مجله ی راف نت

امواج وای فای و تاثیرات مخرب آن بر سلامت جسم و ذهن کودکان

امواج وای فای و تاثیرات مخرب آن بر سلامت جسم و ذهن کودکان

Wi-Fi زندگی افراد را آسان و راحت کرده است. تلفن‌های همراه، لپ تاپ‌ها و تبلت‌های ما را بدون سیم، کابل و دوشاخه به اینترنت متصل می‌کند. علاوه بر این، زمانی که در حال حرکت هستیم، به یک نقطه متصل نیستیم و برای دسترسی به اینترنت آزاد هستیم.

کودکان هیچ تفاوتی با بزرگسالان ندارند. آن‌ها دائماً به تلفن‌های هوشمند یا تبلت‌های خود سر می‌زنند، یا در حال تماشای فیلم هستند یا بازی‌های آنلاین اعتیادآور را بازی می‌کنند.

ضررهای وای فای برای کودکان بسیار بیشتر از بزرگسالان است، اما با چند راهکار ساده می‌توان این تاثیر مخرب را کاهش داد.

فهرست مطالب

نتایج مطالعات جهت تاثیرات وای فای بر کودکان

ضررهای وای فای برای کودکان

دانشمندان و محققان به طور گسترده تردیدهایی را در مورد ایمنی استفاده از Wi-Fi و تأثیر قرار گرفتن در معرض آن را بر روی کودکان مطرح کرده اند. آنها دائما در حال انجام مطالعه برای بررسی اثرات نامطلوب Wi-Fi هستند.

در این فرآیند، چندین مطالعه خطرات مختلف مرتبط با این فناوری بی‌سیم را کشف کرده‌‌اند که نتایج آن کاملا تکان دهنده است.

قرار گرفتن بیش از حد در معرض تشعشعات الکترومغناطیسی از مسیریاب‌ها و سیگنال‌های Wi-Fi ظاهراً می‌تواند بر سلامت کودکان تأثیر بگذارد.

طبق مقاله‌‌ای، کودکان و نوجوانان در معرض خطر بیشتری از دستگاه‌هایی هستند که امواج را تشعشع می‌کنند.

وای‌ فای یکی از این دستگاه‌ها است. بسته به سطح و مدت قرار گرفتن در معرض آن، خطرات وای فای برای کودکان می‌تواند از بی ‌خوابی و سرگیجه تا تپش قلب و تومور متغیر باشد.

اثرات سوء وای فای بر کودکان

خطرات وای فای برای کودکان کودکان با توجه به سن کمی که دارند بیشتر است.

از آنجایی که نمی‌توانیم Wi-Fi را ببینیم، به راحتی نمی‌توان تصور کرد که ایمن است یا خطرناک. با این حال نگرانی‌های بسیاری در مورد قرار گرفتن بیش از حد در معرض این اشعه‌ها وجود دارد و بسیاری از مردم خواستار افزایش آموزش و دستورالعمل‌هایی در این زمینه هستند.

کودکان با توجه به سن کمی که دارند تشعشعات بیشتری را جذب می‌کنند زیرا هنوز از نظر فیزیکی در حال رشد و تکامل هستند، بافت مغز آنها جذب بیشتری دارد و جمجمه آنها بسیار نازکتر از بزرگسالان است.

از ضررهای وای فای برای کودکان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. اختلال بی‌خوابی

از ضررهای امواج وای فای برای کودکان، بی خوابی است. خوابیدن نزدیک به تلفن یا دستگاه وای فای اغلب باعث کمبود خواب می‌شود.

امواج الکترومغناطیسی تمایل دارند خواب را مختل کنند و قرار گرفتن مداوم در معرض این اشعه‌ها در نهایت منجر به اختلال خواب می‌شود.

خاموش کردن دستگاه وای فای خانه یا کنار گذاشتن تلفن همراه هنگام خواب ممکن است همیشه کمک کننده نباشد، زیرا به احتمال زیاد همسایگان نیز دارای وای فای هستند.

در واقع، اختلالات خواب ممکن است منجر به مشکلات سلامتی بزرگتری مانند فشار خون بالا یا افسردگی شود.

2. اختلال در رشد مغز

قرار گرفتن در معرض تشعشعات الکترومغناطیسی می‌تواند بر سرعت رشد سلول‌ها تأثیر بگذارد و از این رو منجر به تاخیر در رشد کودکان شود.

فعالیت‌های مختل یا نامنظم مغز نیز می‌تواند منجر به اختلال در یادگیری یا سایر مشکلات روانی یا رفتاری شود و این موضوع از خطرات وای فای برای کودکان است.

آزمایش‌هایی انجام شده است که در آن مجموعه‌ای از گیاهان از مسیریاب‌های Wi-Fi دور شده‌اند، در حالی که مجموعه‌ای دیگر در نزدیکی دستگاه‌های وای فای قرار گرفته‌اند. نتیجه نشان داد که گیاهان نزدیک به دستگاه به سختی رشد می‌کنند.

اگرچه سخت است بگوییم که آیا این موضوع در مورد رشد سلول‌های انسانی صادق است یا نه، اما مطالعات هنوز در حال انجام است.

از این رو بهتر است که ایمن باشیم و حداکثر تلاش خود را برای محدود کردن قرار گرفتن کودک در معرض تشعشعات به کار گیریم.

3. ایجاد تپش قلب، سرگیجه، چشم درد

نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد مشکلات قلبی ممکن است به دلیل قرار گرفتن در معرض تابش اشعه ایجاد شود و این موضوع از ضررهای وای فای برای کودکان است.

به همین ترتیب، بسیاری از مسائل بهداشتی دیگر مانند سرگیجه، چشم درد و سردرد، احساس استرس و خستگی را می‌توان به قرار گرفتن در معرض امواج الکترومغناطیسی نسبت داد.

از جمله ضررهای وای فای برای کودکان ایجاد تپش قلب، سرگیجه، چشم درد است.

اگر کودک شما چنین علائمی را تجربه می‌کند، ایده بدی نخواهد بود که او را از مناطق وای فای دور کنید. شاید بهتر باشد برای تعطیلات به مکانی آرام و بدون وای فای بروید تا ببینید آیا علائم فروکش می‌کند یا خیر.

همچنین راه‌های ساده، مانند اجازه دادن به فرزند برای تماشای دانلود فیلم‌ها به جای تماشای آنلاین آنها، ممکن است به آرامی به ایجاد تغییر کمک کند.

4. علت سرطان و تومور

این موضوع هنوز یک مطالعه بحث‌برانگیز است. زیرا سرطان و تومور سال‌ها طول می‌کشد تا توسعه پیدا کند.

همراه با این واقعیت که Wi-Fi و تلفن‌های همراه به تازگی به بخشی از زندگی افراد تبدیل شده‌اند، تشخیص دقیق تشعشعات یا هر علت خاصی کمی دشوار است.

اگرچه هیچ نظریه قطعی مبنی بر اینکه تشعشعات باعث ایجاد سرطان یا تومور می‌شود، وجود ندارد، اما برخی از خطرات وجود دارد و این موضوع برای والدین برای محدود کردن کودکان برای در معرض قرار گرفتن Wi-Fi کافی است.

حتما بارها شنیده اید که گفته شده کاکتوس در جذب اشعه مضر موثر است، راف نت در مقاله ای دیگر این مسئله را بررسی کرده است.

محافظت از کودکان در برابر وای فای

ضررهای وای فای برای کودکان

نگاه کردن به همه این اثرات مضر به این معنا نیست که باید استفاده از ابزارهای Wi-Fi را متوقف یا به طور کامل قطع کرد، اما همیشه می‌توان اقدامات لازم را انجام داد تا اعضای خانواده و کودکان را از اثرات مضر آن در امان نگه داشت. می‌توان با رعایت قوانین ساده در خانه، اثرات مضر وای فای را به حداقل رساند.

• برای جلوگیری از ضررهای وای فای برای کودکان، همیشه شبکه وای فای را در طول شب خاموش کنید تا خواب خوبی داشته باشند. همه باید هنگام خواب بخوابند و سیگنال وای فای ممکن است در هنگام خواب با مغز تداخل داشته باشد، بنابراین ایده خوبی است که قبل از رفتن به رختخواب آن را خاموش کنید. این کار به بدن اجازه می‌دهد تا عمیق‌تر استراحت کند.

• کودکان همیشه حداقل ۱تا۲ متر دورتر از دستگاه وای فای بنشینند زیرا حداکثر قدرت این پرتوها نزدیک منبع است.

• هرگز کودک از لپ تاپ روی پای خود استفاده نکند، همیشه آن را روی میز قرار دهد. استفاده از لپ‌تاپ به این روش، بر روی پا، برای بیش از چند دقیقه توصیه نمی‌شود.

• بچه‌ها را از وسایلی مانند آی‌پد، تبلت و تلفن‌های هوشمند دور نگه دارید یا گوشی هوشمند را قبل از دادن آن به کودک در حالت هواپیما نگه دارید. این تنظیمات را فعال کنید تا دستگاه شما به اینترنت متصل نباشد. در غیر این صورت، آنتن با نزدیک‌ترین نقطه اتصال وای فای ارتباط برقرار می‌کند و هر 0.9 ثانیه پالس‌های انرژی RF را دریافت می‌کند. اگر کودک شما می‌خواهد یک ویدیو تماشا کند، ابتدا آن را در دستگاه خود دانلود و سپس حالت هواپیما را انتخاب کنید.

• برای جلوگیری از خطرات وای فای برای کودکان، بهتر است کودکان برای مکالمه طولانی به جای صحبت کردن از طریق پیامک ارتباط داشته باشند. یا اگر قصد صحبت کردن دارند، ابتدا هدفون‌ها را به تلفن همراه وصل کنید. حتی چند سانتیمتر جدایی، قرار گرفتن کودک در معرض انرژی RF را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

• باید کودکان را تشویق کرد که به جای بازی‌های اینترنتی روی تبلت یا گوشی‌های هوشمند، فعالیت‌های دیگر را انجام دهند.

• دستگاه وای فای را همیشه دور از اتاق بچه‌ها نصب کنید تا شدت امواج رادیویی در اتاق آنها کمتر باشد.

• تلفن همراه را در شب در حالت هواپیما نگه دارید.

• شبکه وای فای را در صورت عدم استفاده خاموش نگه دارید.

سخن پایانی

اگرچه هیچ مطالعه‌‌ای نتوانسته است به طور قطعی مشخص کند که Wi-Fi مسئول خطرات ذکر شده برای سلامتی است، اما مطالعات نشان می‌دهد که قرار گرفتن مداوم در معرض تشعشعات می‌تواند برای سلامت فیزیکی و رشد مغز مضر باشد و این موضوع از ضررهای وای فای برای کودکان شمرده می‌شود.

بنابراین، تا زمانی که کاملاً مطمئن نیستیم که هیچ اثر منفی وجود ندارد، بهتر است اذعان کنیم که تشعشعات وای فای ممکن است برای کودکان مضر باشد.

این رویکرد ایمن‌تر و روشی مسئولانه‌تر برای استفاده از دستگاه‌های Wi-Fi خواهد بود.

درباره‌ی rafmag

همچنین ببینید

تفاوت سرعت اینترنت با کابل و وایرلس

تفاوت سرعت اینترنت با کابل و وایرلس

کابل های اترنت اغلب جنبه نادیده گرفته شده یک شبکه خانگی هستند. بسیاری از مردم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *