مجله ی راف نت

بررسی ارزان ترین مودم های ADSL تی پی لینک و دی لینک

بررسی ارزان ترین مودم های ADSL تی پی لینک و دی لینک

یکی از دلایل پیشرفت تکنولوژی امروزه اینترنت است. در گذشنه اتصال به اینترنت به راحتی الان نبود زیرا تجهیزات شبکه و زیرساخت های مناسب وجود نداشت. اما در حال حاضر با وجود مودم‌های ADSL به راحتی می‌توان به اینترنت متصل شد و هرنوع اطلاعاتی که نیاز داشت را از اینترنت به دست آورد. توجه داشته باشید که مودم‌ها دارای قیمت های گوناگونی می‌باشند به همین دلیل در این مقاله از راف نت قصد داریم به بررسی ارزان ترین مودم های adsl تی پی لینک و دی لینک موجود در بازار بپردازیم و ویژگی‌های یک مودم ارزان و روتر خوب را به شما معرفی کنیم تا بتوانید با چشم باز و آگاهی کامل برای خرید مودم اقدام کنید. در اخر نیز چند نمونه از ارزانترین مودم های وای فای را به شما معرفی خواهیم کرد تا بعد از مطالعه محتوا وقت شما هدر نرفته باشد و در هنگام خرید قدرت انتخاب بالایی داشته باشید.

فهرست مطالب

ویژگی‌های یک مودم ارزان و روتر خوب

برای اتصال به اینترنت ADSL، به مودم‌ها با برندها و مدل‌های مختلفی دسترسی داریم. این توانایی انتخاب گسترده و قدرت مانور بالا در عین حال که شاید باعث شود هر کاربری به هر آنچه که مدنظرش است دست پیدا کند اما در عین حال برای بسیاری نیز می‌تواند انتخاب بسیار چالش برانگیزی باشد. برای اینکه ارزان ترین مودم های ADSL بازار را به سادگی بشناسیم، باید قیمت آن‌ها را همراه با ویژگی‌هایشان بسنجیم. در واقع شاید قیمت پایین از هر دو جهت گاهی گول زننده باشد؛ بسیاری فکر می‌کنند قیمت پایین یک دستگاه نشان دهنده بی استفاده بودن آن است، بسیاری دیگر نیز صرفا دنبال قیمت پایین هستند و به ویژگی‌های مودم توجه نمی‌کنند. در حالیکه باید قیمت و ویژگی یک مودم را با هم درنظر گرفت.

• نوع مودم: مودم‌ها اگرچه صرفا با نام مودم شناخته می‌شوند اما بیشتر محصولات امروزی یک مودم روتر هستند و در واقع این دستگاه‌ها ترکیب دو دستگاه مودم و روتر می‌باشند که استفاده از آن و به طور کلی اتصال به اینترنت را بسیار ساده می‌کند. به این ترتیب توجه به مودم روتر بودن دستگاه اهمیت بالایی دارد. در صورتی یک مودم روتر نباشد، نیاز به یک روتر جداگانه خواهید داشت.

• تعداد پورت شبکه: اگر دستگاه‌های زیادی برای اتصال به مودم دارید، باید تعداد پورت‌های LAN تعبیه شده بر روی دستگاه را حتما مدنظر قرار دهید. مودم‌های ارزان قیمت معمولا یک یا دو یا در بعضی موارد تا 4 پورت دارند. که از پهنای باند متفاوتی بعضا تا 300 مگابیت بر ثانیه یا بیشتر پشتیبانی می‌کنند.

• سرعت پشتیبانی شده: مودم‌های ADSL بسته به اینکه از اینترنت ADSL یا ADSL2 یا ADSL2+ باشد، می‌توانند از سرعت اینترنت مختلفی پشتیبانی ‌کنند که در بیشترین حالت می‌تواند به 24 مگابیت بر ثانیه یا بیشتر برسد که معمولا با توجه میانگین سرعت اینترنت ADSL در ایران، از این نظر مودم‌ها مشکلی نخواهند داشت.

• پورت USB: داشتن پورت یو اس بی بر روی مودم‌ها به شما اجازه می‌دهد که استفاده‌های ویژه‌تری از مودم روتر خود کنید. به وسیله این پورت شما می‌توانید که با اتصال پرینتر به مودم آن را شبکه کنید و در دسترس همه دستگاه‌های شبکه قرار دهید یا با اتصال یک دانگل 3G یا 4G به مودم از آن به صورت بی‌سیم استفاده نمایید. این ویژگی شاید در خیلی از مودم‌های ارزان قیمت ADSL وجود نداشته باشد.

• تعداد آنتن: تعداد آنتن هر چقدر بیشتر باشد در واقع پوشش دهی مودم بیشتر می‌شود و دیگر در هیچ نقطه‌ای از خانه، نقطه کور نخواهید داشت. اگر مودم را برای محوطه وسیعی می‌خواهید باید به این مورد حتما توجه کنید.حالا که به دیدی کلی از ویژگی‌های یک مودم ADSL پیدا کردیم، سراغ معرفی چند مودم ADSL نسبتا ارزان قیمت می‌رویم.

دی لینک

ارزان ترین مودم و روتر های ADSL موجود در بازار

در این بخش از بررسی ارزان ترین مودم ADSL موجود در بازار چند بهترین نمونه‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد، توجه داشته باشید که این مودم‌ها دارای برند‌های گوناگونی هستند اما با توجه به محبوبیت مودم های تی پی لینک و دی لینک، از این برندها بیشتر معرفی خواهیم کرد. معرفی ارزان ترین مودم و ما سعی کرده‌ایم مودم‌های ارزان را به شما معرفی کنیم که از لحاظ کیفیت در سطح خوبی قرار داشته باشند در نتیجه مودم‌هایی که در بخش زیر مشاهده می کنید به هیچ وجه بی‌کیفیت نیستند.

مودم روتر ADSL تی پی لینک TD-W8901N

این یک مودم از برند مودم تی پی لینک  یکی از ارزان ترین مودم ADSL است که یک عدد آنتن خارجی دارد که در حالت بدون مانع تا 60 متر پوشش دهی ایجاد می‌کند. سرعت پشتیبانی شده توسط این مودم تا 150 مگابیت بر ثانیه می‌رسد. بر روی این مودم تی پی لینک تک انتن، 4 عدد پورت LAN تعبیه شده است که به این ترتیب خواهید توانست تا 4 دستگاه را به آن متصل کنید. علاوه بر این 4 پورت، یک پورت RJ-11 نیز برای اتصال خط تلفن به مودم نیز بر روی آن وجود دارد. این مودم دارای چراغ‌های ال ای دی برای نمایش فعالیت‌های آن است و در بازه دمایی صفر تا 40 درجه سانتیگراد فعالیتی نرمال دارد. همچنین محدوده فرکانس وای فای آن نیز بین 2.4 تا 2.4835 گیگاهرتز قرار دارد و از استانداردهایی مانند 802.11g/b پشتیبانی می‌کند. این دستگاه دارای دکمه‌ای برای روشن/خاموش کردن مودم و دکمه‌ای برای خاموش/روشن کردن وای فای نیز می‌باشد.

مودم روتر دی لینک DSL-2740U

یکی از ارزان ترین مودم های ADSL در بازار، مودم d-link dsl-2740u از برند دی لینک است. این مودم دارای 2 آنتن خارجی با قدرت 5dBi می‌باشد که باعث می‌شود پوشش دهی بسیار خوبی ایجاد کند و نسبت به مودم‌هایی که یک آنتن دارد، نقاط کور خانه یا محل کار شما را به حداقل می‌رساند. بر روی این مودم دی لینک 4 عدد پورت شبکه قرار دارد تا بتوانید 4 دستگاه مختلف را به آن متصل نمایید. ویژگی بسیار مهم این مودم پشتیبانی از استاندارد ADSL2+ است که باعث می‌شود تا سرعت 24 مگابیت بر ثانیه را پشتیبانی کند. وای فای این مودم دی لینک از استانداردهای 802.11b/g/n است و به این ترتیب پهنای باند پشتیبانی شده توسط آن تا 300 مگابیت برثانیه می‌رسد که در نوع خود منحصر به فرد است. محدوده فرکانس آن نیز در بازه 2.4 تا 2.4835 گیگاهرتز قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: بررسی مودم دی لینک DSL-2740U

مودم ADSL2 PLUS زایکسل مدل P-650R-T1 V3

یکی از فوق العاده ترین و ارزان ترین مودم ADSL، مودم ADSL2 PLUS زایکسل مدل P-650R-T1 V3 که تا نهایتا سقف 400 هزار تومان میتوانید این مودم را خریداری کنید. این مودم دارای آنتن داخلی با  فرکانس قابل پشتیبانی: 2.4 گیگاهرتز  و سرعت انتقال داده‌ها: 24 مگابیت بر ثانیه و همچنین دارای یک پورت RJ-11 و یک پورت اترنت RJ-45

ارزان ترین مودم

مودم روتر دی لینک DSL-2750U

خرید مودم d link 2750u نیز یکی دیگر از ارزان ترین مودم های ADSL در بازار است که دارای ویژگی کیفیت خدمات و حفاظت فایروال است و با استاندارد ADSL2+ می‌تواند تا سرعت 24 مگابیت بر ثانیه را پشتیبانی می‌کند. بر روی این مودم دی لینک 4 عدد پورت شبکه تعبیه شده است که می‌توانند از پهنای باند 100 مگابیت بر ثانیه‌ای پشتیبانی کنند. در کنار این 4 پورت، یک عدد پورت RJ-11 برای اتصال خط تلفن و 1 عدد پورت USB 2.0 برای اتصال پرینتر جهت شبکه کردن و یا اتصال دانگل یو اس بی 3G یا 4G نیز وجود دارد که ویژگی‌های این محصول را تکمیل می‌کند.
این مودم روتر دی لینک دارای 4 آنتن خارجی است که پوشش دهی عالی ایجاد می‌نمایند و با داشتن 9 چراغ ال ای دی بر روی آن، می‌تواند از عملکرد قسمت‌های مختلف مودم و عملکرد صحیح مودم آگاه شد. وای فای این مودم با پشتیبانی از استاندارد 802.11b/g/n تا پهنای باند 300 مگابیت بر ثانیه‌ای را پشتیبانی کرده و فرکانس آن در بازه 2.4 تا 2.484 قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: برسی مودم دی لینک DSL-2750U

مودم روتر تی پی لینک TD-W8961N

تی پی لینک

نکته بسیار مهمی که در ابتدا باید درباره مودم تی پی لینک TD-W8961N دانست این است که این محصول از ارزانترین مودم تی پی لینک است که دارای 4 نسخه مختلف است. چون این دستگاه از ابتدا یکی از ارزان ترین مودم های ADSL و پرفروش ترین محصولات بازار بوده است، از نسخه یک آن که در سال 2010 عرضه و همچنان تولید می‌شود تا نسخه 3 آن که در سال 2013 عرضه شده است، دارای یک سری ویژگی‌های ثابت و در عین حال دارای سخت افزاری متفاوتی‌ هستند.
ویژگی‌های مشترک این نسخه‌ها داشتن 4 پورت شبکه است که به شما اجازه اتصال 4 دستگاه به آن را می‌دهد و یک پورت RJ-11 برای اتصال خط تلفن به مودم است. این دستگاه‌ با برخورداری از استاندارد 802.11b/g/n وای فای آن تا پهنای باند 300 مگابیت بر ثانیه‌ای را پشتیبانی می‌کند. همچنین با داشتن 2 عدد آنتن پوشش دهی خوبی را نیز ایجاد می‌نماید.
اما تفاوت این نسخه‌ها در پردازنده مرکزی و تراشه وای فای آن‌هاست. نسخه یک آن دارای پردازنده مرکزی TrendChip TC3162LEM و تراشه وای فای Ralink RT3052F است. نسخه دوم آن این دو قطعه به TrendChip TC3162U و Ralink RT5392 و در نسخه سوم به Ralink RT63365E و Ralink RT5392L ارتقا یافته‌اند. نسخه یک این مودم برای کاربران خانگی کفایت می‌کند و نسخه‌های بالاتر آن برای کسانی که به دنبال ویژگی‌های حرفه‌ای تری هستند کاربرد بیشتری دارد چون تراشه‌های استفاده شده در آن‌ها به روزتر می‌باشند اما برای یک کاربر خانگی این تفاوت قابل لمس نخواهد بود.

مودم روتر یوتل ADSL2 Plus بی سیم مدل A304U

یکی دیگر از مودم های ارزان قیمت موجود در بازار، مودم مدل A۳۰۴U بی سیم است که توسط شرکت یوتل به بازار عرضه شده است. این مودم کیفیت خروجی خوبی دارد و قدرت آنتن آن ۵ دسی بل است. کیفیت این آنتن نسبتاً خوب است، به همین دلیل با این دستگاه، هیچگونه تأخیر و لگ در هنگام مشاهده فیلم، بازی های آنلاین و … احساس نخواهید کرد. این مودم از فرکانس های ۲.۴ گیگاهرتزی پشتیبانی می کند و ۴ عدد پورت شبکه دارد. این مودم نسبت به قیمتی که دارد، از ویژگی های خوبی برخوردار است، به همین دلیل همواره مورد توجه کاربران قرار می گیرد.

مودم روتر تی پی لینک TD-W9960

این مودم تی پی لینک مدل TD-W9960 از ارزانترین مودم تی پی لینک است که دارای دو نسخه مختلف 1 و 1.2 است که در تمامی ویژگی‌ها به جز دو سه ویژگی در بخش امنیتی، شبیه یکدیگر می‌باشند. این مودم دارای 3 پورت LAN و یک پورت LAN/WAN است که از پهنای باند 100/10 مگابیت بر ثانیه‌ای پشتیبانی می‌کنند و همچنین دارای یک پورت RJ-11 برای اتصال کابل تلفن است. همچنین این مودم دارای 2 آنتن خارجی با قدرت 5dBi نیز می‌باشد که پوشش دهی خوبی را ایجاد می‌کند. این مودم با به خاطر استانداردهای وایرلس 802.11b/g/n تا پهنای باند 300 مگابیت بر ثانیه‌ای را در فرکانس 2.4 گیگاهرتز نیز پشتیبانی می‌کند.

درباره‌ی rafmag

همچنین ببینید

راهنمای خرید و قیمت 16 مدل از بهترین مودم‌ ADSL خانگی

راهنمای خرید و قیمت 16 مدل از بهترین مودم‌ ADSL خانگی

به منظور دستیابی به سرعت اینترنت مناسب، تحقیق در مورد انتخاب مودم بسیار مهم است. …

8 نظر

  1. سلام آقا
    چندتا سوال داشتم ازتون؟من میخوام مودم بخرم اما هیچ اطلاعاتی ندارم.خیلی سرچ کردم تو اینترنت ولی بیشتر گیج شدم.نمیدونم فرق بین مودم ای دی اس ال و وی دی اس ال چیه؟؟ و اینکه هر مودمی بخری نیازی به خط تلفن ثابت داره؟یا بدون تلفن ثابت هم میشه استفاده کرد؟
    ما تو محدوده شرق تهران هستیم،تعداد آنتن مودم تاثیری داره آیا؟؟؟
    ممنون میشم سریع پاسخ بدید

  2. سلام اطلاعاتمون کامل شد ممنون

  3. سلام میخوام به مودم ADSL بخرم

    میشه یه مودم معرفی کنید که هم خوب باشه قیمتش مناسب باشه

  4. سلام خسته نباشید
    من میخوام مودم بخرم. مودم تی پی لینک بخرم یا دی لینک؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *