مجله ی راف نت

مصرف اینترنت در بازی های آنلاین چقدر است؟

مصرف اینترنت در بازی های آنلاین چقدر است؟

در دنیای کنونی با توجه به گسترش واقعیت مجازی و توسعه سیستم‌های مجازی، بازی‌های اینترنتی رونق فراوانی یافته است و این امر سبب شده است تا بسیاری از افراد در اقشار مختلف سنی به بازی‌های آنلاین روی‌آورند. صنعت بازی از زمان آغاز به کار خود راه درازی را طی کرده است. بازی آنلاین در طول سالیان گذشته محبوبیت قابل‌توجهی کسب کرده است. بااین‌حال، یک نگرانی وجود دارد که مصرف اینترنت در بازی ‌های آنلاین زیاد باشد. برای برسی این موضوع باید کمی بیشتر به این مسئله نگریست.

فهرست مطالب

مقایسه مصرف اینترنت بازی های آنلاین با دانلود بازی

همان‌طور که گفته شد، یکی از دغدغه‌های بسیار بزرگ برای این افراد مسئله مصرف اینترنت است. مسئله دیگری که سبب می‌شود افراد بتوانند با آسودگی خاطر به بازی بپردازند، اینترنت مناسب و وجود پهنای باند مناسب برای گیم است، پهنای باند مناسب و خوب می‌تواند کیفیت سرویس‌دهی را سبب شود. برای انتخاب سرعت خوب در بازی اینترنت نیاز است که دو مسئله را در نظر گرفت؛ اول آنکه چه سرویسی استفاده شود و چه اینترنتی برای گیم خوبه، و دومین مسئله بهترین مودم گیمینگ کدام خواهد بود؟

به یک نکته باید دقت کرد، دانلود یک بازی از اینترنت باعث مصرف بالای اینترنت شما خواهد شد اما بر اساس آمار کلی، مصرف اینترنت بازی‌ های آنلاین بسیار کم‌تر از آن چیزی است که در زمان دانلود شما مصرف می‌کنید.

باید به این نکته توجه نمود که بازی‌کردن به‌صورت آنلاین، محدودیت‌های اتصال اینترنت شما را بیش از هر فعالیت آنلاین دیگری تحت تأثیر قرار خواهد داد، گاهی در بازی‌های اینترنتی، افراد دیگر که در شبکه وصل هستند تحت شعاع قرار خواهند گرفت.

بر اساس یک گزارش آماری، استفاده از بازی آنلاین در سال ۲۰۲۱ رقم حیرت‌آوری را نشان داده است. اغلب بازی‌های مدرن حدود ۴۰ مگابایت تا ۱۴۰ مگابایت از اطلاعات اینترنت استفاده می‌کنند. این به طور عجیبی مشابه مصرف داده‌ها در طول پخش موسیقی بر روی پلت فرم‌هایی مانند Spotify، موسیقی یوتیوب و سایت‌های دیگر می‌باشد.

مصرف اینترنت بازی های آنلاین در مقایسه با سایر

در گزارشی دیگر، مصرف اینترنت بازی‌ های آنلاین به‌ازای یک ساعت عددی بین 40 مگابایت تا 300 مگابایت گزارش شده است. در یک گزارش دیگر مصرف اینترنت بازی ها به نحو دیگری گزارش شده است.

فرض کنید رقم کمینه اینترنت برای بازی آنلاین ۴۰ مگابایت در ساعت باشد و میانگین شما هر روز 4 ساعت و در ماه 20 روز با بازی آنلاین خود را مشغول می‌کنید، در انتهای ماه شما به 3.2 گیگابایت اینترنت نیاز خواهید داشت که باید هزینه آن را پرداخت کنید.

باید دقت کنید که مودمی که برای گیمینگ انتخاب می‌کنید، حجم و سرعت مناسب برای بازی مد نظر شما را پوشش دهی کند. برای تجربه یک بازی بهتر، خرید مودم adsl پیشنهاد می‌شود، چرا که بهترین مودم‌ها برای بازی آنلاین هستند.

اگر بخواهیم مقایسه‌ای بین مصرف اینترنت بازی ‌های آنلاین و سایر سرویس‌های اینترنتی داشته باشیم، توجه شما را به جدول زیر جلب می‌کنیم.

نوع سرویسمصرف اینترنت به‌ازای هر ساعت
سرویس موسیقی~100MB
کنفرانس ویدیویی~200MB (average)
بازی انلاین~800MB
استریم ویدئویی و پخش فیلم3GB

توجه داشته باشید که این اعداد تقریبی هستند و استفاده از داده در دنیای واقعی ممکن است متفاوت باشد. ممکن است به دلیل عوامل متعددی مانند پخش جریانی، چت صوتی، بارگیری‌های مجدد یا دانلود پچ ها و آپدیت ها، داده‌های بیشتری از آنچه ذکر شد مصرف کنید. برای تعیین اعداد دقیق، میزان مصرف داده را خودتان  هم می‌توانید آزمایش کنید.

میزان مصرف اینترنت بازی های آنلاین

بررسی میزان مصرف اینترنت در بازی‌های مختلف

جدول زیر میزان مصرف اینترنت بازی های آنلاین را برای هر بازی نشان می‌دهد و شما می‌توانید مصرف اینترنت را به‌ازای هر ساعت بررسی نمایید.

نام بازی مصرف اینترنت به‌ازای هر ساعت
Counter-Strike: Global Offensive250MB
VALORANT120MB
DOTA 2120MB
Tom Clancy’s Rainbow Six Siege70MB
Fortnite100MB
Overwatch135MB
Call of Duty: Warzone160MB
Battlefield V110MB
League of Legends50MB
Apex Legends120MB
Minecraft80MB
GTA V Online70MB
Destiny 2300MB
Rocket League40MB

 

سخن پایانی

در پایان باید در نظر داشت که بازی‌های آنلاین به مقدار کمی برای اینترنت نیاز دارند،، و می‌توانید با خیال راحت بدون نگرانی در مورد استفاده از اینترنت آنها را اجرا نمایید. بااین ‌حال، بازی‌های مدرن نیاز به دانلود با حجم بزرگ دارند که در حین انجام بازی، باید میزان مصرف اینترنت بازی‌های آنلاین  و حجم اینترنت آنها را در نظر گرفت.

شما تا کنون از چه مودم یا سرویس اینترنتی برای بازی آنلاین استفاده کرده‌اید؟ می‌توانید دیدگاه‌های خود را درباره آن را به اشتراک بگذارید.

درباره‌ی rafmag

همچنین ببینید

تفاوت سرعت اینترنت با کابل و وایرلس

تفاوت سرعت اینترنت با کابل و وایرلس

کابل های اترنت اغلب جنبه نادیده گرفته شده یک شبکه خانگی هستند. بسیاری از مردم …

یک نظر

  1. ممنون از این مطلب کاربردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *