مجله ی راف نت

دوربین مداربسته چیست
دوربین مداربسته چیست

دوربین مداربسته چیست؟ (+ ۱۰ حقیقت جالب در مورد دوربین‌ مداربسته)

دوربین مداربسته چیست؟ در این مقاله قرار است به طور مفصل به پاسخ این سوال ساده اما مهم می‌پردازیم. در مجله راف‌مگ موضوعات مهمی را در مورد دوربین‌های مداربسته بررسی کردیم. اگر به این موضوعات علاقه‌مند هستید، حتما سایر نوشته‌ها را مطالعه کنید. در این نوشته اما موضوع صحبت ما در مورد موضوعات پایه است. می‌خواهیم در مورد سوالات زیر صحبت کنیم:

  • به زبان ساده تعریف دوربین مداربسته چیست؟
  • تاریخچه دوربین مداربسته چیست؟
  • اهمیت وجود دوربین مداربسته چیست؟
  • دوربین مداربسته چگونه کار می‌کند؟
  • انواع دوربین مداربسته چیست؟
  • کاربردهای دوربین مداربسته چیست؟

در واقع در انتهای این نوشته به درک کاملی از دوربین‌های مداربسته می‌رسیم. سعی ما بر این است که تمامی جنبه‌های موضوع را پوشش دهیم. با این حال اگر در انتهای خواندن این نوشته، سوالی برای شما باقی ماند،‌ در بخش نظرات مطرح کنید.

با ما همراه باشید.

به زبان ساده تعریف دوربین مداربسته چیست؟

دوربین مداربسته را به شکل CCTV معرفی می‌کنند. منظور از CCTV چیست؟ در واقع CCTV مخفف عبارت Closed Circuit System است. این عبارت نشان‌دهنده یک سیستم ویدیویی است که با یک استراتژی مشخص برای تصویربرداری و ضبط تصاویر در اطراف یک محیط نصب شده است. در سمت دیگر، تصاویر ضبط شده در یک نمایشگر به صورت زنده، لایو یا real-time مشاهده‌ می‌شوند.

در واقع یک سیستم دوربین مداربسته شامل همه تجهیزاتی و مواردی است که در انجام این روند نقش دارند. شامل:

  • دوربین‌های مداربسته
  • کابل‌ها و سیم‌کشی
  • تجهیزات ضبط و نگهداری ویدیو(دیجیتال یا ابری)
  • نمایشگرها
  • کنترل دسترسی
  • مدیریت سیستم
سیستم دوربین مداربسته چیست
سیستم دوربین مداربسته چیست

اولین کاربرد دوربین مداربسته چیست؟ افزایش امنیت محل زندگی، محل کار ماست. در واقع می‌خواهیم نقاط کلیدی محل کسب و کار و یا محلی که اعضای خانواده‌مان در آن رفت و آمد دارند، توسط یک سیستم ویدیویی تحت نظر باشد. این موضوع به خصوص زمانی اهمیت پیدا می‌کند که جان افراد زیادی در میان باشد و یا قرار باشد از اموال بسیار مهم در اندازه زیاد محافظت کنیم. بدیهی است که انجام این کار بدون وجود دوربین مداربسته ممکن نیست.

دوربین‌های مداربسته علاوه ضبط تصاویر به صورت همزمان، به ما این امکان را می‌دهند تا در صورت وقوع یک حرکت خارج از حالت نرمال به سرعت مطلع شویم. به علاوه حتی در زمانی که خودمان در یک محیط حضور نداریم و یا زمانی که کارمندان به خانه‌هایشان رفته‌اند و کسی در محیط نیست، دوربین مداربسته ما همچنان امنیت را حفظ کند. این یعنی وجود دوربین مداربسته در وهله اول آسودگی خیال افراد را به دنبال دارد.

کمی عقب‌تر برویم؟

تاریخچه پیدایش دوربین مداربسته چیست؟

تاریخچه دوربین مداربسته
تاریخچه مختصر دوربین مداربسته

پیدایش دوربین مداربسته: سال ۱۹۴۲

اولین دوربین مداربسته در سال ۱۹۴۲ یعنی حدودا ۸۲ سال پیش توسط آلمانی‌ها طراحی شد. هدف اولیه این دوربین این بود که بتواند بر روند پرتاب موشکی به نام V2 نظارت کند. در واقع دوربین مداربسته را شخصی آلمانی به نام والتر بروخ اختراع کرد.

اولین دوربین مداربسته بدون نیاز به مجوز: ۱۹۴۹

حدودا ۶ سال بعد یعنی در ۱۹۴۹ دوربین مداربسته‌ای طراحی شد که خیلی ابتدایی بود. یعنی فقط امکان مشاهده تصاویر به صورت زنده وجود داشت و امکان ضبط تصاویر فراهم نبود. یک شرکت آمریکایی به نام vericon این دوربین را معرفی کرد که نصب آن نیازی به گرفتن اجازه از دولت نداشت.

ورود دوربین به ایران: سال ۱۳۳۹

در سال ۱۹۶۰ میلادی که با سال ۱۳۳۹ مصادف است، اولین دوربین مداربسته وارد ایران شد. این دوربین در جاده کرج نصب شد و هدفش کنترل سرعت بود. همچنین این دوربین به صورت زنده شماره پلاک و سرعت خودرو را به پلیس گزارش می‌داد.

معرفی اولین دستگاه ضبط: سال۱۹۷۱

در سال ۱۹۷۱ اولین دستگاه‌های ضبط تصویر با عنوان VCR وارد بازار شدند. VCR مخفف  Video Cassette Recorder است و همانطور که از اسمش پیداست، تصاویر و صدا را به صورت آنالوگ روی نوار کاست ضبط می‌کرد. پیشرو این طرح شرکت سونی بود که نمونه اولیه‌اش را در سال ۱۹۶۹ عرضه کرد.

مردم دیگر می‌دانند دوربین مداربسته چیست: سال ۱۹۹۰

تا حدودا ۲۰ سال بعد یعنی سال ۱۹۹۰ استفاده از دوربین‌های مداربسته رواج بیشتری پیدا کرد.دیگر مردم و سازمان‌ها می‌دانستند دوربین مداربسته چیست؟ و پلیس به طور گسترده‌ای از این دوربین‌ها در ادارات و مدارس و بانک‌ها استفاده می‌کرد.

دوربین مداربسته با امکان ذخیره تصاویر: سال ۱۹۹۶

در سال ۱۹۹۶ یعنی کمتر از ۳۰ سال پیش دوربین‌های IP یا Internet protocol یا دوربین‌های تحت شبکه توسط شرکت AXIS به بازار معرفی شد. این دوربین‌ها به سرعت دوربین‌های کنونی نمی‌توانستند تصاویر را همزمان ارسال کنند. بلکه این‌کار با یک تاخیر ۱۷ ثانیه‌ای انجام می‌شد. تولد این دوربین‌ها، تحولی بزرگ در صنعت سیستم‌های امنیتی به حساب می‌آمد.

ظهور دستگاه‌های ضبط مدرن: سال ۱۹۹۹

در سال ۱۹۹۹ دستگاه‌های ضبط از VCR به DVR و NVR تبدیل شدند. این یعنی دیگر تصاویر به صورت دیجیتال و یا تحت شبکه ضبط می‌شدند. NVR مخفف عبارت Network Video Recorder و DVR مخفف عبارت Digital Video Recorder هستند.

دستگاه ضبط کننده دوربین مداربسته nvr و dvr
دستگاه ضبط کننده دوربین مداربسته nvr و dvr

اولین DVR توسط شخصی به نام آنتویی وود رونمایی شد. دی‌وی‌آر تصاویر را از دوربین مداربسته می‌گیرد و آن‌ها را به صورت داده‌های دیجیتالی روی هارددیسک ذخیره می‌کند. ان‌وی‌آر هم به همین شکل عمل می‌کند با این تفاوت که داده‌ها را در بستر شبکه انجام می‌دهد.

این پیشرفت همچنان ادامه دارد. امروزه با گذشت حدود ۲۵ سال شاهد دوربین‌های مداربسته‌ای هستیم که نیازهای ما را به بهترین شکل رفع می‌کنند.

هدف از چنین اختراعی چه بوده است؟ چرا وجود دوربین مداربسته ضرروی است؟ دوربینی که در گذشته برای اماکن خاص و اهداف محدودی اختراع شده بود، حالا در همه ‌جا پیدا می‌شود. در بخش بعدی به این موضوع می‌پردازیم که اهمیت وجود دوربین مداربسته چیست؟ بعد از آن انواع دوربین‌های مداربسته را در ۹ دسته‌بندی معرفی می‌کنیم.

اهمیت وجود دوربین مداربسته چیست؟

شاید در نظر داشته باشید که آسودگی خیال چندان اهمیت ندارد. یعنی شاید با خود فکر کنید در نبود دوربین مداربسته هم می‌توانید از خودتان، اموالتان و یا محل‌کارتان محافظت کنید. اما در اینجا قید یک نکته بسیار مهم است: امنیت از اساسی‌ترین نیازهای بشر است.

در واقع در سلسله مراتب نیازهای انسان، نیاز به امنیت در دومین رده از نظر مهم بودن قرار دارد. هرم مازلو که تصویر آن در ادامه آمده است این ترتیب را به درستی توضیح می‌دهد:

هرم نیازهای مازلو
هرم نیازهای مازلو

این یعنی بعد از نیاز به خوراک، پوشاک و مسکن، نیاز به امنیت است که باید برطرف شود.

در حال حاضر برای تامین این نیاز روش‌های مختلفی وجود دارد. وجود دوربین‌های مداربسته یکی از این روش‌هاست. مردم علاقمند هستند تا امنیت و ایمنی را در زندگی خود داشته باشند. البته در این نوشته منظور ما از امنیت، امنیت در برابر حوادث و اتفاقاتی مانند جرم و سرقت است. چیزی که وجود دوربین مداربسته آمار آن‌ها را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

در کاهش جرایم و حوادث، تاثیر دوربین‌های مداربسته چیست؟

در اینجا بهتر است اشاره‌ای به این موضوع داشته باشیم که دوربین مداربسته در کاهش جرم و جنایت و سرقت تاثیر زیادی داشته است. اما مقدار این تاثیر با وجود دوربین مداربسته چیست؟ بیایید نگاهی به آمار بیاندازیم:

  • ۵۸ درصد از مردم معتقدند، وجود دوربین مداربسته در مکان‌های عمومی، بی‌ضرر و حتی ضروری است.
  • ۸۳ درصد از دزدها، قبل از شروع کار، مطمئن می‌شوند که در اطرافشان دوربین مداربسته وجود دارد یا نه؟ بدیهی است که هیچ دزدی نخواهد گرفتار دوربین مداربسته شود!
  • ۶۰ درصد از دزدها با دیدن دوربین مداربسته در اطراف، هدف خود برای دزدی را تغییر دادند.
  • ۹۰ درصد از مردم عقیده دارند، دوربین مداربسته در کاهش جرم و جنایت تاثیرگذار است. البته در این میان افرادی هستند که معتقدند وجود این تعداد از دوربین مداربسته حریم خصوصی آن‌ها را به خطر انداخته است. در نوشته دوربین مداربسته برای اماکن عمومی به این موضوع به طور کامل پرداختیم.

یک آمار جالب

دیدگاه مردم در دنیا، درباره دوربین مداربسته چیست؟ شاید برایتان جالب باشد که بدانید وقتی از نیاز بشر به امنیت صحبت می‌کنیم، فقط از به یک نظریه اشاره نمی‌کنیم. آمارها نشان‌ می‌دهند که در شهرها و کشورهای مختلف در سطح دنیا استقبال از دوربین‌های مداربسته واقعا زیاد است. در ادامه تعداد دوربین‌های مداربسته نصب شده در شهرهای بزرگ دنیا را بررسی می‌کنیم.

نکته مهم:

شاید بپرسید در این آمار منظور از دوربین‌ مداربسته چیست؟ منظور ۴ دسته دوربین مداربسته به شرح زیر است:

۱-دوربین مداربسته برای اماکن عمومی

۲-دوربین مداربسته برای کسب و کارها و شرکت‌ها

۳-دوربین مداربسته خانگی

۴-دوربین مداربسته وایرلس و زنگ درهای هوشمند

حال بیایید نگاهی به میزان استقبال افراد از دوربین‌های مداربسته در سرتاسر دنیا بیاندازیم.

۱۰ کشور که از دوربین مداربسته بیشتر از همه استفاده می‌کنند

آمار سال۲۰۲۳:

  • چین: با ۲۰۰ میلیون (جمعیت ۱ میلیارد و ۴۱۲ میلیون)
  • ایالات متحده آمریکا: ۵۰ میلیون(جمعیت ۳۳۱ میلیون)
  • آلمان: ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار(جمعیت ۸۳ میلیون)
  • انگلستان: ۵ میلیون(جمعیت ۵۶ میلیون)
  • ژاپن: ۵ میلیون (جمعیت ۱۲۵ میلیون)
  • ویتنام: ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار(جمعیت ۹۷ میلیون)
  • فرانسه: ۱ میلیون و ۶۵۰ هزار(جمعیت ۶۷ میلیون)
  • کره جنوبی: ۱ میلیون (جمعیت ۵۱ میلیون)
  • هلند: ۱ میلیون(جمعیت ۱۷ میلیون)
  • استرالیا: ۱ میلیون (جمعیت ۲۶ میلیون)
۱۰ کشوری که بیشتر از همه دوربین مداربسته استفاده می‌کنند
۱۰ کشوری که بیشتر از همه دوربین مداربسته استفاده می‌کنند

در مقاله CCTV cameras by countries and cities می‌توانید این آمار را در مورد شهرهای مختلف جهان نیز بررسی کنید.

دوربین مداربسته چگونه کار می‌کند؟

می‌خواهید بدانید نحوه کار دوربین مداربسته چیست؟ باید بدانید که داستان چندان پیچیده نیست، اما بستگی به این دارد که نوع دوربین مداربسته چیست؟ نحوه نصب دوربین مداربسته و تجهیزاتی که به کار رفته همگی مهم هستند.

با در نظر گرفتن حداقل یک دوربین، لنز، نمایشگر و ضبط کننده، یک سیستم مداربسته می‌تواند با توجه به مساحت فضایی که قرار است تحت نظرش باشد، مقیاس‌بندی شود. در واقع دوربین مداربسته خیلی متفاوت‌تر از دوربین‌های معمولی کار نمی‌کند. فقط دوربین‌های مداربسته به یک نمایشگر همزمان برای ارسال تصاویر متصل هستند.

دوربین مداربسته در بهترین جایی که بتواند بیشترین زاویه دید را داشته باشد نصب می‌شود. بعد از آن شروع به ضبط تصاویر می‌کند و آن را به یک مانیتور یا نمایشگر ارسال می‌کند. این اطلاعات توسط یک دستگاه ضبط کننده که به NVR و یا DVR شناخته می‌شوند ضبط می‌شوند.

عملکرد پایه دوربین‌های مداربسته یکسان است. تنها. در جزئیات تفاوت‌هایی وجود دارد. برای مثال انواع دوربین‌های مداربسته، به شکل متفاوتی تصاویر را ارسال یا ضبط می‌کنند. دوربین مداربسته شما از کدام نوع است؟ برای انتقال اطلاعات از کابل استفاده می‌کند؟ یا این کار را از طریق اینترنت انجام می‌دهد؟ قابلیت زوم برای لنزش چقدر است؟ و تمامی سوالاتی از این قبیل تحت عنوان انواع دوربین مداربسته در نوشته دیگری بررسی شده است. با این حال برای تکمیل مطلب ، در بخش بعدی مختصر به آن اشاره می‌کنیم.

انواع دوربین مداربسته چیست؟

انواع دوربین مداربسته
انواع دوربین مداربسته

در نوشته تفاوت انواع دوربین مداربسته به طور کامل به انواع دوربین‌های مداربسته، ویژگی‌ها و کاربردهای آن‌ها را مورد بررسی قرار دادیم. از آنجایی که در این نوشته به این سوال پاسخ می‌دهیم که دوربین مداربسته چیست؟ بد نیست نگاهی کوتاه به مدل‌های مختلف دوربین مداربسته که امروز در دسترس ماست، اشاره کنیم.

  • دوربین مداربسته dome، دام یا گنبدی شکل

این دوربین مناسب محیط بیرونی و داخلی است. طراحی آن به شکلی است که نصب آن در محیط‌های مختلف را آسان می‌کند. در برابر خرابی مقاوم هستند. با دید ۳۶۰ درجه‌ای به محیط امنیت بالایی برای ما فراهم می‌کنند. این دوربین ترجیح اماکن زیادی مثل رستوران‌ها، فروشگاه‌ها، هتل‌ها و بیمارستان‌ها است.

  • دوربین مداربسته Bullet یا بولت

دوربین مداربسته بولت طراحی خاصی دارد. همین موضوع هم باعث شده دوربین کاملا در چشم باشد. پس برای فراری دادن دزدها یک گزینه عالی است. طراحی سیلندرگونه‌ دوربین‌های بولت، برای نظارت روی مسافت‌های دور بهینه شده است.  این دوربین‌ها بیشتر برای محیط‌های بیرونی کاربرد دارند. در برابر آب، غبار و آلودگی مقاوم هستند.

  • دوربین‌ مداربسته c-mount

برای آن‌هایی که قصد دارند یک دوربین را برای مقاصد گوناگون استفاده کنند، دوربین c-mount یک گزینه ایده‌ال است. این دوربین‌ها مجهز به امکان تغییر لنز هستند. همین هم باعث می‌شودبرای تنظیم زاویه دیدهای مختلف دست شما را باز بگذارند. به لحاظ ظاهر به دوربین‌های بولت شباهت دارند. پس برای دور کردن خرابکار و سارق و دزد گزینه مناسبی هستند.

  • دوربین مداربسته PTZ یا اسپیددام

اگر می‌خواهید نظارت کاملی بر محیط داشته باشید دوربین PTZ مناسب شماست. PTZ مخفف عبارت Pan Tilt Zoom است. یعنی با دوربینی روبرو هستید که می‌تواند به طرفین بچرخد، بالا و پایین را ببیند و بر هر سوژه‌ای بسیار زوم کند.

  • دوربین مداربسته دید در شب یا night Vision

چه چیزی بهتر از اینکه دوربین مداربسته شما برای حفاظت از شما شب و روز نشناسد؟ این دوربین‌ها همانطور که از اسمشان پیداست حتی در شب و در تاریکی و نور کم دید مناسبی به شما می‌دهند. حتی با وجود نور شدید خورشید، انعکاس نور و نورپزدازی ضعیف هم عملکرد خوبی دارند.

  • دوربین مداربسته IR

دوربین مداربسته IR، از تکنولوژی infrared بهره می‌گیرد. این تکنولوژی به فارسی یک تابش الکترومغناطیسی با طول موج بیشتر با امواج مرئی یا کوتاه‌تر از امواج رادیویی است. ما این تابش را به عنوان مادون قرمز می‌شناسیم. این یعنی دوربین مداربسته می‌تواند در طول شب با کمک اشعه مادون قرمز تصاویر خوبی به ما ارائه دهد.

شاید ایت سوال پیش آمده باشد که پس تفاوت دوربین‌های مداربسته حرارتی و دید در شب چیست؟ نکته مهم این است که دوربین دید در شب برای ثبت تصاویر به نور هر چند کم نیاز دارد. این در حالیست که دوربین Infrared نیاز به هیچ نوری ندارد. بلکه ثبت تصویر را با استفاده از اشعه مادون قرمز انجام می‌دهد.

  • دوربین تحت شبکه یا IP

دوربین‌های تحت شبکه برای انتقال تصویر از طریق اینترنت به صورت لایو یا همزمان کاربرد دارد.IP مخفف عبارت internet Protocol است. تصاویر ذخیره شده در NVRها یا دستگاه ذخیه اطلاعات، ذخیره می‌شوند.

این اطلاعات ذخیره شده می‌توانند به صورت آنلاین از هرجایی بررسی شوند. به همین دلیل دسترسی به آن‌ها حتی از راه دور ساده است. همین موضوع دوربین‌های مداربسته IP را به یکی از انواع پرطرفدار تبدیل کرده است.

  • دوربین وایرلس

دوربین‌های مداربسته بی‌سیم با هدف کاهش زمان نصب به بازار آمدند. همچنین به دلیل نبود هیچ کابلی، ظاهر این دوربین‌ها، با توجه به علاقه مردم به داشتن دکوراسیون‌های مینیمال،‌مورد استقبال قرار گرفته است. مزایای این دوربین مداربسته چیست؟ شما می‌توانید به راحتی این دوربین مدابسته را نصب کنید. تصاویر این دوربین‌ها نیز از طریق اینترنت قابل انتقال است. تصاویر ذخیره شده در این دوربین‌ها، امنیت بالایی دارند. یعنی در برابر هک دوربین مداربسته مقاوم‌تر هستند.

  • دوربین مداربسته توربو HD

دوربین‌های مداربسته HD یا Hight Defenition در ارائه تصاویر باکیفیت پیشتاز هستند. براساس بودجه شما می‌توانید رزولوشن‌های متفاوتی از این دوربین‌ها را داشته باشید. برای مثال ۷۲۰p، ۱۰۸۰p و ۱۴۴۰p (p یعنی پیکسل) استانداردهای دوربین مداربسته Hd هستند.

گفتنی است می‌توانید با سر زدن به فروشگاه دوربین مداربسته راف‌نت انواع گفته شده را بررسی و مقایسه کنید.

کاربردهای دوربین مداربسته چیست؟

جواب این سوال ساده است. دوربین مداربسته تقریبا همه جا کاربرد دارد. با این‌حال به ۱۰ مورد از کاربردهای دوربین مداربسته به اختصار اشاره کنیم:

  • کاربرد دوربین مداربسته در صنایع
  • دوربین مداربسته در نظارت بر شهر
  • دوربین مداربسته در نظارت بر ترافیک
  • دوربین مداربسته در خانه‌ها
  • دوربین مداربسته برای شهرک‌ها
  • دوربین مداربسته برای اماکن عمومی(خصوصی و دولتی)
  • دوربین مداربسته برای باغ و اماکن خارج از شهر
  • و غیره.

بدیهی است که می‌توان لیست این کاربردها را همچنان ادامه داد. در نهایت هدف برقراری امنیت است. جایی که نظارت انسان‌ها با کافی نباشد، برای داشتن فضایی امن از دوربین‌های مداربسته کمک می‌گیرند. در ادامه ۱۰ حقیقت جالب در مورد اینکه دوربین مداربسته چیست با شما در میان می‌گذاریم.

۱۰ حقیقت جالب در مورد دوربین‌های مداربسته

به شمایی که خواندن این نوشته را تا این قسمت ادامه دادید تبریک می‌گوییم. در ادامه ۱۰ حقیقت جالب در مورد دوربین‌های مداربسته آماده کرده‌ایم:

یک: اولین دوربین مداربسته

اولین دوربین مداربسته در سال ۱۹۴۲ (۱۳۶۰) توسط دانشمندان آلمانی (ارتش نازی) برای دیدن مراحل شلیک موشک V2 در ایستگاه پرتاب این موشک نصب شد.

دو: اولین دوربین مداربسته رنگی

دوربین‌های مداربسته رنگی تا سال ۱۹۵۶ معرفی نشده بودند. شرکت RCA اولین بار این دوربین‌ها را معرفی کرد که امکان تشخیص انسان‌ها و اشیا را تحت دوربین‌های مداربسته افزایش داد.

سه: تعداد دوربین مداربسته تا سال ۲۰۱۶

تخمین زده می‌شود که در سال ۲۰۱۶، ۳۴۹ میلیون دوربین مداربسته در سرتاسر جهان نصب شد.

چهار: اولین دوربین PTZ

اولین دوربین PTZ یا Pan Tilt Zoom در سال ۱۹۸۵ در انگلستان نصب شده است. هدف این بود که جمعیت را در طی مسابقه فوتبال زیر نظر بگیرد.

نمونه دوربین‌های PTZ یا اسپیددام را می‌توانید در فروشگاه دوربین مداربسته راف‌نت بررسی کنید.

پنج: دوربین Fake چیست؟

فیکْ دوربین مداربسته چیست؟ اغلب، این دوربین مداربسته با هدف ترساندن دزدها نصب می‌شود. یعنی در عمل این دوربین‌های مداربسته هیچ اطلاعاتی را ثبت و ذخیره نمی‌کنند. به این دوربین‌ها Dummy CCtv یا ماکت دوربین می‌گویند.

شش: پر تعدادترین دوربین مداربسته به ازای هر نفر

در شهر Orwell در چین، حدود ۲۵۸۶ دوربین مداربسته برای مشاهده فقط ۱۸۰۰ ساکن آن نصب شده است. این سنگین‌ترین محافظت از طریق دوربین‌های مداربسته است.

هفت: دوربین مداربسته حرارتی

دوربین‌های مداربسته حرارتی، می‌توانند میزان دمای بدن افراد را حتی در تاریکی مطلق، وجود دود و غبار هم تشخیص دهد. این یعنی وجود افراد در محیط تشخیص داده می‌شود. این نوع از دوربین‌ها بهترین نوع دوربین‌های امنیتی شناخته شده‌اند.

هشت: دوربین مداربسته جاسوس

دوربین‌های مداربسته spy یا Hidden یا مخفی که با لیزر کار می‌کنند، می‌توانند با استفاده از نور لیزر بدون هیچ وسیله فیزیکی، لرزش شیشه‌های پنجره را ثبت کنند. این مورد باعث می‌شود تا مسافت ۵۰ متری محیط به وسیله یک دوربین مخفی تحت نظارت باشد.

نه: دوربین مداربسته که با اینترنت کار می‌کند

دوربین‌های مداربسته تحت شبکه یا IP با سرعت زیادی جای دوربین‌های مداربسته آنالوگ را می‌گیرند. دوربین مداربسته IP چیست؟ در نوشته تفاوت انواع دوربین مداربسته به طور کاملتری در مورد دوربین‌های تحت شبکه صحبت کردیم. مهمترین ویژگی دوربین‌های مداربسته این است که می‌توانند اطلاعات را در اینترنت و در فضای ابری ذخیره کنند. به‌ علاوه می‌توانید به تصاویر ذخیره شده توسط آن‌ها از طریق اینترنت دسترسی داشته باشید.

ده: موزه خوردنی و نوشیدنی نیویورک

در موزه خوردنی و نوشیدنی نیویورک (Museum of Food and Drink) دوربین مداربسته‌ای برای نشان‌ دادن مراحل درست کردن شکلات وجود دارد. این به مردم اجازه می‌دهد از راه دور بر روند انجام این کار نظارت داشته باشند. جالب است نه؟

موزیک خوراکی و نوشیدنی نیویورک
موزیک خوراکی و نوشیدنی نیویورک

این نوشته را در اینجا به پایان می‌بریم. حالا شما به طور کامل می‌دانید که دوربین مداربسته چیست؟ چه کاربردها و چه انواعی دارد؟ به علاوه حقایق جالبی در مورد دوربین مداربسته ارائه شد که حالا از آن خبر دارید.

سخن پایانی

در این نوشته این سوال مهم را بررسی کردیم: دوربین مداربسته چیست؟ حالا شما همه چیز را در مورد دوربین‌های مداربسته می‌دانید. حال اگر قصد خرید دوربین مداربسته دارید، باید موارد مهم دیگری مانند نیازهایتان و یا بودجه‌تان را مشخص کنید. در این زمینه مشاورین راف‌نت کمک بگیرید. کافیست در ساعات اداری با شماره 02154871500 تماس بگیرید.

درباره‌ی بهناز نوجوان

من بهناز نوجوان هستم. یک مهندس کامپیوتر و معلم زبان که عاشق کتاب‌ خوندن، نویسندگی و یادگرفتن چیزهای جدید هستم. امیدوارم از مطالبی که در راف‌نت می‌نویسم لذت ببرید.

همچنین ببینید

تفاوت دوربین مداربسته تحت شبکه و آنالوگ

تفاوت دوربین مداربسته تحت شبکه و آنالوگ می‌تواند شامل موارد متعددی باشد. به‌طور مثال کیفیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *