مجله ی راف نت

بررسی علت چشمک زدن چراغ مودم و رفع مشکل آن

بررسی علت چشمک زدن چراغ مودم و رفع مشکل آن

در ظاهر، مودم یک دستگاه بسیار پیچیده به نظر می‌رسد و ممکن است با ایراد در چراغ و قطعات آن، این فکر را بکنید که مودم برای همیشه از کار افتاده است. اما برخی از مشکلات از جمله چشمک زدن مودم به راحتی قابل حل هستند. چراغ‌هایی که بر روی مودم وجود دارند، هر یک دارای عملکرد خاصی هستند. سیگنال‌های ضعیف اینترنت، خرابی در کابل لن، ارائه خدمات نامناسب از سوی ارائه دهنده اینترنت، می‌توانند در چشمک زدن یا نزدن چراغ‌ها تاثیرگذار باشند. در ادامه به بررسی‌ چشمک زدن چراغ مودم خواهیم پرداخت.

فهرست مطالب

علت و برطرف کردن چشمک مودم و قطعی اینترنت

چشمک زدن مودم

در ابتدا شما باید با چراغ‌های روی مودم آشنایی کامل داشته باشید تا در صورت چشمک زدن آنها بتوانید عیب یابی درست را انجام دهید.

• چراغ پاور POWER

یکی از چراغ‌هایی که بر روی تمام مودم‌ها دیده می‌شود، چراغ پاور است. زمانی که آداپتور مودم را به برق متصل می‌کنید، چراغ پاور روشن می‌شود و به صورت ثابت روشن باقی می‌ماند. هرگاه چراغ پاور در حال چشمک زدن باشد، ایرادی وجود دارد که باید آن را برطرف کنید.

در اولین اقدام شما باید آداپتور را از برق جدا کرده و مجدداً آن را وصل کنید، ممکن است آداپتور را به درستی در پریز قرار نداده‌اید. البته گاهی ممکن است کابل آداپتور دچار قطعی شده باشد که باید از یک آداپتور جدید استفاده کنید.

اگر این مشکل حل نشود، شما نمی‌توانید از مودم استفاده کنید چرا که چراغ به طور مداوم در حال خاموش و روشن شدن است و اتصال اینترنت برقرار نمی‌شود.

• چراغ لن LAN

همه مودم‌ها دارای پورت لن هستند که از طریق این پورت‌ شما می‌توانید با کابل لن، مودم را به کامپیوتر متصل کنید. معمولاً مودم‌ها دارای ۴ پورت لن هستند و تفاوتی نمی‌کند که شما کامپیوتر خود را از طریق کابل به کدام پورت متصل ‌کنید. در هر صورت پس از اتصال کامپیوتر به پورت لن از طریق کابل، باید چراغ این پورت روشن شود.

این چراغ می‌تواند هم به صورت ثابت و هم به صورت چشمک زن دیده شود. زمانی که کامپیوتر از طریق کابل به مودم متصل می‎شود و شما از اینترنت کامپیوتر استفاده نمی‌کنید، این چراغ روشن و ثابت است. به این معنا که هیچ گونه انتقال داده بین مودم و کامپیوتر انجام نمی‌شود. اما هر گاه از طریق کامپیوتر به شبکه اینترنت متصل شوید، چراغ به حالت چشمک زن تغییر پیدا می‌کند. به این معنا که بین کامپیوتر و مودم ارسال و دریافت داده در حال انجام است.

اگر در حالت استفاده نکردن از اینترنت، چراغ لن در حالت چشمک زدن باشد، یک اختلال وجود دارد که باید آن را بررسی کنید. در بسیاری از مواقع چشمک زدن مودم با جابه جایی کابل لن برطرف می‌شود.

• چراغ وای فای WIFI

از جمله چراغ‌های دیگری که بر روی مودم وجود دارد، چراغ وای فای است. برخی از دستگاه‌ها از جمله تلفن همراه را می‌توانید از طریق وای فای به مودم متصل و از اینترنت مودم استفاده کنید. پس از اینکه تنظیمات در مودم انجام شد و تلفن همراه با وارد کردن رمز، به شبکه وای فای متصل شد، می‌‌توانید از طریق گوشی تلفن همراه از اینترنت استفاده کنید.

پس از اتصال تلفن همراه به اینترنت مودم، زمانی که در گوشی تلفن همراه از اینترنت مودم استفاده نکنید، چراغ وای فای ثابت است. اما زمانی که شما از اینترنت مودم از طریق تلفن همراه استفاده کنید، چراغ ثابت به چشمک زن تغییر حالت می‌دهد.

شما می تواند برای خرید دوربین هایک ویژن با ما تماس بگیرید

چشمک زدن مودم
اما اگر پس از اتصال، چراغ وای فای به طور ثابت بماند، یک ایراد است و برای عیب یابی بهتر است دکمه وای فای که در پشت مودم وجود دارد را به مدت ۲ ثانیه فشار داده و مجدد آنتن وای فای را راه اندازی کنید.

البته در برخی از موارد این امکان وجود دارد که سرعت اینترنت از سوی ارائه خدمات، بسیار کم است و اتصال انجام نمی‌شود. همچنین اگر به طور کامل این چراغ خاموش باشد این احتمال وجود دارد که بر اثر جابجایی کلید وای فای در قسمت مودم خاموش شده است.

• چشمک زدن چراغ adsl مودم

چراغ دیگری که در مودم وجود دارد چراغ ای دی اس ال یا چراغ لینک است. مودم باید از مراکز مخابراتی، سرویس ADSL دریافت کند که از طریق این سرویس می‌توانید اتصال اینترنت داشته باشید. زمانی که ارتباط با مرکز مخابراتی برقرار شود، چراغ لینک روشن می‌شود و همیشه ثابت است.

هرگاه این چراغ به حالت چشمک زن مشاهده شود، یک ایراد وجود دارد و شما می‌توانید با قطع و وصل مجدد کابل تلفن، این مشکل را برطرف کنید.

• چشمک زدن چراغ اینترنت مودم

در ادامه با رفع مشکل چشمک زدن چراغ اینترنت مودم آشنا خواهید شد.

چراغ دیگری که بر روی مودم به شکل کره زمین دیده می‌شود، چراغ اینترنت است. علت چشمک زدن چراغ اینترنت مودم: هرگاه شما از اینترنت استفاده کنید، این چراغ به حالت چشمک زن دیده می‌شود. به این معنا که ارسال و دریافت داده در حال انجام است.

نکته‌ای که باید به آن دقت کنید این است که این امکان وجود دارد چراغ ADSL روشن باشد اما چراغ اینترنت مودم خاموش باشد، این حالت به این معنا است که ارتباط شما با مرکز ارائه خدمات برقرار شده اما انتقال داده صورت نمی‌گیرد. در این صورت توصیه می‌شود با بخش پشتیبانی ارائه خدمات تماس گرفته و علت را جویا شوید. هرگاه چشمک زدن چراغ اینترنت مودم خیلی سریع‌تر شود به معنای قوی نبودن اتصال است.

اگر دستگاه شما که به وای فای متصل است، از اینترنت خوبی برخوردار نیست، دستگاه‌های دیگر را به وای فای متصل کنید. این امکان وجود دارد که در دستگاه شما ایراد وجود دارد. اگر در دستگاه‌های دیگر نیز اتصال وای فای وجود نداشته باشد، ایراد در مودم است و اگر اتصال وجود داشته باشد، ایراد از دستگاه شما است. در بسیاری از موارد با عمل ری استارت مشکلاتی که در مودم وجود دارد برطرف می‌شود.

چگونه چشمک زدن چراغ اینترنت در مودم را برطرف کنیم؟

برای برطرف کردن ایرادات مودم که مربوط به چراغ هستند، بهترین و ساده‌ترین راه حل‌ خاموش و روشن کردن مجدد مودم است. با این کار بسیاری از مشکلاتی که در مودم وجود داشته باشد، برطرف می‌شود.

نکته دوم که اهمیت بسیاری دارد اتصال دقیق کابل‌ها به مودم است. کابل تلفن ثابت، کابل برق و کابل لن باید به ‌طور دقیق در جای خود قرار بگیرند و هیچ گونه قطعی در کابل‌ها وجود نداشته باشد. گاهی ممکن است بر اثر کشیده شدن کابل‌ها، قطعی وجود داشته باشد و چشمک زدن مودم رخ دهد.

در بسیاری از موارد قرار دادن مودم در جای نامناسب باعث می‌شود تا اتصال اینترنت به خوبی انجام نشود و ایراداتی در چراغ دیده شود، سعی کنید مودم را در جایی قرار دهید که آنتن دهی به خوبی انجام شود و مودم از قدرت سیگنال بیشتری برخوردار باشد.

چشمک زدن تمام چراغ های مودم به معنای ایراد نیست، اما اگر با بررسی تمام موارد، همچنان برخی از چراغ‌های مودم دارای ایراد هستند و نمی‌توانید از اینترنت به خوبی استفاده کنید، باید مودم را ری استارت کرده و مجدداً تنظیمات مودم را انجام دهید.

چراغ مودم ثابت چه رنگی است؟

اگر چراغ‎های روی مودم ثابت به رنگ سبز باشد، هیچ مشکلی در مودم وجود ندارد و در نتیجه عملکرد مودم صحیح است.

سخن پایانی
همه مودم‌ها دارای چراغ هستند و چشمک زدن و نزدن آنها پیام‌هایی را انتقال می‌دهند که می‌توانند به معنای ایراد در مودم باشند. گاهی ممکن است چشمک زدن مودم بدون دلیل باشد که باید چراغ‌ها یک به یک مورد بررسی قرار بگیرند تا از اتصال قوی به اینترنت مودم برخوردار باشید.

درباره‌ی rafmag

همچنین ببینید

تفاوت سرعت اینترنت با کابل و وایرلس

تفاوت سرعت اینترنت با کابل و وایرلس

کابل های اترنت اغلب جنبه نادیده گرفته شده یک شبکه خانگی هستند. بسیاری از مردم …

یک نظر

  1. دلیل چشمک زدن چراغ adsl مودم چیه؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *