مجله ی راف نت

امواج وای فای چه آسیب‌هایی به زنان باردار و جنین می‌رساند؟

امواج وای فای چه آسیب‌هایی به زنان باردار و جنین می‌رساند؟

امواج وای فای اثرات منفی زیادی بر سلامت جسمی به خصوص سلامت مغز دارد. این عوارض در کودکان شایع‌تر است. عوارض جانبی وای فای شامل سردرد، بی‌حالی، اختلالات خواب، سوءهاضمه، مشکلات حافظه، استرس و حتی افسردگی است. برخی از محققان نیز می‌گویند امواج مضر وای فای باعث سقط جنین خواهد شد.

فهرست مطالب

زنان بارداری که در معرض تشعشع مضر امواج وای فای قرار می‌گیرند بیشتر در معرض مشکلاتی مانند زایمان زودرس هستند. یکی از تأثیرات مضر امواج وای فای بر جنین، بیش فعالی است.

گفته می‌شود یکی از تأثیرات و مضرات وای فای در بارداری و قرار گرفتن مادر در معرض Wi-Fi این است که بر رشد مغز جنین تأثیر می‌گذارد و باعث بیش فعالی او می‌شود. بیشترین تأثیری که امواج وای فای روی جنین می‌گذارد این ناحیه است، زیرا سلول‌های عصبی در دوران بارداری بیشترین رشد را دارند.

تاثیر وای فای بر جنین در دوران بارداری

 

مضرات وای فای در بارداری و تأثیر این امواج بر مغز جنین

بر اساس اطلاعات به دست آمده، مهم‌ترین تأثیر وای فای بر جنین، خطر سقط جنین و اثرات آن بر روی مغز جنین است. در ادامه در مورد مضرات و اثرات وای فای بر روی جنین و دوران بارداری را توضیح خواهیم داد.

قرار گرفتن در معرض امواج و تشعشعات وای فای در دوران بارداری بر جنین تأثیرات منفی فراوانی خواهد گذاشت و برای مادر نیز خطرناک است. به خاطر داشته باشید که Wi-Fi به تنهایی باعث سقط جنین نمی‌شود. بلکه تمام دستگاه‌هایی که بر روی امواج الکترومغناطیسی کار می‌کنند این مشکل را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

از جمله مضرات وای فای در بارداری اثر سوء بر رشد مغز جنین است

تأثیر وای فای بر جنین و افزایش خطر سقط جنین

مطالعات دانشمندان نشان می‌دهد که قرار گرفتن در معرض تشعشعات و امواج وای فای در دوران بارداری بر جنین در حال رشد تأثیر منفی می‌گذارد و عواقب جبران‌ناپذیری برای مادر به همراه دارد. نه تنها امواج وای فای بر سقط جنین تأثیر می‌گذارد، بلکه هر دستگاهی که امواج الکترومغناطیسی را کنترل می‌کند، دارای این امواج است و این مشکل را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در ادامه مهم‌ترین ضررهای امواج وای فای برای جنین ذکر شده است:

شایع‌ترین علت سقط جنین در زنانی است که در نزدیکی خطوط برق فشار قوی یا در مرکز امواج الکترومغناطیسی مانند وای فای زندگی می‌کنند. این زنان ممکن است مشکلاتی در زمینه زایمان، زایمان زودرس و وزن جنین داشته باشند. مشکلات زایمان نیز نتیجه تأثیرات وای فای بر روی جنین است.

زنانی که قبل از بارداری در معرض امواج الکترومغناطیسی قرار می‌گیرند، ممکن است در آینده به دلیل آسیب‌هایی که این امواج به رحم و تخمدان‌ها وارد می‌کنند در بارداری و زایمان دچار مشکل شوند. سقط جنین و زایمان زودرس از مهم‌ترین اثرات وای فای بر روی جنین است. اختلال بیش فعالی نیز نتیجه تأثیرات وای فای بر روی جنین است. قرار گرفتن مادران باردار در معرض امواج تلفن همراه بر رشد مغز جنین تأثیر می‌گذارد و می‌تواند منجر به بیش فعالی شود.

هنگام که مضرات وای فای در بارداری را بررسی می‌کنید باید بدانید که تلفن‌های همراه می‌توانند مغز جنین را در دوران بارداری تحت تأثیر قرار دهند. وای فای بیشترین تأثیر را بر روی جنین دارد، زیرا سلول‌های عصبی در دوران بارداری بیشتر رشد می‌کنند و این مهم‌ترین بخش رشد جنین در دوران بارداری است.

 

کاهش مضرات وای فای در بارداری

 

کدام اشعه‌ها برای زنان باردار خطرناک هستند؟

رایج‌ترین تشعشعی که نباید در معرض آن قرار بگیرید، اشعه ایکس است. علاوه بر اشعه ایکس، زنان باردار باید از قرار گرفتن مستقیم در معرض اشعه موبایل دوری کنند. پرتوهای نور بی‌وزن، بی‌بو و نامرئی هستند، اما در واقع می‌توانند روی جنین تأثیر بگذارند و باعث نقص جنین شوند.

این امواج دارای دوز ایمن و سالم هستند که فراتر از آن را می‌توان یک خطر تلقی کرد. پرتوهای قوی مانند اشعه ایکس، اشعه گاما، پرتوهای آلفا و بتا نیز توانایی تغییر اتم‌ها را دارند که می‌توانند بر سلول‌های جنینی تأثیر بگذارند و باعث ایجاد مشکلات ساختاری در جنین در حال رشد شوند.

در مورد ‌ام آر آی، گفته می‌شود که در ماه چهارم بارداری باید قطع شود؛ زیرا استفاده ترکیبی از امواج الکترومغناطیسی و امواج رادیویی ممکن است به جنین آسیب برساند.

 

آیا کاکتوس در جذب اشعه مضر موثر است؟

تأثیر وای فای بر رشد نوزادان و کودکان چیست؟

کودکانی که دائماً در معرض تشعشعات وای فای هستند، ممکن است دارای ناتوانی‌های رشدی شوند. به این ترتیب، این اشعه‌ها بر تولید پروتئین و در نتیجه بر رشد کودک تأثیر می‌گذارد. در نتیجه، کودکان و نوجوانان با افزایش سن نمی‌توانند پیشرفت زیادی داشته باشند و امکان دارد کوتاه‌تر و کوچک‌تر از همسالان خود باشند.

کارشناسان و پزشکان می‌گویند بچه‌ها صبح تا شب با انواع وسایل الکترونیکی مانند موبایل، تبلت و لپ‌تاپ کار نکنند و تنها بخشی از وقت خود را صرف انجام فعالیت‌ها کنند. به والدین توصیه می‌کنیم که قوانینی را برای استفاده از آن‌ها تنظیم کنند.

تاثیر وای فای بر جنین چیست؟

 

بیشتر بخوانید: ضررهای وای فای برای کودکان

کلام پایانی

در این مطلب به هشدارهای محققان در مورد تأثیرات و مضرات وای فای در بارداری اشاره کرده‌ایم، اما بسیاری معتقدند که این امواج به اندازه‌ای که در جامعه نفوذ می‌کنند، خطرناک نیستند. قدرت آن‌ها را می‌توان در دسته کم خطر طبقه بندی کرد و محققان می‌گویند لازم نیست نگران باشید، زیرا اثرات امواج وای فای بر مغز بالاتر از حد طبیعی نیست.

به طور کلی امواج وای فای منبع انرژی خیلی زیادی ندارند و آسیب زیادی به بدن شما وارد نمی‌کند، اما توصیه می‌شود استفاده از اینترنت، تلفن همراه و … را کنترل کنید. بارداری دوران بسیار حساسی است و تأثیر امواج وای فای بر جنین بسیار خطرساز می‌باشد، بنابراین باید احتیاط کنید.

درباره‌ی rafmag

همچنین ببینید

تفاوت دوربین مداربسته تحت شبکه و آنالوگ

تفاوت دوربین مداربسته تحت شبکه و آنالوگ می‌تواند شامل موارد متعددی باشد. به‌طور مثال کیفیت …

2 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *