مجله ی راف نت

چه اینترنتی برای گیم خوبه؟ معرفی اینترنتی که گیمرها به آن نیاز دارند

چه اینترنتی برای گیم خوبه؟ معرفی اینترنتی که گیمرها به آن نیاز دارند

در چند سال گذشته، تعداد کاربران فعال بازی‌های آنلاین به طور قابل توجهی افزایش یافته است. برای تازه کارها، بازی آنلاین می‌تواند کمی دشوار و تا حدودی گیج کننده باشد. تعداد زیادی از گیمرها پس از کمی تلاش، کل بازی را رها می‌کنند. اما با بررسی مجموعه‌‌ای از نکات، هر کسی می‌تواند یک تجربه بازی عالی داشته باشد، حتی اگر اولین تلاش خیلی خوب نباشد. در این مقاله، نگاهی به چند نکته مفید برای کمک به بهبود تجربه بازی و اینکه چه اینترنتی برای گیم خوبه؟ خواهیم انداخت.

فهرست مطالب

ویژگی‌های اینترنت مناسب برای گیم

دقیقا چه اینترنتی برای گیم خوبه؟
برای انجام یک بازی هیجان انگیز آنلاین، فاکتورهای مهمی تاثیرگذار هستند. نوع ارائه دهنده اینترنت، میزان سرعت دانلود و سرعت آپلود، پینگ پایین، پکت لاس، میزان تأخیر و نوع اتصال اینترنت از جمله ویژگی‌های اینترنت مناسب برای گیم هستند که باید مورد بررسی قرار گیرند. هر یک از این موارد می‌توانند شما را در بازی بهتر کمک کنند.

کاهش پینگ بازی

نیازی به گفتن نیست که هر کسری از ثانیه در یک مسابقه چند نفره مهم است، بنابراین هر تاخیر اضافی می‌تواند به معنای پیروزی یا شکست باشد. در حالی که تاخیر هرگز به طور کامل حذف نمی‌شود، اما می‌توان آن را به حداقل رساند.

اینکه چه اینترنتی برای گیم خوبه؟ تا حدودی به کاهش پینگ بازی بستگی دارد. نرخ پینگ سرعتی است که دستگاه شما پس از ارسال درخواست، از اتصال اینترنت شما پاسخ دریافت می‌کند. عملکرد بازی تحت تأثیر نرخ پینگ است.

تاخیر بین عمل انجام شده توسط گیمر و صفحه واقعی بازی است که در حد میلی ثانیه اندازه گیری می‌شود. نرخ پینگ پایین با تاخیر کمتر و پخش سریع‎تر همراه است. اگر نرخ پینگ بالایی داشته باشید، برنده شدن بازی‌های چند نفره ممکن است دشوار یا غیرممکن باشد.

نحوه پایین آوردن پینگ

 اینکه چه اینترنتی برای گیم خوبه؟ تا حدودی به کاهش پینگ بازی بستگی دارد.
پینگ یک ابزار شبکه است که برای اندازه گیری تاخیر طراحی شده است. این نرم افزار زمان لازم برای برقراری ارتباط یک دستگاه با دستگاه دیگر که معمولاً یک سرور است را اندازه گیری می‌کند.

دلیل اینکه چرا تاخیر بالا به تجربه بازی آنلاین شما آسیب می‌رساند، کاملاً واضح است. تاخیر بالا به این معنا است که شما کمی دیرتر از سایر بازیکنانی که تاخیر کمتری دارند، داده دریافت می‌کنید، که در نهایت می‌تواند شما را کندتر نشان دهد.

• Wi-Fi همیشه با تداخل مواجه است، علاوه بر این، سیگنال بی‌سیم نیز باید از موانع فیزیکی عبور کند و دیوارها می‌توانند به تأخیر شما کمک زیادی کنند. در مقابل، اتصال سیمی چنین تداخلی ندارد، بنابراین بسیار سریعتر است. یک اتصال سیمی را امتحان کنید و ببینید آیا به بهبود تاخیر کمک می‌کند یا خیر. اگر اینطور نیست، احتمالاً مشکل دیگری وجود دارد که باعث تاخیر زیاد می‌شود.

• اگر به هر دلیلی نمی‌توانید یک اتصال سیمی را روی رایانه شخصی خود راه اندازی کنید، می‌توانید اتصال بی‌سیم خود را به روش‌های مختلفی بهبود بخشید. ابتدا می‌توانید از باند 4G در مودم استفاده کنید. از آنجایی که این باند در فرکانس بالا کار می‌کند، تداخل کمتری نسبت به باند استاندارد 2.4 گیگاهرتز، که توسط اکثر دستگاه‌ها استفاده می‌شود، دریافت می‌کند. علاوه بر این، سیگنال ۴ گیگاهرتز می‌تواند راحت‌تر از موانع عبور کند.

• با VPN، سیگنال همیشه قبل از برقراری ارتباط با سرور بازی، از طریق یک سرور VPN هدایت می‌شود، که بدیهی است که بازی را به طور قابل توجهی برای شما کندتر می‌کند. اگر از یک سرویس VPN استفاده می‌کنید، همیشه می‌توانید آن را هنگام بازی کردن خاموش کنید. اگر می‌خواهید تاخیر در بازی را به حداقل برسانید، این کار ضروری است.

پکت لاس

عوامل مختلفی برای انتخاب اینترنت مناسب برای بازی های آنلاین باید در نظر گرفت.

پکت لاس زمانی رخ می‌دهد که یک یا چند پکت داده ارسالی نتوانند به مقصد خود برسند. این موضوع می‌تواند باعث مشکلات عملکرد قابل توجه برای همه انواع ارتباطات دیجیتال شود.

پکت واحد کوچکی از داده است که یک پروتکل شبکه بین مبدأ و مقصد در اینترنت را هدایت می‌کند. پکت‌های شبکه مقادیر کمی از داده‌ها را در خود جای می‌دهند که معمولاً شامل اطلاعاتی مانند آدرس مبدا و مقصد، پروتکل‌ها یا شماره شناسایی است.

اهمیت پکت

در مقابل سوال چه اینترنتی برای گیم خوبه؟ باید گفت، هنگامی که پکت‌ها نتوانند به مقصد خود برسند، کاربران ممکن است با اختلالاتی مانند کندی سرویس یا از دست دادن اتصال شبکه مواجه شوند. برای کاربران شبکه خانگی، خدمات کندتر یا از دست دادن شبکه می‌تواند تجربه کاربری ضعیفی ایجاد کند و برای یک کسب و کار، مشکلات شبکه می‌تواند بر عملیات روزمره تأثیر بگذارد.

به طور معمول، برنامه‌هایی که به پردازش آنی متکی هستند، مانند تماس ویدیویی، برنامه‌های مبتنی بر صدا و بازی‌های آنلاین، در هنگام از دست دادن پکت‌ها بیشترین آسیب را خواهند دید.

دلایل از دست دادن پکت

چه اینترنتی برای گیم خوبه

دلایل از دست دادن پکت شامل قدرت سیگنال ناکافی در مقصد، تداخل طبیعی یا ساخته شده توسط انسان، نویز بیش از حد سیستم، خرابی نرم افزار یا گره‌های شبکه بیش از حد است. اغلب بیش از یکی از این عوامل در از دست دادن پکت دخیل هستند.

مقابله با پکت لاس

هیچ راه حل ثابتی برای از دست دادن پکت وجود ندارد، زیرا ممکن است به دلیل تعدادی از مشکلات ایجاد شود. اما روش‌های مختلفی برای رفع هر گونه رخداد وجود دارد:
• پهنای باند را افزایش دهید: اگر مشکل فقط ازدحام شبکه باشد، افزایش پهنای باند امکان رسیدگی به درخواست‌های بیشتر را به یکباره فراهم می‌کند و از تأخیر بیشتر جلوگیری می‌کند.

• سخت افزار و نرم افزار را به روز کنید: سخت‌افزار و نرم‌افزار قدیمی می‌توانند ترافیک شبکه را کاهش داده و باعث از دست رفتن پکت‌ها شوند. به روز رسانی سخت افزار و نرم افزار نیز می‌تواند به جلوگیری از معرفی باگ‌های اضافی کمک کند.

• از اتصالات سیمی استفاده کنید: در مقایسه با شبکه‌های بی‌سیم، شبکه‌های سیمی احتمال کمتری دارند که پکت‌های داده در انتقال، گم شوند زیرا اتصال سیمی پایدارتر است. با این حال، مطمئن شوید که کابل‌های اترنت سیمی خراب نشده‌‌اند، زیرا سیم‌های معیوب می‌توانند بر انتقال پکت تأثیر منفی بگذارند.

سرعت اینترنت

سرعت اینترنت مناسب برای بازی های آنلاین اهمیت بالایی دارد.
چه اینترنتی برای گیم خوبه؟ اینترنتی مناسب است که از سرعت خوبی برخوردار باشد. سرعت اتصال به اینترنت، تفاوت زیادی در تجربه بازی آنلاین ایجاد می‌کند. حتما می‌پرسید چه سرعت اینترنتی برای بازی مناسب است؟

اکثر سازندگان کنسول‌های بازی ویدیویی حداقل ۳ مگابیت در ثانیه سرعت دانلود و 0.5 مگابیت بر ثانیه سرعت آپلود را به عنوان یک سرعت اینترنت خوب توصیه می‌کنند. همچنین از آنجایی که ما در دنیای اینترنت زندگی می‌کنیم، تعداد دستگاه‌هایی که به شبکه متصل می‌شوند نیز بر تجربه بازی شما تأثیر می‌گذارند.

اهمیت سرعت اینترنت

بهترین اینترنت مناسب برای بازی‏های آنلاین باید از سرعت خوبی برخوردار باشد. هنگامی که در یک بازی هستید، لازم است یک اتصال اینترنتی قابل اعتماد و سریع داشته باشید که هیچ تاخیری نداشته باشد. اگر بازی‌های ویدیویی مبتنی بر اکشن زیادی بازی می‌کنید، داشتن سرعت اینترنت سریع برای بازی بسیار مهم است.

هرچه سرعت آپلود و دانلود شما بیشتر باشد، بازی‌های شما سریعتر بارگذاری یا به روز می‌شوند. اگر سرعت اینترنت کمتری دارید، این به‌روزرسانی‌ها بیشتر طول می‌کشد. سرعت اینترنت، تأخیر و نرخ پینگ همگی می‌توانند بر عملکرد بازی شما تأثیرگذار باشند.

سرعت اینترنت مناسب برای بازی

یکی از متدوال ترین سوال گیمرها این است: چه اینترنتی برای گیم خوبه ؟
سرعت خوب اینترنت برای بازی به نوع بازی شما بستگی دارد. اگر اهل بازی‌های رقابتی هستید، احتمالاً می‌خواهید هم سرعت دانلود و هم آپلود بالایی داشته باشید تا از تاخیر جلوگیری کنید.

سرعت اینترنت بالای ۲۰ مگابیت در ثانیه معمولا برای بازی و به خصوص بازی‌های چند نفره یا رقابتی ایده آل است. هر سرعتی کمتر از ۲۰ مگابیت در ثانیه در منطقه تاخیر قرار می‌گیرد و هیچ چیز بدتر از عقب افتادن نیست.

• حداقل سرعت اینترنت مناسب برای بازی‎های آنلاین، برای گیمرهای معمولی معمولاً ۱ مگابیت در ثانیه است.

• سرعت اینترنت برای بازی‌های حرفه‌‌ای ضروری است. گیمرهای حرفه‌‌ای، به قدرت بیشتری نیاز دارند. بسته به بازی و پلتفرم، این محدوده معمولا بین 3 تا ۵ مگابیت در ثانیه است.

• گیمرهای عظیم چند نفره (MMO) به چیزی در بالاترین حد این محدوده نیاز دارند، آنها حداقل به سرعت ۳ مگابیت در ثانیه برای ارائه یک تجربه بازی با کیفیت بالا نیاز دارند.

• سرعت اینترنت شما تعیین می‌کند که چقدر می‌توانید از بازی‌های آنلاین لذت ببرید. شبکه‌های 4G LTE سرعت کمتری نسبت به فیبر یا پهنای باند دارند. 5G در صورت اجرای کامل، سرعت ۱ گیگابیت در ثانیه را فعال می‌کند که البته در حال حاضر در ایران قابل اجرا نیست.

پهنای باند

 اینترنت مناسب برای بازی های آنلاین بستگی به نوع فناوری است که برای اینترنت استفاده می شود
برای تعیین اینکه چه اینترنتی برای گیم خوبه؟ باید گفت پهنای باند نیز موثر است. پهنای باند اینترنت چیزی است که سرعت بازی آنلاین را تعیین می‌کند.

این موضوع به این اشاره دارد که چه مقدار داده می‌توانید در هر زمان معین دانلود یا آپلود کنید. به عبارت ساده، پهنای باند مقدار داده‌‌ای است که اتصال اینترنت شما می‌تواند مدیریت کند.

پهنای باند بر حسب مگابیت بر ثانیه (Mbps) اندازه گیری می‌شود. لازم به ذکر است که پهنای باند به داده‌هایی که در هر ثانیه ارسال می‌شوند اشاره دارد و نرخ پینگ به مدت زمان لازم برای انتقال اطلاعات اشاره دارد.

بررسی اینترنت مناسب برای بازی‌های آنلاین: مقایسه adsl-vdsl-سیمی-بی سیم

ADSL برای اکثر مردم، حداقل از نظر نام، شناخته شده است. این پروتکل یکی از اولین پروتکل‌هایی بود که امکان انتقال مستقیم داده‌ها به وب را فراهم کرد. حتی امروزه، ADSL همچنان اصلی‌ترین فناوری ارتباطی است که در خانه‌ها برای اتصال به اینترنت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

VDSL به طور خلاصه یک ADSL 2.0است، قدرتمندتر اما کمتر در دسترس است. از نظر ساختاری، شبکه DSL با نرخ بیت بسیار بالا، درست مانند ADSL، از شبکه تلفن استفاده می‌کند.

تفاوت این است که در جایی که مودم ارزان ADSL فقط از سیم تلفن استفاده می‌کند، مودم vdsl از سیم مسی نیز استفاده می‌کند که به آن این امکان را می‌دهد سرعت اتصال قدرتمندتری نسبت به ADSL ارائه دهد.

VDSL یا ADSL

 اینترنت مناسب برای بازی های آنلاین، اینترنت موبایل است که به دلیل سرعت بالا، حجم پایین می تواند برای گیمرها مناسب باشد.
VDSL اجازه دانلود از ۱۵ تا ۷۰ مگابیت در ثانیه را می‌دهد، در حالی که ADSL فقط دانلود ۱ تا ۱۵ مگابیت در ثانیه را امکان پذیر می‌کند. به عبارت دیگر سرعت دانلود در ۴ ضرب می‌شود.
برای دانلودها، که در آن سرعت ADSL بین 0.5 و ۱ مگابیت در ثانیه است، VDSL می‌تواند تا ۱۲ مگابیت در ثانیه افزایش یابد.

اینترنت موبایل برای بازی بهتر است یا ثابت

چه اینترنتی برای گیم خوبه؟ اینترنت ثابت یا اینترنت موبایل؟ در پاسخ باید گفت، بازی‌های آنلاین را می‌توان با سرمایه‌گذاری در سرعت‌های بیشتر اینترنت بهبود بخشید. یک کابل اترنت می‌تواند کنسول شما را به اینترنت ثابت متصل کند.

اگر کابل اترنت را مستقیماً به مودم خود وصل کنید، اتصال سریعتر و پاسخگوتر خواهد بود و تاخیر کمتری را تجربه خواهید کرد. اگر با وجود اتصال سیمی، باز هم زمان تاخیر را تجربه می‌کنید، بازنشانی مودم می‌تواند به شما کمک بسیاری کند. با راه اندازی مجدد دستگاه خود می‌توانید تفاوت تاخیر را متوجه شوید.

اینترنت موبایل برای بازی ایده آل نیست. اتصالات بی‌سیم می‌تواند باعث تاخیرهای اضافی شود. اما اگر گزینه استفاده از کابل اترنت را ندارید، می‌توانید اینترنت موبایل را به گونه ای تنظیم کنید تا مطمئن شوید هنگام بازی تا حد امکان به سرعت خوبی دست پیدا خواهید کرد.

چه اینترنتی برای گیم خوبه؟!

اگر همچنان قصد دارید، از اینترنت ثابت استفاده کنید، باید به سرعت کم و تاخیر بالای آن توجه داشته باشید. اینترنت ثابت دارای سرعت قابل قبولی برای بازی‌های آنلاین نیست، اما به دلیل قیمت پایین و پایداری نسبتاً بالا، همچنان یکی از انتخاب‌ها برای گیمر‌ها است.
اینترنت موبایل نیز به دلیل سرعت بالا، حجم پایین و قیمت بالاتر نیز برای گیمرها می‌تواند مناسب باشد. از آنجایی که در همه جا قابل استفاده هستند، گیمرها می‌توانند همیشه بازی‌های آنلاین را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: مودم vpn دار

سخن پایانی
اکنون می‌دانید که برای بازی کردن چه اینترنتی برای گیم خوبه و به چه میزان سرعت اینترنت نیاز دارید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. ما حتی در مقاله ای دیگر تحت عنوان بهترین مودم برای گیم سعی کردیم به سوالات شما پاسخ دهیم،همانطور که ما از نوشتن آن لذت بردیم، شما نیز از خواندن آن لذت برده باشید.

درباره‌ی rafmag

همچنین ببینید

تفاوت سرعت اینترنت با کابل و وایرلس

تفاوت سرعت اینترنت با کابل و وایرلس

کابل های اترنت اغلب جنبه نادیده گرفته شده یک شبکه خانگی هستند. بسیاری از مردم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *