مجله ی راف نت

منبع تغذیه دوربین مداربسته
منبع تغذیه دوربین مداربسته

منبع تغذیه دوربین مداربسته + نحوه انتخاب براساس ولتاژ، جریان و قدرت

منبع تغذیه دوربین مداربسته قلب محوری هر سیستم نظارتی ست. این قهرمان گمنام نقش مهمی در تضمین عملکرد مداوم و موثر دوربین‌های مداربسته ایفا می‌کند. راهنمای ما همه چیزهایی را که باید در مورد منابع تغذیه دوربین مداربسته بدانید، بررسی خواهد کرد. منبع تغذیه دوربین مداربسته وظیفه تامین انرژی مورد نیاز سیستم نظارتی برای عملکرد بهینه را بر عهده دارد. درک اجزای کلیدی و چگونگی تعیین نیازهای برق سیستم دوربین مداربسته برای اطمینان از طول عمر و کارایی آن بسیار مهم است.

نقش منبع تغذیه در سیستم‌های دوربین مداربسته

منبع تغذیه نقش مهمی درعملکرد یک سیستم دوربین مداربسته دارد. در اصل، الکتریسیته مورد نیاز برای عملکرد دوربین‌ها و سایر دستگاه‌های مرتبط را فراهم می‌کند و به عنوان رگ حیاتی سیستم شناخته می‌شود.

نقش منبع تغذیه در دوربین مداربسته
نقش منبع تغذیه در دوربین مداربسته

تبدیل ولتاژ بالا به پایین 

هدف اصلی منبع تغذیه تبدیل جریان متناوب ولتاژ بالا از شبکه برق به جریان مستقیم ولتاژ پایین است که اکثر دوربین‌های مدار بسته به آن نیاز دارند. این تبدیل انرژی الکتریکی برای تمامی دورببین‌ها حیاتی است؛ زیرا تضمین می‌کند که دوربین‌های مداربسته برق مناسب برای عملکرد خود را دریافت می‌کنند. درغیر این صورت ممکن است دوربین به‌دلیل ناسازگاری ولتاژ آسیب ببیند.

حفظ پایداری تصویر دوربین مداربسته

علاوه بر این، منابع تغذیه نقش مهمی در حفظ پایداری و کیفیت یک سیستم دوربین مداربسته دارند. منبع تغذیه اگر درست انتخاب شود، می‌تواند مسائلی مانند پارازیت در تصاویر و یا تداخل سیگنال‌ها را به حداقل برساند.

منبع تغذیه باکیفیت به طول عمر سیستم دوربین مداربسته شما نیز کمک می‌کند. پاور با ارائه مقدار مناسب برق و محافظت از دوربین‌ها در برابر نوسانات برق، می‌تواند به افزایش طول عمر دوربین‌ها کمک کند و نیاز به تعویض یا تعمیرات پرهزینه را کاهش دهد.

علاوه بر تامین برق دوربین‌ها، می‌تواند سایر دستگاه‌های موجود در سیستم مانند ضبط کننده‌ها یا سوئیچ‌های شبکه را نیز تامین کند، به‌خصوص در مواردی که برق از طریق اترنت استفاده می‌شود.

اهمیت ولتاژ، جریان و توان برای انتخاب منبع تغذیه دوربین مداربسته

عملکرد سیستم‌های دوربین مداربسته به شدت تحت تاثیر سه ویژگی الکتریکی ولتاژ، جریان و توان است. بیایید به این عناصر حیاتی بپردازیم و توضیح دهیم که چگونه بر عملکرد سیستم نظارت شما تأثیر می‌گذارند.

ولتاژ منبع تغذیه چقدر باید باشد؟

ولتاژ، که اغلب با حرف “V”  نشان داده می‌شود، نیروی الکتریکی است که جریان الکتریکی را از طریق مدار عبور می‌دهد. این مشابه فشار آب در سیستم لوله‌کشی شما است. در منبع تغذیه دوربین مداربسته، سطح ولتاژ باید با ولتاژ مورد نیاز دوربین مداربسته شما مطابقت داشته باشد تا بتواند به‌درستی کار کند.

جریان منبع تغذیه چقدر باید باشد؟

جریان، که با “I”  یا “A”   برای آمپر نشان داده می‌شود، سرعتی است که در آن بار الکتریکی از نقطه‌ای در مدار عبور می‌کند. به بیان ساده، حجم برقی است که در مدار جریان دارد. رتبه فعلی منبع تغذیه شما باید برابر یا بیشتر از نیاز فعلی دوربین شما باشد تا از داغ شدن بیش از حد یا آسیب رساندن به دوربین جلوگیری شود.

 توان منبع تغذیه چقدر باید باشد؟

توان، که با وات با “P”   یا “W”   نشان داده می‌شود، سرعت انتقال انرژی در یک مدار الکتریکی است. به‌عنوان حاصل ضرب ولتاژ و جریان (قدرت = ولتاژ x جریان) محاسبه می‌شود. توان منبع تغذیه دوربین مداربسته باید به اندازه‌ای باشد که نیازهای برق سیستم دوربین مداربسته شما را برآورده کند.

درک ولتاژ، جریان و توان اولین گام برای محاسبه توان مورد نیاز سیستم دوربین مداربسته شما است که هنگام انتخاب منبع تغذیه مناسب بسیار مهم است. این اصول می‌تواند به جلوگیری از خرابی سیستم کمک کند. هم‌چنین کارایی و طول عمر سیستم دوربین مدار بسته شما را به حداکثر می‌رساند.

محاسبه توان منبع تعذیه با تعداد ۲۰ دوربین

برای محاسبه توان مورد نیاز برای یک سیستم دوربین مداربسته، باید دو عامل اصلی را در نظر بگیریم: برق مورد نیاز هر دوربین و تعداد کل دوربین‌ها. توان مورد نیاز یک دوربین مداربسته معمولا توسط سازنده ارائه می‌شود که بر حسب وات بیان خواهد شد.

بیایید یک سناریوی رایج را در نظر بگیریم: هر دوربین به 12 ولت برق DC نیاز دارد و 500 میلی‌آمپر  یا 0.5 آمپر جریان از آن می‌گیرد.

در اینجا نحوه محاسبه توان مورد نیاز آمده است:

ابتدا باید برق مورد نیاز یک دوربین را محاسبه کنید. همان‌طور که در بالا ذکر شد، توان حاصل ضرب ولتاژ و جریان است که می‌توان آن را به صورت: P = V x I نوشت. برای مثال ما، توان مورد نیاز برای هر دوربین خواهد بود: P = 12V x 0.5A = 6 وات.

در مرحله بعد، برق مورد نیاز هر دوربین را در تعداد کل دوربین‌های سیستم خود ضرب کنید تا کل برق مورد نیاز را بدست آورید. برای یک سیستم 20 دوربینی، این عبارت خواهد بود: توان کل = 20 (دوربین) x 6 وات (در هر دوربین) = 120 وات.

بنابراین، در این سناریو، به یک منبع تغذیه یا چندین منبع تغذیه نیاز دارید که بتواند حداقل 120 وات برق را برای سیستم دوربین مداربسته با 20 دوربین فراهم کند. همیشه منبع تغذیه‌ای با ظرفیت کمی بیشتر از مقدار مورد نیاز را در نظر بگیرید تا بتوانید اضافه شدن احتمالی در آینده یا هرگونه نادرستی در محاسبات خود اعمال کرده باشید.

انواع منبع تغذیه دوربین مداربسته

هنگام انتخاب منبع تغذیه برای سیستم دوربین مداربسته، درک انواع مختلف آن ضروری است که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. برای اطلاع از این موارد می‌توانید جدول زیر را مطالعه کنید:

انواع منبع تغذیه مزایا معایب کاربرد
آداپتور دوربین مستقل نصب ساده و به راحتی قابل تعویض.

مقرون به صرفه.

مدیریت چندین آداپتور می‌تواند برای سیستم های بزرگتر خسته کننده و کثیف باشد.

 

دوربین‌ها باید نزدیک پریز برق باشند.

سیستم‌های مداربسته کوچک‌تر با چند دوربین.
تغذیه از طریق کابل شبکه اترنت POE انتقال نیرو و داده را از طریق یک کابل اترنت.

فرآیند راه‌اندازی ساده.

ممکن است به یک سوئیچ یا انژکتور اختصاصی PoE نیاز داشته باشد.

برای انواع دوربین‌ها مناسب نیست.

سیستم‌های نظارتی که به دوربین‌های مبتنی بر شبکه و گزینه‌های قرارگیری انعطاف‌پذیر نیاز دارند.
جعبه های منبع تغذیه چند دوربین توزیع برق را متمرکز می کند و مدیریت توان را ساده می کند.

می تواند تعداد زیادی دوربین را پشتیبانی کند.

گران تر از آداپتورهای فردی. نیاز به نصب حرفه ای دارد. سیستم های مداربسته بزرگتر با دوربین های متعدد.

آداپتور دوربین مستقل

آداپتور دوربین مستقل رایج‌ترین منبع تغذیه  است که عمدتا برای دوربین‌های مداربسته مستقل استفاده می‌شوند. هر دوربین به آداپتور مخصوص به خود نیاز دارد که مستقیما به پریز برق وصل می‌شود. نصب این آداپتورها ساده است و به راحتی قابل تعویض هستند و برای عملیات در مقیاس کوچک مقرون به‌صرفه هستند. با این حال، برای سیستم‌های بزرگ‌تر، مدیریت چندین آداپتور می‌تواند پیچیده شود. این همچنین قرارگیری دوربین را به مناطق نزدیک پریز برق محدود می‌کند.

آداپتور مستقل دوربین مداربسته
آداپتور مستقل دوربین مداربسته

جعبه های منبع تغذیه چند دوربین

جعبه‌های منبع تغذیه چند دوربینی توزیع برق را برای سیستم‌های دوربین مداربسته متمرکز می‌کنند. آن‌ها از چندین دوربین و از یک منبع تغذیه پشتیبانی می‌کنند که مدیریت انرژی را ساده خواهد کرد. با این حال، این جعبه‌ها معمولا نیاز به نصب حرفه‌ای دارند و گران‌تر از آداپتورهای جداگانه هستند.

جعبه های منبع تغذیه چند دوربین
جعبه های منبع تغذیه چند دوربین

منبع تغذیه از نوع اترنت PoE

PoE یک فناوری مدرن است که قدرت و انتقال داده را از طریق یک کابل اترنت فراهم خواهد کرد. منبع تغذیه از نوع اترنت  فرآیند راه‌اندازی را ساده می‌کند و امکان انعطاف‌پذیری بیشتری را در قرار دادن دوربین فراهم خواهد کرد. با این حال، PoE ممکن است به یک سوئیچ یا انژکتور اختصاصی PoE نیاز داشته باشد و برای همه انواع دوربین‌ها مناسب نیست.

با درک انواع مختلف منبع تغذیه دوربین مداربسته، می‌توانید تصمیمی آگاهانه بگیرید تا از عملکرد بهینه سیستم نظارت خود اطمینان حاصل کنید.

نگاهی دقیق تر به مزایای منبع تغذیه از نوع اترنت (PoE)

PoE یک فناوری دگرگون کننده است که فرآیند راه‌اندازی را ساده کرده و عملکرد و تطبیق‌پذیری سیستم را به‌طور قابل توجهی بهبود می‌بخشد.

PoE فناوری است که کابل‌های شبکه را قادر می‌سازد تا انرژی الکتریکی را از طریق اتصال اترنت همراه با داده‌ها حمل کنند. به‌عبارت دیگر، یک کابل واحد هم می‌تواند یک دوربین مداربسته را تغذیه کند و هم داده‌های ویدئویی آن را به سیستم مرکزی منتقل کند. این قابلیت پیامدهای متعددی برای سیستم‌های دوربین مداربسته دارد.

  • در مرحله اول، PoE فرآیند نصب را ساده می‌کند. نیاز به پریز برق در مکان‌های دوربین نیز حذف شده است و انعطاف‌پذیری بیشتری را در قرار دادن دوربین ارائه می‌دهد.
  • در مرحله دوم، فناوری PoE می‌تواند قابلیت اطمینان سیستم دوربین مداربسته شما را افزایش دهد. این به این دلیل است که منبع تغذیه را می‌توان در کنار منبع داده متمرکز کرد (مانند یک ضبط کننده ویدیوی شبکه) و نقاط بالقوه خرابی را کاهش می‌دهد.
  • علاوه براین، استفاده از یک کابل اترنت برای برق و داده به‌طور قابل توجهی زیبایی‌شناسی تنظیمات نظارتی شما را بهبود می‌بخشد، زیرا نیاز به کابل‌های متعددی را که از هر دوربین اجرا می‌شود را از بین خواهد برد.
  • با این حال، PoE خالی از ملاحظات نیست. همه دوربین‌ها از PoE پشتیبانی نمی‌کنند و ممکن است سیستم برای عملکرد به تجهیزات اضافی مانند سوئیچ PoE یا انژکتور PoE نیاز داشته باشد. هم‌چنین، درحالی که کابل‌های اترنت می‌توانند تا 100 متر (328 فوت) برسند، فراتر از این فاصله، افت برق ممکن است مشکل‌ساز شود، مگر اینکه از یک توسعه دهنده PoE استفاده شود.
  • به‌طور خلاصه، فناوری PoE راه‌حلی ساده‌تر، انعطاف‌پذیرتر و قابل اعتمادتر برای تامین انرژی دوربین‌های مداربسته ارائه می‌دهد. این یک گزینه عالی برای سیستم های نظارتی مبتنی بر شبکه است که به قرارگیری دوربین انعطاف‌پذیر و حداقل کابل‌کشی نیاز دارند.

جمع‌بندی

منبع تغذیه دوربین مداربسته cctv power supply یکی از اجزای مهم آن به شمار می‌آید و برای کارکرد صحیح این وسیله نیاز است که منبع تغذیه مناسب را انتخاب نمایید. برای انتخاب منبع تغذیه مناسب می‌توانید از راهنمایی که ما در این مطلب برای شما گردآوری کرده‌ایم، استفاده نمایید. در صورتی که پس از مطالعه این مطلب، نیاز به راهنمایی بیشتر داشتید می‌توانید در قسمت نظرات با ما در ارتباط باشید.

درباره‌ی Efhami

همچنین ببینید

تفاوت دوربین مداربسته تحت شبکه و آنالوگ

تفاوت دوربین مداربسته تحت شبکه و آنالوگ می‌تواند شامل موارد متعددی باشد. به‌طور مثال کیفیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *