مجله ی راف نت

چگونه مشکل قطعی وای فای را رفع کنیم؟

چگونه مشکل قطعی وای فای را رفع کنیم؟

اتصال اینترنت مودم که به طور تصادفی در هر زمانی از سرویس خارج می‌شود، فقط یک ناراحتی جزئی نیست، بلکه می‌تواند یک مانع بزرگ برای زندگی روزمره باشد. در این عصر جدید، یک اتصال اینترنتی قابل اعتماد، بسیار مهم است. مشکل قطعی وای فای می‌تواند ناشی از سرعت کم یا قدیمی بودن مودم و حتی ممکن است مربوط به ارائه دهنده خدمات باشد.

فهرست مطالب

۵ مورد از دلایل وصل نشدن به وای فای (مودم)

1. تداخل خارجی

Wi-Fi سیگنال‌های اینترنت و بسته‌های داده را به صورت بی‌سیم، بین دستگاه های متصل به وای فای شما و سرورهای وب منتقل می‌کند. در حالی که اتصال بی‌سیم یک مزیت است، اما ممکن است در برابر تداخل خارجی کاملاً آسیب پذیر باشد.

تداخل‌ها در مسیر سیگنال Wi-Fi می‌توانند ارتباط شما را با شبکه جهانی وب قطع کنند. این تداخل می‌تواند در اثر هر چیزی از فاصله گرفته تا قرارگیری مودم در جای نامناسب باشد. هرچه این سیگنال‌ها مسافت بیشتری را طی کنند، قدرت آنها برای اتصال مداوم شما کمتر و در نهایت قطع می‌شود.

• به مودم نزدیک‌تر شوید. موقعیت خود را تغییر دهید تا مسافتی که سیگنال‌های Wi-Fi باید طی کنند و اتصال پایدارتری دریافت کنند، کوتاه شود.
• محل قرارگیری مودم خود را تغییر دهید. آن را در مرکز و دور از دیوارها، پنجره‌ها، قفسه‌های کتاب یا هر منبع انسداد فیزیکی دیگری قرار دهید.

2. کاربران بسیار زیاد و سرعت بسیار کم

سرعت کم و مشکل قطعی وای فای
هرچه سرعت وای فای شما سریع‌تر باشد، سریعتر می‌توانید به وب دسترسی داشته باشید. می‌توان گفت سرعت اینترنت یک معیار مهم در تعیین کیفیت تجربه آنلاین است.

همچنین از معیارهای مهم دیگر در مورد سرعت، استفاده جمعی از مودم است. بله، اگر کاربران اینترنت در خانه شما بسیار زیاد باشند و همه آنها به طور همزمان آنلاین باشند، سرعت وای فای شما کاهش می‌یابد یا در بدترین حالت ناپدید می‌شود.

• تست سرعت را اجرا کنید. این احتمال وجود دارد که شما سرعت‌های تبلیغ شده را دریافت نکرده اید. از طریق تست سرعت، می‌توانید با اطمینان از میزان دانلود، آپلود و پینگ اتصال خود مطلع شوید. اگر سرعت تحویل داده شده کم است، با ISP خود تماس بگیرید.
• همچنین اگر طرح اینترنت فعلی شما کافی به نظر نمی‌رسد، اشتراک خود را به سطح سرعت بالاتری ارتقا دهید.

بیشتر بخوانید: قطع دسترسی دیگران به شبکه وای‌فای

 

3. قطع سرویس یا تغییرات شبکه

مشکل قطعی وای فای ممکن است مربوط به ارائه دهنده خدمات یعنی ISP باشد و نه Wi-Fi یا دستگاه‌های شما. بله، ممکن است قطع سرویس یا تغییر شبکه در منطقه منجر به قطع وای فای شود.

• ابتدا باید اطمینان پیدا کنید یک قطعی محلی یا منطقه‌ای رخ داده است. با پشتیبانی ISP خود تماس بگیرید یا پانل اعلان ارائه دهنده اینترنت را برای تأیید قطعی سرویس بررسی کنید.

روش های حل مشکل قطعی وای فای

 

4. سیستم عامل قدیمی

اتصال Wi-Fi قطع شده ممکن است به دلیل قدیمی بودن درایورهای بی‌سیم در رایانه شما یا سیستم عامل روتر به روز نشده باشد. این دلایل می‌توانند قدرت پردازش دستگاه‌های شخصی و شبکه شما را مختل کنند.

• یک مرورگر وب را در رایانه شخصی خود باز کنید و آدرس IP روتر خود را در نوار جستجو تایپ کنید. اطلاعات کاربری خود را در صفحه مدیریت وارد کنید تا وارد تنظیمات روتر شوید. به دنبال گزینه Router Update باشید و روی گزینه Update Firmware کلیک کنید تا روتر خود را به روزرسانی کنید.

آیا میدانید چطور میتوان از هک مودم جلوگیری کرد؟

 

5. کابل‌های اینترنت فرسوده

وای فای یک عملکرد بی‌سیم است، با این وجود، چیزی که آن را بی‌سیم می‌کند یک شبکه سیمی است. کابل‌هایی که اتصال وای فای را ممکن می‌کنند کابل‌های اترنت به مودم، کابل‌های خروجی مودم به اتصال پریز تلفن ثابت و کابل برق هستند.

اگر هر یک از این کابل‌ها به طور شل وصل شده یا آسیب دیده باشند، می‌توانند منجر به نشت سیگنال و قطع تصادفی Wi-Fi در دستگاه‌های شما شوند.

• ممکن است زمان یا آب و هوا به کابل‌های فیزیکی آسیب برسانند، در صورت مشاهده فرسودگی آنها را تعویض کنید.
• تمام اتصالات سیمی ایجاد کننده شبکه بی‌سیم را بررسی کنید و در صورت مشاهده هرگونه قطعی آنها را سفت کنید.

سخن پایانی
مشکل قطعی وای فای یک دردسر واقعی برای مصرف کننده اینترنت است. این مقاله سعی کرده است مهمترین دلایل قطع شدن وای فای و بهترین راه حل‌ها برای اتصال دوباره آن را ارائه دهد.

برای خرید مودم ارزان  کلیک کنید. 

درباره‌ی rafmag

همچنین ببینید

تفاوت سرعت اینترنت با کابل و وایرلس

تفاوت سرعت اینترنت با کابل و وایرلس

کابل های اترنت اغلب جنبه نادیده گرفته شده یک شبکه خانگی هستند. بسیاری از مردم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *