترنتی را بدون قطعی دریافت کنید.

آنتن این دستگاه یک عدد و از قدرت 5dBi برخوردار است و می‌تواند فضاهای کوچک را به خوبی پوشش دهد. ویژگی آنتن در این مودم این است که قابلیت جدا شدن دارد و می‎توانید در جهات مختلف آن را نصب کنید. کیفیت خدمات، امنیت فایروال و فرکانس قابل پشتیبانی 2.4 گیگاهرتز از دیگر ویژگی‎های این مودم است. همچنین با استفاده از دکمه WPS می‎توانید رمزگذاری مودم را به راحتی انجام دهید.

تفاوت مودم تی پی لینک تک آنتن، ۲ آنتن و ۳ آنتن

هر یک از مودم‌های تک آنتن، ۲ آنتن و ۳ آنتن دارای ویژگی‌هایی هستند که در ادامه به تفاوت آنها می‌پردازیم:

• از مهم‌ترین تفاوت‌هایی که در مودم‌های تک آنتن و دو آنتن به وضوح قابل مشاهده است، میزان سرعت انتقال داده‌ها است. اگر مودم شما آنتن‌های بیشتری داشته باشد، داده‌های بیشتری را ارسال و دریافت می‌کند، به این معنا که دستگاه‌های شما اتصالات اینترنت سریع‌تری خواهند داشت.

• اگر به هر دلیلی آنتن مودم مسدود شود، در مودم تک آنتن، به طور کامل اتصال متوقف می‌شود، اما در صورت مسدود شدن یکی از آنتن‌ها در مودم‌های دو آنتن، همچنان اتصال وجود دارد.

• نکته قابل توجه این است که استفاده از مودم‌های تک آنتن برای فضاهای بزرگ توصیه نمی‌شود. چرا که نمی‌توانند تمام فضای مورد نظر را به خوبی پوشش دهند. بنابراین برای فضاهای بزرگ توصیه می‌شود از مودم‌های دو آنتن و بیشتر استفاده کنید.

• اگر شما تنها از مودم استفاده می‌کنید، یک مودم تک آنتن می‌تواند برای شما مفید باشد. اما اگر تعداد افراد بیشتری از اتصال مودم استفاده می‌کنند، سرعت وای فای چندان مناسب نخواهد بود.

• نسبت به مودم‌های تک آنتن، دستگاه‌های بیشتری به مودم‌های دو آنتن و سه آنتن متصل می‌شوند.

• از مزیت مودم دو آنتن این است که می‌توانید آنتن‌ها را در جهات مختلف قرار دهید تا مطمئن شوید سیگنال Wi-Fi به تمام قسمت‌های خانه شما هدایت می‌شود. به بیان ساده، داشتن بیش از یک آنتن در مودم، منجر به دستیابی بهتر اینترنت می‌شود.

•اگر هدف استفاده شما از اینترنت، برای انتقال داده‌ها با حجم بالا است، مودم‌های چند آنتن می‌توانند بهتر عمل کنند.

• در میان تفاوت‌هایی که بین مودم تک آنتن و دو آنتن بیان شد، سرعت مودم دو آنتن برابر با ۳۰۰ مگابایت و سرعت مودم تک آنتن ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه در نظر گرفته شده است.

 

سخن پایانی
راف نت، مجموعه بی‌نظیر در فروش انواع مودم‌های تی پی لینک است. اگر قصد خرید یک مودم تک آنتن را دارید این مجموعه انواع مدل‌ها را با قیمت مناسب به فروش می‌رساند. تمامی محصولات تی پی لینک از جمله مودم تی پی لینک تک انتن از گارانتی ۲ ساله برخوردار هستند.

کارشناسان این مجموعه در تمام ساعات روز آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند و می‌توانید اطلاعات خود را در زمینه انواع مودم‌های تک آنتن، نحوه نصب و نحوه خرید اینترنتی آنها تکمیل کنید.

درباره‌ی rafmag

همچنین ببینید

تفاوت سرعت اینترنت با کابل و وایرلس

تفاوت سرعت اینترنت با کابل و وایرلس

کابل های اترنت اغلب جنبه نادیده گرفته شده یک شبکه خانگی هستند. بسیاری از مردم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *