مجله ی راف نت

راهنمای راه اندازی اینترنت تانوما (فیبر نوری)

راهنمای راه‌اندازی اینترنت تانوما (فیبر نوری)

سرعت اینترنت، به معنای این است که چه مقدار داده و اطلاعات را در یک واحد زمانی مشخص می‌توان انتقال داد. سرعت اینترنت تعیین می‌کند شما می‌توانید چند دستگاه را به مودم متصل کنید یا چه تعداد از اعضای خانواده می‌توانند به مودم متصل و بدون قطعی از اینترنت استفاده کنند. قطعی اینترنت موجب می‌شود هنگام پخش ویدئو، آپلود فایل‌ها یا انجام بازی‌های آنلاین، با مشکل رو به رو شوید. امروزه یکی از گام‌های موثر که در جهت بهبود سرعت اینترنت برداشته شده است، ارائه سرویس اینترنت تانوما است. در ادامه شما را با اهمیت تانوما بیشتر آشنا خواهیم کرد.

فهرست مطالب

تانوما چیست؟

در پاسخ به سوال تانوما چیست؟ باید گفت، اینترنت تانوما که به نام اینترنت فیبر نوری نیز شناخته می‌شود، به معنای انتقال اطلاعات از طریق فیبر نوری، به جای کابل مسی است. از مزیت‌های فیبر نوری می‌توان به پهنای بالا و کاهش فرسودگی اشاره کرد. سرعتی که این سرویس ارائه می‌دهد حدود یک گیگابیت بر ثانیه است که در مقابل VDSL2 چندین برابر حساب می‌شود. شاید این سوال پیش بیاید که مودم فیبر نوری چیست ؟ باید گفت که مودی که با استفاده از کابل فیبر نوری، اینترنت را در اختیار شما قرار می دهد مودم فیبر نوری گویند.

مزایای استفاده از تانوما

اینترنت فیبرنوری

امروزه در برخی از نقاط ایران سرویس اینترنت تانوما ارائه می‌شود و توانسته به خوبی باعث بهبود سرعت اینترنت شود.

• علاوه بر سرعت بالا، استفاده از فیبر نوری مزیت‌هایی را به همراه دارد، که می‌توان به حذف کابل‌های مسی اشاره کرد. این موضوع باعث می‌شود نویز‌هایی که بر روی خطوط انتقال داده‌ها وجود دارد کم یا به طور کامل حذف شوند. همچنین عمر طولانی تری نسبت به کابل‌های مسی دارند و خرابی در آنها به ندرت رخ می‌دهد.
• سرعت بالای اینترنت، موجب برقراری ارتباط تصویری با کیفیت بالا خواهد شد و دانلود و آپلود انواع فایل‎ها با سرعتی یکسان انجام می‎شود.
• از دیگر مزیت‌های این سرویس می‌توان به یکپارچه کردن سرویس‌هایی که دریافت می‌کنید اشاره کرد.
• البته استفاده از این سرویس برای ساختمان‌های اداری و مسکونی با تعداد ساکنین بالا بسیار اهمیت دارد، چرا که کاهش هزینه‌ها را در پی خواهد داشت. هیچ محدودیتی در اتصال کابل وجود ندارد و می‌توانید هزاران کابل را به شبکه متصل کنید.
• تفاوتی نمی‌کند که شما از کدام ارائه دهنده خدمات اینترنت استفاده می‌کنید، سرویس‌های مخابراتی و غیر مخابراتی می‌توانند از این سرویس استفاده کنند.

آخرین تعرفه اینترنت فیبرنوری تانوما در سال 1401

مخابرات آخرین تعرفه اینترنت تانوما در سال 1401 را اعلام کرد. طبق تعرفه منتشر شده از سوی شرکت مخابرات ایران، تعرفه های جدید اینترنت فیبر نوری(تانوما) این شرکت با حداقل سرعت 20 مگابیت بر ثانیه و حداکثر سرعت 50 مگابیت بر ثانیه به مشترکان ارائه می‌شود. آخرین تعرفه اینترنت فیبر نوری تانوما بدین صورت می‌باشد:

اینترنت تانوما

پیش نیاز راه اندازی اینترنت فیبرنوری (تانوما)

پیش نیاز استفاده از اینترنت تانوما تجهیز شدن منطقه مورد نظر شما به فیبر نوری است. اگر شرکت مخابرات محل سکونت یا محل کار شما را به فیبر نوری مجهز کرده باشد، می‌توانید به راحتی از سرویس تانوما استفاده کنید. برای اطمینان بیشتر باید به سایت مخابرات مراجعه و از ارائه سرویس در منطقه مورد نظر مطلع شوید. کافو، یا جعبه تقسیم مخابرات در بسیاری از خیابان‌ها نصب شده است و با برخی از حروف میزان مسافت فیبر نوری به کافو نیز تخمین زده شده است. C به ‌معنای نزدیک‌ترین کافو به محل مورد نظر شما است. N به‌ معنای قرار گیری فیبر نوری در همسایگی شما است. H نیز به ‌معنای وجود فیبر نوری در ساختمان شما است.

بیشتر بخوانید: بهترین مودم فیبر نوری

نحوه خرید اشتراک اینترنت فیبر نوری (تانوما)

برای استفاده از سرویس اینترنت تانوما باید اشتراک خریداری کنید. با ورود به سایت مخابرات، بر روی قسمت اینترنت کلیک کرده و گزینه تانوما را انتخاب کنید. سپس فرم مورد نظر را تکمیل و با ثبت درخواست، منتظر بررسی و تماس شرکت مخابرات بمانید.

آخرین تعرفه اینترنت فیبرنوری تانوما در سال ۱۴۰۰-۱۴۰۱

تعرفه‌های اینترنت فیبر نوری هر ساله تغییر می‌کند و طبق آخرین اطلاعات تعرفه اینترنت تانوما در سال ۱۴۰۰- 1401 با توجه به سرعت حداقل ۱۶ مگابیت بر ثانیه و سرعت حداکثر ۲۰۰ مگابیت بر ثانیه، اعلام شده است. بسته‌های پیشنهادی خرید اینترنت فیبر نوری از حداقل سرعت ۱۶ مگابیت بر ثانیه تا حداکثر سرعت ۲۰۰ مگابایت بر ثانیه، از حدود ۵۰ هزار تومان تا ۲۰۰ هزار تومان، در نظر گرفته شده است. بسته‌های پیشنهادی شامل ترافیک داخلی و ترافیک بین المللی است.

سخن پایانی
اگر سرعت اینترنت برای شما اهمیت بالایی دارد، سرویس اینترنت تانوما از پرسرعت‌ترین اینترنت ثابت در کشور محسوب می‌شود. شما می‌توانید این سرویس را با قیمت مناسب، با سرعت بالا و بدون قطعی برای مراکز مسکونی و اداری از مخابرات منطقه خود درخواست کنید. نکته قابل توجه این است که سرویس‎های ADSL و VDSL در تمام مناطق کشور پوشش داده می شوند اما سرویس تانوما محدود است و در یک برنامه بلند مدت پوشش بیشتر این سرویس در دستور کار قرار گرفته است.

درباره‌ی rafmag

همچنین ببینید

تفاوت سرعت اینترنت با کابل و وایرلس

تفاوت سرعت اینترنت با کابل و وایرلس

کابل های اترنت اغلب جنبه نادیده گرفته شده یک شبکه خانگی هستند. بسیاری از مردم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *