مجله ی راف نت

آموزش تنظیمات تبدیل adsl به vdsl

آموزش تنظیمات تبدیل adsl به vdsl

همانطور که می‌دانید تبدیل adsl به vdsl مستلزم تامین تجهیزات و زیرساخت‌های مخابراتی مناسب است. در مناطقی که در حال حاضر این امکانات وجود دارد، کابل‌ها به مرور زمان تعویض می‌شوند و امکانات دیگری برای ارتقای خطوط ADSL فراهم می‌شود. سپس به مشترک اطلاع داده می‌شود که خط از ADSL به VDSL تغییر کرده است.

فهرست مطالب

تبدیل adsl به vdsl

برای تبدیل ADSL به VDSL باید مودم اینترنت خود را نیز تغییر دهید، زیرا شرکت مخابرات قصد دارد مودم قدیمی را از مشترکان دریافت کند و در عوض مودم VDSL را به مشترکان تحویل دهد، نگران این موضوع نباشید. لازم نیست هزینه‌ای پرداخت کنید. در عوض هزینه مودم بر عهده خود شرکت مخابرات است.

تغییر سرویس  ADSL به VDSL

خود مخابرات با شما تماس می گیرد!

آموزش تنظیمات تبدیل adsl به vdsl

این سوال که آیا برای تبدیل ADSL به VDSL باید خودتان کاری انجام دهید یا با مخابرات تماس بگیرید، احتمالاً در ذهن بسیاری از کاربران خطور کرده است.

صدری، مدیر عامل شرکت مخابرات ایران توضیح داد که کاربران نیازی به تماس با مخابرات ندارند، اما مرکز مخابرات به محض آماده شدن تجهیزات لازم با مشترکان تماس می‌گیرد، سرویس را اعلام و تغییر می‌دهد.

این طرح محدود به منطقه خاصی نیست و به مرور زمان در سراسر کشور اجرا خواهد شد. خوشبختانه باید بگوییم که از هفته آینده حدود 70 هزار پورت VDSL در نقاط مختلف ایران راه اندازی می‌شود.

راه اندازی سرویس VDSL خانگی

برای تبدیل adsl به vdsl و تغییر سرویس خود کافیست به اپراتور مربوطه مراجعه کنید و نحوه تبدیل به VDSL را مطالعه کنید. به خاطر داشته باشید که برای تغییر این سرویس نیازی به پرداخت هیچ هزینه‌ای ندارید، فقط یک مودم جدید بخرید که بتواند شبکه VDSL شما را پشتیبانی کند.

مقایسه تعرفه ADSL و VDSL

تبدیل adsl به vdsl

با انتشار قیمت تعرفه‌های VDSL، تفاوت زیادی بین این دو سرویس وجود ندارد. هدف از این سرویس صرفاً جایگزینی آن با ADSL است تا کاربران بتوانند به راحتی از اینترنت استفاده کنند.

ناگفته نماند که برای بهره‌مندی از خدمات جدید مخابراتی باید یک مودم VDSL تهیه کنید که از این شبکه خدماتی پشتیبانی کند.

خرید مودم VDSL

متاسفانه ایران مودم و روتر مخصوص VDSL ندارد ولی مودم دو منظوره دارد که هم ADSL و هم VDSL را ساپورت می‌کند. اگر مودم ADSL شما یکی از این مدل‌ها است، نیازی به تعویض مودم ندارید، اما اگر مودم و روتر شما از شبکه‌های VDSL پشتیبانی نمی‌کند، دستگاه خود را تعویض کنید تا حداکثر استفاده را از این سرویس ببرید.

جمع بندی
زندگی امروزی ما 100% به اینترنت وابسته است و انسان‌ها روز به روز برای راحتی و آسایش در حال تکامل هستند. به همین دلیل توجه خود را به فضای مجازی و اینترنت معطوف کردیم. در این زمینه اینترنت پیشرفت‌های زیادی داشته است.

آخرین تغییر تبدیل ADSL به VDSL یعنی بهبود سرعت و کیفیت خدمات اینترنت است. در این مقاله با هم بررسی کرده‌ایم که تبدیل ADSL به VDSL کار سخت و پیچیده‌ای نیست. حتی هزینه زیادی هم برای ما ندارد. بنابراین، بهتر است مودم و شبکه را از ADSL به VDSL تغییر دهید تا تفاوت بزرگ بین این دو سرویس را مشاهده کنید. امیدوارم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

درباره‌ی rafmag

همچنین ببینید

تفاوت سرعت اینترنت با کابل و وایرلس

تفاوت سرعت اینترنت با کابل و وایرلس

کابل های اترنت اغلب جنبه نادیده گرفته شده یک شبکه خانگی هستند. بسیاری از مردم …

2 نظر

  1. با منزل تماس گرفتن. بچه هافکرکردن. شرکت‌های خصوصی. هُستن. فرمودن نه حال چه کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *