مجله ی راف نت

معرفی انواع مودم vdsl ارزان

معرفی انواع مودم vdsl ارزان

 اگر می خواهید از اتصال به اینترنت پرسرعت و یک سیستم تلفن یکپارچه لذت ببرید، مودم روتر VDSL دستگاه مناسبی برای خانه یا دفتر کوچک شما است. این به شما امکان می دهد رایانه ها و تلفن های خود را در یک شبکه محلی (LAN) متصل کنید و سپس آن اتصال را با همه دستگاه های خود به اشتراک بگذارید. اگر شما هم به دنبال انواع مودم vdsl ارزان هستید، تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

فهرست مطالب

مودم VDSL چیست؟

VDSL مخفف عبارت Very-High-Bit-Rate Digital Subscriber Line است. مودم VDSL برای انتقال داده ها با سرعت های بالاتر از DSL طراحی شده است و بدان معناست که می‌توانید از سرعت دانلود بالاتری استفاده کنید، که به شما امکان می‌دهد ویدیو را استریم کنید، بازی‌های آنلاین را به سادگی انجام دهید، و غیره.

انواع مودم vdsl ارزان چه ویژگی‌هایی دارد؟

هنگام خرید یک روتر مودم VDSL، باید عواملی مانند سرعت، برد و سایر ویژگی هایی مهم دیگر را در نظر بگیرید. برخی از مدل ها چندین پورت اترنت را ارائه می دهند تا بتوانید چندین کامپیوتر یا دستگاه های دیگر را از طریق کابل اترنت متصل کنید. برخی از آنها شامل پورت های USB برای اتصال پرینترها و هارد دیسک های خارجی هستند. و برخی از مدل‌ها حتی قابلیت‌های Wi-Fi را ارائه می‌دهند تا دستگاه‌های بی‌سیم شما بتوانند به اینترنت و همچنین دستگاه‌های سیمی شما متصل شوند.

تفاوت مودم ADSL و VDSL

با توجه به در دسترس بودن بالا و نرخ های مقرون به صرفه، ADSL و VDSL همچنان پرکاربردترین نوع اتصالات اینترنتی در سراسر جهان هستند. نیاز به اتصال به اینترنت پرسرعت به دلیل پخش مداوم HD یا اشتراک گذاری اتصال به اینترنت در خانه یا محل کار همیشه مورد تقاضا است. تفاوت‌هایی بین ADSL و VDSL وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهد شد:

–       سرعت: تفاوت اصلی بین این دو نوع اتصال اینترنتی سرعت است. VDSL سرعت بالاتری نسبت به ADSL ارائه می‌دهد. VDSL سرعت دانلود تا 70 مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود تا 10 مگابیت در ثانیه را فراهم می کند. از سوی دیگر ADSL حداکثر سرعت دانلود 24 مگابیت در ثانیه را ارائه می دهد و سرعت آپلود آن بسیار کمتر است.

–       برنامه‌ها: با نصب VDSL، می‌توانید برنامه‌های با پهنای باند بالا مانند Skype، YouTube یا پشتیبان‌گیری آنلاین را بدون مشکل و بدون تاخیر اجرا کنید.

–       در دسترس بودن: در مقایسه با VDSL، ADSL به طور گسترده و به راحتی در دسترس است. اکثر ارائه دهندگان خدمات اینترنتی در جهان این خدمات را ارائه می دهند.

–       هزینه: تفاوت زیادی در هزینه اتصال به اینترنت در این دو نوع وجود ندارد. البته این موضوع در جایی صادق است که تعداد ارائه دهندگان این سرویس زیاد بوده و به عبارتی، رقابت بالا باشد.

–       از دست دادن سیگنال: قدرت سیگنال هر دو ADSL و VDSL با افزایش فاصله سیم مسی بین کاربر و ایستگاه سوئیچینگ کاهش می یابد. اما در مقایسه با ADSL، سیگنال VDSL سریعتر ضعیف می شود.

VDSL به طور واضح نسبت به ADSL برتری داشته که در درجه اول به دلیل اتصال به اینترنت پرسرعت است که دانلود و آپلود رسانه ها را روان تر می کند. سرعت با اتصال فیبر نوری برابر نیست، اما رقابت فشرده ای را برای سرویس های اینترنت کابلی ایجاد می کند. 

در ادامه به بررسی برخی از انواع مودم vdsl ارزان و ویژگی ها و مشخصات آنها خواهیم پرداخت.

1.     NETGEAR Nighthawk X4S Smart WiFi Router

خرید مودم ای دی اس ال

روتر وای فای هوشمند Nighthawk X4S AC2600 با فناوری 160 مگاهرتز، MU-MIMO و Quad Stream، WiFi را به طور همزمان به چندین دستگاه برای سرعت‌های بالاتر ارائه می‌کند. با این وسیله می توانید با تلویزیون های HD و Ultra HD محتوای 4K را با کیفیتی بی نظیر پخش کنید و بازی در پلتفرم های پلی استیشن، ایکس باکس و استیم با کاهش تاخیر و قطع شدگی همراه است. این محصول یکی از بهترین انواع مودم vdsl ارزان است.

عملکرد سریع Wi-Fi: پوشش بی سیم تا 2500 فوت مربع با سرعت AC2600 (باند دوگانه تا 800 + 1733 مگابیت بر ثانیه) 

برای شلوغ‌ترین مکان ها پخش همزمان به دستگاه‌های بیشتر، پردازنده دو هسته‌ای قدرتمند 1.7 گیگاهرتز، چهار آنتن با کارایی بالا و Beamforming+ باعث بهبود برد و عملکرد به‌علاوه تقویت‌کننده‌های پرقدرت و آنتن‌های خارجی می‌شود.

می توانید با تلویزیون‌های HD و Ultra HD محتوای 4K را با کیفیتی بی‌نظیر پخش کنید. ReadyCLOUD USB Access به شما امکان می‌دهد در هر زمان و هر مکان از دسترسی ابری شخصی و ایمن به فضای ذخیره‌سازی USB لذت ببرید.

2.     ASUS RT-AC88U Dual-band (2.4 GHz / 5 GHz) Gigabit Ethernet Black

مودم vdsl ارزان

این مودم بسیار سریع و قابل اعتماد است و رابط کاربری بسیار آسانی دارد. راه‌اندازی آن نیز سریع و آسان است و فقط کافی است دستگاه را به برق وصل کنید، آن را روشن کنید، به شبکه متصل شوید، و یک مرورگر را برای راه‌اندازی روتر از طریق صفحه راه‌اندازی مبتنی بر وب Asus باز کنید (دیگر نیازی به نصب برنامه‌ای روی رایانه خود ندارید!).

RT-AC88U همچنین دارای ویژگی های امنیتی قوی است. شما می توانید سرور VPN خود را راه اندازی کنید تا بتوانید به صورت ایمن از هر کجای دنیا به فایل های خود دسترسی داشته باشید. اگر نگران دسترسی کودکان به محتوای نامناسب آنلاین هستید، تنظیمات امنیتی زیاد و همچنین کنترل‌های متعدد برای والدین وجود دارد.

3.     Motorola MB8600 DOCSIS 3.1 Cable Modem

انواع مودم vdsl ارزان

با MB8600 از اینترنت کابلی خود نهایت استفاده را ببرید و هزینه های اینترنت ماهانه را حذف کنید. MB8600 که برای برنامه های اینترنت با کارایی بالا طراحی شده است، اتصال سریع و مطمئن به اینترنت را به شما می دهد. MB8600 از تجمع پیوند برای ارائه سرعت واقعی اترنت 1 گیگابیتی پشتیبانی می کند و دارای اتصال کانال 32×8 است.

به هر روتر وای فای یا دستگاه تک پورت مانند کامپیوتر، تلویزیون HD، ایستگاه بازی یا پخش کننده ویدئو متصل می شود. برای دانلود تا سرعت 686 مگابیت بر ثانیه مناسب بوده و با تمام ارائه دهندگان اصلی کابل از جمله Comcast Xfinity، Spectrum (Charter، Time Warner Cable و Bright House Networks)، Cox، Suddenlink و بسیاری دیگر سازگار است.

4.     ZyXEL C1100Z 802.11n VDSL2 Wireless Gateway CenturyLink

خرید انواع مودم vdsl ارزان

یکی از محبوب ترین برندهای روتر بی سیم در بازار، مودم روتر ZyXEL C1100Z CenturyLink محصولی عالی برای افرادی است که می خواهند سرعت اینترنت خود را به حداکثر برسانند و هزینه های اینترنت ماهانه خود را حذف کنند.

این روتر مودم DSL، دستگاهی با کارایی بالا که سرعت دانلود فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند، می‌تواند به سرعت انتقال تا 300 مگابیت در ثانیه از طریق اتصال 2.4 گیگاهرتز یا 433 مگابیت در ثانیه روی اتصال 5 گیگاهرتز دست یابد. مودم ZyXEL همچنین دارای چهار پورت اترنت 10/100 داخلی برای اتصال دستگاه های سیمی است و شامل دو درگاه USB برای اتصال دستگاه های ذخیره سازی خارجی است.

روتر مودم ZyXEL C1100Z با سرعت های سریع وای فای، قابلیت های انتقال داده بسیار کارآمد و پشتیبانی از اتصالات دو بانده، می تواند یک گزینه عالی برای خانواده هایی باشد که برای بازی و پخش محتوای ویدیویی به شبکه خانگی خود متکی هستند.

5.     Netgear Nighthawk D7000 – Wireless Router

مودم vdsl

مودم/روتر Nighthawk D7000 یکی از بهترین ها در جهان به دلیل عملکرد، برد و قابلیت اطمینان آن است. این روتر دو بانده است که از فرکانس های 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز پشتیبانی می کند تا بهترین اتصال به اینترنت پرسرعت را به شما ارائه دهد.

مهمترین ویژگی این روتر پشتیبانی آن از آخرین فناوری Wi Fi 802.11ac است که اتصال 3 برابر سریعتر از روتر 802.11n را ارائه می دهد و دارای پردازنده دو هسته ای 2.0 گیگاهرتز و 1 گیگابایت رم و 4 پورت اترنت گیگابیتی برای اتصالات سیمی سریع است.

همچنین دارای دو پورت USB 3.0 برای ذخیره سازی اضافی و به اشتراک گذاری فایل ها از طریق شبکه یا اینترنت می باشد. این روتر وای فای عالی برای بازی، پخش ویدیوهای HD یا دانلود همزمان فایل های بزرگ با چند دستگاه بدون هیچ گونه تاخیر یا مشکل بافر است.

6.     ARRIS Wireless Voice Gateway vdsl2

مودم vdsl ارزان

روتر Arris NVG443B دارای یک فایروال بنیادی است که به محافظت از شبکه خانگی شما در برابر دسترسی ناخواسته به اینترنت کمک می کند. این فایروال با مسدود کردن اتصالات ورودی غیر مجاز، کار می کند.

این فایروال همچنین تمام اتصالات ورودی به رایانه شما را ، به جز آن شماره پورتی که مشخص کرده اید باید مجاز باشد، مسدود می کند.

7.     TP-LINK Archer VR400

روتر وای فای هوشمند TP-Link AC1750 یک روتر پرسرعت دو بانده است که پوشش وای فای را به هر گوشه از خانه شما ارائه می دهد. دارای استاندارد نسل بعدی Wi-Fi – 802.11ac. با سرعت بی سیم 1300 مگابیت بر ثانیه روی باند شفاف 5 گیگاهرتز و 450 مگابیت در ثانیه روی باند 2.4 گیگاهرتز، برای پخش بدون درز HD، بازی های آنلاین و سایر کارهایی که پهنای باند فشرده دارند ایده آل است.

آرچر A7 با تقویت‌کننده‌های پرقدرت، فناوری Beamforming و سه آنتن خارجی، تضمین می‌کند که پوشش Wi-Fi قابل اعتمادی در سراسر خانه خود داشته باشید. پورت USB به شما امکان می دهد چاپگرها، فایل ها یا رسانه ها را در سراسر شبکه خود با دستگاه های متصل مانند رایانه های شخصی، دستگاه های تلفن همراه یا تلویزیون های هوشمند برای اشتراک گذاری آسان به اشتراک بگذارید.

راه اندازی و مدیریت Archer A7 با برنامه قدرتمند TP-Link Tether در دستگاه iOS یا Android شما آسان است. می‌توانید به تنظیمات پیشرفته‌ای مانند کنترل‌های والدین و سرور رسانه ای دسترسی داشته باشید. TP-Link در 7 سال متوالی توسط IDC به عنوان ارائه دهنده شماره 1 محصولات WLAN در جهان رتبه بندی شده است.

8.     ARRIS SURFboard SBG10 DOCSIS 3.0 Cable Modem

مودم وی دی اس ال ارزان

SURFboard SBG10 یک مودم کابلی DOCSIS 3.0 با روتر Wi-Fi دو بانده داخلی AC1600 با دو درگاه اترنت گیگابیتی است. دارای سرعت دانلود تا 686 مگابیت بر ثانیه و سرعت وای فای تا 1600 مگابیت بر ثانیه است. این مودم ترکیبی از یک مودم کابلی DOCSIS 3.0 و یک روتر Wi-Fi دو بانده AC1600 با فناوری 2×2 11ac Wave 2 و یک پورت اترنت گیگابیتی برای ارائه اتصال با سرعت بالا و مطمئن به اینترنت برای کل خانواده است. خرید این مودم به معنای عدم پرداخت هزینه اینترنت ماهانه است که با ارائه دهندگان سرویس های کابلی بزرگ از جمله Cox، Spectrum، Xfinity و سایر موارد سازگاری دارد.

SURFboard SBG10 را می توانید با روتر Wi-Fi خود جفت کنید تا تجربه Wi-Fi یکپارچه نهایی را در هر اتاق از خانه خود داشته باشید. SURFboard SBG10 برای استفاده با تمام ارائه دهندگان خدمات اینترنت کابلی اصلی مانند XFINITY از Comcast، Spectrum، Cox و غیره بهینه شده است.

SURFboard SBG10 یک مودم کابلی DOCSIS 3.0 یکپارچه، روتر Wi-Fi 802.11ac و سوئیچ سیمی 4 گیگابیتی است. SBG10 دارای گواهینامه کار با ارائه دهندگان اینترنت کابلی مانند XFINITY از Comcast و Cox است. این باعث می شود SBG10 یک انتخاب عالی برای پخش یکپارچه ویدیوی HD، دانلود سریعتر و بازی آنلاین با سرعت بالا باشد.

نتیجه گیری درباره انواع مودم vdsl ارزان

در پایان باید خاطر نشان شد که مودم های VDSL دستگاه هایی مبتنی بر فناوری های آینده بوده و بر همین اساس نیز نیازهای مدرن کاربران را برآورده می سازند. امروزه شبکه های VDSL چندان شناخته شده نیستند و کاربرد زیادی ندارند اما دارای سرعت و فرکانس شگفت انگیزی هستند. بدین ترتیب، اگر شما نیز مایل به بهره مندی از اینترنت پرسرعت و بدون قطع شدگی هستید، در این مقاله راهنمایی های لازم به منظور خرید مودم vdsl و انتخاب بهترین نوع و ویژگی های مختلف آنها به شما ارائه شده است.

درباره‌ی rafmag

همچنین ببینید

نقد و بررسی مودم روتر تی پی لینک W8961N

نقد و بررسی مودم روتر تی پی لینک W8961N

اگر حتی یکبار هم عبارت خرید مودم ADSL تی پی لینک را در گوگل جستجو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *