مجله ی راف نت

آموزش تنظیمات مودم همراه

آموزش تنظیمات مودم همراه

آیا توجه کرده‌‌اید که چگونه بسیاری از دستگاه‌های الکترونیکی به دسترسی به اینترنت وابسته هستند تا طبق برنامه کار کنند؟ بدون اینترنت، تلفن‌های هوشمند کمتر مفید خواهند بود و بسیاری از برنامه‌ها قابل استفاده نیستند. مودم‌های همراه این امکان را فراهم می‌کنند تا همیشه و همه جا به اینترنت دسترسی داشته باشید. مودم‌های همراه برخلاف مودم‌های خانگی، بدون سیم می‌توانند روشن و اینترنت را ارائه دهند. تنها کافیست یک سیم کارت تهیه کنید و با انجام تنظیمات مودم جیبی، همه دستگاه‌هایی که از وای فای پشتیبانی می‌کنند را به آن متصل کنید.

فهرست مطالب

نحوه راه اندازی مودم همراه

پس از اینکه سیم کارت را در داخل مودم قرار دادید، باتری آن را با استفاده از کابل شارژ، به طور کامل شارژ کنید. سپس آن را را روشن کرده و تنظیمات مودم همراه را انجام دهید. باید بسته اینترنتی را از ارائه دهنده خدمات اینترنت، خریداری کنید و با فعال کردن روی سیم کارت، به اینترنت متصل شوید.

• برای انجام تنظیمات مودم جیبی، ابتدا باید در بخش مرورگر تلفن همراه، آدرس 192.168.0.1 را درج کنید. در صفحه پیشرو عبارت Admin را برای یوزرنیم و پسورد وارد کنید.
• در صفحه‌‌ای که باز می‌شود، قسمت status سرعت اتصال نشان داده می‌شود.
• در نوار ابزار قسمت بالا، گزینه Advanced را انتخاب کنید. در صفحه پیش رو، در سمت چپ گزینه Wireless را انتخاب کنید. در صفحه‌‌ای که باز می‌شود در قسمت Basic Setting تنظیمات وای فای را مشاهده خواهید کرد که باید آنها را تنظیم کنید.
• در این صفحه باید در قسمت SSID نام وای فای مودم را مشخص کنید.
• در گزینه Wireless Band میزان فرکانس وای فای نشان داده می‌شود. با توجه به نوع مودم و سیم کارت، دو فرکانس 2.4 یا ۵ گیگاهرتز قابل انتخاب هستند.
• در قسمت Channel گزینه Auto را انتخاب کنید.
• گزینه بعدی Wireless Mode است که استاندارد مورد نظر را باید تعیین کنید.
• در قسمت Wireless Security برای امنیت بیشتر یک رمز را انتخاب کنید.
• قسمت Wireless Password این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا با انتخاب یک رمز، دسترسی دیگران به مودم را محدود کنید. در این صورت تنها کسانی که رمز در اختیار دارند می‌توانند به مودم متصل شوند.
• اگر گزینه Display Password on Screen را انتخاب کنید، به معنای نمایش رمز بر روی صفحه نمایش مودم است.
• در انتها با فشردن دکمه Save تنظیمات را ذخیره خواهید کرد.
• در قسمت WPS با انتخاب گزینه PBC می‌توانید اتصال را برقرار کنید. اگر گزینه PIN را انتخاب کنید باید رمز مورد نظر را وارد، سپس اتصال برقرار شود. با تکمیل کردن این بخش، پنجره دیگری باز می‌شود.
• در پنجره Online Clients می‌توانید دستگاه‌هایی که به مودم همراه متصل شده‌‌اند را شناسایی کنید و در صورت مشاهده دستگاه ناشناس آن را بلاک کنید. در بخش Black List این امکان وجود دارد به دستگاه‌هایی که در گذشته بلاک کرده‌اید مجددا اجازه دسترسی بدهید.
• اگر در هر مرحله از تنظیمات مودم جیبی با خطا مواجه شدید، می‌توانید با ریست کردن مودم، تمامی اطلاعات را مجدداً بازیابی و تنظیمات را مجددا تنظیم کنید.
• برای اطمینان از راه اندازی مودم همراه، می‌توانید در گوشی تلفن همراه، در قسمت مرورگر، یک آدرس اینترنتی را درج کنید. اگر صفحه مورد نظر باز شود، یعنی شما توانسته‌‌اید به مودم متصل شوید و مودم به درستی راه اندازی شده است.

مزیت خرید مودم همراه

تنظیمات مودم جیبی

مودم‌های همراه با سیم کارت تلفن، راه اندازی می‌شوند. باید به این نکته دقت داشته باشید که برخی از سیم کارت‌ها از اینترنت 4G پشتیبانی نمی‌کنند، بنابراین هماهنگی سیم کارت و مودم باید مورد توجه قرار گیرد.
مهمترین قابلیتی که یک مودم همراه دارد، اتصال سریع است. با خرید بهترین مودم همراه، در کمترین زمان ممکن به وای فای مودم متصل خواهید شد.
یکی از قابلیت‌های مودم این است که کاربران بیشتری می‌توانند به آن متصل شوند. مودم‌های همراه نیز از این قابلیت برخوردار هستند و شما می‌توانید تا حداقل ۱۰ دستگاه را به طور همزمان به آن متصل کنید. در تنظیمات مودم همراه، با انتخاب رمز و در اختیار گذاشتن آن به همکاران در محل کار و به اعضای خانواده در خانه، اجازه دهید به مودم متصل شوند.
در مسافرت، هنگام پیاده روی، در خودرو، در دانشگاه یا هر جای دیگری می‌توانید مودم همراه، را با خود داشته باشید.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید مودم همراه

تفاوت مودم همراه و اینترنت تلفن همراه

صرفه جویی در شارژ باتری گوشی تلفن همراه، از مهم‌ترین دلایل خرید مودم همراه است. اگر از اینترنت گوشی تلفن همراه استفاده می‌کنید و در حین حال چندین دستگاه دیگر به وای فای آن متصل هستند، شارژ باتری به سرعت کاهش پیدا می‌کند.
در برخی از موارد این امکان وجود دارد به دلیل خاموشی تلفن همراه یا عدم وجود سیگنال، یا جا گذاشتن گوشی تلفن همراه، امکان دسترسی به وای فای تلفن همراه وجود نداشته باشد. اما مودم‌های همراه همیشه می‌توانند اتصال پایدار را فراهم کنند.
مودم‌های همراه نسبت به اینترنت تلفن همراه، آنتن دهی قوی‌تری دارند و در مناطقی که سطح سیگنال بسیار پایین است، می‌توانند بسیار کارآمدتر باشند.

سخن پایانی
انواع مودم‌ همراه توسط برندهای مطرح دنیا به فروش می‌رسند. شما می‌توانید با در نظر گرفتن بودجه و قابلیت‌هایی که مودم دارد، یک انتخاب ایده آل داشته باشید. با توجه به قابلیت‌هایی که مودم همراه دارد، می‌توانید همیشه از اینترنت بهرمند شوید. تنظیمات مودم جیبی، بسیار آسان است و در مدت زمان کوتاهی می‌توانید آن را انجام دهید.

درباره‌ی rafmag

همچنین ببینید

تفاوت سرعت اینترنت با کابل و وایرلس

تفاوت سرعت اینترنت با کابل و وایرلس

کابل های اترنت اغلب جنبه نادیده گرفته شده یک شبکه خانگی هستند. بسیاری از مردم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *