مجله ی راف نت

مقایسه مودم‌های تی پی لینک MR100 و MR6400 و MR200

مقایسه مودم‌های تی پی لینک MR100 و MR6400 و MR200

وقتی به مودمی فکر می‌کنید که قابلیت‏های منحصر به فردی داشته باشد، اولین نام ممکن که به ذهن شما می‌رسد، برند تی پی لینک است. عملکرد قابل اعتماد و قیمت مقرون به صرفه دو عامل مهمی هستند که مودم‌های این برند را به یکی از گزینه‌های بسیار ارجح در میان سایر مودم‌های با کیفیت بالا، تبدیل کرده است.

در میان انواع مودم‌های این برند از جمله مودم‌ تی پی لینک MR100،MR200 یا MR6400 می‎توانید بهترین انتخاب‌ها را داشته باشید. در ادامه هر یک مدل‏ها را بررسی خواهیم کرد و برای مقایسه مودم‌های تی پی لینک با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

مودم چیست؟

قبل از مقایسه مودم‌های تی پی لینک، اجازه دهید بررسی کنیم که دقیقاً یک مودم چیست؟ مودم دستگاهی است که داده‌ها را از طریق یک سرویس اینترنتی دریافت می‌کند و همچنین به عنوان یک نقطه دسترسی بی‌سیم عمل کرده و داده را به دستگاه‌های دارای قابلیت WiFi مانند تلفن‌های هوشمند، لپ تاپ‌ها و سایر دستگاه‌های مشابه، به اشتراک می‌گذارد.

…مقایسه مودم‌های تی پی لینک…

 

معرفی مودم تی پی لینک MR100، مشخصات، نقاط قوت، نقاط ضعف

TP-Link نیاز روزافزون به مودم‌های بی‌سیم 4G را درک کرده است و دقیقاً به همین دلیل است که مودم‌های LTE جدیدی را به بازار عرضه می‎کند. Archer MR100 یکی از مدل‏هایی است که در این سبک طراحی و تولید شده است.

MR100 یک گزینه جذاب برای فضاهایی همچون جاده یا مناطق روستایی است که هیچ گزینه اتصال DSL یا ارائه دهنده خدمات اینترنتی وجود ندارد.

این مودم از استانداردهای ارتباطات سیار LTE/4G پشتیبانی می‌کند و دارای سرعت دانلود تا 300 مگابیت بر ثانیه است و سرعت آپلود تا 1۵۰ مگابیت در ثانیه را به شما ارائه می‌دهد. این موارد می‌توانند گزینه عالی برای اطمینان از پخش ویدیو و پخش آنلاین بدون قطعی باشند.
مودم‌ تی پی لینک MR100، یک مودم کاربردی است که می‌تواند در راه اندازی شبکه LTE/4G با سیم کارت 4G بسیار مفید باشد. همچنین می‌توانید به راحتی سیستم خود را برای چندین دستگاه و سرویس پیکربندی کنید.

این امکان وجود دارد به دلیل پشتیبانی از3G ، 32 کاربر از اینترنت این مودم استفاده کنند. پشتیبانی از استاندارد 802.11 ac تضمین می‌کند که شما به سرعت داده تا ۷۳۳ مگابیت بر ثانیه دسترسی خواهید داشت.

این مودم همچنین یک ویژگی استثنایی را به شما ارائه می‌دهد، در دسترس بودن دو آنتن می‌تواند گزینه مناسبی برای عملکرد قدرتمندتر باشد.

معرفی مودم تی پی لینک MR200، مشخصات، نقاط قوت، نقاط ضعف

مودم تی پی لینک MR200

 

با افزایش تقاضا برای مودم‎های بی سیم 4G، تی پی لینک به ارائه مودم‏های LTE جدید به بازار ادامه می دهد. TP-Link به عنوان رقیب اصلی برای برندهای دیگر، مودم پیشرفته MR200 را به بازار ارائه کرده است.

مودم روتر بی سیم LTE تی پی لینک مدل Archer MR200_V1 ارتقاء یافته مودم قدیمی MR200 AC750 است. این محصول با استاندارد 802.11 acعرضه می‌شود که آن را به یکی از بهترین و ارجح‌ترین گزینه‌ها تبدیل کرده است. Archer MR200 به شما امکان دسترسی به کابل اترنت را نیز می‌دهد.

می‌توانید از آن برای اتصال حداکثر چهار رایانه شخصی از طریق اتصال سیمی استفاده کنید. همچنین برای اتصال سریع‌تر به WPS و به دکمه‌های پاور و ریست نیز دسترسی دارید.

نکته مثبت دیگری که توسط این مودم ارائه می‌شود، در دسترس بودن هر دو باند 4G و 5G است. این اتصال دو بانده می‌تواند گزینه‌ای عالی برای پیکربندی دو کانال برای ترجیحات فردی شما باشد. می‌توانید از سرعت ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه در 2.4 گیگاهرتز و ۴۳۳ مگابیت در ثانیه در ۵ گیگاهرتز اطمینان داشته باشید.

در حالی که گزینه اولی می‌تواند یک انتخاب عالی برای ایمیل و گزینه‌های مشابه دیگر باشد و دومی می‌تواند یک گزینه عالی برای استفاده جهت بازی‌های آنلاین و پخش ویدیو باشد. همچنین پشتیبانی از 2G و 3G این امکان را فراهم می‌کند تا 64 کاربر به طور همزمان بتوانند به این مودم متصل شوند.

از نظر طراحی، بسیار سبک و جذاب است، سه آنتن داخلی و دو آنتن خارجی با قابلیت جدا شوندگی، فضای خوبی را می‎توانند پوشش دهند.
LEDهای روی مودم اطلاعاتی همچون وضعیت روشن و خاموش بودن دستگاه، اتصال به اینترنت، اتصال 4G، چراغ Wi-Fi، اتصال از طریق LAN، قابلیت WPS و کیفیت سیگنال دریافتی را در اختیار شما قرار می‎دهند.

سیستم عامل MR200 در واقع یکی از بهترین‌ها برای اتصال مودم شما است. پیکربندی و در دسترس بودن مودم نسبتاً ساده و کار با آن آسان است. نصب سیم کارت نیز آسان است و به راحتی می‌توانید سیم کارت را در جای خودش قرار دهید. باید این نکته را بیان کرد که با خرید این مودم به سرعت دانلود و آپلود مشابه MR100 دسترسی خواهید داشت.

معرفی مودم تی پی لینک MR6400، مشخصات، نقاط قوت، نقاط ضعف

مودم تی پی لینک MR6400

Archer MR6400 یکی دیگر از مودم‌های TP-Link است که به عنوان یک مودم ارتقاء یافته برای Archer MR200 طراحی شده است، در واقع یک انتخاب عالی است چرا که همه کاربران تمایل دارند آن را انتخاب کنند.
این مودم به شما امکان دسترسی به گزینه اتصال 4G را می‌دهد. مودم تی پی لینک MR6400 می‌تواند به سرعت دانلود تا ۳۰۰ مگابیت در ثانیه دست یابد. آنتن‌های MR6400 را نیز می‏توانید مانند مودم‏های MR200 و MR400 جدا کنید.

امکان دسترسی به دو آنتن جدا شدنی به شما اتصال پایدار و سطح مناسبی از پوشش را ارائه می‌دهد. طراحی این مودم نیز با مودم‌های دیگر مشابه است و تنها چند تفاوت جزئی وجود دارد.

مودم وای فای Archer MR6400 به شما این امکان را می‌دهد تا به ۶۴ دستگاه به طور همزمان متصل شوید. می‌توانید مطمئن باشید که اتصال قطع نمی‌شود، اما ممکن است بر اساس عملکرد اتصال شونده‌ها از مشکلات پهنای باند رنج ببرید.

در دسترس بودن اتصال 2.4 گیگاهرتز به شما اطمینان می‌دهد تا به سرعت داده مناسب دسترسی داشته باشید. دارای چهار پورت اترنت، از جمله یک پورت LAN/WAN است.

در اصل، شما می‌توانید از مودم به عنوان یک گزینه دو منظوره استفاده کنید، از اتصال WAN به عنوان اتصال اصلی استفاده کنید و در صورت خرابی اتصال WAN، دوباره از اتصال 4G استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید: تنظیمات مودم تی پی لینک با گوشی

 

در میان مودم های MR100 و MR6400 و MR200 برند تی پی لینک، کدام مودم بهتر است؟

مقایسه مودم‌های تی پی لینک

گرچه از نظر ظاهری هر سه مودم تقریباً شکل مشابهی دارند، اما از نظر مشخصات فنی کمی نسبت به یکدیگر متفاوت هستند. از جدول مشخصات هر یک از مودم‌ها می‌توان دریافت که ویژگی TP-Link Archer MR200 WAN از TP-link MR6400 پیشرفته‌تر است.
این سه مودم به دلیل اینکه از فرکانس‌های 4G پشتیبانی می‌کنند، تقریباً سرعت مشابهی را ارائه می‌دهند.

• نکته‌‌ای که وجود دارد این است که در هر سه مدل آنتن خارجی وجود دارد که قابل جدا شدن هستند. آنتن‌های داخلی نیز در مدل‌های MR6400 و MR100 دو عدد و در مودم تی پی لینک MR200 سه عدد جاسازی شده است.

• از آنجایی که مدل‌های MR6400و MR100 تک بانده هستند و تنها از فرکانس 2.4 گیگاهرتز پشتیبانی می‌کنند، ۳۲ کاربر می‌توانند به مودم متصل شوند. اما در مودم MR200 علاوه بر باند ۲.4 گیگاهرتز از باند۵ گیگاهرتز نیز پشتیبانی می‌کند، بنابراین دارای سرعت بیشتری است و کاربران بیشتری به مودم متصل می‏شوند.

• تعداد درگاه‌ها در مودم MR100 یک عدد است اما در مدل‌های MR6400 و MR200 تعداد درگاه بیشتری وجود دارد، بنابراین می‌توانید اتصالات بیشتری را به مودم انجام دهید.

• مودم MR100 و MR6400 از پردازنده مرکزی کوالکام Atheros QCA9531 استفاده می‌کنند، اما مودم MR200 از پردازنده مرکزی مدیاتک MT7620A برخوردار است.

• از دیگر تفاوت‌های بین مودم‌ها می‌توان به قیمت آنها اشاره کرد که مودم MR100 و مودم تی پی لینک MR6400 تفاوت قیمت زیادی با یکدیگر ندارند. اما صادقانه بگوییم، که قیمت مودم‌ MR200 در مقایسه با مودم‌های 4G LTE از برندهای دیگر، گران‌تر است.

از این رو می‌توانید مودم‌هایی با برندهای دیگر و قیمت مناسب‌تر تهیه کنید، اما با توجه به مشخصات فنی بهتر در این مودم‏ها، با خرید آنها و دسترسی به اینترنت با سرعت بالا، سود بیشتری خواهید برد.

برخی از ویژگی‎ها باعث می‌شوند، مودم‏ ها برای انتقال داده عملکرد متفاوتی داشته باشند. بنابراین اگر مایل به خرید مودم TP-link، از نوع 4G هستید، مودم TP-Link Archer MR200 می‏تواند انتخاب بهتری باشد.

بیشتر بخوانید: تی پی لینک M7200

سخن پایانی
بسیاری از افراد می‌دانند برند TP-link در طراحی و تولید مودم 4G بسیار خوب عمل کرده است. در میان مودم های4G تی پی لینک، مودم تی پی لینک MR100، MR200 و MR6400 سه مودم محبوب هستند که با مقایسه آنها، درک تفاوت‌ها و البته با توجه به نیاز خود و بودجه ای که در نظر گرفته اید، می‌توانید بهترین مودم تی پی لینک را انتخاب کنید.

به طور کلی می‌توان گفت در میان این سه مودم با قابلیت‏های فراوان، اگر مودم دو بانده می‌خواهید مدل MR200، اگر درگاه بیشتری مورد نظر شما است مودم MR6400 و اگر آنتن دهی بالا نیاز دارید، مدل MR100 را انتخاب کنید.

درباره‌ی rafmag

همچنین ببینید

تفاوت سرعت اینترنت با کابل و وایرلس

تفاوت سرعت اینترنت با کابل و وایرلس

کابل های اترنت اغلب جنبه نادیده گرفته شده یک شبکه خانگی هستند. بسیاری از مردم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *