مجله ی راف نت

فروش آنلاین دوربین مداربسته
فروش آنلاین دوربین مداربسته

فروش آنلاین دوربین مداربسته و ۶ نکته که کسب و کار شما را زیر و رو می‌کند

فروش آنلاین دوربین مداربسته کسب و کاری است که باید به آن جدی فکر کنید. صحبت از دنیای مدرن بدون نام بردن از دوربین‌های مداربسته ممکن نیست. امروزه دوربین‌های مداربسته به اندازه زیادی در زندگی ما نفوذ کرده اند. مردم به دلایل مختلف و بیشتر از قبل به دنبال تجهیز خانه و محل‌کارشان به یک سیستم امنیتی هستند. این یعنی تقاضا برای خرید دوربین مداربسته روزبه روز قرار است که بیشتر شود. ما در بخش فروش آنلاین دوربین مداربسته راف‌نت دقیقا همین‌ کار را انجام ‌می‌دهیم.

فروشگاه اینترنتی راف‌نت
صفحه اصلی فروشگاه اینترنتی راف‌نت

چگونه از افزایش تقاضا در بازار دوربین‌های مداربسته سود ببریم؟ این نوشته قرار است به همه سوالات احتمالی شما پاسخ کاملی بدهد. با مجله راف‌نت همراه باشید.

چشم انداز فروش آنلاین دوربین مداربسته

سوالات زیادی در این نوشته پاسخ داده می‌شوند، از جمله:

  • چرا مردم دوربین مداربسته می‌خرند؟
  • بازار هدف دوربین‌های مداربسته چه کسانی هستند؟
  • چگونه یک کسب و کار اینترنتی برای فروش آنلاین دوربین مداربسته راه بیاندازیم؟
  • اطلاعات و آمار کاربردی در زمینه دوربین‌های مداربسته
  • سیستم همکاری در فروش برای فروش آنلاین دوربین مداربسته
  • ۶ نکته برای افزایش سهم بازار فروش آنلاین دوربین مداربسته

سوال دیگری باقی می‌ماند؟ اگر پاسخ مثبت است بعد از خواندن نوشته، در بخش نظرات سوالات خود را بپرسید .

چرا مردم دوربین مداربسته می‌خرند؟

اگر همین الان هم به قدر کافی قانع هستید که  فروش آنلاین دوربین مداربسته چقدر کار پرسودی است، ادامه این بخش را نخوانید و به سراغ بند بعدی بروید. در غیر این صورت بدانید که مردم برای خرید دوربین مداربسته دلایل زیادی دارند.

بسیار مهم است که مردم خیالشان از بابت امنیت‌شان آسوده باشد. در دنیای مدرن امروز، بهترین تکنولوژی برای برقرار کردن این امنیت دوربین‌های مداربسته هستند. مردم معمولا به ۱۰ دلیل زیر از سیستم‌های امنیتی یا دوربین‌های مداربسته استفاده می‌کنند:

اولین دلیل: جلوگیری از جرم و جنایت

نصب یک دوربین مداربسته، اولین راهی است که برای دور کردن دزدها و جلوگیری از دزدی صورت می‌گیرد. طبیعی است که یک دزد و مجرم نخواهد تصویری از خود به جای بگذارد.

حتما شما هم دوست دارید هیچ نقطه‌ای از ملک شما (چه مسکونی و چه محل کار) خارج از دید دوربین مداربسته نباشد.  این روند روز به روز در حال فراگیر شدن است. پس به این نتیجه می‌رسیم قرار است فروش آنلاین دوربین‌ مداربسته وارد فاز جدیدی شود.

دومین دلیل: کاهش هزینه‌های استخدام نگهبان و مامور امنیت

اینکه ملک و املاک شما همیشه تحت نظر یک محافظ باشد، بدیهی است که هزینه‌ گزافی می‌طلبد. منظور هزینه استخدام نگهبان‌هایی هوشیار، مسئولیت‌پذیر، خستگی‌ناپذیر در دو شیفت شبانه روز، به شکلی که تمام نقاط مهم و غیرمهم را زیر نظر داشته باشند.

دوربین مداربسته اما مانند یک نگهبان عمل می‌کند. با این تفاوت که خسته نمی‌شود و مرخصی نمی‌خواهد. به علاوه به صورت ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته بیدار است. علاوه براین‌ها دید وسیع‌تر و حواس جمع‌تری از آدمیزاد دارد.

گرچه این جایگزینی منصفانه به نظر نمی‌رسد، اما حقیقتی است که وجود دارد. میل بشر به زندگی عجین با تکنولوژی روز به روز بیشتر می‌شود.

سومین دلیل: کاهش خرابکاری

دوربین مداربسته اراده خرابکارترین خرابکارها را نیز سست می‌کند.  آن‌ها ترجیح می‌دهند خرابکاریشان در معرض دید یک دوربین مداربسته نباشد. پس از مکان شما دور می‌شوند و این به معنی امنیت بیشتر برای صاحبان دوربین مداربسته است.

چهارمین دلیل: سهولت در پیدا کردن مجرم

هر جرمی چه مربوط به خودمان باشد چه در نزدیکی ما اتفاق بیفتد، ممکن است سر ما را نیز به درد بیاورد. حال برای رفع این سردرد، اطلاعات ضبط شده روی دوربین مداربسته ارزشمند هستند.

دوربین مداربسته برای خانه
دوربین مداربسته مدرکی برای اثبات دزدی

هیچکس دوست ندارد در بی‌خبری به سر ببرد. پس حتی اگر دزد و خرابکار وجود دوربین مداربسته را نفهمیده‌ باشد، اینکه هنوز شانسی برای پیدا کردنش باشد، باعث آسودگی است.

هنوز برای فروش آنلاین دنبال مداربسته قانع نشده‌اید؟ لیست دلایل مردم برای خرید دوربین مداربسته همچنان ادامه دارد.

دلیل پنجم: برطرف کردن سوتفاهم‌ها

قرار نیست همیشه داستان جنایی رخ دهد. بعضا بگو مگوی بین دو همسایه یا سوتفاهم دو همکار برای جای پارک ماشین‌شان می‌تواند اهمیت دوربین مداربسته در آن حوالی را نشان دهد.

دلیل ششم: نظارت از راه دور با دوربین مداربسته

بسیاری از مدیران دوست دارند کارمندان‌شان را از راه دور نظارت کنند. گرچه امروز شرکت‌های زیادی به سیستم‌های مداربسته مجهز هستند، اما هنوز تعداد زیادی محل کار متقاضی نصب دوربین مداربسته هستند.

دلیل این موضوع کم و بیش مشخص است. مدیران برای سنجش بازدهی کارکنان‌شان و تطبیق وضعیت مالی شرکت با پروژه‌های انجام شده، نیاز دارند که حتی در نبودشان، نظارت کاملی بر محل کارشان وجود داشته باشد. همچنین تشخیص سواستفاده احتمالی کارکنان از امکانات شرکت را به وسیله دوربین مداربسته زودتر متوجه‌ می‌شوند.

البته این منفعت کاملا دو طرفه است. کارکنان نیز در شرایطی که ممکن است حق آن‌ها ضایع شود، می‌توانند به داده‌های دوربین مداربسته رجوع کنند.

دلیل هفتم: نظارت بر کل یک مجموعه

همزمان نمی‌توان همه جا حضور داشت. یک سیستم cctv یا مداربسته می‌تواند دید همه جانبه‌ای به کل مجموعه مورد نظر ارائه کند.

دوربین مداربسته برای شرکت
نظارت بر کارکنان با دوربین مداربسته حتی از راه دور

نگرانی که افراد بابت ضعف نظارت بر مجموعه‌شان دارند، با وجود دوربین مداربسته می‌تواند به کار مهم‌تری اختصاص پیدا کند. این چیزی است که افراد به‌خصوص در سمت‌های رده بالا به دنبال آن هستند: برون سپاری و اتوماتیک کردن کارها! این وضعیت در واقع به نفع شماست.

تنها ۲ دلیل دیگر باقی مانده تا کاملا قانع شوید، فروش آنلاین دوربین مداربسته می‌تواند چه کسب و کار سوددهی باشد.

دلیل هشتم: افزایش کیفیت خدمت‌رسانی به مشتریان

رضایت مشتریان از خدماتی که به آن‌ها ارائه می‌شود، برای شرکت‌ها بسیار ارزشمند است. این ارزشمندی جز با وجود دوربین مداربسته در محیط کار حاصل نمی‌شود. مدیران به دنبال این هستند که موارد زیر را بسنجند:

  • مدت زمان حضور مشتری در محل کار و کیفیت خدمات ارائه شده به آن‌ها
  • نظارت بر انبار و موجودی محصولات
  • بهینه‌سازی صف‌هایی که در محل خدمات ایجاد می‌شوند
  • نحوه فعالیت کارکنان و ارتباط آن‌ها با ارباب رجوع
  • کنترل شاخص‌های محیطی مثل رعایت دستورالعمل‌های مربوط به سلامتی و بیماری
  • کنترل وضعیت پارکینگ‌ها
سیستم امنیتی برای پارکینگ
نظارت بر همه قسمت های ساختمان با دوربین مداربسته

دلیل نهم: بهره مندی از خدمات بیمه در زمان وقوع حوادث

وجود دوربین مداربسته‌ای که حوادث را از نردیک ضبط کرده باشد برای صاحبین کسب و کارها مهم است. به‌خصوص زمانی‌که نیاز به اثبات مقصر یک حادثه باشد. در این صورت شرکت بیمه با در مشاهده آن‌چه واقعا اتفاق افتاده است، می‌تواند تشخیص درستی از میزان خسارت داشته باشد.

دلیل دهم: آرامش درونی با وجود دوربین مداربسته

این آرامش از تمامی موارد قبلی با ارزش‌تر است اما معمولا نادیده گرفته می‌شود. با وجود یک دوربین مداربسته خیال افراد از بابت تمامی خطرات ممکن در حوالی ملک و محل کارشان آسوده است. مردم حاضرند برای داشتن این آرامش هزینه کنند.

پس نوبت شماست که با فروش آنلاین دوربین مداربسته یا فروش حضوری آن، این خواسته را محقق کنید. با بررسی  دلایلی که گفته شد می‌توانیم به سوال بعدی پاسخ دهیم: بازار هدف دوربین‌های مداربسته چه کسانی هستند؟

بازار هدف فروش آنلاین دوربین‌ مداربسته چه کسانی هستند؟

در راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی بسیار مهم است که بدانیم مشتریان ما دقیقا چه کسانی هستند. همان‌طور که در بند قبل به آن اشاره کردیم مشتریان بالقوه شما می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

  • صاحبان کسب و کارها و مدیران شرکت‌ها

هیچ محل‌کاری از گزند دزد و آسیب دزدی در امان نیست. این مورد برای یک کارگاه کوچک تا یک شرکت بزرگ و کارخانه‌ای وسیع صدق می‌کند. به این لیست کارگاه‌های صنعتی، انبارها، ساختمان‌های در حال ساخت و پاساژها و مراکز خرید را نیز اضافه کنید. اغلب صاحبان مشاغل بر این امر واقف هستند. اگر هم نبودند وظیفه قانع کردن آن‌ها با شماست.

دوربین مداربسته برای اداره ها
نظارت بر محیط کار با دوربین مداربسته

در هر صورت بیشترین مشتریان کسب و کار فروش آنلاین دوربین مداربسته شما از میان مدیران رده بالا و صاحبین کسب و کار در هر ابعادی خواهد بود. این یعنی تعداد زیادی مشتری بالقوه که باید به خریدار تبدیل شوند.

نکته مهم در فروش آنلاین دوربین مداربسته:

افرادی که در مورد اول به آن‌ها اشاره کردیم کسانی هستند که در زمینه‌ کسب و کار تجربه بالایی دارند. چنین افرادی برای آرامش خود هزینه زیادی می‌کنند به شرطی که از کیفیت بالای محصول شما مطمئن باشند. در بخش‌های بعدی به این نکته بیشتر توجه می‌کنیم.

  • مدیران ادارات دولتی

چرا که نه؟ ذات مدیر بودن بر کنترل آنچه در محیط کار می‌گذرد است. پس مدیران اداره‌های دولتی،‌بانک‌ها، سازمان‌ها  حتی بیمارستان‌ها و مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها می‌توانند محل مناسبی برای پیدا کردن مشتری برای کسب و کار فروش  آنلاین دوربین مداربسته شما باشند.

  • صاحبین باغ و ویلا

در نوشته‌ای با عنوان دوربین مداربسته برای باغ به ضرورت وجود یک سیستم امنیتی برای باغ اشاره کرده بودیم.  صاحبین باغ‌ها و ویلاها معمولا خودشان در محل دیگری زندگی می‌کنند. به همین دلیل برایشان بسیار مهم است که اموالشان در خارج از شهر در امان باشد.

دوربین مداربسته برای باغ
دوربین مداربسته برای باغ و ویلا

نکته مهم:

دقت کنید که این افراد حتما از قبل بر ضرورت امنیت باغ و ویلایشان تاکید دارند. به‌علاوه به دنبال یک سیستم امنیتی نیز هستند. پس چرا شما آن کسی نباشید که با فروش آنلاین دوربین مداربسته از این تصمیم سود ببرید؟

  • صاحبین خانه

امروزه افراد به دنبال دوربین مداربسته برای اتاق کودک نیز هستند.  این موضوع به‌‌خصوص برای افراد شاغلی که مجبور هستند کودکشان و یا حیوانات خانگی‌شان را در خانه تنها بگذارند بیشتر اهمیت پیدا می‌کند.

این یعنی به تعداد  والدین شاغلی که فرزندی دارند برای شما مشتری بالقوه وجود دارد.

این تنها ۴ مورد کلی از لیست بازار هدف فروش آنلاین دوربین مداربسته بود. به قطع با جستجوی بیشتر و تحقیق درست بازار یا market reaserch به موارد زیادی دست پیدا می‌کنید. البته فراموش نکنید که در هر مرحله نظر متخصصان را جویا شوید.

تابه حال دو مرحله را با هم  بررسی  کردیم:

  • نیازسنجی کردیم
  • بازار هدف را پیدا کردیم

حال اگر برای فروش آنلاین دوربین مداربسته، محصول‌تان آماده است، به سراغ راه و روش راه‌اندازی یک کسب و کار آنلاین در این زمینه برویم.

چگونه یک کسب و کار اینترنتی برای فروش آنلاین دوربین مداربسته راه بیاندازیم؟

معمولا قسمت دشوار کسب و کارهای آنلاین همان مواردی است که در بندهای قبلی به آن اشاره کردیم. با داشتن بینش درستی از مشتریان و از بازار و البته داشتن محصولاتی متنوع و باکیفیت کار چندان دشواری در پیش نخواهید داشت.

 فروش آنلاین دوربین مداربسته
راه اندازی کسب و کار فروش آنلاین دوربین مداربسته

اگر فروش آنلاین دوربین مداربسته را یک کسب و کار کامل در نظر بگیریم،‌ تمام کاری که بایدبرای راه اندازی آن انجام بدهید در ۵ مرحله زیر خلاصه می‌شود:

مرحله اول: تحقیق بازار  را به درستی انجام دهید

این مورد علاوه برتمام نکاتی که در دو بخش قبلی گفته شد در مورد خود محصول هم صدق می‌کند. شما باید بررسی کنید که در حال حاضر برای کدام محصولات مداربسته در بازار  تقاضای بیشتری وجود دارد.

توجه کنید که در بازاریابی شما بهتر است به دنبال یک niche market باشید. نیچ مارکت یا نیش مارکت بخش کوچکی از یک بازار بزرگ تعریف می‌شود. بدیهی است که شما در ابتدای کار نمی‌توانید کل یک بازار را در دست بگیرید. پس بهتر به زبان خودمانی از یک گوشه شروع کنید.

با این کار، شما از میان تمام مشتریان احتمالی در کل حجم بازار تنها افراد خاصی را هدف قرار می‌دهید. در ابتدای کار بهتر است به این موضوع توجه زیادی نشان دهید. چون در این فضای کوچک نسبت به کل بازار رقبای کمتری خواهید داشت. این یعنی پیشرفت در زمینه فروش آنلاین دوربین‌های مداربسته آسان‌تر می‌شود.

نکته مهم: در این مرحله برای شناخت رقبایتان هم وقت بگذارید.

اگر نیاز به مثال داشته باشید: مثلا بهتر است کارتان را با فروش دوربین مداربسته به والدین شاغلی که کودکی در خانه دارند و در اداره کار می‌کنند، شروع کنید. یا فقط مدیران کارگاه‌های خیاطی کوچک در استان را زیر نظر بگیرید.

مرحله دوم:  برای فروش آنلاین دوربین مداربسته یک پلتفرم برای فعالیت انتخاب کنید

شما قرار است فروش آنلاین دوربین مداربسته انجام دهید. پس نیاز به یک پلتفرم فعالیت آنلاین نیاز دارید. به زبان ساده در فضای آنلاین یک مغازه برای خودتان دست و پا کنید تا ویترینی داشته باشد و مشتریان را به خود جذب کند.

این فضا می‌تواند صفحه کاری شما در اینستاگرام و یا فروشگاه آنلاین شما در یکی از سایت‌های فروش آنلاین باشد.  در بندهای بعدی سایت‌های فروش آنلاین را که بتوانید در آن‌ها غرفه‌ای مجازی برای فروش محصولات داشته باشید، معرفی می‌کنیم.

در کنار این‌ها برای افزایش اعتبارتان، بهترین کار داشتن یک وبسایت فروشگاهی است. از اسم آن نترسید. تاسیس یک سایت فروشگاهی که بتوانید در آن محصولات‌تان را عرضه کنید و فروش آنلاین داشته باشید کار چندان دشواری نیست. امروز سیستم‌هایی که به عنوان CMS شناخته می‌شوند، می‌توانند به سادگی و تنها با چند کلیک برای شما یک وبسایت آماده کنند. معروف‌ترین سیستم در این دسته وردپرس یا WordPress است.

فراموش نکنید که داشتن وبسایت شخصی در بحث فروش آنلاین دوربین مداربسته به کار شما اعتبار می‌بخشد.

مرحله سوم: یک تامین کننده پیدا کنید

در اینکه این مورد باید مرحله سوم باشد یا مرحله صفرم چندان مطمئن نیستم. چرا که شما قصد فروش آنلاین دوربین‌های مداربسته را دارید نه تولید آن. این یعنی شما باید به دنبال تامین محصول از یک تولید‌کننده یا برند باشید.

به دنبال تامین کننده‌ای باشید که دوربین‌های مداربسته با کیفیتی دارد. بعد از پیدا کردن چنین شخصی و قبل از دادن سفارش انبوه، نمونه محصولات را از نظر کیفیت بررسی کنید.

در فروش آنلاین دوربین مداربسته چگونه تامین کننده محصول پیدا کنیم؟

راه‌های زیادی برای این‌کار وجود دارد. از جستجو کردن در گوگل تا حضور در نمایشگاه‌های مرتبط، از راه افتادن در بازار و مراجعه حضوری تا ثبت درخواست در سایت‌های آگهی همه می‌توانند راهی برای پیدا کردن تامین‌کننده باشد.

علاوه براین‌ها شما می‌توانید از سایت کتاب اول به آدرس avval.ir استفاده کنید. در این سایت می‌توانید با مشخص کردن نوع کسب و کارتان و همچنین منطقه مدنظرتان تامین کننده‌ها را با شماره و آدرسشان پیدا کنید.

خلاصه کار نشد ندارد!

مرحله چهارم: درفروش آنلاین دوربین مداربسته یک بروشور از محصولات‌تان تهیه کنید

به قسمت‌های هیجان انگیز کار نزدیک می‌شویم:

تصمیم جدی برای فروش آنلاین دوربین مداربسته گرفتیم!

مشخص کردیم که قرار است چه بازاری را هدف قرار دهیم!

پلتفرم مورد نظرمان برای فروش محصولات را ساختیم!

تامین کننده محصولاتمان را پیدا کردیم و محصولی خوب و با کیفیت در دست داریم.

حالا نوبت به سر و سامان دادن به محصولات می‌رسد. باید لیستی از محصولاتی که دارید تهیه کنید. به وسیله این لیست شما متوجه می‌شوید چه کارهایی برای انجام دادن دارید:

  • عکسبرداری از محصولات
  • نوشتن توضیحات و مشخصات فنی دوربین‌ها
  • مشخص کردن قیمت محصولات
  • بارگزاری در سایت یا پلتفرم‌هایی که بالاتر مشخص کردید
  • تولید محتوا در مورد هر یک از محصولات به شکلی که خریدار را ترغیب کنید

مرحله پنجم: محصولات خود را معرفی کنید

نیازی به گفتن نیست که اگر بهترین وبسایت و بهترین محصولات را داشته باشید باز هم هیچ فروشی ندارید اگر: کسی شما را نشناسد! پس حالا نوبت به معرفی کسب و کار و محصولاتتان به مشتریان آینده خود اطلاعات بدهید.

شما در واقع در این مرحله از کسب و کار نیاز به اطلاعاتی در زمینه فروش محصولات در فضای آنلاین دارید. کاری که همزمان سخت و بسیار لذت بخش است. شما باید به سوالاتی که در ذهن مردم پیش می‌آید پاسخ دهید. سوالاتی که شاید خودشان هم از وجودش خبردار نباشند:

چه نیازی به دوربین دارم؟

بهترین دوربین مداربسته کدام است؟

چرا از سایت شما خرید کنم؟

شما را در کجا پیدا کنم؟

چطور به شما اعتماد کنم؟

مزیت شما نسبت به رقیبان‌تان چیست؟ قیمت بهتر؟ کیفیت بهتر؟ خدمات پس از فروش بهتر؟ دسترسی بهتر به فروشنده؟ پشتیبانی؟

و سوالات بسیار دیگر.

می‌بینید؟ راه اندازی کسب و کار در زمینه فروش آنلاین دوربین مداربسته واقعا چالش برانگیز است. البته مراحلی که گفته شد برای هر کسب و کاری صدق می‌کند.

لیست مراحل راه اندازی کسب و کار آنلاین را همچنان می‌توان ادامه داد. به هر حال موضوع بسیار حساس و گسترده است. اما قصد ندارم شما را بترسانم. همین که بدانید نمی‌شود بدون داشتن دانش و برنامه ریزی وارد چنین بازار گسترده‌ای شد،‌کافیست. به چند نکته باقی مانده در ادامه مراحل را تحت یک عنوان اشاره می‌کنیم.

سایر مراحل برای فروش آنلاین دوربین مداربسته

چند نکته مهم در ادامه باقی می‌ماند که باید آن‌ها را نیز مد نظر داشته باشید. فراموش نکنید که تصمیم به کار گسترده‌ای گرفتید که هر چه در ابتدا برای آن بیشتر دقت کنید، در ادامه کارتان ساده‌تر خواهد بود. همیشه به یاد داشته باشید که هزینه ساخت یک چیز از هزینه اصلاح آن کمتر است. این بین زمان و هزینه‌هایی که قرار است داشته باشید نیز مدنظرتان باشد.

اولین نکته: بیزینس پلن برای فروش آنلاین دوربین مداربسته

این بین شما به یک چیز مهم دیگر نیاز دارید برای اینکه به تمام این‌ کارها برسید:  یک بیزینس پلن! Bussiness Plan با بوم مدل کسب و کار راهنمای کلی شماست تا بدانید که چه اهدافی دارید و چگونه قرار است به آن اهداف برسید. همچنین به این وسیله می‌توانید تجزیه تحلیل درستی از کسب و کار آنلاین خود داشته باشید. میزان رشد خود را بسنجید و برای آینده برنامه ریزی کنید.

بیزینس پلن برای کسب و کار
بیزینس پلن برای فروش آنلاین دوربین مداربسته

دومین نکته: کسب جوازها و اجازه‌نامه‌های مختلف برای فروش آنلاین دوربین مداربسته

بسته به اینکه در کجا زندگی می‌کنید و آن‌جا چه قوانینی دارد برای شروع کاری به یک سری مجوزها نیاز دارید.در این‌باره تحقیق کنید. چرا که بی دقتی به این موضوعات باعث می‌شود در شرایطی که شاید در اوج موفقیت‌تان در فروش آنلاین دوربین مداربسته هستید، ناگهان با مشکلی قانونی روبرو باشید که سرتان را درد بیاورد.

همچنین برای داشتن درگاه پرداخت در وبسایت‌تان نیاز به ارائه مدارک حقیقی و ثبت در اداره مالیات خواهید داشت. البته به این مورد اخیر زمانی‌که در وبسایت‌های مشارکت در فروش که در بندهای بعدی به آن اشاره می‌کنیم نیازی ندارید.

سومین نکته: تامین موجودی دوربین‌های مداربسته

شما در طی روند رشد کسب و کار آنلاین‌تان در زمینه دوربین مداربسته، برای شناساندن خودتان حتما باید تبلیغات کنید. این تبلیغات (که خود بحث مفصلی است) مخاطبان زیادی را به سمت شما هدایت می‌کند. حال تصور کنید برای فروش بیشتر میخواهید یک جشنواره برگزار کنید و روی بعضی از محصولات‌تان تخفیف ویژه بگذارید. این یعنی افراد زیادی متقاضی آن محصول می‌شوند.

حالا تصور کنید تعداد محصولات‌تان کفاف مشتریان را ندهد. چه می‌شود؟ هر چه برای اعتبارتان رشته بودید پنبه می‌شود! به همین سادگی! پس از قبل باید پیش‌بینی درستی از میزان تقاضا داشته باشید و متناسب با آن محصولات را موجود کنید. یکبار که مشتری دست خالی از فروشگاه مجازی شما خارج شود، برگرداندن او هزینه خیلی بیشتری خواهد داشت.

چهارمین نکته: مزیت رقابتی خود را در فروش آنلاین دوربین مداربسته ایجاد کنید

حتما همین حالا هم متوجه شدید که در زمینه کاری فروش آنلاین دوربین مداربسته رقابت زیاد است. تمام نکاتی که در این نوشته گفتیم حتما به نظر دیگران هم آمده است. پس چرا مشتری باید خریدش را از شما انجام دهد و نه از رقیبان شما؟ اینجاست که اهمیت مزیت رقابتی مشخص می‌شود.

نکته مهم: مردم به دلایل احساسی خرید می‌کنند و با منطق آن را توجیه می‌کنند!

این یعنی برنده رقابت آن کسب و کاری است که با احساسات مردم رابطه بهتری برقرار کرده باشد. حالا باید پیدا کنید احساسات مردم را چگونه تحریک کنید؟

مشاور فروش حرفه‌ای دارید؟ آن مشتری که هیچ اطلاعی از دنیای دوربین مداربسته ندارد را چگونه راهنمایی می‌کنید تا بهترین خرید را داشته باشد؟

آیا به مردم این حس را می‌دهید که به اندازه آن‌ها نگران پول و وقت و امنیت آن‌ها هستید؟

خدمات پس از فروش قوی دارید؟ یعنی قرار است خیال مشتری بعد از خریدش هم راحت باشد؟

قیمت‌های شما منصفانه تر از دیگران است؟

محصولات‌تان بهتر از دیگران است؟

چرا باید شما را انتخاب کنند؟

به این سوالات حتما قبل از شروع فروش آنلاین دوربین مداربسته پاسخ روشن دهید. ممکن است در حال حاضر پاسخی برای آن نداشته باشید. اما نگران نباشید! شناخت فضای کسب و کار آنلاین زمان‌بر است.

پنجمین نکته: داشتن یک دفتر حضوری برای فروش آنلاین دوربین مداربسته!

درست است که هدف فروش آنلاین دوربین مداربسته است، اما داشتن یک دفتر کار حقیقی به شما اعتبار می‌بخشد. این یعنی مشتریان شما خیالشان راحت است شما در جایی در دنیای واقعی حضور دارید و صرفا یک پروفایل در فضای مجازی نیستید. این باعث فروش بیشتر شما نسبت به رقبای‌تان می‌شود.

ششمین نکته: حفظ مشتریان قبلی و ایجاد باشگاه مشتریان

راضی کردن کسی که قبلا مشتری شما بود به اینکه دوباره از شما خرید کند، نسبت به قانع کردن یک مشتری جدید کار ساده‌تر است. این یعنی شما باید آمار و اطلاعات هر شخص یا سازمانی که از شما خرید می‌کند را داشته باشید. در اینجا مفهوم CRM یا  مدیریت ارتباط با مشتری به میان می‌آید. توصیه می‌شود در مورد آن جستجو کنید.

علاوه بر این‌ها بسیار از مشتریان شما بیشتر از اینکه به ویژگی‌های محصول یا توضحات شما دقت کنند،‌دوست دارند نظرات بقیه مردم را بدانند. این نظرات را جایی جلوی چشم‌شان قرار دهید تا خیالشان آسوده شود، البته به شرطی که قبلا آن‌ها را جمع آوری کرده باشید.

نکته‌ای ناگفته باقی ماند؟ مطمئن نیستم. با این حال اگر به موردی برخوردید که یرای شما سوال ایجاد کرده است،‌ یا نکته‌ای می‌دانید که نوشته را کامل‌تر می‌کند، در بخش نظرات آن را بیان کنید. بهتر است نوشته را با ارائه اطلاعات و آماری در زمینه دوربین مداربسته ارائه کنیم که دل شما را برای ادامه قرص‌تر کند.

اطلاعات و آمار کاربردی در زمینه فروش آنلاین دوربین مداربسته

آمار و اطلاعاتی که در این بخش ارائه می‌شود،‌در سال ۲۰۲۳ جمع آوری شده است. پس از این جهت به روز است و قابل اعتنا. البته آمار مربوط به ممالک غربی است اما در دهکده‌ جهانی امروز، می‌توان تاثیر فرهنگ‌ها برهم را بیشتر از قبل دید. یعنی با کمی دستکاری آمار می‌توانیم وضعیت کشور یا منطقه خودمان را بسنجید:

  • در ایالات متحده آمریکا،‌از هر ۱۰۰ خانه در ۷۲ خانه حداقل یک دوربین مداربسته یافت می‌شود. (۷۲ درصد)
  • در ۵۱ میلیون خانه سیستم امنیتی مداربسته و ۳۹ میلیون خانه سیستم آلارم وجود دارد.
  • در ۳۷ درصد خانه‌ها زنگ در مجهز به سیستم دوربین مداربسته است.
  • راه اندازی یک سیستم مداربسته به صورت میانگین (به دلار امروز) ۴۷۵ دلار ارزیابی شده است.
  • ۸۳ درصد از دزدها قبل از شروع دزدی، نسبت به وجود یا عدم وجود یک دوربین مداربسته یا سیستم امنیتی اطلاعات کسب می‌کنند.
  • ۶۰ درصد از دزدها اعلام کرده‌اند که بعد از اینکه فهمیدند یک سیستم امنیتی در آن مکان وجود دارد، هدف خود را برای دزدی تغییر می‌دهند.
تابلوی این مکان مجهز به دوربین مداربسته است
تابلوی این مکان مجهز به دوربین مداربسته است
  • ۹۶ درصد از مردم اعلام کردند که وجود دوربین مداربسته احساس امنیت بیشتری دارند.
  • ۹۰ درصد از مردم معتقدند وجود دوربین مداربسته به کاهش جرم و جنایات کمک می‌کند.

آمار قانع کننده‌ای است نه؟ از این اطلاعات برای قانع کردن مشتریان‌تان هم می‌توانید استفاده کنید.

سیستم همکاری در فروش آنلاین دوربین مداربسته

افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش مفهومی است که افراد زیادی را به درامدهای بالا رسانده است. کاری که باید بکنید به زبان ساده پیدا کردن وبسایت‌هایی است که ۲ شرط زیر را دارند:

یک:  در زمینه‌ فروش آنلاین دوربین مداربسته فعالیت می‌کنند

دو: امکان «همکاری در فروش» یا «فروشنده شوید» را در منوی سایتشان قید کرده باشند.

همکاری در فروش در سایت راف نت
در منو بخش فروشنده شوید برای همکاری در فروش در سایت راف نت

حالا داستان از چه قرار است؟

شما با پیوستن به جمع فروشندگان یک وبسایت که امکان همکاری در فروش دارد، محصولات آن‌ها را می‌فروشید و به ازای هر فروش درصدی به عنوان پورسانت هدیه می‌گیرید.

مزایای این روش چیست؟

با این‌کار از تمام مراحل طول و طویلی که در بندهای قبلی گفت آزاد می‌شوید. چرا که باید برای محصولات آن وبسایت به دنبال مشتری باشید. پس:

  • برای شروع به هزینه کمی نیاز دارید (از اعتبار برند برای فروش استفاده می‌کنید)
  • نیاز به تامین محصول ندارید (پس دردسر انبار یا عدم موجودی ندارید)
  • ریسک کمی ‌می‌کنید (شاید اصلا برای این کار ساخته نشدید!)

با این‌حال برای آشنا شدن شما با موضوع سیستم همکاری در فروش راف‌نت یعنی همین وبسایتی که داخلش هستید را توضیح می‌دهیم. روند کار تمامی سایت‌های همکاری در فروش کم و بیش همین است.

در سایت راف‌نت فروشند دوربین مداربسته شوید

برای اینکار ابتدا وارد فروشگاه  اینترنتی راف‌نت به آدرس  rafnet.ir می‌شویم.

در منوی بالا روی بخش «فروشنده شوید» کلیک می‌کنیم و وارد صفحه زیر می‌شویم:

همکاری در فروش
همکاری در فروش آنلاین دوربین مداربسته در سایت راف نت

قرار است فروشنده جدید باشیم، پس روی دکمه ثبت نام می‌زنیم. وارد صفحه زیر می‌‌شویم:

مراحل ثبت نام در سایت راف نت برای همکاری در فروش
مراحل ثبت نام در سایت راف نت برای همکاری در فروش

از این به بعد با طی ۳ مرحله ساده، اطلاعات خودتان را ثبت می‌کنید. مدارک موردنظر را بارگزاری می‌کنید. بعد از این باید کمی منتظر بمانید تا از طرف این وبسایت با شما تماس گرفته شود. بعد از آن فروش آنلاین دوربین مداربسته شما آغاز می‌شود.

دقت کنید که گرچه آسان به نظر می‌رسد اما پیدا کردن مشتریان و هدایت‌شان به وبسایتی که با آن همکاری فروش دارید دیگر برعهده‌ شماست. شما می‌توانید از طریق هر مجرایی که می‌دانید این‌کار را انجام دهید: در فضای مجازی به دنبال مشتری باشید، همچنان وبسایت خودتان را داشته باشید،‌ تبلیغات کنید و خلاصه هر کاری کنید که مردم به شما اعتماد کنند و بخواهند دوربین مداربسته‌شان را از شما بخرند. اگر از این مرحله عبور کنید، دیگر وظیفه تامین محصول یا ارسال آن یا خدمات پس از فروشش برعهده شما نیست و برعهده‌ (دراینجا برای مثال) راف‌نت است.

نکته مهم:

به مقوله «همکاری در فروش» در سطح دنیا دراپ شیپینگ دوربین مداربسته یا cctv dropshipping می‌گویند. در صورتی‌که قصد داشته باشید کسب و کار آنلاین خود در زمینه دوربین مداربسته را در سطح بین‌المللی گسترش دهید، می‌توانید در مورد آن تحقیق کنید.

در اینجا بیش از این برای توضیح مزایا و معایب افیلیت مارکتینگ وقت نمی‌گذاریم. حتما در موردش بیشتر بخوانید و تحقیق کنید.

این بخش را با معرفی دو سایت معروف به پایان می‌بریم.

فروش آنلاین دوربین مداربسته در دیجی‌کالا و باسلام

دیجی کالا و باسلام، حتما اسم این ۲ سایت را چه از تبلیغات تلویزیون و چه از تبلیغات محیطی شنیده‌اید. این دو وبسایت از خود محصولی برای ارائه ندارند، بلکه آن‌ها را مثل بازار بزرگی تصور کنید که پر است از فروشندگان مختلف با محصولات مختلف تر. چرا شما یکی از آن‌ها نباشید؟

در هر دوی این سایت‌‌ها شما با اجاره کردن یک غرفه مجازی می‌توانید هر محصولی که دوست دارید را بفروشید. ترافیک بسیار بالای این سایت‌ها به نفع شماست. چون شما برای روانه‌کردن این ترافیک به سمت محصولاتتان هزینه‌ای نمی‌کنید. کافیست مانند یک فروشنده خوب پاسخگوی نیاز مشتریان باشید. آن‌ها به دنبال خرید و شما به‌ دنبال فروش آنلاین دوربین مداربسته هستید. هر دو طرف را به هدفش برسانید.

این دو سایت از روش امتیازدهی سایر کاربران استفاده می‌کنند. پس هر چه رضایت مشتریان قبلی‌تان از شما بیشتر باشد، به خریداران جدید بیشتر پیشنهاد داده می‌شوید. به‌علاوه از طرف خود سایت هم به عنوان فروشنده برتر، نمادهایی می‌گیرید. در واقع شما از اعتبار این دو سایت استفاده می‌کنید و اعتبار خودتان را می‌سازید. دیگر وظیفه تامین دوربین مداربسته‌‌ها یا ارسال آن با شماست، تنها جایی که باید قوی عمل کنید.

۶ نکته برای افزایش سهم بازار فروش آنلاین دوربین مداربسته

این ۶ نکته در واقع حالت نصحیت‌گونه دارند. تا همین‌جا نکات بسیار ارزشمندی را با هم مرور کردیم. همین الان می‌توانید خواندن این نوشته را تمام کنید و کسب و کار آنلاین خودتان را شروع کنید.

همیشه اما نکات بیشتری برای گفتن هست، نکاتی که قرار است باعث می‌شود یک سر و گردن از رقبایتان بالاتر قرار بگیرید. به هر حال فروش آنلاین دوربین مداربسته فقط به فکر شما نرسیده است. پس اگر می‌خواهید متمایز باشید همچنان به خواندن ادامه دهید. در ادامه ۶ نکته برای افزایش سهم شما در بازار بزرگ دوربین‌های مداربسته را در قالب چند بند کوتاه بررسی می‌کنیم.

اول اینکه:  حق همیشه با مشتری است

کاملا درست بودن یا نبودن این جمله محل مناقشه است. اما این نکته که کل کسب و کار شما به یک لبخند رضایت مشتری وابسته است را نمی‌توان انکار کرد. پس همیشه بنا را بر این بگذارید که کم فروشی نمی‌کنید.

دوم اینکه:  نشان دهید که مشتری برای شما مهمترین عنصر است.

برای اینکه بهترین خدمات را به مشتریان ارائه دهید همه کار بکنید. برای اینکه بتوانید او را به بهترین شکل راهنمایی کنید روز به روز دانش خود را بالاتر ببرید. جای مشتری فکر کنید. برای هزینه‌ای که می‌کند به اندازه خودش (حتی بیشتر) ارزش قائل شوید. چیزی که واقعا نیاز دارد را به او بفروشید (نه چیزی که روی دستتان باد کرده!)

سوم اینکه:  همیشه چیز بیشتری ارائه بدهید

به مشتری حس خاص بودن بدهید. وقتی خرید اصلی‌اش را انجام داد، در کنارش یک هدیه به رایگان تقدیمش کنید. مطمئن باشید هیچوقت این موضوع از ذهنش بیرون نمی‌رود. از لحاظ روانشناسی این کار در آینده به نفع شما خواهد بود، چرا که مشتری به نوعی مدیون شما می‌شود.

چهارم اینکه: سود خود را کمتر و منفعت مشتری را بیشتر کنید

تا می‌توانید قیمت منصفانه‌ای برای محصولات‌تان در نظر بگیرید. با این‌ کار مشتریان وفادارتری برای خود به دست می‌آورید. پس چگونه سود کنیم؟ سوال درستی است. می‌توانید با پیشنهاد محصولات در کنار محصول اصلی حاشیه سود خود را ایجاد کنید. در مورد لوازم جانبی دوربین مداربسته تحقیق کنید (کابل‌های مختلف، انواع فیش، سایه‌بان دوربین، هارد برای ذخیره اطلاعات، کاور و غیره )

پنجم اینکه:  در فروش آنلاین دوربین مداربسته بعد از رفتن مشتری ارتباطتان را با او قطع نکنید

بالاتر هم گفتیم که نظرات مشتریان قبلی برای شما مشتریان جدید می‌آورد. قیمت خوب محصول شما به سرعت فراموش می‌شود اما بعد از آن کیفیت است که حرف اول را می‌زند. حتما از مشتریانتان در مورد رضایتشان از محصولی که خریده‌اند بپرسید. اگر مشکلی دارند برای حل آن سریعا اقدام کنید.

آخر اینکه: برای موفقیت در فروش آنلاین دوربین مداربسته خودتان را همیشه جلوی چشم نگاه دارید

امروز اگر در فضای مجازی حضور قوی نداشته باشید به سرعت فراموش می‌شوید. هر کاری کنید تا مشتریان قدیمی شما را فراموش نکنند و ارتباطشان با شما قطع نشود. همچنین با این‌کار مشتریان جدید شما را پیدا می‌کنند. اینکه شما فعال و پویا هستید به آن‌‌ها اطمینان بیشتری می‌دهد. این موضوع با وجود این است که فروش دوربین مداربسته یک کار سنتی به نظر می‌رسد.

این نکات ارزشمند را بارها و بارها بخوانید و از آن‌ها در فروش آنلاین دوربین مداربسته استفاده کنید.

سخن پایانی 

فروش آنلاین دوربین مداربسته کسب و کاریست پر از نکته‌ها و ریزه‌کاری‌ها. در این نوشته سعی کردیم بخش بزرگی از این نکات را پوشش دهیم. البته راه همیشه برای تحقیق بیشتر شما باز است. با اینهمه اگر می‌خواهید با دنیای دوربین‌های مداربسته بیشتر آشنا شوید ما در مجله راف‌نت سعی می‌کنیم مطالب ارزشمندی برای شما گردآوری کنیم، حتما به سایر مطالب وبلاگ ما سر بزنید.

فراموش نکنید که همیشه منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم.

درباره‌ی بهناز نوجوان

من بهناز نوجوان هستم. یک مهندس کامپیوتر و معلم زبان که عاشق کتاب‌ خوندن، نویسندگی و یادگرفتن چیزهای جدید هستم. امیدوارم از مطالبی که در راف‌نت می‌نویسم لذت ببرید.

همچنین ببینید

تفاوت دوربین مداربسته تحت شبکه و آنالوگ

تفاوت دوربین مداربسته تحت شبکه و آنالوگ می‌تواند شامل موارد متعددی باشد. به‌طور مثال کیفیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *