مجله ی راف نت

معرفی ۵ مودم روتر پرسرعت بازار ایران

معرفی ۵ مودم روتر پرسرعت بازار ایران

در سراسر دنیا، کشورهای مختلفی اقدام به تولید مودم کرده اند که می‌توان به برندهای دی لینک، تی پی لینک و ایسوس اشاره کرد. کشور ایران نیز توانسته است با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و بهره مندی از هوش و دانش مهندسین داخلی، در طراحی و تولید مودم نقش مهمی ایفا کند. در ادامه شما را با ۵ مودم ایرانی که سرعت بالایی را ارائه می‌دهند، آشنا خواهیم کرد.

فهرست مطالب

تفاوت مودم ایرانی و خارجی 

اگر قصد خرید مودم را دارید، در بین انواع برند‌ها ممکن است کمی سردرگم شوید. آنچه امروزه برای خریداران اهمیت بالایی دارد، سرعت بالای مودم است که در هنگام انتخاب برند مودم باید به آن دقت داشته باشید. مودم‌های ایرانی، در کنار برندهای معتبر دنیا، توانسته اند از لحاظ سرعت و کیفیت رتبه قابل قبولی را به دست آورند. تقریبا می‌توان گفت سرعتی که مودم‌های ایرانی ارائه می‌دهند، با مشابه خارجی، تفاوت چندانی ندارد.
مودم‌های ایرانی توانسته اند با رعایت تمام استانداردها، گواهی تاییدیه را از سازمان مربوطه دریافت کنند. مودم ایرانی از استاندارد N پشتیبانی می‌کند، به معنای اینکه می‌تواند با یک ارتباط بی ‌سیم سرعت بالا را فراهم کند. آنچه در تفاوت بین مودم‌های ایرانی و خارجی بیشتر به چشم می‌خورد، قیمت مودم است.

مودم‌های ایرانی علاوه بر اینکه کیفیت بالا ارائه می‌دهند، از قیمت بسیار مناسبی برخوردار هستند. از دیگر تفاوت‌ها می‌توان به تنوع زیاد در مودم‌های خارجی اشاره کرد.

معرفی ۵ مودم‌ ایرانی

1. مودم روتر 4G LTE بی سیم یوتل مدل L443


مودم ایرانی 4G LTE بی سیم یوتل مدل L443 از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار است که می‌توان به پشتیبانی از قابلیت 4G اشاره کرد. در این محصول حداکثر سرعت دانلود ۱۵۰ و سرعت آپلود ۵۰ مگابیت بر ثانیه تخمین زده شده است.

همچنین این امکان وجود دارد که شما چندین دستگاه از جمله لپ تاپ را با کابل لن به مودم متصل کنید چرا که دارای 4 پورت است. نکته قابل توجه، سازگاری این مودم با سیستم عامل ویندوز، اندروید و ios است. همچنین آنتن خارجی با قدرت 5dBi، یک اتصال پایدار را برای شما فراهم می‌کند.

مودم روتر یوتل L443 4G LTE

2. مودم روتر Gpon-ONT بی ‌سیم یوتل مدل G242

از مودم‌های ایرانی که توانست فروش قابل توجهی داشته باشد، مودم روتر Gpon-ONT بی ‌سیم یوتل مدل G242 است. این مودم بی‌ سیم که دارای آنتن داخلی است، پوشش خوبی را با توان 5dBi فراهم می‌کند. وجود پورت USB نیز این امکان را فراهم می‌کند تا بتوانید ذخیره سازی را بر روی انواع فلش و کارت حافظه نیز انجام دهید. همچنین میزان دانلود و آپلود در این مودم ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه است.

مودم روتر Gpon-ONT بی سیم یوتل مدل G242

3. مودم یوتل ADSL2 Plus بی‌ سیم مدل A304U


از دیگر مودم ایرانی می‌توان به مودم یوتل ADSL2 Plus بی‌ سیم مدل A304U اشاره کرد که با داشتن دو آنتن خارجی، فضای خوبی را پوشش می‌دهد. وجود یک پورت RJ11 به شما این امکان را می‌دهد تا به خط تلفن ثابت متصل شوید و وجود چهار پورت شبکه RJ45 نیز این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهند تا دستگاه‌های دیگر از جمله پرینتر، سرور، لپ تاپ و کامپیوتر را از طریق کابل لن به مودم متصل کنید.

علاوه بر این یک پورت USB2 نیز در این مدل مودم طراحی شده است. وزن حدود ۲۰۰ گرم و پشتیبانی از فرکانس 2.4 مگاهرتز از دیگر ویژگی‌های این مودم است.

مودم روتر یوتل ADSL2 Plus بی سیم مدل A304U

4. مودم یوتل ADSL2 Plus بی ‌سیم مدل A304


در بین مودم‌های ایرانی، مودم یوتل ADSL2 Plus بی ‌سیم مدل A304 شباهت زیادی به مدل A304U دارد و تنها تفاوت این دو مودم وجود پورت USB است. در این مودم سرعت دانلود ۲۴ مگابیت و سرعت آپلود ۲ مگابیت بر ثانیه است.

این محصول که از مناسب‌ترین مودم‌های این برند محسوب می‌شود، وزنی معادل ۱۵۰ گرم دارد و با یک پورت RJ11 و چهار پورت RJ45 امکانات زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. آنتن‌های خارجی که توان5dBi را دارند، می‌توانند با یک اتصال قوی و پایدار، این امکان را فراهم کنند تا در انواع فضاهای کاری و خانگی این مودم را استفاده کنید.

مودم ADSL یوتل مدل A304

5. مودم روتر یوتل VDSL/ADSL Plus بی‌ سیم مدل V301


از بهترین مودم‌های برند یوتل می‌توان به مودم روتر یوتل VDSL/ADSL Plus بی‌سیم مدل 301V اشاره کرد که با وجود آنتن دهی قوی، یکی از انتخاب‌های ایده آل برای کاربران محسوب می‌شود.

وزن حدود ۲۵۰ گرم و نمایشگرهای ال ‌‌ای دی که وضعیت اتصال کابل و اتصال شبکه را نشان می‌دهند، از ویژگی‌های این مودم محسوب می‌شوند. این مودم نیز از پورت RJ11 و RJ45 برخوردار است و می‌توانید دستگاه‌های بسیاری را به آن متصل کنید.

بیشتر بخوانید: انواع مودم اینترنت

سخن پایانی
برای خرید مودم می‌توانید به جای برندهای خارجی، برند‌های ایرانی را انتخاب کنید. میزان سرعت انتقال داده‌ها در مودم‌های ایرانی با مودم‌های خارجی برابری می‌کند و هیچ تفاوت سرعتی در مودم‌های داخلی و خارجی وجود ندارد، تنها تفاوت این است که قیمت مودم adsl ایرانی به نسبت مدل خارجی بسیار کمتر است.

از آنجا که مودم‌های ایرانی تولید داخل هستند، از قیمت بسیار پایینی برخوردارند و شما می‌توانید بهترین مودم‌های ایرانی را با قیمت بسیار پایین خریداری کنید. مودم‌ ایرانی شامل گارانتی و پشتیبانی است، بنابراین در صورت بروز هرگونه مشکل می‌توانید از خدمات پس از فروش این مودم‌ها نیز استفاده کنید.

درباره‌ی rafmag

همچنین ببینید

تفاوت سرعت اینترنت با کابل و وایرلس

تفاوت سرعت اینترنت با کابل و وایرلس

کابل های اترنت اغلب جنبه نادیده گرفته شده یک شبکه خانگی هستند. بسیاری از مردم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *