مجله ی راف نت

نحوه تنظیم vpn روی مودم d’link

نحوه تنظیم vpn روی مودم d’link

امروزه به دلیل فیلتر بودن بسیاری از سایت‌های خارجی و تحریم IP کاربران ایرانی، استفاده نرم افزارها و اپلیکیشن‌های VPN در کامپیوتر و موبایل به بالاترین حد خود رسیده است. به همین دلیل اغلب کاربران به دنبال نرم افزار یا اپلیکیشن هایی هستند که بتواند راهی میان لایه های تحریم برای خود باز نمایند. اما تنظیم vpn روی مودم d’link برای افرادی که از این برند مودم استفاده می‌کنند، یکی از بهترین و هوشمندانه‌ترین روش‌ها برای استفاده از vpn بشمار رفته و همان‌طور که حدس می‌زنید مزایای بسیاری را می‌تواند به همراه داشته باشد.

فهرست مطالب

دلیل استفاده ی اغلب کاربران از VPN این است که بتوانند به شبکه های اجتماعی و سایت‌های فیلترشده دسترسی داشته باشند، اما کارایی دیگر این اپلیکیشن ها، رمزگذاری داده های دریافتی و ارسالی است تا هیچ نهاد یا شرکتی نتواند اطلاعات شما را رصد نماید.

کاربران، پس از استفاده از VPN به راحتی قادر به استفاده از فایل های تورنت نیز خواهند بود، زیرا بسیاری از شرکت های اینترنتی برای پیشگیری از نقض قوانین کپی‌رایت، امکان دانلود تورنت نداده و به کاربران اجازه دسترسی به این فضا را نمی دهند، اما با نصب VPN بر روی مودم و فعالسازی آن به راحتی می‌توانید به اینگونه داده ها نیز دسترسی داشته باشید.

در این مقاله، به بررسی چگونگی نصب vpn بر روی مودم dlink و مراحل انجام آن پرداخته ایم. در ادامه با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: 10 مودم برتر مناسب VPN در بازار ایران

تنظیم vpn روی مودم d’link و به طور کلی سایر مودم ها، یک ایده بسیار مناسب و کاربردی است زیرا هنگام تنظیم VPN بر‌روی مودم ، همه دستگاه‌هایی که به اینترنت و وای‌فای متصل می‌شوند نیز دارای VPN بوده و علاوه بر امکان بهره مندی از یک اتصال امن، از حفاظت یکپارچه نیز برخوردار خواهند بود. تنظیم VPN بر‌روی مودم از نظر اقصادی نیز مقرون به صرفه است زیرا دیگر نیازی به خریداری VPN جداگانه برای هر دستگاه نیست؛ و تنها با خرید یک اکانت VPN و نصب آن بر روی مودم، تمامی دستگاه‌های متصل به مودم از آن بهره‌مند خواهند شد.

مراحل تنظیم vpn روی مودم d’link:

قبل از هر چیزی باید بررسی شود که آیا مودم مورد نظر از قابلیت VPN پشتیبانی می‌کند و یا به اصطلاح یک مودم vpn دار می باشد یا خیر؛ زیرا هر مودمی قابلیت تنظیم VPN را ندارد. بنابراین قبل از خرید اکانت VPN، حتما باید از اینکه مودم شما vpn دار است، اطمینان حاصل نمایید. برای نصب vpn بر روی مودم دی لینک، باید مراحل زیر را طی نمایید:

گام اول تنظیم vpn روی مودم d’link:

برای نصب vpn بر روی مودم دی لینک، ابتدا باید وارد صفحه کانفیگ مودم خود شوید. برای اینکار مرورگر خود را باز کنید و آدرس آی پی مودم را وارد کنید (آدرس IP پیش فرض اکثر مودم‌ها 192.168.1.1 است). سپس روی Features کلیک کرده و وارد بخش Quick VPN شوید.

تنظیم vpn روی مودم d'link

گام دوم تنظیمات پروکسی مودم d link:

گام بعدی برای نصب vpn بر روی مودم دی لینک، این است که تنظیمات VPN در مودم را پیکربندی کنید:

• L2TP over IPsec: در حالت فعال یا ENABLED باشد.
• Username: یک نام کاربری بین 1 تا 15 کاراکتر وارد کنید (بعداً برای اتصال به آن نیاز خواهید داشت).
• Password: رمز عبوری بین 1 تا 15 کاراکتر وارد کنید (بعداً برای اتصال به آن نیاز خواهید داشت).
• PSK: یک رمز عبور اشتراکی وارد کنید. بدین صورت که کاربرانی که قصد اتصال به شبکه از طریق VPN را دارند، باید این رمز عبور را وارد کنند (بعداً برای اتصال به آن نیاز خواهید داشت).
• سپس روی گزینه ذخیره یا همان Save کلیک کنید.

نصب vpn روی مودم d-link 2740u

گام سوم تنظیم vpn روی مودم d’link:

در این گام، باید وارد بخش کنترل پنل ویندوز شده و بر روی Network and Internet کلیک نمایید.

نصب vpn روی مودم d-link 2750u

گام چهارم تنظیمات vpn مودم d-link:

در این مرحله، بر روی گزینه Network and Sharing Center کلیک نمایید.

گام چهارم نصب وی پی ان روی مودم دی لینک

گام پنجم نصب vpn روی مودم d-link:

در این قسمت، باید بر روی Set up a new connection or network کلیک کنید.

گام پنجم نصب وی پی ان روی مودم دی لینک

گام ششم تنظیم vpn روی مودم d’link:

در این گام، باید وارد بخش Connect to a workplace شوید.

تنظیمات پروکسی مودم d link

گام هفتم نصب vpn روی مودم d-link:

در گام هفتم، بر روی گزینه Use my Internet connection (VPN) کلیک نمایید.

نصب vpn روی مودم d-link 2730u

گام هشتم:

گام هشتم در نصب vpn بر روی مودم d link، این است که آدرس آی پی را از صفحه کانفیگ مودم دی لینک کپی و در قسمت Internet Address جایگذاری نمایید. پس از آن نیز در بخش Destination Name، یک نام دلخواه برای اتصال VPN وارد کرده و در آخر تیک گزینه Don’t connect now, just set it up so I can connect later را بزنید.

گام هشتم تنظیم vpn روی مودم d'link

گام نهم:

در قسمت نهم، باید نام کاربری و رمز عبور VPN (قبلا ایجاد نموده اید) را وارد کرده و سپس گزینه Createرا انتخاب نمایید.

گام نهم تنظیم vpn در مودم دی لینک

گام دهم:

وارد بخش Network and Sharing Center کنترل پنل ویندوز شده و سپس در سمت چپ، روی Change Adapter Settings کلیک کنید.

گام دهم تنظیم vpn روی مودم d'link

گام یازدهم:

روی کانکشن VPN جدید خود راست کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید.

گام یازدهم نصب vpn در مودم دی لینک

گام دوازدهم:

در گام 12، وارد سربرگ Security شده و گزینه Layer 2 Tunneling Protocol with IPsec (L2TP/IPSec) را انتخاب نموده و بر روی Advanced Settings کلیک نمایید.

گام سیزدهم:

در این مرحله از تنظیمات پروکسی مودم d link نیز گزینه Use preshared key for authentication را انتخاب کرده و رمز عبور PSK که قبلا ایجاد کردید را وارد نمایید و در نهایت، برای اعمال تمامی تنظیمات، بر روی OK کلیک کنید.

گام سیزدهم تنظیم vpn روی مودم d'link

گام چهاردهم:

روی کانکشن VPN جدید خود راست کلیک کرده و روی Connect کلیک نمایید.

گام چهاردهم نصب vpn روی مودم d-link 2750u

گام آخر تنظیم vpn روی مودم d’link:

درآخرین مرحله ی نصب vpn بر روی مودم dlink، بایستی در صورت نیاز، نام کاربری و رمز عبور VPN خود را وارد نموده و پس از آن بر روی گزینه Connect کلیک کنید. اکنون می توانید به VPN مودم خود متصل شوید.

تنظیم و نصب vpn روی مودم d'link

خرید مودم دی لینک از راف نت

معرفی پرفروش‌ترین مودم‌های dlink

برخی از مودم‌های دی لینک به دلیل مطابقت با نیازهای اکثریت کاربران و همچنین سهولت در استفاده، بیشتر مورد استقبال قرار گرفته‌اند. در ادامه این مودم‌ها نصب vpn روی مودم d-link 2740u، نصب vpn روی مودم d-link 2750u  و نصب vpn روی مودم d-link 2730u بررسی می‌شود.

  • مودم d-link 2740u

مودم دی لینک 2740u برای دفاتر اداری کوچک و همچنین خانه‌ها مناسب است. چرا که سرعت دانلود در این مودم به ۲۴ مگابیت بر ثانیه می‌رسد. قابلیت اتصال همزمان با کابل و بدون کابل از دیگر مزایای این مودم است. برای نصب vpn  روی مودم d-link 2740u می‌توانید به مراحل بالا مراجعه کنید.

  • مودم d-link 2750u

یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های فنی مودم دی لینک 2750U وجود یک پورت USB برای اتصال فلش، پرینتر USB تحت شبکه و همچنین دانگل ۳G است. درمورد روش نصب vpn روی مودم d-link 2750u توضیحات لازم در بخش مراحل داده شده است.

  • مودم d-link 2730u

یکی دیگر از مودم‌های پرفروش، مودم دی لینک 2730u است. نصب vpn روی مودم d-link 2730u نیز از طریق مراحل گفته شده انجام پذیر است.

سخن پایانی

در این مقاله به نحوه تنظیم vpn روی مودم d’link پرداختیم و شما نیز به صورت گام به گام همراه با تصویر با تمامی مراحل تنظیم آن آشنا شدید. همانطور که ذکر شد برخی از مودم‌ها، از قابلیت VPN برخوردارند و به اصطلاح مودم‌های vpn دار هستند.

در نتیجه برای برخورداری از این قابلیت، شما نیز حتما مشخصات فنی مودم dlink خود را چک کنید تا ببینید که آیا این قابلیت را دارد یا خیر و سپس مراحل گفته شده را طی نمایید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

درباره‌ی rafmag

همچنین ببینید

تفاوت سرعت اینترنت با کابل و وایرلس

تفاوت سرعت اینترنت با کابل و وایرلس

کابل های اترنت اغلب جنبه نادیده گرفته شده یک شبکه خانگی هستند. بسیاری از مردم …

2 نظر

  1. گزینه وی پی ان اصلا تو مودم دی لینک نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *