مجله ی راف نت

ترفندهای ساده برای کاهش مصرف داده (دیتا) گوشی‌های اندرویدی و IOS

ترفندهای ساده برای کاهش مصرف داده (دیتا) گوشی‌های اندرویدی و IOS

استفاده از برنامه‌های ارتباط تصویری برای مدرسه و محل کار، انجام بازی‌های آنلاین و پخش فیلم‌ها در تلویزیون هوشمند، همه این موارد می‌توانند به میزان زیادی مصرف داده را افزایش دهند. ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم با چند ترفند ساده، کاهش مصرف داده گوشی را به راحتی انجام و توانایی‌های دستگاه خود را به حداکثر برسانید.

فهرست مطالب

1. بررسی چگونگی کاهش مصرف داده گوشی

ترفندهای ساده کاهش مصرف داده گوشی‌

قبل از اینکه بتوانید مصرف داده را کاهش دهید، ابتدا باید بدانید در کدام قسمت‌ها مصرف داده بیش از حد است. با وارد شدن به تنظیمات سیستم گوشی شروع کنید.

با یک نمای کلی دقیق از برنامه‌هایی که در آخرین چرخه ۳۰ روزه، از داده تلفن همراه استفاده کرده‌‌اند، مواجه می‌شوید. بسیاری از مجرمان اصلی مصرف داده، احتمالاً برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی، مرورگرهای وب و برنامه‌هایی هستند که شامل پخش صدا یا ویدیو هستند.

2. توقف پخش خودکار ویدیو؛ راهکاری مناسب برای کاهش مصرف داده

یکی از راه‎های کاهش مصرف داده گوشی، توقف پخش خودکار ویدیو است. بسیاری از برنامه‌ها این ویژگی را دارند که در زمانی که حواس شما پرت است، ویدیو را به طور خودکار پخش می‌کنند.

می‌توانید به قسمت تنظیمات برنامه‌ها بروید، مجموعه‌ای از کنترل‌ها را خواهید دید که اندازه تصاویر و ویدیوها را کاهش می‌دهند و از پخش خودکار ویدیوها جلوگیری می‌کنند. اکثر برنامه‌های اجتماعی تنظیمات مشابهی دارند، همه آنها را جستجو کنید و اجازه ندهید داده‌های شما به سطل زباله پرتاب شود.

3. نصب نسخه‌های سبک برنامه‌ها

تعداد بسیاری از سرویس‌ها اکنون نسخه‌های کوچک‌تری از برنامه‌ها را ارائه می‏دهند. برنامه‌هایی که به صراحت، برای استفاده از داده‌های کمتر طراحی شده‌اند و در عین حال تجربیات نسبتاً خوبی را ارائه می‌دهند. حتی ممکن است برخی از آنها، به جایگزین‌ همیشگی نسخه های بالاتر تبدیل شوند.

4. اتصال به یک شبکه وای فای ایمن

کاهش مصرف داده گوشی‌ از طربق اتصال به وای فای ایمن

تلفن هوشمند شما از دو طریق اینترنت همراه و Wi-Fi آنلاین می‎شود. بهترین کاری که می‌توانید برای کاهش مصرف داده گوشی‌ خود انجام دهید این است که تا حد امکان به یک شبکه Wi-Fi متصل بمانید. وای فای رایگان در بیشتر فضاها از جمله در مراکز خرید، مراکز حمل و نقل و دانشگاه‏ها در دسترس است. اما به یک نکته توجه داشته باشید همه شبکه‌های Wi-Fi ایمن نیستند.

در حالی که به Wi-Fi متصل هستید، می‏توانید محتوای مورد نظر خود را دانلود کنید تا به صورت ذخیره در دسترس شما باشد. همچنین می‎توانید انجام به‌روزرسانی‌ برنامه‌ها را نیز در حین اتصال به Wi-Fi انجام دهید.

تنظیمات مودم تی پی لینک با گوشی

5. ذخیره موسیقی و پادکست‌ها

برای کاهش مصرف اینترنت موبایل این راه حل بسیار مفید است، شما تعجب خواهید کرد که چرا قبلاً به آن فکر نکرده اید. به جای پخش آنلاین موسیقی یا هر فایل صوتی، کافی است آن را در تلفن خود دانلود و ذخیره کنید. اکثر تلفن‌ها با فضای ذخیره‌سازی کافی برای ذخیره مجموعه‌ای از موسیقی‎های مورد علاقه شما عرضه می‌شوند.

اگر صاحب یک گوشی هوشمند با حافظه کم هستید نگران نباشید، گوشی‌های اندرویدی معمولاً دارای یک اسلات کارت microSD برای افزایش فضا هستند و می‏توانید MP3ها را به جای گوشی، در این حافظه کپی کنید.

6. مشاهده ویدیو با کیفیت استاندارد SD

برای کاهش مصرف اینترنت موبایل ویدئوها را به صورت کم حجم پخش کنید.

پخش ویدئو با کیفیت بالا یعنی HD، مصرف کننده اصلی داده تلفن همراه است. فقط یک ساعت پخش HD که پخش نیمی از یک فیلم است، می‌تواند ۲ گیگابایت داده را مصرف کند. اینترنت موبایل برای کیفیت بالاتر از HD۱۰۸۰p نامناسب است، البته با آمدن 5G، به نظر می‌رسد این وضعیت تغییر کند.

اگر قصد دارید یک ویدیو ببینید، از کیفیت استاندارد SD استفاده کنید. کیفیت پایین‌تر خواهد بود، اما داده‌ استفاده شده نیز بسیار پایین‌تر خواهد بود و از هزینه‌های اضافی جلوگیری می‌شود.

7. استفاده از اینترنت 3G

اکثر دستگاه‌های تلفن همراه پیشرفته امروزی از داده‌ 4G پشتیبانی می‌کنند. اما سرعت بیشتر به معنای استفاده سریع‎تر از داده‌های تلفن همراه است. بنابراین یکی دیگر از راه‌های کاهش استفاده از داده تلفن همراه، تنزل به 3G است.

8. برای کاهش مصرف داده آفلاین باشید

استفاده از پیام‌ رسان‏های آنلاین یکی دیگر از روش‌های ارتباطی است که ظاهراً نیازمند پاسخ‌های سریع است. اما در کنار پاسخ دادن شما درگیر پیام‏های دیگر می‏شوید که این موضوع ۱۰۰ درصد ضروری نیست.

شما می‌توانید بدون بررسی اخبار و اشتراک گذاری آنها، روز خود را به پایان برسانید. بنابراین، اگر Wi-Fi وجود ندارد، بهتر است بیشتر آفلاین بمانید تا به کاهش مصرف داده گوشی‌ کمک کنید.

9. غیر فعال کردن هات اسپات

کاهش مصرف اینترنت موبایل راه های فراوانی دارد.

Personal Hotspot بزرگترین عامل در مصرف داده‌های اینترنت است. هنگامی که هات اسپات فعال است، تمام دستگاه‌هایی که قبلا به اینترنت شما متصل شده اند، به طور خودکار به گوشی شما متصل می‌شوند و داده‌ تلفن همراه را مصرف می‎‏کنند. می‌توانید هات اسپات را خاموش کنید یا رمز عبور را تغییر دهید.

10. حذف برنامه‌های غیرضروری

اکنون زمان خوبی است که به برنامه‌هایی که در تلفن خود ذخیره کرده اید و دیگر استفاده نمی‌کنید، فکر کنید. آن‌ها را حذف نصب کنید، نگه داشتن چنین برنامه‏هایی در تلفن همراه، هر چند کم اما از اینترنت استفاده می‏کنند. پس چرا اجازه می‌دهید داده شما بدون دلیل منطقی هدر رود؟

11. ارسال تصاویر با کیفیت پایین‌

کاهش اندازه فایل یک تصویر یا اسکرین شات باعث صرفه جویی در فضای گوشی شما و کاهش مصرف اینترنت موبایل هنگام ارسال به دیگران می‌شود.

12. تنظیم داده به طور دستی

در برخی از مواقع فکر می‌کردید همه چیز درست است، اما متوجه نشده اید که از حد مجاز داده‌ خود فراتر رفته‌اید، تا زمانی که صورت حساب برسد.

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای اطمینان از اینکه از میزان مجاز داده، بیشتر مصرف نمی‌کنید، استفاده از ویژگی‌های داخلی تلفن همراه است. می‌توانید به تنظیمات گوشی خود بروید. در آنجا انتخاب کنید، هنگام نزدیک شدن به حد مجاز استفاده به شما اخطار داده شود.

13. اشتراک گذاری با بلوتوث؛ آخرین راهکار برای کاهش مصرف داده

اگر می‌خواهید فایل، ویدیو یا تصاویری را با کسی که در نزدیکی شما است به اشتراک بگذارید، از بلوتوث یا راه‌هایی که نیازی به اینترنت ندارند، استفاده کنید. اگر حجم موارد ارسالی بالا باشد و آنها را از طریق داده انتقال دهید، حجم زیادی از داده را از دست خواهید داد.

بیشتر بخوانید: پیداکردن رمز وای فای ذخیره ‌شده

سخن پایانی درباره کاهش مصرف داده

از آنجایی که امروزه بیشتر فعالیت‌ها از طریق اینترنت انجام می‌شود، با در نظر گرفتن هزینه‌های بالا برای خرید اینترنت، ترفندهایی وجود دارند که باعث کاهش مصرف داده گوشی می‌شوند. برخی از این راهکارها در این مقاله آورده شد که با انجام آنها تا حدود زیادی می‌توانید مصرف داده و هزینه‌ها را کاهش دهید.

درباره‌ی rafmag

همچنین ببینید

تفاوت سرعت اینترنت با کابل و وایرلس

تفاوت سرعت اینترنت با کابل و وایرلس

کابل های اترنت اغلب جنبه نادیده گرفته شده یک شبکه خانگی هستند. بسیاری از مردم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *