مجله ی راف نت

مودم تقلبی تی پی لینک و تفاوت نسخه های مختلف آن

در انتخاب یک مودم، با نسخه‌های مختلفی مواجه هستیم که هر کدام ویژگی‌های منحصر به‌فردی دارند. طبیعتا همه ما به هنگام خرید هر چیزی به سراغ آن محصولی می‌رویم که برندی معروف بوده و مشخصات قوی تری دارد و به قول معروف نسخه ای پرکاربرد است. در این مسیر، همچنین خطراتی از قبیل خرید و تهیه مودم نقلبی نیز ما را تهدید می‌کند.

در این مقاله قصد داریم تفاوت های مودم اصلی با مودم تقلبی را بررسی نماییم. مودم ها به عنوان یکی از پرطرفدارترین محصولات تجهیزات اکتیو، دارای نسخه‌های متفاوتی در بازار هستند و مودم‌های امروزی با توجه به تکنولوژی ساختی که دارند، این امکان را به کاربر می‌دهند تا از سرعت انتقال بسیار بالایی بهره مند گردند. این نوع از فناوری ساخت، منحصرا در اختیار تعداد محدودی از شرکت‌های تولیدکننده مودم فیبر نوری مانند تی پی لینک، هووای و غیره است. در ادامه با همراه باشید تا از اصل بودن مودم فیبر نوری خود اطمینان حاصل نمایید.

فهرست مطالب

روش های متمایز کردن مودم اصلی و مودم تقلبی از یکدیگر

برای اینکار، ابتدا باید با یک کابل شبکه و یا به صورت وایرلس به مودم خود متصل شوید. سپس در نوار جستجوی مرورگر خود، عبارت 192.168.1.1 را وارد نمایید تا صفحه تنظیمات یا کانفینگ مودم برای شما باز شود.

پس از اینکه نام کاربری و کلمه عبور را وارد کردید، صفحه تنظیمات برای شما باز خواهد شد. در این قسمت باید وارد سربرگ Status و بخش Device Information شوید. به منظور کسب اطمینان از اصل یا تقلبی بودن مودم، باید کد PON NO در پشت دستگاه باید دقیقاً با کد SN داخل تنظیمات مودم یکسان باشد. بنابراین با استفاده از این روش، به راحتی می توانید به این نتیجه برسید که مودم شما اصل است یا خیر.

برخی از شرکت‌های تولیدکننده و سازنده مودم، به منظور فروش بیشتر محصولاتشان، به ایجاد برخی شبهات در ذهن کاربران می پردازند. نمونه ای از این شبهات، محل قرار گیری پورت فیبر نوری در مودم است. اما این مسئله از اساس اشتباه است زیرا محل قرارگیری پورت فیبر نوری، به هیچ وجه نمی تواند نشان دهنده ی اصل یا تقلبی بودن مودم باشد.

تفاوت نسخه های مختلف مودم تی پی لینک

اغلب مواقع کاربران بر این باور هستند که مودم‌های اینترنت با یکدیگر هیچ تفاوتی ندارند اما این مسئله نیز صحصح نیست؛ زیرا مودم‌ها به طور کل با یکدیگر متفاوت بوده و دلیل اصلی در تفاوت قیمت بین مودم های اینترنت، قابلیت های مختلف آنها می باشد. البته با مطالعه نقد و بررسی مودم تي‌ پي‌ لينك، می توانید به این نتیجه برسید که آیا این مودم برای نیازهای شما مناسب است یا خیر.

امروزه یکی از برندهای معتبر در حیطه تولید مودم، مودم تی پی لینک است که توانسته بهترین مودم‌ها را از لحاظ آنتن دهی و سرعت، طراحی نموده و به فروش برساند. اما آنچه که در ظاهر این مودم‌ها بیشتر مشخص است، آنتن‌ها هستند. شرکت تی پی لینک، انواع مودم‌ها را در مدل‌های گوناگون با یک آنتن، دو آنتن، سه آنتن و بیشتر روانه ی بازار کرده است.

مودم تی پی لینک تک آنتن، که از نام آن نیز پیداست، دارای یک آنتن است و این موضوع معایب و مزایای بسیاری به همراه دارد. از مهم‌ترین مزیت‌های مودم تی پی لینک تک آنتن، قیمت پایین آن است. از این رو اگر فضای مورد استفاده شما کوچک است، مودم‌ تی پی لینک تک آنتن می‌توانند فضا را به خوبی پوشش دهند و شما نیز در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید.

نسخه های مختلف تمامی مودم ها، مشکلاتی نیز دارند. اما یکی از راه‌های برطرف کردن مشکلات مودم تی پی لینک (مشکلات رایج) بروزرسانی مودم است.

مودم تقلبی

برای اطمینان از عملکرد صحیح دستگاه، به صورت دوره‌ای سیستم عامل آن را بروز رسانی نمایید. برای انجام این کار ، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مرورگر صفحه را باز کرده و در نوار آدرس 192.168.1.1 را تایپ نمایید.
  • نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید.
  • روی گزینه ورود کلیک نمایید تا وارد داشبورد مودم شوید.
  • به منوی “Advanced” رفته “system tools” را انتخاب کنید.
  • در این بخش با انتخاب ارتقاء سیستم عامل، بررسی کنید که آیا نسخه ای برای بروزرسانی در دسترس است یا خیر. در صورت وجود این نسخه، بر روی آن کلیک کنید و سپس منتظر پایان عملیات بمانید.

اگر از فروشنده ها درباره تفاوت نسخه های مختلف مدوم تی پی لینک سوال کنید، پاسخ اغلب آن ها این است که بین فرکانس های رادیویی آن ها تفاوت هایی وجود دارد؛ به طور مثال نسخه 3، فرکانس های رادیویی بیشتری را تحت پوشش قرار می دهد.

شرکت تی پی لینک، سه ورژن یا نسخه از مودم تی پی لینک TD-W8961N را به بازارهای جهانی عرضه کرده و گاهی اوقات نیز در برخی کشورها این مودم با نام TD-W8961ND نیز شناخته می شود.

بنابراین مدل های موجو این برند عبارتند از: TD-W8961N V1 و TD-W8961N ٰV2 و TD-W8961N V3، که تمامی این مودم ها از نظر شکل ظاهری، مشخصات مودم و وای فای، پورت های ارتباطی، تعداد آنتن و قدرت آنتن دهی، فریم ویر و امکانات نرم افزاری کاملا مشابه هم هستند و اصلا نمی شود از روی ظاهر تشخیص داد که مربوط به چه نسخه ای است.

تفاوت های آنها از نظر پردازنده مرکزی، پردازنده وای فای، سوییچ و سال ساخت می باشد.

  • اولین مدل TD-W8961N در سال 2010 عرضه شده که به پردازنده مرکزی TrendChip TC3162LEM مجهز بوده و دارای تراشه وای فای Ralink RT3052F می باشد.
  • دومین نسخه مودم TD-W8961N در سال 2012 ساخته و عرضه شده و دارای پردازنده مرکزی TrendChip TC3162U و تراشه وای فای Ralink RT5392 است.
  • سومین نسخه مودم TD-W8961N در سال 2013 عرضه شده و دارای تراشه مرکزی Ralink RT63365E می باشد. تراشه وای فای این مودم نیز Ralink RT5392L است.

هر سه مودم مجهز به وای فای تک بانده ی 802.11n با MIMO 2×2 می باشند و حداکثر دارای سرعت 300 مگابیتی هستند. هر سه مودم دارای 8 مگابایت رم و 2 مگابایت حافظ فلش بوده و به یک تراشه سوییچ 4 درگاهی مجهز می باشند.

می توان گفت که در نسخه سوم، مودم کمی قوی تر، سریع تر و آنتن دهی آن نیز بهتر است و برای کاربردهایی مانند بازی و گیم مناسب باشند؛ اما در کاربردهای خانگی و معمولی، شاید این تفاوت ها چندان اهمیتی نداشته باشد.

جمع بندی

در این مقاله به بررسی موضوع تمایز بین مودم اصلی و مودم تقلبی پرداختیم و شما را با نحوه اطمینان حاصل کردن از اصالت مودم آشنا کردیم. همانطور که گفتیم با توجه به تکولوژی ساختی که مودم‌ های امروزی دارند، تشخیص مودم اصل از مودم تقلبی کار بسیار ساده ای است. در ادامه نیز به بررسی تفاوت نسخه های مختلف مودم تی پی لینک، ویژگی های مودم تی پی لینک تک آنتن و راه حل مشکلات مودم تی پی لینک پرداختیم و مطالبی در همین زمینه برای شما ارائه نمودیم. از همراهی شما سپاس گزاریم.

درباره‌ی rafmag

همچنین ببینید

تفاوت دوربین مداربسته تحت شبکه و آنالوگ

تفاوت دوربین مداربسته تحت شبکه و آنالوگ می‌تواند شامل موارد متعددی باشد. به‌طور مثال کیفیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *