مجله ی راف نت

مودم ADSL و 4G همزمان – عجیب‎ترین مودم از لحاظ کارایی!

مودم ADSL و 4G همزمان – عجیب‎ترین مودم از لحاظ کارایی!

امروزه کم و بیش، افراد با اینترنت و مودم ADSL آشنا هستند. برای استفاده از اینترنت ADSL باید یک خط تلفن ثابت و یک دستگاه مودم ADSL در اختیار داشته باشید. کافیست دستگاه مودم ADSL را به خط تلفن ثابت متصل کرده و از بین شرکت‌هایی که اینترنت ADSL را ارائه می‌دهند، یک مورد را انتخاب و بسته اینترنت ADSL را خریداری کنید.

با فعال شدن اینترنت بر روی خط تلفن ثابت، می‌توانید به راحتی از اینترنت استفاده کنید. اما با پیشرفت تکنولوژی، مودم 4G و انواع مودم ADSL و 4G همزمان، به بازار ارائه شده است که در ادامه بیشتر با آن ها آشنا خواهید شد.

فهرست مطالب

معرفی مودم 4G

مودم 4g ارزان اینترنت را از طریق سیم کارت ارائه می‏دهند

گروه دیگر مودم‌ها، مودم ‎های 4G هستند که از تکنولوژی 4G برخوردار هستند و در دسته مودم سیمکارت خور جای می گیرند. این مودم‌ها اینترنت را از طریق سیم کارت ارائه می‏دهند. تنها کافیست با خرید مودم 4G و خرید بسته اینترنتی از شرکت‌هایی که اینترنت 4G را ارائه می‌دهند، از اینترنت پر سرعت بهره مند شوید.

این مودم‌ها معمولاً به صورت رومیزی، دانگل و جیبی توسط شرکت‏ های مختلف تولید و به فروش می‏رسند.

بیشتر بخوانید: مودم روتر ADSL چیست و  چه کاربردی دارد؟

آشنایی با انواع مودم 4G برند تی پی لینک

در بین شرکت‌هایی که انواع مودم‌ها را طراحی و تولید می‌کنند، می‌توان به تی پی لینک اشاره کرد. این برند برای گیمر‌ها و شرکت‌هایی که به اینترنت پرسرعت نیاز دارند، مودم‎های نسل 4G را تولید کرده است.

• مودم 4G رومیزی تی پی لینک

تنها با قرار دادن یک سیم کارت نسل چهارم، در مودم 4G رومیزی تی پی لینک، از اینترنت پر سرعت استفاده کنید. این محصول که در مدل‏های مختلفی طراحی و تولید شده است، با دو آنتن داخلی و دو آنتن خارجی این امکان را فراهم می‏کند تا دستگاه‏های بسیاری بتوانند از اینترنت استفاده کنند. تنها کافیست سیم‌ کارت را در داخل دستگاه قرار داده و آن را به وسیله یک آداپتور ۱۲ ولتی به برق متصل کنید. سرعت انتقال داده‌ها در حدود ۳۰۰ مگابایت بر ثانیه است و نه تنها از شبکه 4G بلکه از شبکه‌های3G نیز پشتیبانی می‌کند.

• مودم 4G جیبی تی پی لینک


از مودم‌های 4G تی پی لینک می‌توان به مودم‌های جیبی اشاره کرد. این مودم‏ها نیز تنها با استفاده از یک سیم کارت، اینترنت پرسرعت در اختیار شما قرار می‌دهند. این دستگاه دارای یک مزیت است و آن فعال کردن مودم بدون نیاز به سیم برق است. بنابراین می‌توانید مودم را همیشه همراه خود داشته باشید. حدودا ۱۰ کاربر می‌توانند به این مودم متصل شده و از اینترنت آن استفاده کنند.

مودم 4G قابل حمل تی پی-لینک مدل M7200

آشنایی با انواع مودم 4G برند دی لینک

یکی دیگر از برندهایی که به تولید تجهیزات مخابراتی پرداخته است، برند دی لینک است. این شرکت معتبر نیز با توجه به پیشرفت تکنولوژی، موفق به ساخت انواع مودم‌های 4G و مودم ADSL و 4G همزمان شده است.

• مودم 4G دانگل دی لینک


با قرار دادن یک سیم کارت 4G در داخل مودم 4G دانگل دی لینک می‌توانید آن را به لپ تاپ و کامپیوتر متصل و از اینترنت استفاده کنید. حدود ۸ نفر می‏توانند از وای فای این دانگل استفاده کنند. این دانگل‌ها نیازی به اتصال برق ندارند و می‌توانند از طریق درگاه USB تغذیه شوند. ابعاد کوچک، وزن سبک، آنتن داخلی و سرعت دانلود ۱۵۰ مگابایت بر ثانیه، از جمله مزیت‌های این مودم است.

• مودم 4G رومیزی دی لینک

مودم 4G رومیزی دی لینک دارای یک درگاه برای نصب سیم کارت است. تنها با اتصال مودم به برق شهری و نصب سیم کارت می‌توانید از اینترنت پرسرعت بهره مند شوید. سرعت انتقال داده‌ها در این مودم حدود ۱۵۰ مگابایت بر ثانیه است. با خرید مودم 4G علاوه بر شبکه 4G از شبکه 3G و 2G نیز پشتیبانی می‌کند.

• مودم 4G جیبی دی لینک

در میان مودم‌های دی لینک، مودم قابل حمل 4G بسیار کاربردی است، چرا که می‌توانید تنها با نصب یک سیم کارت از اینترنت پر سرعت، در هر جایی بهره‌مند شوید. سرعت دانلود آن حدود ۱۵۰ و سرعت آپلود حدود ۵۰ مگابایت بر ثانیه است. اگر به طور پیوسته از مودم استفاده کنید، تا حدود ۵ ساعت می‌تواند روشن بماند. از آنجایی که انرژی این مودم از باتری تامین می‌شود، دارای یک باتری در حدود ۲۱۰۰ میلی‌آمپر ساعت است.

آشنایی با مودم‎ هایی با قابلیتADSL و 4G همزمان

خرید مودم 4g

امروزه با پیشرفت تکنولوژی محصولاتی به بازار ارائه شده‌‌اند که می‌توان گفت عجیب‌ترین مودم‌های دنیا به شمار می‌آیند. مودم‌هایی طراحی و تولید شده اند که علاوه بر پشتیبانی از ADSL از 4G نیز پشتیبانی می‌کنند. شرکت ‏های مختلفی مودم ADSL و 4G همزمان را در مدل‏ ها و قابلیت‌های متفاوت تولید کرده اند.

• مودم 4G هوآوی مدل B315s-22 LTE CPE

این مودم هوآوی دارای امکانات بسیار ویژه است. پس از انتخاب سیم‌کارت و فعال کردن بسته اینترنتی، می‌توانید دانلود و آپلود داده‏ ها را با سرعت ۱۵۰ و ۵۰ مگابایت بر ثانیه انجام دهید. نکته قابل توجه در این دستگاه استفاده از یک پورت USB است.

از طریق این پورت می‏توانید فلش مموری، پرینتر یا هارد اکسترنال را به دستگاه متصل کنید. همچنین در کنار پورت USB یک پورت RJ-11 قرار دارد که این امکان را به شما می‌دهد تا با اتصال سوکت سیم تلفن خانگی، از اینترنت ADSL نیز بهره مند شوید.

• مودم ADSL دی لینک مدل DSL-2877AL

در میان مودم ADSL و 4G همزمان، این مدل با در اختیار داشتن پورت USB این امکان را به شما می‏دهد تا فیلم‌ها و عکس ‎ها را درون شبکه به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید از طریق این پورت مودم‌ها و دانگل‌های 4G را نیز متصل کرده و علاوه بر استفاده از اینترنت ADSL از اینترنت 4G نیز بهره مند شوید.

بیشتر بخوانید: بررسی مودم دی لینک 4G LTE

• مودم 4G تی پی لینک مدل TL-MR6400

این مودم‌ برند تی پی لینک با قابلیت‌هایی که دارد یک انتخاب بسیار ایده‌آل خواهد بود. تنها کافیست با قرار دادن یک سیم کارت 4G از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شوید.

همچنین یک قابلیت منحصر به فرد آن، استفاده از پورت لن است که این امکان را به شما می‌دهد تا مودم‌های کابلی را نیز به آن متصل و از اینترنت ADSL استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمای خرید مودم سیمکارتی نیز می توانید از مجله راف نت کمک بگیرید.

سخن پایانی

برای خرید مودم 4G یا ADSL چند نکته را به خاطر بسپارید. اگر سرعت اینترنت برای شما اهمیت بیشتری دارد، سرعت مودم‌ 4G حدود ۱۰۰ مگابایت بر ثانیه است اما میزان سرعت مودم‌های ADSL در حدود ۱۶ مگابایت بر ثانیه است.

نکته بسیار حائز اهمیت در انتخاب مودم 4G و ADSL هزینه‌ها هستند. از آنجایی که بسته‏ های اینترنت 4G سرعت بالاتری دارند، قطعاً نسبت ADSL گران‌تر هستند.

درباره‌ی rafmag

همچنین ببینید

تفاوت سرعت اینترنت با کابل و وایرلس

تفاوت سرعت اینترنت با کابل و وایرلس

کابل های اترنت اغلب جنبه نادیده گرفته شده یک شبکه خانگی هستند. بسیاری از مردم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *