مجله ی راف نت

در سال 1400 تجهیزات سیم کارت خور باید در سامانه همتا ثبت شوند!

در سال 1400 تجهیزات سیم کارت خور باید در سامانه همتا ثبت شوند!

چند سالی است که تمامی گوشی موبایل سیم کارت خور باید در سامانه همتا ثبت شوند و کد رچیستری بگیرند. اما تبلت‌ها، ساعت هوشمند، بارکدخوان و دیگر تجهیزات سیم کارت خور از این قاعده مستثنی بودند، تا این‌که در بودجه 1400 تعیین شده است که این دستگاه‌ها نیز باید رجیستری شوند و در سامانه همتا ثبت شوند تا بتوان از آن‌ها در ایران استفاده کرد.

فهرست مطالب

دبیر سندیکا صنعت مخابرات ایران درباره این قانون جدید

فرامرز رستگار دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران در راستای قانون رجیستری تمامی دستگاه‌ها و تجهیزات سیم‌کارتی گفت: در پیگیری و نامه نگاری‌ها و مکاتباتی که پیرو حفاظت از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده برای تولید انواع تجهیزات سیم کارت خور از جمله مودم‌ها، تبلت‌ها، ساعت هوشمند، یونیت و … در برابر قاچاق و ورود این وسایل همراه مسافران خارجی این قانون تنها برای گوشی موبایل انجام شد، اما بعد از پیگیری‌ها به دلیل وجود قانونش، از امسال برای تمامی تجهیزات سیم کارت خور نیز انجام خواهد شد.

طرح رجیستری تجهیزات سیم کارت خور

وی صحبت‌های خود را درباره رجیستری تجهیزات سیم کارت خور ادامه داد و اینطور بیان کرد: در قانون بودجه ۱۴۰۰  وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید تمامی ساعت‌های هوشمند، تبلت‌ها، بارکدخوان، مودم، یونیت، مبدل ارتباطات ثابت به سیار که وارداتی و همچنین تولید داخل هستند را در سامانه‌ی هوشمند مدیریت تجهیزات سامانه‌ای یا همان (همتا) ثبت نمایند. همچنین این مسئله به مدیرکل دفتر واردات به گمرک اعلام شده است تا مانند گوشی موبایل، این تجهیزات ارتباطی که همراه مسافران وارد کشور می‌شود را در قانون رجیستری قرار دهند.

دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران افزود: “با اینکه این اقدام شاید با تاخیر و دیر انجام شود اما قدردان دولت در اجرای این اقدام هستیم.”

پس از اجرای این قانون به زودی تمامی تجهیزاتی که سیم کارت می‌خورند در قانون رجیستری قرار می‌گیرند و کسانی که می‌خواهند تبلت، ساعت هوشمند و تمامی تجهیزاتی که با سیم کارت کار می‌کنند را تهیه کنند، باید حواسشان به طرح رجیستری باشد تا هزینه‌های سنگینی برای آن نپردازند. همچنین فروشکاه اینترنتی راف نت همیشه می‌کوشد تا محصولات خود را با کد رجیستری و تضمین رجیستری به فروش برساند، پس اگر این قانون عملی شد، نگرانی در این رابطه برای مشتریان نخواهد بود.

درباره‌ی rafmag

همچنین ببینید

تفاوت سرعت اینترنت با کابل و وایرلس

تفاوت سرعت اینترنت با کابل و وایرلس

کابل های اترنت اغلب جنبه نادیده گرفته شده یک شبکه خانگی هستند. بسیاری از مردم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *