مجله ی راف نت

دوربین مداربسته برای باغ
دوربین مداربسته برای باغ

دوربین مداربسته برای باغ و همه چیز در مورد آن

خرید دوربین مداربسته برای باغ موضوع این نوشته است. می‌خواهیم بررسی کنیم که برای داشتن یک انتخاب خوب برای محیط بیرونی خانه و یا باغ چه نکاتی را باید رعایت کنیم. دزدی و سرقت از بزرگترین جرم‌های عصر حاضر هستند. منطقی‌ترین کار برای مبارزه با این جرم پیشگیری از آن است. یعنی با نصب یک دوربین مداربسته در خانه، محل کار یا باغ و ویلای‌تان می‌توانید درصد وقوع این جرم را تا درصد زیادی کاهش دهید.

مهم‌ترین جایی که باید تحت کنترل شما باشد، قسمت ورودی باغ است. به زبان دیگر، اگر بتوانیم از همان ابتدا از ورود دزد و خرابکار جلوگیری کنیم، درصد دزدی را به حد قابل قبولی کاهش می‌دهیم. با این اوصاف، چگونه مطمئن شویم که بهترین انتخاب را برای باغ و باغچه‌مان داریم؟ این نوشته قرار است شما را در این زمینه یاری کند. هدف این است که در نهایت بهترین خرید دوربین مداربسته برای این محیط را تجربه کنید.

اهمیت دوربین مداربسته برای باغ چیست؟

بیایید اهمیت وجود دوربین مداربسته در باغ را به ۵ دلیل ساده بررسی کنیم:

دلیل اول: ترساندن دزدها

دزدها معمولا از ضعف امنیت در ورودی‌های هر محیط بیشترین بهره را می‌برند. به همین دلیل است که نصب دوربین مداربسته در ورودی باغ منطقی‌تر و کاربردی‌تر است.  دوربین‌های مداربسته دزدهای احتمالی را می‌ترساند و دور می‌کند. این یعنی در وهله‌ اول ورود به ملک شما غیرممکن می‌شود.

دلیل دوم: ما همیشه در باغ نیستیم!

نه اشتباه نخوانید! باغ شما ممکن است از محل زندگی شما دورتر باشد. شما همیشه امکان سرزدن به اوضاع باغ را ندارید. اما یک دوربین مداربسته‌ خوب، چشم و گوش شما در باغتان خواهد بود. این یعنی داشتن آرامش و خیال‌راحت که حتما تایید می‌کنید که چقدر ارزش بالایی دارد.

اینکه مطمئن باشیم  هر حرکتی زیر نظر یک دوربین است باعث می‌شود احساس امنیت کنیم.احساس امنیت بسیار مهم است.  براساس هرم نیازهای انسان که به هرم مازلو معروف است، نیاز به امنیت دومین رتبه از نظر اهمیت را داراست!  پس وجود یک دوربین مداربسته برای باغ خیال‌تان را راحت می‌کند که دزد حتی وارد حریم شما هم نمی‌شود.

دلیل سوم: بازبینی آنچه در نبود شما در باغ اتفاق افتاده

همان‌طور که می‌دانید اطلاعات توسط دوربین مداربسته ضبط می‌شود. این یعنی می‌توانید بررسی کنید که در نبود شما چه اتفاقاتی در باغ شما افتاده است. این کار به شما اجازه می‌دهد در صورت هر ورود غیرقانونی، تدابیر بهتری بیاندیشید. همینطور می‌توانید از این فیلم‌ها به‌عنوان مدرکی برای تایید هویت دزد و سارق استفاده کنید(البته با کمک پلیس!)

دلیل چهارم: بررسی مهمان‌هایی که آمدند و نبودید!

همیشه قرار نیست دوربین مداربسته برای باغ مچ دزدها را بگیرد. ممکن است در نبود شما دوست و آشنا برای سر زدن به شما مراجعه کنند. اگر از آن انسان‌هایی باشند که نه موقع آمدن خبر می‌دهند و نه موقع رفتن؛‌ دوربین مداربسته‌تان به شما کمک می‌کند آن‌ها را نیز شناسایی کنید. شاید بخواهید با آن‌ها تماسی برقرار کنید و علت مراجعه‌شان را جویا شوید. در هر صورت نحوه‌ی استفاده از اطلاعات ذخیره شده در دوربین مداربسته باغ شما کاملا به دلخواه شما خواهد بود.

دلیل پنجم: تماشای زنده‌ی آنچه در باغ شما اتفاق می‌افتد

مجدد تصور کنید در باغ حضور ندارید. ناگهان باغبان یا سرایدار شما تماس می‌گیرد و از وقوع یک اتفاق ناخوشایند در باغ خبر می‌دهد. تصور کنید تا باغ فاصله‌ی زیادی هم دارید. چاره چیست؟ وقت را از دست بدهیم؟ یا دوربین مداربسته‌ای تهیه کنیم که امکان دیدن اوضاع روی گوشی همراه از راه دور را فراهم می‌کند؟ راه حل دوم منطقی‌تر به نظر می‌رسد. محصولات مداربسته زیادی با این ویژگی موجود است، این با عنوان remote View در لیست مشخصات محصولات قید می‌شود.

حال که به نظر می‌رسد به اندازه‌ کافی برای خرید دوربین مداربسته برای باغ قانع شدیم، باید بررسی کنیم که یک سیستم امنیتی خوب چه ویژگی‌هایی دارد. در ادامه با ما همراه باشید.

دوربین مداربسته برای باغ چه ویژگی‌هایی دارد؟

این ویژگی‌ها را طی ۸ مورد مهم به شرح زیر بررسی می‌کنیم:

اول: کیفیت تصویر دوربین مداربسته برای باغ

دوم:  وضوح تصویر دوربین مداربسته

سوم:  امکان دید در شب

چهارم:  وجود دامنه‌ی دینامیکی بالا یا WDR در دوربین مداربسته

پنجم:  وجود امکان اصلاح کننده‌ی نور  پس زمینه

ششم:  وجود امکان از بین برنده‌ی نویزهای تصویر

هفتم: لنز دوربین مداربسته

هشتم: مقاومت دوربین مداربسته برای باغ در شرایط محیط زیستی مختلف

بعضی عناوین قید شده در این ۸ مورد ممکن است کمی پیچیده به نظر برسد. جای نگرانی نیست. در ادامه هر ۸ ویژگی  به ساده‌ترین زبان ممکن شرح داده می‌شوند. پس از آن نیز به رایج‌ترین سوالات شما در زمینه خرید دوربین مداربسته برای باغ پاسخ داده‌ایم. همچنین پاسخگوی تمامی سوالات احتمالی شما در بخش نظرات نیز هستیم.

پس ۸ مورد گفته شده را به ترتیب بررسی کنیم:

 اول: کیفیت تصویر دوربین مداربسته برای باغ

دوربین مداربسته شما قرار است اتفاقات اطراف باغ شما را به شما نشان دهد. بدیهی است که در چنین شرایطی کیفیت تصویری که ارائه می‌شود بسیار مهم است. تصویر باید کیفیت خوبی داشته باشد تا شما بتوانید مهمان‌های ناخوانده‌ای که وارد ملک‌تان می‌شوند را به خوبی شناسایی کنید. برای داشتن بهترین کیفیت تصویر چند نکته وجود دارد که باید کنترل کنید. ویژگی‌های بعدی تعدادی از این نکات هستند.

دوم: وضوح تصویر دوربین مداربسته

دوربین‌های IP (internet protocol camera) یعنی دوربین‌هایی که اطلاعات‌شان را از طریق اینترنت منتقل می‌کنند. این دوربین‌ها باعث می‌شوند دوربین‌های مداربسته تصاویر واضح ثبت کنند. شاخص سنجش تصویر این دوربین‌ها یا رزولوشن تصاویر مگاپیکسل است.  به طور کلی کیفیت تصویر در دوربین‌های IP بین ۰.۴ تا ۳۰ مگاپیکسل است. یعنی در زمان خرید دوربین مداربسته برای باغ می‌توانید از مدل‌هایی با وضوح تصویر 2MP, 4MP, 5MP یا 4K انتخاب کنید.

در تصویر زیر اختلاف رزولوشن‌های مختلف را در شرایط یکسان می‌بینید:

وضوح تصویر در دوربین مداربسته برای باغ
وضوح تصویر در دوربین مداربسته برای باغ

تصویر زیر نیز یک دوربین مداربسته با کیفیت تصویر 4MP موجود در فروشگاه اینترنتی راف‌نت است:

فروشگاه اینترنتی راف نت مدل DS2CD2443G0IW
فروشگاه اینترنتی راف نت دوربین مداربسته هایک ویژن

سوم:  امکان دید در شب (IR)

امکان سرقت و دزدی در شب معمولا متداول‌تر است. اما قرار نیست خیال دزدها از بابت دید دوربین مداربسته در شب راحت باشد. دوربین مداربسته باغ شما باید مجهز به LEDهای مادون‌ قرمز زیادی باشد تا بهترین کیفیت تصویر در شب را برای شما ایجاد کند. دوربین‌های دید در شب با استفاده از همین ‌LEDها در شب محیط اطراف را روشن می‌کنند. در این شرایط در صورت نزدیک شدن بیش از اندازه سوژه به دوربین، نور دوربین برای داشتن بهترین وضوح کم می‌شود. البته به میزانی که دوربین‌های مداربسته پیشرفته‌تر شوند می‌توان به هوشمند‌تر شدن امکان دید در شب نیز امیدوارتر بود.

این ویژگی با عنوان IR یا infrared که در معنای طیف مادون قرمز است شناخته می‌شود. در تصویر زیر LEDهای مادون قرمز را مشاهده ‌می‌کنید:

دید در شب در دوربین مداربسته
دید در شب با اشعه مادون قرمز برای دوربین مداربسته

چهارم:  وجود دامنه‌ دینامیکی بالا یا WDR در دوربین مداربسته

WDR مخفف عبارت Wide Dynamic Range یا دامنه دینامیکی بالا (وسیع) است. اما کاربردش چیست؟ بعضا ممکن است در یک محیط، اختلاف نور شدیدی وجود داشته باشد. مثلا در یک محیط نسبتا تاریک، یک منبع نور قوی مثل خورشید قرار داشته باشد. در  چنین شرایطی وجود آن منبع  نور شدید، ممکن است باعث ایجاد تصاویری غیرواقعی در دوربین شود. منبع نور شدید باعث می‌شود دیافراگم دوربین بسته شود. در چنین شرایطی محیط‌های دارای نور کم کاملا تاریک به نظر می‌رسند. این یعنی دقت دوربین مداربسته شما کاهش می‌یابد. تصویر زیر این موضوع را واضح‌تر نشان می‌دهد:

دامنه دینامیکی بالا در دوربین مداربسته
دامنه دینامیکی بالا در دوربین مداربسته یا WDR

در اینجاست که ویژگی WDR به میدان می‌‌آید. این ویژگی به دوربین کمک می‌کند تا اختلاف نور محیط را بهتر درک کند. همچنین تصاویر محیط را در بازه‌های نوری متفاوت بهتر دریافت کند. همان‌طور که در تصویر بالا دیدید در دوربینی که از امکان WDR بهره‌مند نیست، وجود منبع نور قوی در پس زمینه،‌وضوح سوژه (در اینجا دزد) را کاملا از بین برده است.

در واقع WDR به دوربین کمک می‌کند تا کنتراست نوری محیط یعنی اختلاف بین کمترین نور و بیشترین نور را تعدیل کند.از آن‌جایی که به دنبال دوربین مداربسته برای باغ هستیم که تحت نور شدیدی مثل خورشید است، این ویژگی برای ما بسیار مفید خواهد بود.

WDR یک قابلیت قابل تنظیم است که تا حدی قابلیت افزایش دارد. این ویژگی به دو دسته TRUE WDR و DIGITAL WDR تقسیم می‌شود. نوع TRUE از طریق سخت‌افزاری با دستکاری سرعت شاتر در دو تصویر کار می‌کند. در حالی‌که نوع دیجیتال آن این کار را از طریق نرم‌افزاری انجام می‌دهد. نوع TRUE آن در حال حاضر عملکرد بهتر و دقیق‌تری دارد. تصویر زیر به شما برای مقایسه بهتر کمک می‌کند:

تفاوت دامنه دینامیکی حقیقی و دیجیتال در دوربین مداربسته
تفاوت دامنه دینامیکی حقیقی و دیجیتال در دوربین مداربسته

پنجم:  وجود امکان اصلاح کننده‌ نور پس زمینه (BLC)

این ویژگی به زبان ساده اصلاح کننده‌ رنگ پس زمینه است. BLC مخفف عبارت BackLight Compensation است. در شرایطی که یک قسمت محیط نورانی و قسمت دیگر آن تاریک باشد، این ویژگی نور قسمت تاریک را زیاد می‌کند. در این شرایط اختلاف نور قسمت پرنور و کم‌نور کم می‌شود.

این یعنی سوژه‌ای که خاطر قرار گرفتن در پس زمینه روشن دیده نمی‌شد حالا واضح می‌شود. تصویر زیر را ببینید. در شرایطی که ویژگی BLC روشن است می‌توانیم چهره شخص را علیرغم نور شدید پس زمینه بهتر تشخیص دهیم:

اصلاح کننده رنگ پس زمینه
اصلاح کننده رنگ پس زمینه در دوربین مداربسته

BLC این قابلیت را دارد که نور تمام تصویر را ارزیابی کند. به همین جهت است که می‌تواند میانگین نور مناسبی به تصویر بدهد تا درک و بررسی سوژه برای ما بسیار راحت شود.

با توضیحاتی که خواندید ممکن است یک سوال برای شما پیش آمده باشد که فرق بین WDR و BLC در دوربین مداربسته به چه معناست؟

تفاوت‌های BLC و WDR در دوربین‌های مداربسته 

چون همانطور که گفتیم هر دوی این ویژگی‌ها یک هدف را دنبال می‌کنند و آن افزایش وضوح سوژه در حضور یک نور شدید است.

سوال به جایی است. به آن به این صورت پاسخ می‌دهیم:

ویژگی BLC در دوربین مداربسته برای باغ در شرایطی که اختلاف نور پس زمینه و باقی قسمت‌های تصویر خیلی زیاد باشد،‌ چندان بازدهی ندارد. در واقع  BLC  اختلاف نور محیط را تعدیل نمی‌کند، بلکه نور کل تصویر را افزایش می‌دهد. در چنین شرایطی سوژه تاریک خواه ناخواه به وضوح بیشتری دست پیدا می‌کند. اینجاست که BLC کنترل اوضاع را از دست می‌دهد و WDR که در مورد قبلی مفصل به آن پرداختیم به میدان می‌آید.

فرض کنید دزد قدم زنان وارد باغ شما در روز که نور خورشید زیاد است شود. حتما دوست ندارید که در نبود این دو ویژگی تصویر چهره‌اش را از دست بدهید. اهمیت این دو ویژگی در چنین شرایطی بهتر مشخص می‌شود. تصویر زیر یک سکانس را در سه حالت ساده، با WDR و با BLC مقایسه می‌کند:

تفاوت دامنه دینامیکی بالا و اصلاح کننده پس زمینه در دوربین مداربسته
تفاوت دامنه دینامیکی بالا WDR و اصلاح کننده پس زمینه BLC در دوربین مداربسته

در نهایت تصمیم با شماست که دوربین مداربسته برای باغ شما به کدام ویژگی مجهز باشد. باید شرایط نور پس زمینه در محیط را بسنجید با توضیحات داده شده بهترین انتخاب را داشته باشید.

ششم:  وجود امکان از بین برنده‌ی نویزهای تصویر (DNR)

ویژگی DNR یا Digital Noise Reduction  همانطور که از اسمش پیداست، برای از بین بردن نویز در تصاویر کابرد دارد. دوربین مداربسته شما در تاریکی شب ممکن است تصاویری را ثبت کند  که وضوح سوژه‌ها در آن زیاد نیست. یعنی در واقع زمانی‌که نور کافی نباشد نویز در تصاویر ایجاد می‌شود.امکان DNR به شما کمک می‌کند تا مرزهای شفاف‌تری برای تصاویر داشته باشید.

تصویر زیر را نگاه کنید:

ویژگی حذف کننده نویز در یک سیستم مداربسته
تفاوت تصویر در صورت روشن بودن DNR و خاموش بودن DNR

وجود تکنولوژی DNR باعث وضوح بیشتر تصویر شده است. بدیهی است که هر چه جزئیات تصویر بیشتر باشد دوربین مداربسته برای باغ  شما کارایی بهتری خواهد داشت. نوع دیگری از DNR وجود د ارد که به عنوان DNR سه بعدی یا 3D DNR دقت بیشتری نسبت به نوع ساده آن دارد.

هفتم: لنز دوربین مداربسته

در نصب دوربین مداربسته برای باغ باید دقت کنیم که دوربین ما تا جای ممکن بیشترین  زاویه دید را داشته باشد. یعنی با نصب کمترین تعداد دوربین در استراتژیک‌ترین نقاط، بیشترین دید به محیط باغ را داشته باشیم. در اینجا اهمیت لنز دوربین است که مشخص می‌شود.

لنز دوربین مداربسته به شکل استوانه است. در این استوانه تعدادی عدسی پشت سرهم قرار گرفته اند. کیفیت عدسی‌ها، تاثیرگذارترین شاخص برای کیفیت نهایی دوربین مداربسته است.

لنزها در سه دسته‌ی زیر تقسیم می‌شوند:

  • نرمال

که قابلیت زوم ندارد. همه چیز را به شکلی که چشم ما می‌بیند به تصور می‌کشد. فاصله کانونی آن ۳.۶ میلی‌متر است. این ویژگی در مشخصات فنی دوربین‌های مداربسته با اعدادی مثل لنز ۳ مگاپیکسلی یا لنز ۲ مکاپیکسلی قید شده است.

  • زوم

امکان زوم روی تصاویر را دارد. این یعنی جزئیات بیشتری در اختیار خواهیم داشت. این لنزها مخصوصا در جاهایی که نیاز به تشخیص چهره افراد است استفاده می‌شود.

  • واید

زاویه دید این لنزها بیشتر از چشم انسان است، به همین دلیل به آنها واید یا wide (به معنی گسترده) می‌گویند. در فضاهای بزرگی مثل باغ استفاده از چنین لنزی بیشتر توصیه می‌شود چرا که می‌تواند محیط بیشتری را زیر نظر داشته باشد.

دسته‌بندی لنز ثابت و متغیر

علاوه بر این دسته‌بندی‌ها لنزها به دو دسته ثابت و متغیر هم تقسیم می‌شوند. لنزهای ثابت معمولا کیفیت بالاتری دارند، اما نمی‌توانید زاویه دید آن‌ها را تغییر دهید. به‌علاوه به‌ دلیل محدودیت ایجاد شده، قیمت این لنزها نیز مناسب‌تر است.

لنزهای متغیر اما به شما این امکان را می‌دهند تا زوایای مختلفی از باغ خود را بر حسب نیازتان ببینید. لنزهای متغیر در نوع خود به دو دسته‌ی وریفوکال متغیر و وریفوکال موتوردار نیز تقسیم می‌شوند. به طور ساده در مورد اول می‌توانید فاصله کانونی لنز را تا محدوده‌ی مشخصی تغییر بدهید. در مورد دوم این‌ کار را می‌توانید حتی از راه دور انجام دهید. قیمت مورد دوم یعنی لنز متغیر وریفوکال موتوردار از همه بیشتر است، البته کاربردش هم!

تصویر زیر به خوبی مفهوم فاصله کانونی، زاویه دید،‌مسافتی که توسط دوربین دیده می‌شود و نوع لنز را نشان می‌دهد:

تفاوت انواع لنز در دوربین مداربسته برای باغ
تفاوت انواع لنز در دوربین مداربسته برای باغ

تصویر زیر نیز یک نمای ثابت را از دید ۴ سایز لنز مختلف نشان می‌دهد:

انواع سایز لنز در دوربین مداربسته
انواع سایز لنز در دوربین مداربسته در یک نما

در نهایت مساحت باغ شماست که تعیین می‌کند بهترین لنز برای دوربین مداربسته باغ شما باید چه سایز لنز و چه فاصله کانونی داشته باشد.

 هشتم: مقاومت دوربین مداربسته برای باغ در شرایط محیط زیستی مختلف

دوربین مداربسته قرار است در باغ شما نصب شود. پس اولین چیزی که باید به آن دقت کنید، مقاومت بالای سیستم امنیتی در برابر شرایط آب و هوایی است. دوربین‌های مداربسته‌ای که در محیط‌های بیرونی نصب می‌شوند معمولا سایه‌بان دارند؛ این یعنی از آفتاب شدید در امان هستند. اما باز هم گرد و خاک، نم و سایر شرایط طبیعی چیزی نیست که با سایه‌بان حل شود. گرما و سرمای فصول هم می‌تواند سلامت دوربین مداربسته‌ی شما را با اشکال مواجه کند.

به طور خلاصه برای دوربینی که قرار است در محیط بیرون نصب شود از استانداردی به نام ip بهره می‌گیرند.

دقت: این ip  با IP گفته شده در ابتدای مقاله فرق اساسی دارد.

استاندارد ip

استاندارد ip به عنوان ingress protection درجه محافظت معنی می‌شود. این شاخص یک استاندارد بین ‌المللی است که مقاومت تجهیزات الکتریکی را در برابر نفوذ ذرات خارجی (جامدات مثل گرد و غبار) و مایعات (رطوبت) تعیین می‌کند. شاخص ip شامل دو حرف ip و دو عدد بعد از آن است. عدد اول بیانگر مقاومت در برابر جامدات است و بین ۰ تا ۶ متغیر است. عدد دوم  مقاومت در برابر مایعات را نشان می‌دهد و از ۰ تا ۸ متغیر است.

مثلا: IP65  یا  IP68

به اعداد ۶۵ یا ۶۸ در مثال‌های بالا نگاه کنید. هر عدد به تنهایی بیانگر یک موضوع است. مثلا عدد ۶ در هر دو رقم یعنی دوربین مداربسته برای باغ در برابر ورود ریزگرد مقاوم است.اعداد ۵ و ۸ در یکان یعنی در برابر پاشیده شدن آب از هر جهت و همچنین در برابر استفاده دائمی از آب با دوربین مقاومی روبرو هستیم. تصویر زیر این موضوع را به طور خلاصه نشان می‌دهد:

استاندارد آی پی در دوربین مداربسته
استاندارد IP در سیستم‌های مداربسته

با این توضیحات از آنجایی که دوربین مداربسته در باغ در معرض آبیاری و یا باران و گرد و خاک قرار دارد، IP65  و بیشتر بهترین انتخاب برای باغ ما هستند.

تا به اینجا توانستیم بهترین دوربین مداربسته برای باغ خودمان را انتخاب کنیم و یا حداقل ایده‌ای برای این انتخاب در ذهنمان شکل گرفت. بدیهی است که سوالاتی همچنان باقی باشد. در ادامه ما به پرتکرارترین سوالاتی که در این نقطه برای افراد پیش می‌آید جواب می‌دهیم. بعد از آن نوبت شماست که سوالات خوب بپرسید.

سوالات متداول در زمینه انتخاب دوربین مداربسته برای باغ

ما برای پاسخ دادن در این بخش ۳ سوال متداول را انتخاب کردیم:

۱- دوربین‌های مداربسته چگونه در برابر خراب شدن محافظت می‌شوند؟

۲-  چگونه  جلوی انعکاس LEDهای مادون قرمز  را بگیریم؟

۳-  چراغ‌هایی که در اطراف دوربین مداربسته قرار دارند، مثل چراغ خیابان، دید دوربین مداربسته را دچار مشکل نمی‌کنند؟

حال بیایید به این سوالات پاسخ دهیم:

اول: دوربین‌های مداربسته چگونه در برابر خراب شدن محافظت می‌شوند؟

در این‌جا به این ضرب الثل معروف می‌رسیم که می‌گوید: وای به روزی که بگندد نمک! دوربین مداربسته که قرار است ما را در برابر خرابکاری و دزدی و آسیب حفظ کند؛ خودش در برابر همین آسیب‌ها چگونه است؟

در این شرایط چندین راهکار وجود دارد. می‌توانید برای دوربین‌تان یک محفظه‌ی مقاوم درست کنید که دوربین درون آن قرار بگیرد. یا می‌توانید از انواع دوربین‌های دام که ضدضربه هستند استفاده کنید. در مورد مدل‌های مجهز به شیشه‌های مقاوم با استاندارد IK10 تحقیق کنید.

دوربین مداربسته مقاوم در برابر ضربه
دوربین مداربسته مقاوم در برابر ضربه

دوم: چگونه جلوی انعکاس LEDهای مادون قرمز را بگیریم؟

برای درک بهتر این مشکل ابتدا تصویر زیر را ببینید:

انعکاس اشعه مادون قرمز در شب
انعکاس اشعه مادون قرمز در شب

در تصویر نمایی از انعکاس LEDهای مادون قرمز در دوربین مداربسته که تصویر را  مخدوش کرده می‌بینیم. این یعنی عملا در طول شب یا تاریکی قرار نیست هیچ تصویر درستی از دزدها و خرابکارهایی که باغمان سر می‌زنند داشته باشیم.

برای حل این مشکل باید دوربین مداربسته‌مان را در وضعیتی نصب کنیم که با اشیا بازتاب دهنده نور در تماس نباشد. اگر دوربین در وضعیتی باشد که دقیقا به وسط محیطی که قرار است دوربین در آن نصب شود مشرف باشد،‌مشکل تا حدودی زیادی رفع  می‌شود. گذاشتن یک سطح شفاف بعنوان محافظ در جلوی دوربین هم راهکار مناسبی است.

در نهایت اما استفاده از دوربین‌های مداربسته مجهز به WDR و BLC نیز توصیه می‌شود. دیگر می‌دانید این ویژگی‌ها به شما کمک می‌کنند تا بهترین کیفیت تصویر را بدست آورید.

سوم: چراغ‌هایی که در اطراف دوربین مداربسته قرار دارند، مثل چراغ خیابان، دید دوربین مداربسته را دچار مشکل نمی‌کنند؟

پاسخ این سوال مثبت است. نورهای موجود در سطح شهر علاوه بر دوربین مداربسته برای باغ، دید سایر دوربین‌ها  را نیز محدود می‌کنند.

بهترین کار این است که دوربین مداربسته‌تان در جایی دورتر از نور شدید نصب کنید.در  غیر اینصورت تصاویری بدست می‌آورید که بخش بزرگی از آن از شدت نور سفید است و بخش دیگر آن تحت تاثیر نور شدید کدر و ناواضح.

این سه سوال بسیار پرکاربرد بودند. همانطور که بالاتر گفتیم منتظر سوالات دقیقتر شما در بخش نظرات هستیم.

سخن نهایی

انتخاب بهترین دوربین مداربسته برای باغ انتخابی مهم و حیاتی است. در این نوشته سعی کردیم تمامی نکات مهم در این زمینه را با شما در میان بگذاریم. با این همه اگر فکر می‌کنید برای داشتن یک انتخاب خوب نیاز به مشاوره دارید با شماره 02154871500 در ساعات اداری تماس بگیرید . فراموش نکنید که نظرات ارزشمندتان را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

درباره‌ی بهناز نوجوان

من بهناز نوجوان هستم. یک مهندس کامپیوتر و معلم زبان که عاشق کتاب‌ خوندن، نویسندگی و یادگرفتن چیزهای جدید هستم. امیدوارم از مطالبی که در راف‌نت می‌نویسم لذت ببرید.

همچنین ببینید

تفاوت دوربین مداربسته تحت شبکه و آنالوگ

تفاوت دوربین مداربسته تحت شبکه و آنالوگ می‌تواند شامل موارد متعددی باشد. به‌طور مثال کیفیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *