مجله ی راف نت

راهنمای خرید و معرفی ۵ مودم فیبر نوری دو بانده ۱۴۰۱

راهنمای خرید و معرفی ۵ مودم فیبر نوری دو بانده ۱۴۰۱

انتقال داده‌ها و اطلاعات به روش‌های مختلفی صورت می‌گیرد. اطلاعات از طریق تلفن ثابت با یک کابل سیمی صورت می‌گیرد، اما در تلفن‌های همراه به دلیل اینکه هیچ کابلی وجود ندارد، انتقال و دریافت اطلاعات از طریق امواج رادیویی صورت می‌گیرد. روش دیگر انتقال اطلاعات فیبر نوری است. در این روش از طریق تابش نور انتقال اطلاعات صورت می‌گیرد. در ادامه شما را با اینترنت فیبر نوری و بهترین مودم فیبر نوری دو بانده آشنا خواهیم کرد.

فهرست مطالب

فیبر نوری چیست؟

در تعریف فیبر نوری باید گفت که معمولاً یک کابل فیبر نوری از صدها رشته نازک شیشه‌‌ای یا پلاستیکی تشکیل شده است که ضخامت هر یک از رشته‌ها کمتر از یک دهم و شبیه به تار موی انسان است. از مهمترین کاربردهای فیبر نوری استفاده در شبکه اینترنت است. با استفاده از کابل‌های فیبر نوری به جای کابل‌های مسی، از ایجاد تداخل جلوگیری می‌شود. همچنین انتقال سیگنال‌ها در کابل‌های مسی بسیار ضعیف است و در برخی از موارد سیگنال‌ها از دست می‌روند. اما در فیبر نوری، سرعت انتقال بیش از ۱۰ برابر کابل‌های مسی است و از پهنای باند گسترده‌تری نسبت به کابل‌های مسی برخوردارند. اینترنت فیبر نوری به دلیل اینکه سرعت بالاتری دارد، طرفداران بسیاری پیدا کرده است. با استفاده از اینترنت فیبر نوری می‌توانید با خیال آسوده بازی‌های آنلاین را بدون قطعی و آپلود فایل‌ها را در زمان کوتاهی انجام دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مودم فیبری نوری، مقاله مودم فیبر نوری چیست در مجله راف نت را بخوانید. 

راهنمای خرید مودم فیبر نوری

برای خرید بهترین مودم فیبر نوری چند نکته را به خاطر بسپارید:

• مانند مودم‌های معمولی، آنتن در مودم فیبر نوری نیز دارای اهمیت است. هر چه تعداد آنتن بیشتر باشد، سرعت انتقال داده‌ها افزایش پیدا می‌کند. معمولاً قدرت آنتن مودم فیبر نوری ۲ و ۵ دسی بل است.
• مودم فیبر نوری دو بانده می‌تواند از دو فرکانس پشتیبانی کند. این موضوع به این معناست که سرعت مودم افزایش پیدا می‌کند. حداکثر سرعت انتقال داده بر روی جعبه مودم فیبر نوری درج شده است. یک مودم فیبر نوری حداقل باید سرعت ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه را پشتیبانی کند.
• توجه داشته باشید مودم فیبر نوری مورد نظر شما باید با خدمات مخابرات سازگاری داشته باشد.

مراحل استفاده از اینترنت فیبر نوری

اگر قصد استفاده از اینترنت فیبر نوری را دارید محله مورد نظر شما باید به اینترنت فیبر نوری تجهیز شده باشد. اگر خدمات در محله مورد نظر ارائه می‌شود، یک پایانه شبکه نوری باید در نزدیکی محله شما وجود داشته باشد. پس از اطمینان از ارائه خدمات اینترنت فیبر نوری در منطقه مورد نظر، باید یک مودم فیبر نوری را خریداری و هزینه تعرفه اینترنت فیبر نوری را با توجه به سرعتی که ارائه می‌دهد، پرداخت کنید. شما باید از طریق مودم به پایانه شبکه نوری متصل و سیگنال‌های اینترنت را دریافت کنید. توجه داشته باشید مودم‌های فیبر نوری با مودم‌های adsl تفاوت دارند. تفاوت مهم این دو دستگاه این است که در مودم‌های فیبر نوری از کابل فیبر نوری به جای کابل مسی استفاده شده است. در ادامه ۵ مودم فیبر نوری را معرفی خواهیم کرد.

مودم فیبر نوری دو بانده هوآوی مدل HS8546X6

یکی از بهترین مودم‌های فیبر نوری برند هوآوی است. مودم فیبر نوری دو بانده هوآوی مدل HS8546X6 یکی از مودم‌های منحصر به فرد در زمینه اینترنت فیبر نوری است. این مودم دو بانده می‌تواند از فرکانس 2.4 گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز پشتیبانی ‌کند. چهار پورت شبکه از نوع ۱۰، ۱۰۰ و ۱۰۰۰ گیگابایت دارد که این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا انتقال داده‌ها با سرعت بالایی انجام شود. یک مودم با دو آنتن که دارای قدرت ۵ دسی بل است و می‌تواند برای فضاهای بزرگ بسیار مناسب باشد. تکنولوژی وای فای این مودم ۶ است.

مودم فیبر نوری دو بانده هوآوی مدل HN8546Q

 

یکی دیگر از مودم‌های برند هواوی مودم فیبر نوری دو بانده هوآوی مدل HN8546Q است که این مدل نیز به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارد، یک انتخاب مناسب خواهد بود. این مودم دو بانده نیز از دو فرکانس 2.4 گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند و سرعت ۴۵۰ مگابیت بر ثانیه و سرعت ۸۶۶ مگابیت بر ثانیه را ارائه می‌دهد. ۴ پورت شبکه در این دستگاه از نوع ۱۰ گیگابایت هستند که تقریباً سرعت خوبی را ارائه می‌دهند. علاوه بر این وجود سه آنتن با قدرت ۵ دسی بل این دستگاه را بسیار خاص و کاربردی کرده است. تکنولوژی وای فای این مودم ۴ است.

مودم فیبر نوری دو بانده هوآوی مدل HG8145V5

یک مودم دیگر را از برند هواوی، مودم فیبر نوری دو بانده هوآوی مدل HG8145V5 است که با قابلیت‌هایی که دارد می‌تواند برای بسیاری از کاربران یک مودم ایده‌آل باشد. یک مودم دو بانده که از دو فرکانس 2.4 و ۵ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند و این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا به راحتی با اتصال به این مودم، شبکه‌های اجتماعی را بدون قطعی اینترنت دنبال کنید. این مودم با دو آنتن با قدرت ۵ دسی بل اطلاعات را با سرعت بالایی انتقال می‌دهد. این دستگاه همچنین دارای چهار پورت ۱۰، ۱۰۰ و ۱۰۰۰ گیگابایت است.

مودم فیبر نوری دوبانده هوآوی مدل EG8145V5

یک مدل دیگر از برند هواوی، مودم فیبر نوری دو بانده هوآوی مدل EG8145V5 است. یک مودم دو بانده که می‌تواند در باند 2.4 گیگاهرتز سرعت ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه و در باند ۵ گیگاهرتز سرعت ۸۶۷ مگابیت ‌بر ثانیه را ارائه دهد. ۴ پورت شبکه این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید دستگاه‌های دیگر را نیز به این شبکه متصل کنید. یک مودم با دو آنتن که فضای خوبی را می‌تواند پوشش دهد.

مودم فیبر نوری دو بانده فایبرهوم مدل HG6143D

بهترین مودم فیبر نوری را از برند فایبرهوم انتخاب کنید. مودم فیبر نوری دو بانده فایبرهوم مدل HG6143D می‌تواند سرعت بالایی را در اختیار کاربران قرار دهد. یک مودم با دو آنتن با قدرت ۵ دسی بل، که دارای ۴ پورت ۱۰، ۱۰۰ و ۱۰۰۰ گیگابایت است. میزان سرعت در باند 2.4 گیگاهرتز، ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه و در باند ۵ گیگاهرتز برابر با ۸۶۶ مگابیت بر ثانیه است. این مودم دارای یک درگاه usb است که می‌توانید اطلاعات مورد نظر را از این طریق با دستگاه‌های دیگر به اشتراک بگذارید.

سخن پایانی
با توجه به ویژگی‌هایی که اینترنت فیبر نوری دارد اگر منطقه شما این نوع اینترنت را پوشش می‌دهد با خرید مودم فیبر نوری دو بانده از برندهای معتبر می‌توانید از سرعت بالای اینترنت استفاده کنید. دسترسی به اینترنت پر سرعت، عدم قطعی اینترنت، امکان اتصال همزمان چند دستگاه به مودم بدون کاهش سرعت اینترنت، آپلود انواع فایل با حجم بالا در زمان کوتاه، برقراری تماس‌های تصویری بدون تاخیر و قطعی، انجام بازی‌های آنلاین با سرعت بالا و پشتیبانی از خدمات تمام ارائه دهنده‌های اینترنت تنها بخش ی از مزیت‌های مودم‌های فیبر نوری هستند.

درباره‌ی rafmag

همچنین ببینید

تفاوت سرعت اینترنت با کابل و وایرلس

تفاوت سرعت اینترنت با کابل و وایرلس

کابل های اترنت اغلب جنبه نادیده گرفته شده یک شبکه خانگی هستند. بسیاری از مردم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *