مجله ی راف نت

راهنمای خرید بهترین مودم مخابرات + کدام مودم برای اینترنت مخابرات بهتر است؟

راهنمای خرید بهترین مودم مخابرات + کدام مودم برای اینترنت مخابرات بهتر است؟

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که کاربران اینترنت مخابرات با آن روبرو هستند انتخاب و خرید بهترین مودم مخابرات است، زیرا با توجه به فعالیت‌های یک سری افراد سودجو، باورهای غلطی در مورد عملکرد مودم‌ها یا اتصال به شبکه مخابرات به وجود آمده است. از این رو سؤالات زیاد در ذهن کاربران این اینترنت پدیدار شده و آنها را بر آن داشته تا با کسب اطلاعات در این مورد، بهترین مودم را برای اینترنت مخابرات تهیه کنند.

بهترین مودم مخابرات

 

فهرست مطالب

با توجه به رواج این باورهای غلط مانند تبلیغ مودم‌های مخابرات، بالا رفتن سرعت اینترنت با استفاده از مودم‌های مخابرات و … قصد داریم در این مقاله با ارائه راهنمای خرید این دستگاه‌ها و معرفی چند گزینه برای اینترنت مخابرات، به تمامی این تبلیغات اشتباه پایان داده و کاربران را کمک کنیم تا با استفاده از نکات یاد شده در این مقاله بتوانند خریدی مناسب و مقرون به صرفه داشته باشند.

برای کار با اینترنت مخابرات باید چه مودمی بخریم؟

یکی از شایعه‌هایی که در بازار فروش این مودم‌ها وجود دارد این است که برای کار با اینترنت مخابرات باید بهترین مودم‌های سازگار با این شبکه را تهیه و خریداری کنید. این در حالی است که اصلاً چنین چیزی صحت ندارد و چیزی به عنوان مودم‌های مخابرات نداریم.

برای این که بتوانید از اینترنت مخابرات استفاده کنید باید یکی از این سه نوع اینترنت شامل اینترنت ADSL، VDSL و یا FTTH را خریداری کنید. حال می‌توانید مودم‌هایی که با این اینترنت‌ها سازگاری دارند را خریداری کرده و با نصب و راه اندازی آن به شبکه اینترنت وصل شوید.

در صورتی که مصرف کننده اینترنت ADSL باشید باید مودم ارزان ADSL خریداری کنید؛ اما اگر از کاربران اینترنت VDSL هستید باید مودمی سازگار با این فناوری تهیه نمایید. کاربران اینترنت FTTH نیز باید مودم‌ فیبر نوری یا GPON را تهیه کنید. در این حالت هر کدام از این مودم‌ها می‌توانند به عنوان مودم مخابرات و بهترین آنها شناخته شوند.

مودم فیبر نوری چیست؟

آیا حتماً باید مودمی خرید که با اینترنت مخابرات کار کند؟

راهنمای خرید مودم مخابرات
از سؤالاتی که معمولاً کاربران اینترنت مخابرات از کارشناسان می‌پرسند این است که آیا حتماً باید مودمی خرید که با اینترنت مخابرات کار کند؟ در پاسخ به این سؤال باید به این مسئله اشاره کرد که همان‌گونه در بخش قبل نیز به آن اشاره شد، هر مودمی که با فناوری اینترنت تهیه شده از مخابرات سازگاری داشته باشد می‌تواند نیازهای شما را برآورده کند.

اما مسئله‌ای که در این مورد وجود دارد این است که برخی تصور می‌کنند مودم‌هایی که توسط مخابرات پیشنهاد شده است، تنها برای کار با اینترنت این شرکت مناسب بوده و باعث بالا رفتن سرعت آن می‌شود.

این در حالی است که شرکت مخابرات اصلاً به عنوان تولیدکننده این دستگاه فعالیتی ندارد. این شرکت با چند شرکت ارائه کننده مودم قرارداد بسته و آنها را با قیمت مناسبی به خریداران ارائه می‌کند. این امر نیز به هیچ عنوان نشان دهنده این نیست که اینترنت این شرکت تنها با این مودم‌ها کار می‌کند.

در مورد سرعت اینترنت این مودم‌ها نیز باید به این موضوع اشاره کنیم سرعت اینترنت هیچ ربطی به مودم ندارد. لازم به ذکر است که در این مورد، بحث از سرعت اینترنت است نه سرعت وای فای، زیرا شما می‌توانید با خرید بهترین مودم مخابرات که دارای آنتن بیشتر و پهنای باند زیادی است، سرعت بالای اتصال به اینترنت را تجربه کنید؛ اما این موضوع ارتباطی به سرعت اینترنت ندارد.

بنابراین بدون توجه به شایعه‌ها و توصیه‌های افراد سودجو، بر اساس نیاز خود و بودجه‌ای که در اختیار دارید، بهترین مودم را برای استفاده از اینترنت مخابرات تهیه کرده و از سرعت و کیفیت اینترنت خریداری شده استفاده نمایید.

آیا فقط باید از مودم‌های مخابرات استفاده کنیم؟

بهترین مودم مخابرات برای اینترنت کدام است؟
متأسفانه برخی از فروشندگان مودم‌های اینترنت برای این که بازار گرمی کرده و فروش محصولات خود را بالا ببرند شایعه‌هایی مبنی بر این که باید فقط از مودم‌های مخابرات استفاده کنید را بر سر زبان‌ها می‌اندازند. این در حالی است که این سخنان، تبلیغات دروغ هستند و شما می‌توانید با هر نوع مودمی که با فناوری اینترنت شما سازگاری دارند کار کنید.

از این بابت مطمئن باشید که مودم‌هایی که شرکت مخابرات ارائه می‌کند با مودم‌هایی که در بازار عرضه می‌شوند در تنظیمات و سرعت، تفاوت چندانی ندارند؛ بنابراین اگر فروشنده مودم به شما پیشنهاد کرد که اگر از فلان مودم استفاده نکنید نمی‌توانید با سرعت مناسبی به شبکه وصل شوید و یا فلان مودم به تنظیمات خاصی نیاز دارد، به حرف‌های وی گوش ندهید.

یکی دیگر از موضوعاتی که شاید در خرید مودم مخابرات با آن روبرو شوید این است که برخی از کاربران و یا فروشندگان عنوان می‌کنند که یک برند خاص مانند مودم‌های برند تی پی لینک با اینترنت مخابرات سازگاری بیشتری دارند.

از این رو شما می‌توانید با خرید و استفاده از آنها شاهد بالا رفتن سرعت و کیفیت اتصال به شبکه باشید. یا این که مودم‌های برخی از برندها به هیچ عنوان برای کار با اینترنت مخابرات مناسب نخواهد بود. توجه داشته باشید که تمامی این گفته‌ها، شایعه‌ای بیش نبوده و شما فقط باید به کیفیت ساخت و امکانات مودم مورد نظر توجه کنید.

بیشتر بخوانید: تنظیمات اینترنت مخابرات

پیشنهاد خرید بهترین مودم مخابرات

مودم مخابرات چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟
اگر درصدد خرید مودم برای استفاده از اینترنت مخابرات هستید ممکن است شایعه‌ای مبنی بر این که اگر سرویس خاصی از این شرکت خریداری کنید، مودم به صورت رایگان به شما تحویل داده خواهد شد، بشنوید؛ اما همان‌گونه که گفته شد، این گفته نیز شایعه است. هیچ کدام از شرکت‌های ارائه کننده خدمات، مودم رایگان به مشتریان ارائه نمی‌کند.

ممکن است سرویس‌های خاصی را با هزینه پایین‌تر به مشتری عرضه کند یا برای تسهیل خرید مودم، آنها را با قیمت کمتر از بازار به خریداران عرضه نماید؛ اما به هر حال هزینه مودم از مشتری دریافت خواهد شد.

حال اگر با توجه به گفته‌های این مطلب قصد دارید مودمی مناسب برای استفاده از اینترنت مخابرات خریداری کنید، ابتدا باید به این نکته توجه کنید که به مودم تک باند نیاز دارید یا مودم دو باند برای رفع نیازهای شما لازم است؟

در ضمن در خرید بهترین مودم مخابرات باید به این نکته نیز توجه نمایید که این دستگاه برای استفاده در محیطی با چه ابعاد خریداری می‌شود؟ از امکانات مودم برای کارهای معمولی می‌خواهید استفاده کنید یا قصد تولید محتوا، گیمینگ و … را دارید؟

در صورتی که برای سؤالات ذکر شده پاسخ مناسبی یافتید می‌توانید مودم مورد نظر خود را با امکانات مناسب از میان محصولات برندهای مختلف انتخاب کنید.
به منظور راهنمایی مخاطبان برای خرید مودم مناسب برای اینترنت مخابرات، در ادامه به معرفی چند نمونه از این محصولات خواهیم پرداخت:

مودم تی ‌پی ‌لینک TD-w9960

چطور بهترین مودم مخابرات را انتخاب کنیم
این مودم از انواع بهترین مودم مخابرات به شمار می‌آید. آنتن تعبیه شده در این محصول از نوع خارجی می‌باشد. وجود دو عدد آنتن در این مودم باعث شده تا قدرت آنتن دهی آن بالا بوده و کاربران بتوانند از اتصال سریع و راحت به شبکه آسوده خاطر باشند. بر روی آن کلیدهای مختلفی اعم از کلید Reset, کلید WPS, کلید پاور قرار دارد که وضعیت کارکرد دستگاه را نشان می‌دهند.

این دستگاه مجهز به سه عدد پورت اترنت RJ-45 است و یک رابط RJ-11 دارد. در ضمن سرعت انتقال داده‌ها با استفاده از آن برابر با 300 مگابایت بر ثانیه می‌باشد. در صورتی که مصرف کننده اینترنت ADSL هستید، این محصول گزینه‌ای ایده آل برای شما خواهد بود.

مودم روتر VDSL/ADSL تی پی لینک مدل TD-W9960

مودم تی ‌پی ‌لینک TD-W8961N

بهترین مودم مخابرات در بین مودم های ارزان

این مدل مودم که محصولی از برند تی پی لینک می‌باشد دارای دو عدد آنتن از نوع خارجی است. آنتن‌های این دستگاه دارای قدرتی برابر با 5dbi بوده و کاربران می‌توانند به راحتی در هر کجای ساختمان به اینترنت دسترسی داشته باشند. این مودم مجهز به چهار عدد پروت RJ-45 است و یک رابط RJ-11 دارد.

بر روی این مودم، نشانگرهای LED قرار دارند که وضعیت کار دستگاه را نشان می‌دهند. این دستگاه از فناوری‌های IEEE، ADSL، ADSL2 و ADSL2+ پشتیبانی کرده و شما می‌توانید با استفاده از آن، اتصالی ایمن و سریع را تجربه کنید.

مودم روتر ADSL2 Plus بی‌سیم N300 تی پی-لینک مدل TD-W8961N

مودم دی ‌لینک DSL-2740U

بهترین مودم مخابرات برای اینترنت
این مودم دی لینک را می‌توان به عنوان بهترین مودم مخابرات معرفی کرد. در صورتی که از اینترنت ADSL استفاده می‌کنید می‌توانید این مودم را خریداری کرده و از قابلیت‌های مناسب آن بهره‌مند شوید. از ویژگی‌های این محصول می‌توان به وجود روتر بی‌سیم در آن اشاره کرد. به این ترتیب می‌توان از آن هم به صورت بی‌سیم و هم به صورت باسیم استفاده کرد. وجود دو آنتن و چهار عدد پورت اترنت RJ-45 از دیگر امکانات این دستگاه به شمار می‌آید.

تنظیمات این دستگاه به راحتی انجام شده و با تمامی سرویس‌های ارائه شده از سوی اپراتورها سازگاری دارد. شما می‌توانید این محصول را با قیمت مناسبی خریداری کرده و برای استفاده در شرکت‌های کوچک، منازل و … استفاده نمایید.

مودم روتر ADSL2 Plus بی‌ سیم N300 دی-لینک مدل DSL-2740U

مودم تی ‌پی ‌لینک VR300

راهنمای خرید بهترین مودم مخابرات

یکی از بهترین مودم‌هایی که با اینترنت مخابرات سازگاری دارد، مودم تی ‌پی ‌لینک VR300 است. این دستگاه به صورت حرفه‌ای طراحی شده و از قابلیت‌های سخت افزاری و نرم افزاری فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

این دستگاه به صورت بی سیم کار می‌کند. وجود سه آنتن خارجی در این دستگاه باعث شده تا وسعت تحت پوشش این دستگاه به صورت چشم‌گیری افزایش پیدا کرده و کاربران بتوانند از اینترنت پرسرعتی بهره‌مند شوند.

این دستگاه مجهز به عدد پورت RJ-45 بوده و یک رابط RJ-11 دارد. این مودم با فناوری‌های ADSL و VDSL سازگاری داشته و کاربران این نوع اینترنت می‌توانند از قابلیت‌های این مودم مخابرات استفاده کنند.

مودم روتر VDSL/ADSL بیسیم AC1200 تی پی لینک مدل Archer VR300

مودم زایکسل VMG5301-T20A

راف نت ارائه دهنده بهترین مودم مخابرات
یکی از بهترین مودم‌هایی که کاربران اینترنت مخابرات می‌توانند از آن استفاده کنند مودم زایکسل VMG5301-T20A می‌باشد. این دستگاه دارای طراحی بسیار عالی بوده و ساختاری قدرتمند دارد. این محصول مجهز به دو عدد آنتن خارجی است که باعث پوشش دهی فوق‌العاده آن در محیط می‌شود.

وجود چهار عدد پورت اترنت RJ-45 و یک عدد رابط RJ-11 از ویژگی‌های این دستگاه به شمار می‌آیند. فرکانس قابل پشتیبانی این محصول برابر با 2.4 گیگاهرتز بوده و کاربران می‌توانند اتصال سریع و راحتی به اینترنت داشته باشند.

مودم روتر بی سیم VDSL/ADSL زایکسل مدل VMG5301-T20A

نتیجه‌گیری
تمامی کاربران اینترنت در پی آن هستند که مودمی مناسب برای استفاده از اینترنت مخابرات تهیه کنند. به همین دلیل باید بر اساس نکات یاد شده در راهنمای خرید مودم برای اینترنت مخابرات عمل کرده و به شایعه‌ها و تبلیغات دروغ فروشندگان گوش نکنند.

این کاربران باید اولویت خود را خرید مودمی باکیفیت ساخت و طراحی عالی و قابلیت‌های کارآمد قرار داده و توجه داشته باشند که مودم خریداری شده با نوع اینترنت و فناوری به کار رفته در آن سازگاری داشته باشد. با توجه به این گفته‌ها، در این مقاله سعی شد تا راهنمای خرید بهترین مودم مخابرات به کاربران ارائه شود.

استفاده از مطالب و نکات یاد شده در این مطلب به شما کمک خواهد کرد تا متناسب با کاربری مد نظر و امکاناتی که به آنها نیاز دارید مودمی باکیفیت خریداری نمایید. در ضمن توصیه می‌شود به هنگام خرید مودم، شایعاتی را که در مورد مودم‌های مناسب با اینترنت مخابرات وجود دارد را نادیده گرفته و به هیچ عنوان درگیر تبلیغات نادرست برخی از افراد سودجو نشوید. در این حالت می‌توانید مودمی باکیفیت و کارآمد انتخاب و خریداری کنید.

برای خرید بهترین مودم vdsl به وبسایت راف نت مراجعه کنید. 

 

درباره‌ی rafmag

همچنین ببینید

تفاوت سرعت اینترنت با کابل و وایرلس

تفاوت سرعت اینترنت با کابل و وایرلس

کابل های اترنت اغلب جنبه نادیده گرفته شده یک شبکه خانگی هستند. بسیاری از مردم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *