مجله ی راف نت

10 مودم برتر مناسب VPN در بازار ایران

10 مودم برتر مناسب VPN در بازار ایران

آیا با مودم vpn دار آشنا هستید؟ می‌دانید بهترین vpn برای مودم ها چه وی پی ان هایی هستند؟ به‌طورکلی مودم‌هایی که قابلیت پشتیبانی از vpn را دارا هستند به این نام شناخته می‌شوند.

همان‌طور که می‌دانید، IP کاربران ایرانی مدت زیادی است که توسط کشورهای خارجی تحریم شده‌اند. از سمتی بسیاری از سایت‌های خارجی فیلتر هستند و برای وارد شدن به آن، به vpn نیاز است.

امروزه کاربران ایرانی از برنامه و اپلیکیشن های VPN استفاده فراوان می‌کنند. اما همواره این مشکل وجود دارد که وی پی ان وصل نمی‌شود و یا بسیار کُند کار می‌کند. بهترین روش برای استفاده از vpn و دسترسی به سایت‌های فیلتری، استفاده از مودم‌های vpn دار است. شاید برایتان سوال ایجاد شود که: مگر می‌شود روی مودم، vpn نصب کرد؟

مودم vpn دار چه مودم هایی هستند؟

فهرست مطالب

 

مودم‌های vpn دار

به‌طور کلی استفاده از وی پی ان به دو صورت انجام می‌شود. روش اول، نصب و راه‌اندازی vpn در هر دستگاهی به صورت جداگانه است. برای مثال، یک وی پی ان بر روی گوشی همراه، یک وی پی ان بر روی لپ تاپ و …اما روش دوم که بهتر و هوشمندانه تر است، نصب و تنظیم vpn در پنل مدیریتی روتر بی‌ سیم می‌باشد.

قابل ذکر است که علاوه بر روتر بی سیم، می‌توان در مودم روترها، تنظیمات وی پی ان را وارد نمود. از این رو نیازی نیست که برای هر دستگاه یک وی پی ان جداگانه داشته باشید.

در این جا لازم است که شما را با روترهای بی‌ سیم و مودم روترهایی آشنا کنیم که به طور ویژه برای استفاده از وی‌ پی‌ ان‌ ها تولید و ارائه می‌شوند و در این زمینه، خدمات گسترده‌تری دارند.

بیشتر بخوانید: تنظیمات vpn در مودم

معرفی ۱۰ مودم vpn دار

طی چند دهه اخیر، مودم‌های vpn داری طراحی شده‌اند که قابلیت کلاینت یا ست کردن vpn روی آن وجود دارد. برخی از این مودم‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که فقط برخی از وی پی ان ها را پشتیبانی می‌کنند.

از آنجایی که اکثر مردم به دنبال خرید مودمی باکیفیت و قدرت بالای وی پی ان هستند، در ادامه قصد داریم ده مورد از بهترین مودم‌ها را که قابلیت نصب وی‌ پی‌ ان را در پنل کاربری دارند، معرفی کنیم.

۱- مودم روتر Asus DSL-AX82U VDSL / ADSL یکی از مودم ها با قابلیت vpn

قیمت: ۱۲ تا ۱۴ میلیون تومان

مودم‌های ایسوس، یکی از بهترین مودم روترهای ADSL / VDSL است که به صورت جهانی شناخته شده است. ایسوس DSL-AX82U مودمی کاملا پیشرفته و مجهز است که ظاهری فوق‌العاده زیبا، دارا است. مناسب برای مصارف گیمینگ است.

از قابلیت‌های بی‌نظیر این مودم‌ روتر می‌توان به اینترنت 350 مگابیتی وی‌ دی‌ اس‌ ال آن اشاره نمود که بسیار سریع به VPN متصل می‌شود. پنل مدیریتی این مودم، امکانات نرم‌افزاری فراوان دارد و به راحتی می‌توانید هرگونه vpn را بر روی آن پیکربندی و نصب کنید.

بهترین روش برای استفاده از vpn و دسترسی به سایت‌های فیلتری، استفاده از مودم‌های vpn دار است

 آیا میدانید بهترین مودم برای گیم کدام است؟

۲- مودم vpn دار Asus DSL-AC88U VDSL / ADSL

قیمت: ۹ تا ۱۰ میلیون تومان

ایسوس DSL-AC88U قوی‌ترین مودمی است که در ایران و جهان شناخته شده است. پنل کاربری این مودم، بسیار مجهز است. مدیریت اینترنت نیز در مودم ایسوس DSL-AC88U، با ابزارهای خاصی انجام می‌شود.

دستگاه‌های بسیاری برای اتصال به شبکه نیز دارند. این مودم‌های vpn دار، از بسیاری از کلاینت‌های VPN پشتیبانی می‌کند و کامل‌ترین مودم ADSL / VDSL جهت نصب و راه‌اندازی vpn به شمار می‌آید. این مودم در رده AC3100 قرار می‌گیرد.
VPN
VPN Client L2PT:Yes
VPN Client OVPN:Yes
VPN Client PPTP:Yes
VPN Server IPSec:No
VPN Server OVPN:Yes
VPN Server PPTP:Yes
VPN Fusion:No

دو باند رادیویی دارد. باند رادیویی ۲.۴ گیگاهرتز، سرعت حداکثر اسمی ۱۰۰۰ مگابیت را دارا است و باند رادیویی ۵ گیگاهرتز سرعت اسمی حداکثر ۲۱۶۷ مگابیت را دارد.

خرید مودم vpn دار Asus DSL-AC88U VDSL / ADSL از راف نت

اگر بخواهیم راجع به سرعت دانلود و آپلود صحبتی داشته باشیم، باید بگوییم در اینترنت VDSL2 سرعت دانلود 200 مگابیت و سرعت آپلود 150 مگابیت است. در اینترنت ADSL2 نیز سرعت دانلود 24 مگابیت و سرعت آپلود 3.3 مگابیت است. از نظر درگاه‌های ارتباطی، هشت درگاه دارد.

• یک درگاه RJ11
• چهار درگاه RJ45 هزار مگابیتی LAN
• یک درگاه RJ45 هزار مگابیتی برای WAN
• دو درگاه USB 2.0 و USB 3.0

چهار آنتن دارد که جدانشدنی و خارجی‌اند. یکی از مودم‌های vpn دار عالی برای گیمرها، کاربران حرفه‌ای، به‌ ویژه افراد سازمانی و کسب‌ و کارها محسوب می‌شود.

۳- مودم روتر Asus DSL-AC68U VDSL / ADSL

قیمت: ۵،۵ تا ۶ میلیون تومان

ایسوسDSL-AC68U یکی از محبوب‌ترین مودم‌های vpn دار است که در بازار ایران و جهان شناخته شده است. این مودم در رده AC1900 قرار دارد، از این رو سرعت وای فای آن کمی پایین است. از سمتی بسیاری از قابلیت‌های مودم پرچم‌دار DSL-AC88U ایسوس را دارا است. دو باند رادیویی دارد: ۲.۴ گیگاهرتز، ۵ گیگاهرتز.

باند رادیویی 2.4 گیگاهرتز، سرعت اینترنت 600 مگابیت ارائه می‌کند و باند رادیویی 5 گیگاهرتز، سرعت اینترنت 1300 مگابیت ارائه می‌کند.

خرید مودم روتر Asus DSL-AC68U VDSL / ADSL از راف نت

از سه درگاه سود می‌برد که عبارت‌اند از: درگاه شبکه LAN کامل هزار مگابیتی، درگاه شبکه WAN کامل هزار مگابیتی و درگاه‌ USB. سه آنتن خارجی قوی را دارا است. از خانواده مودم ارزان ADSL و VDSL می‌باشد و در رده بهترین های آن قرار می‌گیرد.

این مودم vpn دار مناسب گیمرها، کاربران مالتی‌ مدیاکار، استودیوهای ویدئویی و بازی‌سازی، شرکت‌های بزرگ سازمانی و کاربران حرفه‌ای خانگی می‌باشد.

VPN
VPN Client L2PT:Yes
VPN Client OVPN:Yes
VPN Client PPTP:Yes
VPN Server IPSec:No
VPN Server OVPN:Yes
VPN Server PPTP:Yes
VPN Fusion:No

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، کلاینت وی پی ان این مودم، مشابه مودم DSL-AC88U می‌باشد. انواع وی پی ان ها به راحتی روی مودم نصب و تنظیم می‌شوند.

 اگر بخواهیم نکته‌ای را به‌طورکلی بیان کنیم، باید بگوییم که پنل کاربری مودم‌های ADSL / VDSL رده بالای ایسوس، ازجمله DSL-AC55U و DSL-AC51U دارای قابلیت‌های کلاینت VPN هستند.

مودم روتر Asus DSL-AC68U VDSL / ADSL یک مودم vpn دار است.

۴- مودم روتر Netgear Nighthawk X4S VDSL / ADSL D7800 یکی دیگر از مودم با قابلیت vpn

قیمت:۴.۵ تا ۵ میلیون تومان

این مودم در ایران بسیار کم یافت می‌شود. از این رو هم متوجه می‌شوید که چقدر باکیفیت است و ارزش بالایی دارد. چون امروزه تقاضای این مودم افزایش یافته‌ است، عرضه آن نیز بیشتر شده است. مودم Netgear Nighthawk X4S VDSL/ADSL D7800 از بهترین مودم‌هایی است که برای کلاینت وی‌ پی‌ ان شناخته شده است. اما نکته‌ای که قابل ذکر است این است که در کنار خودش نیاز به یک مودم ADSL / VDSL دارد. این مودم نت گیر است و در رده AC2600 قرار دارد. سرعت 800 مگابیتی را روی باند 2.4 گیگاهرتز پیاده سازی می‌کند و سرعت 1733 مگابیت را روی فرکانس 5 پیاده سازی می‌کند.
مودم روتر Netgear Nighthawk X4S یکی از مودم‌های vpv داراست که 5 درگاه شبکه LAN هزار مگابیتی را دارا است. یک درگاه آن برای WAN استفاده می‌شود. دو درگاه USB 3.0 دارد. همچنین از چهار آنتن پرقدرت خارجی و MIMO 4×4 برخوردار است. پردازنده‌ای دو هسته‌ای دارد که برای پردازش در سرعت 1.44 گیگاهرتز در کنار مقدار کافی حافظه رم به‌کار می‌رود. این مودم به کاربران سایت‌ها پیشنهاد می‌شود و قیمت آن حدود 600 دلار است که بسیار گران می‌باشد.

مودم برتر مناسب VPN در بازار

۵- مودم روتر TP-LINK Archer VR600 VDSL / ADSL

قیمت: ۲،۵ تا ۳،۷ میلیون تومان

مطمئنا با شرکت تی پی لینک آشنا هستید. این شرکت اقدام به تولید سه مودم در رده بالای ADSL / VDSL کرده است. این سه مودم عبارت‌اند از: VR400 و VR600 و VR900. مدل VR400 در بین این سه مودم، فقط قابلیت این را دارد که یک وی پی ان را به اینترنت بدهد. در واقع کلاینت وی پی ان نمی‌شود. اما دو مدل دیگر یعنی VR600 و VR900، به کلاینت‌ های وی‌ پی‌ ان تبدیل می شوند. این مودم قابلیت پشتیبانی از پروتکل‌های OpenVPN و PPTP VPN و IPSec VPN را دارا است.

بیشتر بخوانید: تداخل آدرس IP

۶-مودم vpn دار 4G LTE (مودم هواوی B618 )

قیمت: ۶ تا ۷ میلیون تومان

حال اگر مودم‌های  ADSL / VDSLرا کنار بگذاریم، مودم روتر 4G LTE را داریم. مودم هواوی B618 یک مودم با قابلیت vpn در رده بالای 4G LTE قرار می‌گیرد. تنظیمات و کلاینت‌ وی پی ان این مودم، در پنل مدیریتی آن تنظیم می‌شود. توجه داشته باشید که کارایی این مودم همانند روترهای DSL نیست. 

اما بهترین گزینه برای افرادی است که از مودم‌های 4G استفاده می‌کنند و نیاز به کلاینت وی‌ پی‌ ان دارند. مودم هواوی B618 در رده LTE Cat 12 قرار دارد. سرعت دانلود آن نیز 600 مگابیت بر ثانیه است. مودم هواوی B818 در رده بالای 4G LTE و LTE Cat 18 قرار دارد و محصولی کاملا پرچم‌دار است. سرعت دانلود آن نیز 1.6 گیگا بیت است. 

مودم با قابلیت vpn

۷- مودم روتر 4G LTE (مودم هواوی B818)

قیمت: ۱۰ تا ۱۱ میلیون تومان

مودم روتر 4G LTE (مودم هواوی B818) از مودم‌های vpn  دار و رومیزی است. از درگاه‌های شبکه LAN گیگا بیتی و درگاه USB پشتیبانی می‌کند. آنتن خارجی دارد و در رده AC1200 قرار دارد. دو باند رادیویی 2.4 گیگاهرتز که سرعت دانلود 300 مگابیت و باند رادیویی بزرگ‌تر یعنی 5 گیگاهرتز که سرعت 867 مگابیت دارد. 

 قیمت و خرید مودم 4G قابل حمل هوآوی مدل E5576-320 از راف نت

۸- مودم هواوی E5785-330 (به‌ روز شده مودم ایرانسل FD-M60)

قیمت: ۳ تا ۴ میلیون تومان

حتما با مودم ایرانسل FD-M60 آشنا هستید. نسخه بروز شده این مودم، مودم روتر هواوی Mobile Wifi Elite 2 یا E5785-330 می‌باشد. ویژگی‌های جدیدی که به آن اضافه شده عبارت است از: تنظیم و نصب VPN در پنل مدیریتی، فریم‌ ویر، فایروال SPI و بیشتر شدن سرعت آپلود. 

با این قابلیت به مودمی پرقدرت و 4.5G تبدیل شده است. مودم FD-M60 در رده  LTE Cat 6 قرار داشت در حالی که نسخه به روز آن در رده LTE Cat 7 قرار می‌گیرد. از باند رادیویی TDLTE ایران پشتیبانی می‌کند و به اینترنت 4.5G و اینترنت TD-LTE وصل می‌شود.

مودم با قابلیت نصب vpn

۹- مودم روتر D-Link DIR-140L 

این مودم، مودمی پهن باند است که قابلیت‌هایی چون سوئیچ 10/100، فایروال و VPN را پشتیبانی می‌کند. با اتصال این مودم به DSL می‌توانید یک اینترنت عالی و وی پی ان امن داشته باشید. با ایجاد وی پی ان یا همان شبکه خصوصی مجازی، بیست و پنج مخاطب را به شبکه مرکزی‌تان وصل کنید. با پورت USB 2.0، به راحتی می‌توانید هارد دیسک، فلش مموری و یا یک پرینتر را به شبکه متصل نمایید.

۱۰- مودم vpn دار DSL-N16 VDSL / ADSL 

قیمت: ۱،۵ تا ۲ میلیون تومان

سرعت اینترنت در این مودم، 300 مگابیت بر ثانیه است. چون درگاه WAN دارد، می‌توانید به دو صورت مودمروتر DSL و روتر مستقل وایرلس از آن استفاده کنید. با سرویس‌های VDSL/ADSL در شبکه WAN می‌توانید از IPTV پشتیبانی کنید. سرور PPTP VPN را دارا است و از کلاینت‌ های PPTP / L2TP VPN پشتیبانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: نصب vpn بر روی مودم d link

نتیجه گیری

مودم‌های vpn دار، بهترین مودم‌های موجود در بازار هستند که بسیار به صرفه می‌باشند. با استفاده از مودم‌ها، هر دستگاه دیگری که در منزل و یا محل کار دارید و نیاز است به اینترنت یا وای فای وصل شود، اتصالی یکپارچه با وی پی ان این مودم برقرار می‌کند.

در واقع نیاز نیست برای هر موبایل، تلویزیون، پخش‌کننده، تبلت، کامپیوتر دسکتاپ یا لپ تاپ یک وی پی ان جداگانه داشته باشد.
این vpn امنیت بالایی دارد و درصد اینکه هدف حملات سایبری قرار گیرد، صفر می‌باشد. با این مودم‌ها به راحتی می‌توانید فیلم را روی تلویزیون استریم کنید.

بدین صورت که به طور مستقیم تلویزیون را به روتر بی‌سیم و یا مودم متصل کرده و از تماشای فیلم لذت ببرید. خرید یک اکانت وی پی ان در مودم‌های vpn دار برای همیشه کافی است، بنابراین از نظر اقتصادی بسیار به صرفه تر است.

درباره‌ی rafmag

همچنین ببینید

تفاوت سرعت اینترنت با کابل و وایرلس

تفاوت سرعت اینترنت با کابل و وایرلس

کابل های اترنت اغلب جنبه نادیده گرفته شده یک شبکه خانگی هستند. بسیاری از مردم …

9 نظر

  1. سلام من یک مودم وی پی ام دار واسه تردید لازم دارم شما کدوم را پیشنهاد میدهید و خود شما فروشنده هستید

  2. من میخاستم بدونم مودم روتری که خریدم بامارک tplink,archer mr600 v2
    vpnمیشه واسش تعریف کردمثل مودم روترهایی که تواین مطلب گفتید؟!

    • بله دوست عزیز، مودم روتر TP-Link مدل Archer MR600 V2 امکان تنظیم VPN را دارد.

      این مودم از پروتکل های PPTP، L2TP و IPsec VPN پشتیبانی میکند. شما میتوانید روی آن سرویس دهنده VPN راه اندازی کنید یا به عنوان کلاینت به سرورهای VPN دیگر متصل شوید.

      برای راه اندازی VPN روی این مودم مراحل زیر را انجام دهید:

      با مراجعه به آدرس IP مودم به صفحه مدیریت آن وارد شوید (معمولا 192.168.1.1)
      به بخش Network > VPN > VPN Server بروید
      نوع پروتکل VPN مورد نظر را انتخاب کنید (مثلا PPTP)
      تنظیمات مربوط به آن پروتکل را وارد کنید
      در بخش Network > Firewall قوانین Firewall لازم را برای عبور ترافیک VPN اضافه کنید
      تغییرات را ذخیره کنید
      پس از این مراحل سرویس VPN روی مودم راه اندازی میشود و شما میتوانید از راه دور به آن متصل شوید.

      امیدوارم توضیحات مفید بوده باشد. اگر سوال دیگری داشتید در خدمتم.

  3. سلام مودمهای وی پی ان دائمی هسنتد ونیاز به شارژ ندارند ممنون میشم توضیح بدین

    • سلام

      بله درست است، مودم‌های VPN‌دار نیازی به شارژ مجدد ندارند و اتصال VPN آن‌ها به صورت دائمی است.

      دلیل این امر بدین شرح است:

      مودم‌های VPN‌دار از برق شهر وصل هستند و نیاز به باتری یا شارژ مجدد ندارند.
      تنظیمات و اتصال VPN روی خود مودم انجام می‌شود و مستقل از هر دستگاه دیگری است.
      پس از خرید و تنظیم یکبارهٔ سرویس VPN روی مودم، اتصال VPN به صورت دائمی برقرار خواهد بود.
      حتی با خاموش و روشن کردن مودم هم اتصال VPN قطع نمی‌شود مگر اینکه تنظیمات آن تغییر کند.
      نیازی به روشن کردن یا فعالسازی مجدد VPN روی مودم وجود ندارد.
      تنها در زمان اتمام مدت اشتراک VPN، نیاز است که مجددا خریداری و تنظیم شود.
      بنابراین درست است که VPN مودم‌های وی‌پی‌ان‌دار به صورت دائمی فعال است و نیازی به شارژ کردن ندارند.

  4. سلام. وقت بخیر. من جواد اسحاقی هستم از مشهد. من یک مودم روتر vpn دار میخواهم که مناسب برگزاری کلاس آن لاین روی تلویزیون باشد. لطفا فورا اسم و بهترین مدل مودم روتر
    Vpn دار را به شماره ۰۹۳۸۴۹۲۸۱۶۸ پیامک بزنید. با تشکر فراوان. جواد اسحاقی از مشهد

    • سلام آقای اسحاقی
      با عرض پوزش، متاسفانه امکان ارسال پیامک برای من وجود ندارد.

      با این حال، بهترین مودم روتر VPN‌دار برای نیاز شما پیشنهاد می‌کنم مدل TP-Link Archer C7 است که از قابلیت VPN، سرعت وای-فای تا 1750 مگابیت بر ثانیه و پوشش وای-فای وسیع برخوردار است. این مدل برای اتصال مطمئن و پایدار به اینترنت و برگزاری کلاس‌های آنلاین روی تلویزیون مناسب خواهد بود.

      امیدوارم این پیشنهاد مفید باشد. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر، در خدمتم.

  5. از نظر من بهترین مودم که تمام عیار vpn دار مودم TP-Link WiFi 6 AX1800,Archer AX20 می باشد

    • بله، TP-Link Archer AX20 یکی از بهترین گزینه‌ها برای یک مودم روتر VPN‌دار است.‌

      دلایل انتخاب این مدل:

      پشتیبانی کامل از VPN
      وای-فای 6 با سرعت تا 1.8 گیگابیت بر ثانیه
      پوشش وسیع وای-فای برای اتصالات بی‌وقفه
      تجهیزات پیشرفته مانند MU-MIMO، OFDMA و فناوری Beamforming برای افزایش سرعت و پایداری
      قابلیت اتصال همزمان تعداد زیادی دستگاه
      طراحی مدرن و امکانات نرم‌افزاری پیشرفته
      سازگاری با دستگاه‌های مختلف
      قیمت مناسب نسبت به کیفیت
      در کل انتخاب خوبی است و برای نیاز شما توصیه می‌کنم از این مدل استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *