مجله ی راف نت

رفع مشکل ذخیره نشدن تنظیمات مودم

رفع مشکل ذخیره نشدن تنظیمات مودم

ذخیره نشدن تنظیمات مودم یکی از مشکلات اصلی کاربران سرویس‌های اینترنتی است. برخی اوقات این مشکل چندان خودنمایی می‌کند که اتصال به طور کامل قطع می‌شود و نمی‌توان مجددا متصل شد. دلیل قطع شدن اینترنت، گاهی اوقات سرویس دهنده و گاهی اوقات به هم خوردن تنظیمات مودم و کانفیگ نشدن آن است. شما می‌توانید این مشکل را با روش‌های متفاوتی حل کنید. در این مقاله به بررسی این روش‌ها می‌پردازیم.

فهرست مطالب

چرا گاهی اوقات تنظیمات مودم ذخیره نمی‌شود؟


عوامل زیادی در به وجود آمدن مشکل ذخیره نشدن تنظیمات مودم نقش دارند. در ادامه به بیان این عوامل می‌پردازیم:

• وجود نویز در خط تلفن
• تغییر فرکانس مودم ADSL
• وجود اشکال در سخت‌افزار
• خرابی مودم (در این حالت چراغ وای فای خاموش می‌شود.)
• نصب نبودن درایور
• درست کانفیگ نشدن

راهکار‌های اصلاح به هم خوردن تنظیمات مودم

راهکارهای رفع ذخیره نشدن تنظیمات مودم

زمانی که تنظیمات مودم ذخیره نشوند، سرعت اینترنت‌ به طرز چشمگیری کاهش پیدا می‌کند و یا حتی نمی‌توانید به اینترنت وصل شوید. در این مواقع بهتر است راه کار‌های زیر را انجام دهید.

• ریست کردن

اولین راه حلی که وجود دارد، ریست کردن مودم و بازگشت به تنظیمات کارخانه است. پس از اینکه مودم را ریست کردید، کامپیوتر یا لپ تاپ خود را نیز ریستارت کنید و دوباره برای اتصال به اینترنت تلاش کنید.

• نصب مجدد درایور

از رایج‌ترین مشکلاتی که باعث به هم خوردن و ذخیره نشدن تنظیمات می‌شود، اشکال در نصب درایور است. اگر با ریست کردن دستگاه، اتصال برقرار نشد، پیشنهاد ما به شما، اقدام به حذف کردن درایور‌های دستگاه وایرلس است. با این کار سیستم خود را ریستارت کرده اید، پس ویندوز برای نصب مجدد آن‌ها آماده است.

• بروزرسانی فریمور مودم

حل مشکل ذخیره نشدن تنظیمات مودم

به دستورالعمل‌های ذخیره شده که برای عملکرد صحیح دستگاه استفاده می‌شود و در حافظه رام سخت‌افزار‌هایی مانند مودم ذخیره شده، فریمور می‌گویند. با بروزرسانی فریمور به راحتی می‌توانید مشکل ذخیره نشدن تنظیمات مودم را حل کنید.
تنظیمات مودم ذخیره نمی شود
برای انجام این کار ابتدا فایل مربوط به مودم خود را از وب سایت سازنده آن دانلود کنید. برای مثال اگر از مودم تی پی لینک استفاده می‌کنید به وب سایت TP LINK مراجعه کنید و مطابق با دستگاه خود فریمور مناسب را دانلود نمایید.

به این نکته توجه کنید که مدل و نسخه‌ فایلی که دانلود می‌کنید حتما باید با سخت ‌افزار (دستگاه) شما سازگاری داشته باشد. بعد از اینکه فایل مناسب را دانلود کردید، به آدرس 192.168.1.1 وارد شوید و نام کاربری و پسورد (admin) را وارد کنید تا به بخش تنظیمات مودم هدایت شوید. در بخش Maintenance، گزینه Firmware را انتخاب کنید. در صفحه باز شده بخش New Firmware Location را انتخاب و روی گزینه Choose File کلیک نمایید.

در این قسمت فایل دانلود شده را انتخاب کنید و در قسمت پایین صفحه، با زدن دکمه‌ Upgrade، فریمور خود را بروزرسانی کنید.

نتیجه گیری
در استفاده از دستگاه‌هایی چون مودم، همیشه مشکلاتی وجود داشته که نیاز به اطلاعات بالا برای رفع آن است. نکته قابل ذکر این است که به محض اینکه به مشکل برخوردید، از چشم سرویس دهندگان نبینید و نگویید محصول، محصول خوبی نبوده، زیرا ممکن است مشکل نرم افزاری یا سخت افزاری برای مودم پیش آمده باشد که قابل حل باشد.

در این مقاله مشکل ذخیره نشدن تنظیمات مودم را با هم بررسی کردیم و راه حل‌های متفاوتی برای رفع مشکل ارائه دادیم. امیدواریم مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

درباره‌ی rafmag

همچنین ببینید

تفاوت سرعت اینترنت با کابل و وایرلس

تفاوت سرعت اینترنت با کابل و وایرلس

کابل های اترنت اغلب جنبه نادیده گرفته شده یک شبکه خانگی هستند. بسیاری از مردم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *