مجله ی راف نت

بهترین مودم سیم کارتی برای گیم

بهترین مودم سیم کارتی برای گیم

داشتن اتصال اینترنتی مناسب، تجربه بهینه گیم آنلاین را تضمین می کند. این راهنما بهترین مودم سیم کارتی برای دستگاه های گیم، نحوه عملکرد آنها و راه های تقویت آن را برجسته می کند.

 

فهرست مطالب

 

مزایای مودم سیم کارت خور چیست؟

در اینجا برخی از مزایایی که با مودم سیم کارت خور دریافت می کنید آورده شده است:
• تطبیق پذیری: اجرای گیم از اتاق هتل، کافی شاپ یا خانه شما. بهترین مودم سیم کارتی برای گیم باید بتواند یک سیگنال قوی ارائه دهد، مشروط بر اینکه یک برج تلفن همراه در نزدیکی شما باشد. اگر چنین است، اطمینان حاصل کنید که مودم یا روتر سیم کارتی شما از قدرت کامل برخوردار است و تقریباً در هر جایی می‌توانید آن را وصل کنید و پخش کنید.
• اتصال: با یک مودم سیم کارتی، می توانید چندین کاربر را به طور همزمان به یک شبکه متصل کنید. این به شما امکان می دهد با هم اتاقی ها، خانواده و دوستان خود گیم کنید.
• سهولت استفاده: اتصال بهمودمی که به عنوان بهترین مودم سیم کارتی برای گیم معرفی می‌شود، ساده بوده و همچنین راحت تر از جست و جوی منطقه برای یافتن اتصال Wi-Fi رایگان است.

بهترین مودم سیم کارتی برای گیمینگ: روتر گیمینگ سیم کارتی LTE Nighthawk

روتر Netgear Nighthawk LTE Mobile Hotspot می تواند حداکثر 20 اتصال را در یک زمان پشتیبانی کند. همچنین به شبکه قوی AT&T دسترسی خواهید داشت که سرعت دانلود آن حدود 40 مگابیت بر ثانیه است. اگر گیم شما به پهنای باند بیشتری نیاز دارد، این را در نظر داشته باشید، زیرا ممکن است کمی تأخیر را تجربه کنید.
در همین حال، عمر باتری آن برای هات اسپات فوق العاده است. این امکان را به شما می دهد که با یک بار شارژ یک روز کامل از دستگاه استفاده کنید که برای گیمرها ضروری است. و با اتصال اترنت، سریع‌ترین و مطمئن‌ترین اتصال را دریافت می‌کنید. در حالی که قیمت کمی تند است، اگر مستقیماً از AT&T خرید کنید، می‌توانید با یک قرارداد 36 ماهه، اقساط ماهانه کمتر از 10 دلار را پرداخت کنید. به طور کلی، این یک واحد همه کاره است که قادر به رسیدگی به برخی از نیازهای گیم است.

مودم سیم کار خور برای گیمینگ
بهترین سیم کارت برای گیم

حال که بهترین مودم برای گیم را شناختیم، می‌خواهیم سیم کارت مناسب را بررسی کنیم. سرعت بالای مرور و دانلود سریع 5G و تا حدی 4G به خوبی مستند شده است. با این حال، یکی از مواردی که برای ما کم اهمیت است، مزایایی است که شبکه های فوق سریع 4G و 5G برای کسانی که از گیم آنلاین مورد علاقه خود لذت می برند، به ارمغان می آورد.
متأسفانه، همه افراد به اتصال باند پهن فیبر دسترسی ندارند، بنابراین تنها گزینه آنها اتصال پهن باند تلفن همراه یا اینترنت سیم کارت است. سرعت و کیفیت اینترنت همراه سیم کارت شما به شرایط تحت پوشش اپراتور سرویس دهنده بستگی دارد. نتایج یک بررسی پیرامون مقایسه سرعت اینترنت اپراتورهای کشور ایران، حاکی از آن است که سیم کارت های همراه اول با پینگ ۱۱۵ تا ۱۲۰ ثانیه از پینگ مناسب و مطلوبی برای گیم های آنلاین برخوردار است. سیم کارت های ایرانسل نیز با پینگ ۱۲۵ تا ۱۳۰ می‌تواند گزینه مناسبی برای گیم های آنلاین باشد. در رتبه های بعدی نیز سیم کارت رایتل با پینگ ۱۸۰ تا ۲۶۰ ثانیه قرار گرفته است.
با توجه به اینکه ما در حال صحبت از میلی ثانیه هستیم که ممکن است روی کاغذ تفاوت چندانی به نظر نرسد، اما گیمرهای سخت گیر می دانند که وقتی پینگ ها به بالای 100 برسد، می تواند بر توانایی شان برای رقابت در گیم های سریع تأثیر بگذارد. در اینترنت 4G عکس‌های شما به‌طور قابل‌توجهی سریع‌تر از 3G ثبت می‌شوند، به این معنی که شانس بسیار بیشتری برای ثبت آن هد شات برنده خواهید داشت، و در 5G شما مزیت بزرگ‌تری خواهید داشت.
در اغلب موارد، آپلود کندتر از دانلود است، بنابراین انتظار می‌تواند طولانی‌تر باشد، اما نگران نباشید زیرا 4G سرعت آپلود را تا 20 برابر سریع‌تر از 3G ارائه می‌دهد. Opensignal میانگین سرعت آپلود 4G را تقریباً 6.2-9.1Mbps بسته به شبکه ای که استفاده می کنید گزارش می دهد.
داده های کمتری در مورد سرعت آپلود 5G وجود دارد، اما بر اساس گزارش آوریل 2022 از Opensignal، بسته به شبکه ای که در آن هستید، می توانید به طور متوسط بین 10.3 مگابیت در ثانیه تا 14.7 مگابیت در ثانیه انتظار داشته باشید. این بسیار سریعتر از 4G است، و مانند تاخیر و سرعت دانلود، احتمالاً این ارقام در طول زمان بهبود خواهند یافت.

وای فای موبایل

با جدیدترین نسل روترهای تلفن همراه 4G و 5G (معروف به دستگاه های پهن باند تلفن همراه یا Wi-Fi تلفن همراه) می توانید یک اتصال تلفن همراه را با چندین دستگاه به طور همزمان به اشتراک بگذارید.
یک مثال Huawei 4G Plus MiFi است که می‌تواند یک اتصال 4G را با حداکثر 10 دستگاه به اشتراک بگذارد. این کار را با ایجاد شبکه Wi-Fi شخصی خود انجام می دهد، به این معنی که می توانید هر دستگاهی را با Wi-Fi متصل کنید، مانند PlayStation 5، Xbox Series X یا یک رایانه رومیزی.
راه‌اندازی هیچ دستگاهی نمی‌تواند تا این حد ساده باشد و با یک بار شارژ تا 6 ساعت عمر باتری خود را تامین می‌کند.

مصرف اینترنت بازی های آنلاین

درمورد مصرف اینترنت بازی های آنلاین می‌توان گفت که 4G و حتی بیشتر از آن 5G تغییر دهنده گیم – به معنای واقعی کلمه – برای گیم های آنلاین هستند، اما چیزی که آنها تغییر نمی دهند میزان استفاده از داده است. در واقع، گیم‌های موبایل اکنون احتمالاً از داده‌های بیشتری نسبت به قبل استفاده می‌کنند، زیرا می‌توانند به شبکه‌های تلفن همراه سریع برای دانلود سریع چیزها تکیه کنند.
پس چقدر داده صحبت می کنیم؟ این به گیم و دستگاه بستگی دارد، اما خبر خوب این است که برای گیم‌های موبایل معمولاً خیلی بد نیست. WhistleOut گزارش می‌دهد که گیم‌های آنلاین روی تلفن همراه بیش از 3 مگابایت در ساعت مصرف می‌کنند که مقدار کمی است.
حتی PC MMO World of Warcraft نیز می تواند از سرعت 10 مگابایت در ساعت استفاده کند (اگرچه در شرایط خاص می تواند تا 40 مگابایت در ساعت نیز استفاده کند).
با این حال، برخی از گیم‌ها برای داده‌های شما چندان سبک نیستند. بسیاری از گیم‌های رایانه شخصی آنلاین می‌توانند بیش از 100 مگابایت در ساعت استفاده کنند. به طور کلی تعیین میزان استفاده دقیق دشوار است، اما انجمن‌ها مملو از گیمکنانی هستند که ادعا می‌کنند مصرف داده می‌تواند در موارد شدید به اعداد تا 1 گیگابایت یا بیشتر در ساعت برسد.

مودم سیم کارتی گیمینگ

سخن پایانی

گیمرهای آنلاینی که نمی توانند یک اتصال پهن باند خانگی کامل فیبر داشته باشند، یا عاشق گیم آنلاین هستند، باید برای خود یک دانگل 4G ، یک مودم یا روتر سیم کارتی خانگی 4G یا 5G یا دستگاه Wi-Fi سیار تهیه نمایند. این دستگاه ها پینگ کمتر، دانلود سریع‌تر و آپلود سریع‌تر را نسبت به شبکه‌های 3G ارائه می‌کنند که در مجموع تجربه بسیار بهبود یافته‌ای را به همراه دارد.
در این مقاله به بررسی مودم و روتر سیم کارتی، روتر و مودم مناسب گیم های آنلاین و مشخصات بهترین های آنها پرداختیم. این مقاله تا حد زیادی می تواند به شما گیمرهای عزیز برای تهیه یک مودم ارزان و همپچنین بهترین مودم برای گیم کمک کرده و در صورت وجود هرگونه سوال پیرامون عناوینی چون «مودم یا روتر گیمینگ چیست» می توانید در بخش نظرات آن را با ما در میان بگذارید یا از طریق پشتیبانی با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

درباره‌ی rafmag

همچنین ببینید

تفاوت سرعت اینترنت با کابل و وایرلس

تفاوت سرعت اینترنت با کابل و وایرلس

کابل های اترنت اغلب جنبه نادیده گرفته شده یک شبکه خانگی هستند. بسیاری از مردم …

8 نظر

  1. مزایای اصلی مودم سیم کارت خور چیست؟

    • مرضیه امین الرعایا

      مزایای اصلی مودم‌های سیم‌کارت‌خور را می‌توان به شرح زیر برشمرد:

      ۱. سهولت حمل و نقل: این مودم‌ها به‌دلیل ابعاد کوچک و وزن ناچیز مناسب سفرهای طولانی هستند.

      ۲. اتصال آسان و سریع: با قراردادن سیم‌کارت اینترنت درون مودم، اینترنت بطور خودکار تنظیم و وصل می‌شود.

      ۳. قابلیت پشتیبانی از چندین سیم‌کارت: برخی مودم‌ها می‌توانند دو سیم‌کارت را بطور همزمان پشتیبانی کنند.

      ۴. قدرت تقویت سیگنال بالا: به دلیل آنتن تعبیه‌شده، این مودم‌ها سیگنال ضعیف را تقویت می‌کنند.

      ۵. امکان ارتباط با شبکه‌های ۴G، ۳G و ۲G.

      درمجموع این مودم‌ها بسیار سبک و کاربرپسند بوده و برای اتصال به اینترنت در تمامی نقاط مناسب هستند.

  2. بهترین مودم سیم کارتی برای گیمینگ به نظر شما کدام است و چرا؟

    • مرضیه امین الرعایا

      با توجه به نیازهای گیمینگ از جمله سرعت بالای اینترنت، Ping پایین و پایداری اتصال، به نظر من بهترین مودم سیم کارتی برای گیمینگ مدل HUAWEI E5577Cs-321 است.
      دلایل انتخاب این مودم:

      – پشتیبانی از فناوری 4G و 3G با سرعت بالای دانلود تا 150 مگابیت بر ثانیه
      – آنتن داخلی قوی که سیگنال ضعیف را تقویت می‌کند
      – قابلیت تشخیص بهترین سیگنال و انتخاب بهترین شبکه موجود
      – WiFi Dual Band که امواج 2.4 و 5 گیگاهرتز را پشتیبانی می‌کند
      – ثبات بالای اتصال و Ping پایین که برای گیمینگ حیاتی است
      – دارای پورت LAN برای اتصال دستگاه‌های بیشتر

      در کل به دلیل سرعت، پایداری و قدرت بالای اتصال، انتخاب مناسبی برای گیمرها محسوب می‌شود.

  3. بهترین سیم کارت برای گیم بر اساس سرعت اینترنت و پینگ کدام است؟

    • مرضیه امین الرعایا

      برای گیمینگ آنلاین، دو عامل سرعت اینترنت و پینگ بسیار حیاتی هستند. بر اساس این دو شاخص، بهترین سیم کارت برای گیم به نظر من سیم کارت‌های زیر می‌باشند:

      1. سیم‌کارت ایرانسل نفوذناپذیر 4G/LTE: این سیم‌کارت با پوشش فراگیر 4G ایرانسل و سرعت دانلود تا ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه، سرعت اینترنت بالا و پینگ مناسبی دارد.

      2. سیم‌کارت همراه اول طلایی 5G: شبکه 5G همراه اول سرعت عالی و پایداری بالایی دارد که مناسب گیمینگ و بازی‌های آنلاین است.

      3. سیم‌کارت MTN ایران افرا 4G: با آنتن‌دهی قوی و پوشش فراگیر 4G LTE امکان گیمینگ با سرعت و پینگ فوق‌العاده‌ای را فراهم می‌کند.

      البته با توجه به پوشش شبکه در هر منطقه، تجربه‌ کاربران در آن منطقه می‌تواند متفاوت باشد.

  4. میزان مصرف اینترنت بازی‌های آنلاین چقدر است و بستگی به چه عواملی دارد؟

    • مرضیه امین الرعایا

      میزان مصرف اینترنت در بازی‌های آنلاین بستگی به چند عامل دارد:

      1. نوع بازی: بازی‌هایی مثل PUBG و Call of Duty به دلیل گرافیک بالا و آپدیت‌های سنگین، مصرف بیشتری دارند.

      2. تعداد بازیکنان آنلاین: هرچه تعداد بازیکنان بیشتر باشد، داده بیشتری رد و بدل می‌شود.

      3. کیفیت گرافیک: انتخاب گرافیک High یا Ultra در بازی مصرف بالاتری دارد.

      4. وضوح تصویر بازی: رزولوشن 1080p نسبت به 720p مصرف بیشتری دارد.

      به‌طور متوسط در هر ساعت بازی آنلاین 100 تا 500 مگابایت دیتا مصرف می‌شود. البته در برخی مواقع این میزان به بیش از 1 گیگابایت هم می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *