مجله ی راف نت

تعویض آنتن وای فای در مودم؛ به روزرسانی ساده و تاثیرگذار 

نقش کاکتوس در جذب اشعه مضر(امواج وای فای)!

دسترسی به اینترنت امروزه آنقدر ساده شده است که هرکسی با کمترین امکانات در هر نقطه‌ای از جهان که باشد می‌تواند مطلب و محتوای خودش را تولید و منتشر نماید. این محتوا برای اینکه وایرال یا به عبارتی همه گیر شود در بسیاری از مواقع نیاز به تلاش چندانی هم ندارد! فقط کافی است محتوای تولیدی کمی غیرمعقول باشد تا حتی بعضی از خبرگزاری‌های معتبر هم به سادگی به آن استناد کنند و از آن به عنوان یک “فکت” یا حقیقت علمی نام ببرند! نقش کاکتوس در جذب اشعه مضر یکی از همان فکت‌ها است که نیاز به بررسی دارد.

برای این حقایق علمی و دستاوردهای علمی که هر روزه از آن صحبت می‌کنند مانند همین درمان‌های عجیبی که برای کرونا مطرح می‌شود، در بیشتر مواقع هیچگونه منبع قابل اطمینانی ذکر نمی‌کنند و در بسیاری از موارد با استفاده از کلیدواژه‌های متقاعد کننده مانند “به گزارش ناسا” یا “طبق تحقیقات دانشمندان ژاپنی” خواننده‌ها را به سادگی فریب می‌دهند. یکی از این فکت‌های اینترنتی “نقش کاکتوس در جذب اشعه مضر” است. در این مقاله از راف ننت درباره این موضوع با هم صحبت می‌کنیم که آیا کاکتوس امواج وای فای را از بین میبرد؟! یا خیر.

فهرست مطالب

اینترنت درباره نقش کاکتوس در جذب امواج وای فای راست می‌گوید؟

کاکتوس‌ها جذب کننده تشعشات یا حتی یک آهنربای جذب تعشعشات مضر نیستند و شما هم نیاز نیست بابت میزان استفاده از کامپیوتر و وای فای نگران باشید. اما این افسانه نقش کاکتوس در جذب اشعه مضر حقیقت‌هایی هم دارد. کاکتوس‌ها می‌توانند تشعشعات را جذب کنند اما نه به آن شکلی که شما فکرش را می‌کنید.

نقش کاکتوس در جذب اشعه مضر

 

کاکتوس و تشعشعات: افسانه

با توجه به بسیاری از وبسایت‌های شب علمی، تشعشعات الکترومغناطیسی ساطع شده از یک کامپیوتر دلیل بسیاری از بیماری‌ها مانند سردردها، خستگی‌ها، مشکلات حافظه و بی‌خوابی هستند. برای محدود کردن این اثرات، این سایت‌ها پیشنهاد می‌دهند که محیط خانه خود را از گیاهان به خصوص کاکتوس‌ها پر کنید.

این رسانه‌ها برای اینکه ادعایشان را هم به اثبات برسانند، معمولا از یکسری مطالعات تحقیقاتی نامعلوم ناسا نام می‌برند که مشخص کرده‌اند که کاکتوس‌ها در جذب تشعشعات بسیار عالی عمل می‌کنند.

رد افسانه

آسان ترین قسمت برای بی اعتبار کردن این ادعای نقش کاکتوس در جذب اشعه مضر قسمت “مشخص شده توسط ناسا” است. اگرچه ناسا بر روی گیاهان نیز مطالعه و تحقیق می‌کند و تشعشعات را هم در نظر می‌گیرد (بدون اتمسفر محافظت کننده زمین، خود فضا تشعشعات به مراتب قدرتمندتری را نسبت به سطح زمین ساطع می‌کند)، تحقیقات آن بیشتر درباره این است که این گیاهان چگونه به زندگی خود ادامه دهند.

آن‌ها به چیزهایی توجه می‌کنند که شما نیاز دارید بدانید مانند اینکه چگونه در فضا یک گلخانه یا باغ بسازید نه اینکه یک سپر تشعشع کاکتوسی ایجاد کنید!! موضوع دیگری که باید در نظر گرفت این است که تشعشعی که ناسا در مطالعاتش به آن اشاره می‌کند تشعشع یونیزه کننده است که به ذرات با انرژی بالا اشاره می‌کند که تابشش ساختار مولکولی را تغییر می‌دهد.

اما نوع تشعشعی که افسانه نقش کاکتوس در جذب اشعه مضر به آن اشاره می‌کند یک تشعشع با انرژی پایین و یونیزه نشده است که می‌تواند به طور موقت به انرژی مولکول بیفزاید اما نمی‌تواند آن را بشکند و مانند تشعشع یونیزه کننده آسیب ایجاد نماید.

آیا امواج وای فای و سایر لوازم الکترونیکی مضر است؟

 

گیاهان ضد امواج وای فای

 

چیزی که مشخص است این است که کامپیوترها، گوشی‌های هوشمند و دیگر وسایل الکترونیکی حجم قابل توجهی تشعشعات فرکانس الکترومغناطیسی ساطع می‌کنند که انرژی پایینی دارد و از نوع غیریونیزه می‌باشد که در این باره هم شواهد و مدارک کمی مبنی بر مضربودنشان وجود دارد.
وازه “تشعشع” در ذهن هر کسی به طور کلی تصور فجایع هسته‌ای، سرطان و دیگر مشکلات شدید جسمی را ایجاد می‌کند. به همین دلیل با اینکه ما درباره نوع دیگری از تشعشعات صحبت می‌کنیم اما همچنان در این باره نگرانی وجود دارد و مانند بسیاری از افرادی که به صداهای بلند، بوهای شدید و چیزهای دیگری که ذاتا مضر نیستند حساسیت دارند، بسیاری از افراد نیز ممکن است اینگونه تصور کنند که امواج الکترومغناطیس بر اینکه الان چه احوالی دارند تاثیر دارد.

با این حال، ممکن است که چیزی که بعضی‌ها دارند تجربه می‌کنند به خاطر اثر “نوسیبو” باشد. مانند اثر پلاسیبو، به جای اینکه شخص یک اثر مثبت را تجربه کند مانند رهایی از قرص قند، اثر نوسیبو عنصری منفی است. چون بسیاری از ما تفکراتی منفی در قبال تشعشعات و مشکلات سلامتی داریم، فقط دانستن اینکه در معرض تشعشعات بسیاری قرار داریم کافی است تا به سادگی دچار مشکلات فیزیکی واقعی شویم!
این مشکلات واقعی هستند اما قطعا نه به خاطر تشعشعات!

آیا کاکتوس امواج وای فای را از بین میبرد؟!

علم می‌گوید که امواج الکترومغناطیس بی آزارند اما شما همچنان می‌خواهید که کمتر در معرض آن قرار بگیرید. اگرچه این کار شاید تاثیری نداشته باشد اما احتمالا آسیبی هم به شما نخواهد رساند. پس آیا با چسباندن یک گلدان کاکتوس به وای فای به این هدف دست پیدا می‌کنید؟
پاسخ “نه” است! تشعشعات در خطهای مستقیم حرکت می‌کنند پس اگر می‌خواهید از شر آن‌ها بوسیله کاکتوس در امان بمانید باید از کاکتوس بین خودتان و منبع تشعشع استفاده نمایید. حتی با این کار شما فقط قسمتی کوچکی از امواج را بلاک خواهید کرد. وای فای کامپیوتر خود را شبیه یک لامپ درنظر بگیرید که اشعه های نور در تمامی جهات تابیده می‌شود! تشعشعات الکترومغناطیسی هم به همین شکل عمل می‌کنند.
چیزی وجود ندارد که شما بتوانید بر روی میزتان قرار دهید تا تمامی انرژی نور را به خودش جذب کند اما اگر یک کاکتوس را بین خود و نور قرار دهد، کاکتوس مقداری از نور را جذب کرده و سایه ایجاد می‌کند. کاکتوس‌ها ممکن است در جلوگیری از تشعشعات نسبت به سایر گیاهان آپارتمانی فقط کمی بهتر عمل کنند چون متراکم‌ ترند و مواد متراکم امواج الکترومغناطیس را بهتر جذب می‌کنند. پس با این حال صندلی و میز و حتی لباس شما در جذب این امواج بهتر از کاکتوس عمل می‌کنند!

بهترین نوع کاکتوس برای جذب اشعه

حالا که متوجه شدیم که نقش کاکتوس در جذب اشعه مضر عملا هیچ است. سراغ معرفی 6 نوع کاکتوس می‌رویم که شاید به زعم خیلی‌ها از آن به عنوان گیاهان ضد امواج وای فای یاد شود:

• Queen Of The Night
• Hedgehog Cactus (Echinocereus engelmannii)
• Orange Snowball (Rebutia muscula)
• Rat Tail Cactus
• Prickly Pear Cactus
• Ruby Ball Cactus

در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که اگرچه نقش کاکتوس در جذب اشعه مضر آنقدرها هم مشخص نیست اما دلایلی مختلفی وجود دارد که انواع مختلف کاکتوس را در خانه و محل کار نگهداری نمایید.

درباره‌ی rafmag

همچنین ببینید

بررسی کامل ساختار فیبر نوری در مجله راف نت

بررسی کامل ساختار فیبر نوری در مجله راف نت

فیبر نوری اینترنت یک فناوری پیچیده است که امکان انتقال اطلاعات را به شکل نور …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *