مجله ی راف نت

آموزش تنظیم مودم های Utel (یوتل)

بهترین مودم ها بازار و معرفی 5 مودم برتر در بازار جهانی

برای یک کاربر دیجیتال داشتن سخت افزار قدرتمند در روزگاری که سرعت در هر پدیده‌ای حرف اول را می‌زند، بسیار اهمیت دارد. به عبارت دیگر اگرچه همگام بودن با پیشرفت در حوزه تکنولوژی آن هم در ایران کار بسیار سخت و هزینه بری است اما می‌توان در بین همه آنچیزی که در جهان به عنوان بهترین شناخته می‌شود، همچنان به حداقل‌ها یا متوسط‌هایی دست پیدا کرد. از این رو شناختن و آگاهی از بهترین‌های هر حوزه شاید در انتخاب یک محصول رده پایین‌تر با امکانات و کیفیت مناسب به ما کمک بزرگی کند.

اما این را هم باید در نظر گرفت که بسیاری از برندهای بزرگ و قدیمی دارای محصولات باکیفیتی هستند که تقریبا هرکسی با هر بودجه‌ای می‌تواند سراغ آنها برود اما خب مشخصا کالاهای گران قیمت‌تری نیز در بازار وجود دارند که آن هم سلیقه خاصی را پوشش می‌دهد. یکی از انواع کالاهای دیجیتال که امروزه تقریبا هرکسی از آن استفاده می‌کند، مودم است. مودم‌ها آنقدر تنوع دارند و آنقدر برندهای مختلف این کالا را در ابعاد و اشکال و ویژگی‌های مختلف تولید کرده‌اند که اگر شناخت خوبی از برندها و انواع مودم نداشته باشیم، قطعا در خرید یک مودم به مشکل برمی‌خوریم. در این مقاله قصد داریم به معرفی 5 مودم برتر در بازار جهانی بپردازیم و ببینیم بهترین مودم ها هر برند کدام است.

فهرست مطالب

مودم D-LINK

دی لینک پیشتازی جهانی در طراحی و توسعه تجهیزات شبکه و اتصال برای کاربران مختلف در سطح جهان است. محصولات متنوع این برند برای همه نوع کاربری اعم از خانگی، کسب و کار کوچک، شرکت‌های بزرگ و شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت تولید شده است. این شرکت در سال 1986 در تایوان آغاز به کار کرد و امروزه به یکی از شرکت‌های قدرتمند این حوزه تبدیل شده است که بیش از 2000 کارمند در بیش از 60 کشور دارد.

این برند در حوزه تجهیزات شبکه خانگی و شخصی محصولاتش را در دسته‌های مختلفی مانند سیستم‌های وای فای خانگی، افزایش دهنده پوشش دهی وای فای، روترهای وای فای، سوییچ‌ها، آداپتورها، مودم – روترهای ADSL و مودم‌های وای فای همراه ارائه می‌دهد. از آنجا که موضوع مقاله ما، درباره مودم است، سراغ بررسی اجمالی مودم دی لینک می‌رویم و درباره بهترین مودم ها آن نیز ویژگی‌هایی را مطرح می‌کنیم.

مودم – روترهای ADSL دی لینک در حال حاضر بیش از سیزده آیتم در حال تولید دارد که جزو بهترین مودم های این برند محسوب می‌شوند. اگرچه شما شاید همچنان مودم‌های قدیمی این برند را در بازار مشاهده نمایید اما خب این مدل‌ها از روند تولید همیشگی خارج شده‌اند و مدل‌های جدیدتر جایگزین آن شده‌اند. از جمله مودم‌های میان رده و خوب این برند می‌توان به مودم DSL-2730U و DSL-2740U و DSL-2750U اشاره نمود. این مودم‌ها از استاندارد N وایرلس بهره می‌برند و برای استفاده‌های معمولی خانگی بسیار مناسب هستند.

از جمله مودم‌های بسیار قدرتمند و بی‌نظیر دی لینک نیز می‌توان به DSL-5300 اشاره کرد که هشت آنتن قدرتمند دارد و به سری کبرا معروف است و از پردازنده 1.8 گیگاهرتزی 4 هسته‌ای بهره می‌برد. می‌شود این مودم، بهترین مودم ها دی لینک و از قدرتمند ترین آنهاست.

مزایا و معایب مودم D-LINK

از مزایای مودم دی لینک می‌توان به این موضوع اشاره نمود که تقریبا همه سلایق را پوشش می‌دهد و هرکسی با هر بودجه‌ای می‌تواند از مودم‌های این برند استفاده کند. اما شاید از معایب مودم‌های دی لینک باید به این اشاره نمود که شاید تعداد محصولاتی که بسیار قدرتمند باشند در تولیدات آن کمتر باشد که البته این موضوع برای کاربران در ایران ویژگی خوبی محسوب می‌شود.

مودم Netgear

بهترین مودم Netgear

نتگیر یک برند تماما آمریکایی است که در سال 1996 در سن خوزه کالیفرنیای آمریکا بنا نهاده شد و امروزه محصولاتش را در بیش از 25 کشور به فروش می‌رساند. محصولات برند نتگیر طیف وسیعی از کالاها را در حوزه وایرلس، اترنت و … پوشش می‌دهد. در سال 2020 محصولات نگیر در بیش از 24 هزار مغازه خرده فروشی در تمامی جهان به فروش رسیدند.

مودم‌های برند نتگیر از جمله محصولات بسیار پیشرفته بازار شبکه محسوب می‌شوند که معمولا برای اینترنت‌های بسیار پرسرعت طراحی شده‌اند. بهترین مودم نتگیر قیمتی در حدود 500 دلار دارد که از ویژگی DOCSIS پشتیبانی کرده و تا سرعت 6 گیگابیت بر ثانیه را می‌تواند پشتیبانی نماید.

مزایا و معایب مودم Netgear

از مزایای مودم نتگیر می‌توان به کیفیت بسیار بالای آن اشاره نمود و همچنین اینکه مطابق با پیشرفت‌های روز می‌باشد و کمتر کالایی در سبد آن برای سرعت پایین اینترنت موجود است. معایب مودم نتیگر هم این است که این برند تقریبا جزو گرانقیمت ترین برندهای بازار است که کالاهایش برای کاربران خانگی شاید کاربرد چندانی نداشته باشد و بیشتر محصولات آن حرفه‌ای هستند و به طبع اکثر محصولات آن نیز قیمت بالایی دارند و بهترین مودم ها این برند حتی تا 1000 دلار هم قیمت گذاری شده است.

مودم Cisco-Linksys

بهترین مودم Linksys

برند لینک سیس در سال 1988 توسط دو مهاجر تایوانی به آمریکا تاسیس شد و امروزه محصولاتی را در دسته بندی‌های روترهای وای فای، سیستم وای فای مش، افزایش دهنده پوشش دهی وای فای، اکسس پوینت‌ها، سوییچ شبکه و … به بازار ارائه کرده است. این شرکت در سال 2003 توسط سیسکو خریداری و در سال 2013 به بلکین فروخته شد و بلکین هم توسط Foxconn که بزرگترین تولیدکننده تجهیزات الکترونیکی در جهان است، خریده شد و امروزه محصولات برند لینکسیس در بیش از 64 کشور فروخته می‌شود و اولین کمپانی تولیدکننده روتری است که توانسته بیش از 100 میلیون محصول را به فروش برساند.

این برند بیشتر بخاطر روترهایی که تولید می‌کند شناخته شده است. بازه قیمتی محصولات این برند از حدود 40 دلار شروع شده تا بهترین روتر آن که قیمتی در حدود 500 دلار دارد. ویژگی محصول کم قیمت آن در حد استانداردهای معمول است که مناسب کاربران خانگی است و بهترین مودم ها آن نیز برای کاربران حرفه‌ای با ویژگی‌های بهتر مانند پوشش دهی و آنتن‌های بیشتر می‌باشد.

مزایا و معایب مودم Linksys

از مزایای مودم لینک سیس می‌توان به این اشاره نمود که محصولاتش تقریبا هر سلیقه‌ای را پوشش می‌دهد و هرکسی با هر استفاده و بودجه‌ای می‌تواند از محولات این برند استفاده نماید. اما به عنوان عیب محصولات این برند باید به کم بودن (یا شاید هم نبودن) محصولاتی در حوزه مودم -روتر است که باعث می‌شود کاربران مجبور به خرید مودم و روتر به صورت جداگانه شوند. اما در مجموع کالاهای باکیفیت این برند طیف گسترده‌ای را شامل می‌شود که برای کاربران خانگی انتخاب مناسبی به شمار می‌آید.

مودم TP-Link

برند تی پی لینک در سال 1966 توسط دو برادر تاسیس شد. در سال 2005 اولین اقدام آنها در جهت توسعه فعالیت‌هایشان بود و در سال 2007 فضای کاری خود را به مکان بسیار وسیع 100 هزار مترمربعی انتقال داده و تولیدات خود را افزایش داده و متنوع ساختند. در سال 2008 نیز این برند اولین دفتر خود در آمریکا را افتتاح نمود. در سال 2016 نیز تی پی لینک اولین محصولاتش را در حوزه محصولات هوشمند خانگی ارائه کرد.
این برند توانسته است محصولاتی را در حوزه مودم‌های کابلی، روترهای وای فای، گوشی موبایل، مودم ADSL، افزایش دهنده پوشش دهی، روتر، سوییچ، دوربین مداربسته تحت شبکه و … ارائه نماید. مودم‌های تی پی لینک طیف زیادی از محصولات را شامل می‌شود از سری مودم‌های Archer گرفته تا محصولات میان رده TD-W که از جمله آن می‌توان به مودم -روتر TD-W8961 اشاره نمود که در بازار ایران نیز بسیار طرفدار دارد و تقریبا یکی از پرفروش ترین مودم‌های ADSL بازار محسوب می‌شود.

ارزان ترین مودم تی پی لینک مدل TD-8816 است که بدون آنتن خارجی است و امکاناتی معمولی دارد و قیمت آن در بازار ایران حدود 300 هزرا تومان است و بهترین مودم ها تی پی لینک نیز با قیمتی در حدود 4 میلیون تومان مدل Archer VR2100 است که با داشتن 3 آنتن خارجی، یکی از محصولات حرفه‌ای این برند می‌باشد.

مزایا و معایب مودم TP-Link

از مزایای مودم تی پی لینک باید به همه گیز بودن آن اشاره نمود. به این معنا که تقریبا هر سیلقه‌ای را پوشش می‌دهد و با هر بودجه‌ای سازگار است. الان در زمان نوشتن این مقاله، پرفروش ترین مودم تی پی لینک با گارانتی اصلی قیمتی در حدود 500 هزار تومان دارد که هر کسی می‌تواند آن را تهیه نماید. از جمله عیب‌های کم تعداد محصولات این برند شاید بتوان به این اشاره نمود که تی پی لینک بسیاری اوقات از یک مدل محصول چنیدن نسخه و ورژن با تفاوت‌های بسیار کم تولید می‌کند که باعث می‌شود یک کاربر آماتور یا شاید حتی حرفه‌ای در خرید محصولات آن دچار سردرگمی شود.

مودم Huawei

بهترین مودم هواوی

برند هواوی را در ایران کمتر کسی است که نشناسد. این برند در سال 1987 در شنزن چین آغاز به کار کرد. در ابتدا تمرکز خود را بر تولید سوییچ‌های تلفن قرار داده بود و در ادامه تقریبا به تمامی حوزه‌های دیجیتال وارد شد و در سال 2019 تعداد کارمندهای خود را به بیش از 194 هزار نفر رساند و توانست محصولاتش را در بیش از 170 کشور جهان به فروش برساند و در سال 2018 توانست جای اپل را در صدر پرفروش ترین تولید کننده بگیرد.
هواوی بیشتر بخاطر مودم‌های همراه 3G، 4G و LTE خود معروف است اما محصولاتی در حوزه مودم -روتر نیز دارد مانند مودم روتر HG630 که از کالاهای پرفروش بازار است. این مودم در حال حاضر در حدود 800 هزار تومان قیمت دارد. مودم – روتر همراه هواوی به عنوان یکی از ارازن ترین محصولات این برند با داشتن حداقل امکانات یکی از محصولات خوش قیمت بازار است و در ادامه بهترین مودم ها هواوی یعنی مدل H122-373 که از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند تا بیش از 35 میلیون تومان قیمت دارد که شاید در ایران کاربرد چندانی نداشته باشد.

مزایا و معایب مودم Huawei

از مزایای مودم هواوی می‌توان به طیف گسترده محصولاتش به خصوص در مودم‌های همراه اشاره نمود که حتی بسیاری از اپراتورها با این برند همکاری می‌کنند. چون علاوه بر داشتن محصولات باکفیت، از قیمت مناسبی نیز برخورداند. از معایب آن نیز باید به کم بودن گستردگی محصولاتش را در دسته بندی کالایی مودم -روتر اشاره نمود.

درباره‌ی rafmag

همچنین ببینید

تفاوت سرعت اینترنت با کابل و وایرلس

تفاوت سرعت اینترنت با کابل و وایرلس

کابل های اترنت اغلب جنبه نادیده گرفته شده یک شبکه خانگی هستند. بسیاری از مردم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *