مجله ی راف نت

علت خاموش روشن شدن چراغ_های مودم تی پی لینک

علت خاموش روشن شدن چراغ‌های مودم تی پی لینک (tp link)

چراغ‌ های LED بر روی مودم TP-Link که به چراغ‌ های نشان دادن وضعیت مودم، شناخته می‌شوند، به ما اطلاع می‌دهند که آیا شبکه و اتصال به درستی کار می‌کنند یا خیر. با توجه به موقعیت، این چراغ‌ها می‌توانند خاموش، چشمک زن یا روشن ثابت باشند. در این مقاله قصد داریم توضیح مختصری در مورد چراغ‌ های مودم و علت خاموش شدن چراغ‌ های مودم تی پی لینک و اینکه کدام چراغ های مودم باید روشن باشد ارائه دهیم.

فهرست مطالب

آشنایی با چراغ‌ های مودم تی پی لینک

کاربرد چراغ های مودم تی پی لینک

اکنون، بیایید ببینیم هر چراغ روی مودم TP-Link چه معنایی دارد:

• چراغ پاور

در زمینه آشنایی با چراغ‌ های مودم تی پی لینک، نیازی به توضیح معنای Power Light نیست. هر گاه مودم را از طریق آداپتور به پریز برق وصل می‌کنید، مودم روشن خواهد شد. باید بدانید که این چراغ زمانی که روشن است، معمولاً سبز ثابت است.

• چراغ باند 2.4 گیگاهرتز وای فای

اکثر مودم‌ها امروزه با باند 2.4 و ۵ گیگاهرتز به طور همزمان کار می‌کنند. هر دوی آنها مزایا و معایب خود را دارند. به عنوان مثال، اتصال 2.4 گیگاهرتز کندتر است، اما برد آن بسیار بیشتر از ۵ گیگاهرتز است. همچنین تداخل سایر دستگاه‌ها در هنگام استفاده از شبکه 2.4 گیگاهرتز بیشتر است. از سوی دیگر، فرکانس ۵ گیگاهرتز سرعت بالاتر اما برد کمتری را ارائه می‌دهد.
این چراغ برای شبکه 2.4 گیگاهرتز در نظر گرفته شده است. وقتی این چراغ روشن است، شبکه 2.4 گیگاهرتز فعال است.

• چراغ باند ۵ گیگاهرتز وای فای

زمانی که این چراغ روشن است، نشان می‌دهد که شبکه ۵ گیگاهرتز فعال است. درست مانند چراغ 2.4 گیگاهرتز، وقتی خاموش است به این معنا است که شبکه ۵ گیگاهرتز غیرفعال است.

• چراغ اینترنت

این چراغ نشان می‌دهد که مودم TP-Link با موفقیت به اینترنت متصل شده است. به طور معمول این چراغ نیز سبز است.

• چراغ‌ های اترنت

معمولاً چهار پورت اترنت در پشت مودم‌های TP-link وجود دارد که می‌توانید دستگاه‌های مختلف را با استفاده از کابل اترنت، به مودم وصل کنید. هنگامی که دستگاه به پورت اترنت وصل می‌شود، چراغ اترنت مربوطه روشن می‌شود. اگر هیچ دستگاهی به پورت اترنت متصل نباشد یا دستگاه متصل باشد اما روشن نباشد، چراغ اترنت مورد نظر خاموش خواهد شد.

• چراغ USB

برخی از مدل‌های مودم TP-Link دارای یک پورت USB در پشت هستند که به کاربر اجازه می‌دهد یک دستگاه جانبی مانند چاپگر یا یک دستگاه ذخیره سازی خارجی را مستقیماً به مودم متصل کند. اگر دستگاه USB به این پورت متصل نیست، چراغ USB خاموش خواهد شد. با این حال، هنگامی که دستگاه USB را به مودم متصل می‌کنید، چراغ USB شروع به چشمک زدن می‌کند.

• چراغ WPS

در آشنایی با چراغ‌ های مودم تی پی لینک، WPS Wi-Fi) Protected Setup) قابلیتی است که به شما این امکان را می‌دهد دستگاه‌های دارای WPS را بدون وارد کردن رمز وای فای به شبکه متصل کنید.
وقتی دکمه WPS را فشار دهید، چراغ WPS شروع به چشمک زدن می‌کند. معمولاً ۲ دقیقه طول می‌کشد و در این مدت باید WPS را روی دستگاهی که می‌خواهید به شبکه متصل کنید، فعال کنید. هنگامی که اتصال WPS برقرار شد، چراغ WPS برای ۵ دقیقه روشن و سپس خاموش می‌شود. البته، زمانی که از این ویژگی استفاده نمی‌کنید، WPS همیشه خاموش خواهد بود.

علت خاموش روشن شدن چراغ های مودم تی پی لینک

چراغ های مودم tp link

• خاموش بودن چراغ پاور

زمانی که چراغ پاور مودم خاموش است و روشن نمی‌شود، به معنی قطعی در اتصال برق است. ابتدا پریز برق را بررسی کنید و از وجود جریان برق اطمینان حاصل کنید. سپس باید کابل برق مودم را بررسی و در صورت مشاهده هرگونه پارگی یا قطعی کابل برق را تعویض کنید.

• خاموش شدن چراغ وای فای

از علت خاموش شدن چراغ‌ های مودم تی پی لینک، این است که قدرت سیگنال وای فای ضعیف است. محل قرار دادن مودم را تغییر دهید، موانعی را که در اطراف مودم وجود دارند را به حداقل برسانید تا کیفیت سیگنال وای فای افزایش پیدا کند. اما اگر کیفیت سیگنال قوی اما اتصال ناپایدار است، باید با ارائه دهنده خدمات اینترنت تماس بگیرید.

• خاموش شدن چراغ اینترنت

هر گاه چراغ اینترنت خاموش است، معمولاً به این معنا است که کابل شبکه قطع شده است. این امکان وجود دارد که اتصال اینترنت به دلیل قرار گرفتن مودم در جای نامناسب، پایدار نیست. جهت آنتن‌های مودم را برای حداکثر کارایی تنظیم و مودم را در ارتفاع بالا قرار دهید.

بیشتر بخوانید: چراغ اینترنت مودم

• خاموش شدن چراغ اترنت

هر گاه چراغ اترنت خاموش است به معنای این است که اتصال بین دستگاه و مودم قطع شده است. در این صورت باید کابل لن را بررسی و در صورت مشاهده قطعی آن را تعویض کنید.

 رفع مشکل خاموش روشن شدن چراغ‌های مودم TP-Link

اگر چراغ اینترنت خاموش است یا در صفحه روتر TP-Link پیغام خطای “WAN Port Unplugged” وجود دارد، چه کاری باید انجام دهیم؟

اگر حین وصل کردن کابل WAN مودم، چراغ مربوط به اینترنت خاموش شد مراحل زیر را انجام دهید:

  • ممکن است کابل WAN شما دچار مشکل شده باشد، کابل دیگری رو تست کنید.
  • اگر چراغ روشن شد، یک کابل اتصال پورت WAN / اینترنت را به پورت LAN وصل کنید و چک نمایید آیا چراغ اینترنت روشن می شود؟ اگر روشن نشدن چراغ اینترنت مودم tp link ادامه دارد، ممکن است پورت WAN مودم شما خراب شده باشد و باید با خدمات پس از فروش دستگاه تماس حاصل نمایید.

چراغ های مودم تی پی لینک

راه دیگری که میتوانید برای رفع مشکل روشن شدن چراغ مودم تی پی لینک انجام دهید این است که: کامپیوتر خود را به صورت مستقیم و بدون هیچ واسطه ای فقط با یک کابل به مودم وصل کنید  تا مشکلات احتمالی روتر یا شبکه وایرلیس داخلی خود را برطرف کنید. حالا مودم خود را خاموش کنید و قبل از روشن کردن مجدد دو دقیقه منتظر بمانید. این به مودم شما اجازه می دهد تا ارتباط جدیدی را با سرور ISP خود دوباره برقرار کند.

سخن پایانی علت خاموش روشن شدن چراغ های مودم تی پی لینک

به طور معمول، چراغ‌ های مودم TP-link خاموش، سبز چشمک زن یا سبز ثابت هستند. با این حال، اگر متوجه شدید که چراغ‌ها به هر دلیل روشن نیستند و دچار اختلال شدند، نشانه‌ای از مشکل در شبکه یا اتصال است که باید رفع شود. با توجه به برند و مدل مودم، ترتیب چراغ‌ها ممکن است متفاوت باشد اما نمادها یکسان هستند، بنابراین شما هیچ مشکلی در تشخیص چراغ‌ها و علت خاموش شدن چراغ‌ های مودم تی پی لینک نخواهید داشت.

درباره‌ی rafmag

همچنین ببینید

تفاوت سرعت اینترنت با کابل و وایرلس

تفاوت سرعت اینترنت با کابل و وایرلس

کابل های اترنت اغلب جنبه نادیده گرفته شده یک شبکه خانگی هستند. بسیاری از مردم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *