مجله ی راف نت

معرفی بهترین برندهای کابل شبکه

معرفی بهترین برندهای کابل شبکه

 کابل‌های شبکه، سخت‌افزار شبکه‌ای هستند که برای اتصال یک دستگاه شبکه به سایر دستگاه‌های شبکه یا اتصال دو یا چند رایانه برای اشتراک‌گذاری چاپگرها، اسکنرها و غیره بکار می روند. انواع مختلف کابل‌های شبکه مانند کابل کواکسیال، کابل فیبر نوری و کابل‌های جفت به هم تنیده، بسته به توپولوژی، پروتکل و اندازه شبکه توسط کاربران به کار گرفته می شود. به واسطه این کابل ها، دستگاه ها را می توان با چند متر (به عنوان مثال از طریق اترنت) یا فاصله تقریباً نامحدود (مثلاً از طریق اتصالات اینترنت) از هم جدا کرد.

 

فهرست مطالب

 

برندهای مختلفی در سراسر جهان، تولید کننده تجهیزات شبکه بوده و تنوع قابل قبولی در بازار به وجود آورده اند. این تنوع قیمت بیشتر مربوط به دسته‌بندی کابل‌ها خواهد بود. 

کابل cat5 اولین نسل از کابل های شبکه بوده و تا به امروز نیز کاربردهای فراوانی داشته اند پس از آن نیز،. cat5e تولید و عرضه شد که نسبت به مدل قبلی پیشرفته تر بوده و دارای سرعت انتقال داده بیشتری بوده است. بعد از مدت کمی نیز کابل‌های نوع cat6 و cat6a به بازار عرضه شدند که مدرن تر از نمونه های قبلی بوده و ضعف آنها را جبران نمودند.

امروزه و در سال های اخیر cat7 و cat8 نیز به دنیای کابل شبکه وارد شده اند که به لحاظ سرعت انتقال داده بسیار سریعتر بوده و عملکرد مطلوب تری دارند.

در زمینه کابل های شبکه ، کابل هایی که دارای تاییدیه تست فلوک هستند، معمولا کیفیت و قیمت بالاتری دارند.

بهترین برندهای کابل شبکه کدام اند؟

در این مقاله، 7 برند برتر در زمینه تولید کابل شبکه را به شما کاربران عزیز معرفی کرده و توضیحات مختصری درباره هر کدام ارائه خواهیم داد.

1.  لگراند

لگراند یکی از بهترین انواع کابل شبکه

این برند یکی از بهترین برند کابل شبکه، یک شرکت فرانسوری و نامدار در حوزه تولید تجهیزات شبکه و دارای بیش از 100 سال سابقه مفید می باشد لگراند یکی از بزرگترین شرکت ها در صنعت برق و الکترونیک به شمار می رود. این شرکت در سال 1865 کار خود را آغاز کرده و امروزه نزدیک به 40.000 نفر نیروی انسانی در آن مشغول به فعالیت هستند. تعداد محصولات لگراند و تنوع این محصولات بس

یار بالا بوده و تجهیزات شبکه تولید شده توسط این شرکت در سرتاسر جهان به طور گسترده بکار گرفته می شود. همچنین برخی تجهیزات پسیو مانند کابل شبکه، کیستون، پچ کورد، پچ پنل و غیره. یکی از بهترین‌هاست. 

این شرکا کابل های شبکه خود را در دسته های Cat5، Cat5e،Cat6،Cat6a و Cat7 عرضه نموده و تمامی آنها در ضخامت روکش، میزان در هم تنیدگی زوج سیم ها و وجود شیلد با یکدیگر دارای تفاوت هایی هستند.

بیشتر بخوانید: رنگ بندی و استاندارد کابل شبکه

2.  نگزنس

این شرکت نیز یک شرکت فرانسوی دیگر است. واقعیت این است که فرانسوی‌ها در تولید تجهیزات شبکه، بسیار فعال بوده و محصولات تولید شده این برند از جمله کابل های شبکه، در حال رقابت با سایر برند های کابل شبکه است. کابل های شبکه نگزنس موجود و تولید شده این کشور شامل Cat6 UTP، Cat6 SFTP و Cat6 FTP  است. به طور حتم هرجا صحبت از کابل شبکه شده باشد، و برند کابل شبکه نگزنس نیز خودی نشان داده است. این شرکت نیز رنگبندی خاص خود را در معرفی محصولات داشته و برای نمونه، برای کابل های cat5، cat6 ،cat7 را با رنگ نارنجی

بهترین برندهای کابل شبکه کدامند؟

 و کابل‌ های OUTDOOR خود را با رنگ مشکی تولید می نماید.

انواع کابل شبکه Twisted pair و فیبر نوری تولید شده توسط این برند، در سایت های حساسی مانند زیرساخت‌های IT یا صنعتی کاربرد فراوانی دارد.

این شرکت یک سری از کابل های خود را به صورت تایید شده توسط تست فلوک عرضه می نماید. بهره مندی از تاییدیه این تست به این معنی است که کابل از نظر نحوه صحیح نصب سوکت، سرعت و حجم انتقال داده و سایر پارامتر های فیزیکی و الکتریکی مورد آزمایش و ارزیابی قرار گرفته و تأییدیه دریافت کرده است. باید متذکر شد که کابل های دارای تاییدیه فلوک، نسبت به سایر کابل های مشابه کمی گران تر می باشد، اما در مقابل، برای کاربرد های صنعتی و سازمان بزرگ، مناسب تر و مورد اعتماد تر خواهد بود.

3.  Prysmian

برند پریسمیان یکی از بهترین برند کابل شبکه است که در یک شرکت ایتالیایی و چندملیتی تاسیس شده در سال 1879 بوده و دفتر اصلی آن در شهر میلان ایتالیا واقع شده است. تمرکز اصلی تولیدات و محصولات این شرکت بر روی تولید کابل شبکه بوده و در معرفی برندهای برتر کابل شبکه بی شک می تواند جز جایگاه های نخست باشد. پریسمیان در 50 کشور دنیا دارای شعبات مختلفی بوده و تا سال 2016 نزدیک به 30.000 کارمند و نیرو استخدام کرده بود که این رقم به نسبت پنج سال قبل، قریبا 2 برابر شده است.

بیشتر بخوانید: سوکت زدن کابل شبکه

4. اشنایدر

بهترین برندهای کابل شبکه سال ۱۴۰۱

این برند، یک شرکت فرانسوی دیگر است که در حوزه تولید تجهیزات شبکه فعالیت دارد اشنایدر است. شاید با شنیدن نام اشنایدر تصور کندی که با یک یک شرکت آلمانی طرف هستید، اما اشنایدر، اصل فرانسوی بوده و در سال 1836 فعالیت خود را نموده کرده است. این شرکت با حدود 200 سال سابقه کاری محصولات با کیفیتی را روانه بازار کرده، و نه تنها کابل این برند بسیار با کیفیت می باشد، بلکه سایر تجهیزات شبکه ی تولید شده توسط آن مانند پچ کورد، ترانکینگ و غیره نیز جزء محصولات رده بالا و با کیفیت بازار به شمار می‌آیند.

تفاوت انواع کابل های اشنایدر از روی رنگ آن ها قابل تشخیص است. مثلا کابل ‌های UTP و  FTP با رنگ آبی و کابل های SFTP  با رنگ سبز عرضه می گردد. 

5.  بلدن

این برند، یک شرکت آمریکایی است که در سال 1902 فعالیت خود را در حوزه تجهیزات شبکه و الکترونیک آغاز نمود. شعار این شرکت در فعالیت های خود، ” Sending All The Right Signal ” به معنای “تمامی سیگنال های ارسالی ما صحیح است” می باشد. اگر شما نیز به دنبال یک کابل شبکه مطلوب با طول عمر بالا در بین برند های برتر کابل شبکه هستید این برند، انتخاب مناسبی برایتان خواهد بود. کابل های Cat5 و Cat6 بلدن در بازار موجود بوده و دارای تفاوت هایی هستند که عبارتند از: آلومینیومی یا مسی بودن جنس رشته سیم های داخلی کابل. باید یادآور شد که کابل های مسی کیفیت و سرعت بالا تری داشته و برای شبکه های بزرگ مناسب می باشند. بنابراین برای سیتم های بزرگی مثل بانک ها، بیمارستان ها و ادارات و غیره؛ بهتر است نوع مسی آن را انتخاب کنید.

6.  دی لینک

این شرکت، یک موسسه تایوانی در زمینه تولید تجهیزات شبکه بوده که نسبت به سایر رقبای خود بسیار جوان‌ و کم سابقه تر می باشد. نام آن ابتدا داتکس بوده و بعدها این اسم به دی

 لینک تغییر داده شد. تجهیزات اکتیو تولید شده توسط شرکت دی لینک مثل مودم، روتر، اکسس پوینت و غیره؛  در دنیا بسیار محبوب و پرکاربرد می باشند، خصوصا مودم‌های این برند. 

این شرکت به تازگی رقابت خود را با سایر شرکت های فعال در حوزه تجهیزات شبکه ای آغاز نموده و بیشتر با مودم و سایر محصولات اکتیو آن شناخته می شود؛ اما کابل های شبکه تولید شده توسط این برند نیز دارای کیفیت و عملکرد مطلوبی است که قابل رقابت با سایر برند های کابل شبکه تلقی می شود.

7.  زیمنس

SEIMENS در سال 1847 توسط ارنست زیمنس تاسیس شده و کابل شبکه یکی از کوچکترین تولیدات این شرکت آلمانی به شمار می رود. چهار گروه اصلی تشکیل دهنده محصولات این شرکت عبارتند از: پزشکی، صنعت، انرژی و زیرساخت های شهری. در واقع تنوع محصولات این شرکت به قدری زیاد است که نمی توان همه را در یک گزارش گنجاند. شرکت زیمنس همچنین در ساخت انواع قطارها، لوازم خانگی و الکتریکی، سیستم‌های روشنایی و برقی، سیستم‌های اعلام حریق، اتوماسیون صنعتی و غیره صاحب سبک و فعالیت است. 

کابل شبکه SEIMENS با دوروکش،  یک کابل معتبر و با کیفیت در بین تمام کابل های شبکه بوده که با ظاهر متفاوت خود، در نگاه اول شباهت بسیار زیادی به کابلهای برق دارد. از نظر تفاوت این نوع کابل با سایر کابل های شبکه می توان گفت که: دارای یک روکش PVC اضافی به منظور افزایش مقاوت کابل در مقابل عوامل فرسایشی نظیر تابش مستقیم خورشید، قرار گیری در معرض باد ، برف و باران و … بوده، همچنین یک رشته نخ از جنس ابریشم به منظور جلوگیری از پاره شدن کابل در هنگام کشش را در خود جای داده است. این کابل همچنین  یک رشته سیم مفتول به عنوان ارت داشته و مجهز به یک لایه روکش سلفون شفاف جهت محافظت کابل از رطوبت است.

سخن پایانی

‌کابل شبکه یکی از محصولاتی است که تنوع بسیار بالایی در بازار داشته و اهالی صنعت و کسب و کارها می توانند بر حسب نیاز خود‌ این کابل ها را خریداری نمایند. اما معیاری که بهترین برند کابل شبکه را تعیین می‌کند، در حقیقت کاربرد، ساختار، روکش، کتگوری کابل و در نهایت نیز شرکت سازنده یا برند آن است.

یکی از معیارهای بسیار مهم در انتخاب بهترین برند کابل شبکه، در نظر گرفتن نوع ساختار شبکه، نوتع مصرف اعم خانگی یا اداری، و همچنین و توپولوژی سایت است.

اگر به دنبال یک کابل شبکه مناسب، پرسرعت و باکیفیت می باشید، بهتر است بدانید کابلی دارای نویز پایین و تاییدیه تست فلوک می باشد، جزو بهترین کابل های شبکه‌ بشمار می رود. همچنین اگر ساختار اصلی کابل نیز‌ متشکل از سیم مسی باشد، پهنای باند و سرعت آن نیز در نوع خود بی‌نظیر‌ خواهد بود.

منابع

https://en.wikipedia.org/wiki/Networking_cables

https://www.nexans.be/en/products/Data-Network-Solutions.html 

درباره‌ی rafmag

همچنین ببینید

بررسی کامل ساختار فیبر نوری در مجله راف نت

بررسی کامل ساختار فیبر نوری در مجله راف نت

فیبر نوری اینترنت یک فناوری پیچیده است که امکان انتقال اطلاعات را به شکل نور …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *