مجله ی راف نت

رفع مشکل روشن نشدن چراغ اینترنت مودم

رفع مشکل روشن نشدن چراغ اینترنت مودم

در دنیای امروز، مودم‌ها یکی از کاربردی‌ترین وسایل هنگام کار با اینترنت هستند. در طول روز با وجود این شرایط سخت و ماندن در خانه، مسلماً حوصله فرد سر رفته و به دنبال سرگرمی است.

یکی از این سرگرمی‌ها رفتن به سراغ مودم و مشغول شدن در فضای مجازی است. همان‌طور که می‌دانید فضای مجازی، امروزه جزئی از زندگی همه افراد شده است. حال فکر کنید حین کار کردن با اینترنت، ناگهان قطع شود. این موضوع را با روشن نشدن چراغ اینترنت مودم به راحتی متوجه می شوید. چه کار خواهید کرد؟ شما هر کاری کنید نمی‌توانید آن را وصل کنید. در اینجا چند احتمال وجود دارد:

شرکت ارائه دهنده اینترنت دچار مشکل شده باشد، خطوط اینترنت دچار مشکل شده باشد، مودم شما به اینترنت وصل نشود و یا چراغ اینترنت مودم روشن نشود. در صورتی که مورد آخر اتفاق افتاد حتماً این مقاله را مطالعه کنید.

روشن نشدن چراغ اینترنت مودم

 

فهرست مطالب

چراغ اینترنت مودم

چراغ اینترنت مودم شما بسته به نوع برندی که دارد، در زمان فعال بودن سبز یا آبی می‌شود. زمانی که رنگ چراغ روشن و سبز باشد، یعنی دیتا روی خط است و اتصال به اینترنت موجود است.

هر کدام از چراغ‌های مودم، عملکرد آن را نشان می‌دهند؛ اما یکی از باگ‌های مودم این است که گاهی چراغ یا روشن نمی‌شود و یا به رنگ قرمز درمی‌آید. این مشکل می‌تواند از نرم‌افزار یا از سخت‌افزار مودم باشد.

چراغ اینترنت مودم شما بسته به نوع برندی که دارد، در زمان فعال بودن سبز یا آبی می‌شود.

بیشتر بخوانید: معرفی چراغ های مودم + کاربردهای آن

دلایل روشن نشدن چراغ اینترنت مودم

در استفاده از مودم، رایج‌ترین مشکلات و دغدغه‌ها، روشن نشدن چراغ آن است که دلایل مختلفی دارد. شما با یافتن مشکل و برطرف کردن آن به راحتی می‌توانید مجدداً از مودم استفاده کنید.

بررسی سیم‌ها و کابل‌ها: اولین کاری که برای رفع مشکل باید انجام دهید این است که سیم‌های اتصال را بررسی کنید. سیم‌ها را خارج و سپس متصل کنید.

اگر درست شد یعنی قطعی در کابل‌ها به وجود آمده بود. در صورتی که کابل‌ها پوسیده شده باشند باید آن‌ها را با کابلی جدید جایگزین کنید.

راه‌اندازی اشتباه اسپلیتر: اسپلیتر یکی از فیلترهای مودم این که راه‌اندازی اشتباه آن سبب روشن نشدن چراغ اینترنت مودم می‌شود؛ اما همان‌طور که مطلع هستید در مودم‌های قدیمی بین مودم و تلفن، اسپیلتر به عنوان مانع قرار می‌گرفت.

در حالی که امروزه مودم‌ها خود دارای اسپلیتر هستند. پس این موضوع اکثراً در مورد مودم‌های قدیمی صدق می‌کند. اسپلیتر مودم مانع از دسترسی به سیگنال شده و اینترنت را قطع می‌کند.

برای رفع این مشکل کابل متصل به تلفن را مستقیم به پورت DSL وصل کنید.

مشکلات مربوط به کانکشن: گاهی اوقات مشکل از کانکشن است. برای رفع این مشکل به صورت زیر عمل کنید:
• کلیک روی کانکشن راست در بخش Control Panel\Network and Internet\Network Connections
• کلیک روی properties
• قرار دادن آی پی به روی 192.168.1.10 در بخش ipv4
• وارد شدن به تنظیمات با همان آی پی قبل

گاهی اوقات، مشکل از موارد گفته شده هم نیست. حتی اشتراک نیز دارید، اما چراغ روشن نمی‌شود. در این صورت باید خط تلفن اینترنت 4G یا … را مورد بررسی قرار دهید. اگر چراغ روشن نشد، یعنی مودم شما سوخته است و باید مودمی دیگر جایگزین کنید.

دلایل روشن نشدن چراغ اینترنت مودم

حل مشکل روشن نشدن چراغ اینترنت مودم TP-Link

مودم تی پی لینک یکی از پرفروش‌ترین مودم‌ها در بازار است. از این رو سؤالات بسیاری راجع به آن مطرح می‌شود.

یکی از این سؤالات، علت روشن نشدن چراغ اینترنت مودم و چگونگی رفع این مشکل این است. در ادامه با بیان این موضوع همراه ما باشید.

اکنون می‌خواهید مودم را روشن کند. پورت WAN روتر را به مودم وصل می‌کنید، اما چراغ LED اینترنت روشن نمی‌شود. اولین کاری که می‌کنید چیست؟

• اتصال کامپیوتر به مودم بدون استفاده از کابل اترنت و روتر جهت رفع مشکلات احتمالی روتر یا شبکه وایرلیس داخلی
• خاموش کردن مودم به مدت دو دقیقه (جهت ارتباط جدید مودم با سرور ISP خود) و روشن کردن مجدد

در صورتی که چراغ باز هم روشن نشد، مراحل زیر را ادامه دهید:

• بررسی چراغ‌های نشانگر مودم
در صورتی که همه چراغ‌های نشانگر روی مودم خاموش هستند و یا تنها چراغ پاور چشمک می‌زند، مشکل از برق است. برای رفع آن مراحل زیر را دنبال کنید:

*چک کردن آداپتور برق مودم (درستی اتصال به برق و مودم، استفاده از آداپتوری دیگر با ولتاژ و جریان یکسان)
*وصل کردن مودم به پریزی دیگر

در صورتی که مشکل برطرف نشد، دستگاه دچار مشکل شده و باید با شرکت خدمات پس از فروش دستگاه تماس حاصل فرمایید.

حل مشکل روشن نشدن چراغ اینترنت مودم d_link

زمانی که در حال دیدن یک فیلم هستید و یا بازی آنلاین انجام می‌دهید، ناگهان وای فای مودم دی لینک قطع می‌شود و چراغ‌های آن خاموش شود، مطمئناً ضد حال می‌خورید!

حال عجله دارید که مجدد اینترنت وصل شود و شما ادامه فیلم را ببینید. باید چه کار کنید؟ اصلاً چه اتفاقی افتاده است؟

برای عیب‌یابی و رفع مشکل مراحل زیر را انجام دهید. مودم d-link را مجدد راه‌اندازی کنید: سیم برق مودم را خارج و پس از یک دقیقه، مجدد وصل کنید. گاهی اوقات با خاموش و روشن کردن مودم مشکل حل می‌شود.

بار سنگین شبکه بر روی مودم d-link را کاهش دهید: گاهی برخی افراد هم‌زمان بارگیری، انتقال فایل‌های بزرگ، بازی‌های آنلاین، پخش ویدیو و … را انجام می‌دهند.این موضوع موجب می‌شود که مودم به خوبی کار نکند و ناگهان چراغ اینترنت مودم خاموش شود. برای جلوگیری از این اتفاق، استفاده از اینترنت را کمی محدود کنید.

کلام آخر

مودم‌ها دستگاهی هستند که ارائه، اشتراک‌گذاری، دسترسی سریع اینترنت از طریق شبکه سیمی و بیسیم را انجام می‌دهند. در دنیای امروز که اکثر کارها در خانه و با اینترنت انجام می‌شود باید بدانید که یک وسیله ارتباطی با محیط بیرون مانند مودم، چگونه کار می‌کند، چه مشکلاتی دارد و چگونه می‌توان آن را رفع کرد.

در این مقاله با کلیت چراغ اینترنت مودم، مشکلات و چگونگی رفع آن آشنا شدید. امیدواریم نوشتار برای شما مفید واقع شده باشد.

درباره‌ی rafmag

همچنین ببینید

تفاوت سرعت اینترنت با کابل و وایرلس

تفاوت سرعت اینترنت با کابل و وایرلس

کابل های اترنت اغلب جنبه نادیده گرفته شده یک شبکه خانگی هستند. بسیاری از مردم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *