مجله ی راف نت

راهنمای خرید و قیمت مودم VDSL برتر بازار

راهنمای خرید و قیمت مودم VDSL برتر بازار

امروزه شبکه اینترنت نقش بسیار زیادی در زندگی ما دارد. اما برای اتصال به اینترنت باید از مودم‌ها استفاده کنیم. پس برای اتصال به شبکه اینترنت، وجود یک مودم در هر منزل، اداره و… کاملا ضروری است. شما می‌توانید با انتخاب یک محصول و برند خوب از مودم‌ها، تا سالیان طولانی بابت اتصال به اینترنت آسوده خاطر باشید. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با بهترین مودم VDSL آشنا و شما را برای خرید بهترین مودم VDSL راهنمایی کنیم. پس اگر شما نیز قصد خرید مودم VDSL را دارید، ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید تا بتوانید خرید بهتری داشته باشید.

فهرست مطالب

مودم VDSL چیست؟

آشنایی با بهترین مودم vdsl

اما بهتر است پیش از بیان هر مطلبی نخست شما را با مودم vdsl آشنا کنیم. واژه VDSL مخفف عبارت Very-high-bitrate Digital subscriber Line است. می‌توان این مودم را نسل جدیدی از تکنولوژی DSL معرفی کرد.

اگر شما به دنبال اینترنت پرسرعت هستید، بهتر است اینترنت VDSL را انتخاب کنید. اما این نوع اینترنت بر بستر کابل است، یعنی نیاز به کابل کشی از مرکز مخابرات تا منزل یا محل کار شما را دارد. شما برای داشتن این اینترنت، لازم نیست که اقدام خاصی انجام دهید و تنها کافی است، یک خط تلفن ثابت و مودمی داشته باشید که از این شبکه اینترنت پشتیبانی کند.

سایر اقدامات به عهده شرکت مخابرات است. شما می‌توانید روی مودم VDSL سرویس‌های ارزش افزوده‌‌ای مثل خط تلفن SIP، ویدیو کنفرانس‌ها و… را عرضه کنید. متاسفانه در بازار داخلی کشور ما مودم VDSL یا مودم روتر VDSL اختصاصی یافت نمی‌شود. اما مودم روترهایی وجود دارند، که از اینترنت VDSL پشتیبانی می‌کند و شما علاوه بر اینترنت ADSL امکان دسترسی به اینترنت VDSL را خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: تفاوت مودم ADSL و VDSL

تفاوت مودم VDSL با ADSL

می‌توان تفاوت میان این دو مودم را به صورت زیر بیان کرد:

• سرعت: بارزترین تفاومت میان این دو مودم در سرعت اینترنت است. سرعت دانلود این مودم‌ها حدود ۵ برابر بیشتر از مودم ارزان ADSL و نزدیک به مرز ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه است.

• قیمت: این امر کاملا مشخص است که برای دریافت خدمات بهتر و اینترنت پر سرعت باید هزینه بیشتری را تقبل کرد. اما نگران نباشید، زیرا میان این دو مودم، تفاوت قیمت زیادی وجود ندارد.

• کارایی: شما به راحتی می‌توانید توسط مودم VDSL از برنامه‌هایی که به پهنای باند زیادی نیاز دارند، استفاده کنید. از طرفی شما با تهیه این مودم دیگر نیازی به ساعت‌ها انتظار برای گرفتن آپ آنلاین نخواهید داشت.

• دسترسی: شما می‌توانید به اینترنت ADSL به صورت گسترده و وسیع‌تری، دسترسی داشته باشید. اما برای دسترسی به اینترنت VDSL باید فاصله شما تا مرکز مرتبط با آن کم باشد. از طرفی تعداد کمی از شرکت‌های ارائه اینترنت وجود دارند که می‌توانند اینترنت VDSL را به کاربران خود ارائه دهند.

معرفی بهترین مودم vdsl برندهای مختلف

همان طور که پیش نیز بیان کردیم، شما برای خرید مودم VDSL باید با انواع مختلف مدل‌ها و برند‌های آشنا باشید. در این صورت می‌توانید انتخاب بهتری انجام دهید. در این بخش قصد داریم تا 10 مودم برتر VDSL را به شما معرفی کنیم. در ادامه برخی از این مدل‌ها را معرفی و توضیحات مختصری پیرامون هر یک از آن‌ها بیان می‏کنیم.

1. مودم ایسوس DSL-AC88U

قیمت بهترین مودم vdsl

می‌توان مودم DSL-AC88U را جدید‌ترین، قوی‌ترین و پر سرعت‌ترین و به نوعی بهترین مودم VDSL مودم ایسوس در بازار کشور در نظر گرفت. این مودم مبتنی بر وای فای ۵ است و مخصوص بازی، چند کاربری، ترافیک سنگین روی وای فای، استریم ویدیو است.

افرادی که دارای مشاغل حرفه‌‌ای هستند و به طور کلی کاربران حرفه‌‌ای، خرید این مودم می‌تواند بهترین انتخاب برای آن‌ها باشد. اما قیمت این مودم به گونه‌‌ای است که کاربران خانگی کمی می‌توانند آن را خریداری کنند. این مودم دارای ۴ آنتن خارجی قوی است و از درگاه‌های شبکه اترنت گیگابیتی کاملی بهره می‌برد.

2. مودم دی لینک DSL-2877 AL

این مدل مودم روتر دارای دو باند و سه آنتن خارجی است. این دستگاه دارای سرعت ۷۵۰ مگابیت بر ثانیه است، که روی فرکانس 2.4 گیگاهرتز سرعت ۳۰۰ مگابیت و روی فرکانس ۵ گیگاهرتز سرعت ۴۳۳ مگابیتی را به نمایش می‌گذارد. قیمت این مودم در مقایسه با سایر مودم‌های موجود در بازار کمی بالاتر است.

مودم-روتر +ADSL2 بی‌سیم و دو باند دی-لینک مدل DSL-2877AL

3. مودم روتر ADSL/VDSL زولتریکس مدل ZX-818P

این مودم روتر با پورت USB خود می‌تواند یک مودم با قیمت مناسب برای متصل شدن به شبکه اینترنت باشد. این دستگاه دارای ۲ آنتن خارجی شبکه بی ‌سیم وای فای است و با ۴ پورت اترنتی که دارد، می‌تواند امکان اتصال بی ‌سیم و با سیم را برای شما فراهم کند. تهیه این مودم برای استفاده در دفاتر کار و منازل انتخاب بسیار خوبی است.

مودم روتر VDSL/ADSL زولتریکس مدل ZXV-818P

4. مودم روتر ADSL/VDSL بی‌سیم تی پی لینک مدل TD-W9960 V1

انواع بهترین مودم vdsl

این مودم محصول شرکت تی پی لینک است و می‌تواند اینترنت ADSL/VDSL را به صورت بی‌سیم به اشتراک بگذارد. اینترنت ارائه شده توسط این مودم دارای قدرت، امنیت و سرعت بالاتری است. می‌توان این مودم را نوعی روتر فوق العاده سریع و قوی که دارای ۲ عدد آنتن خارجی قدرتمند است، نام برد. این مودم دارای قابلیت‌های بسبار مطلوبی است، در نتیجه می‌تواند یک مودم مطلوب برای شرکت یا منزل شما باشد.

مودم روتر VDSL/ADSL تی پی لینک مدل TD-W9960

5. مودم روتر ADSL/VDSL بی‌سیم ایسوس مدل DSL-N16

این مودم دارای ظاهری زیبا و کاربرد‌های متنوع است. عملکرد و کارایی این مودم کاملا قابل اطمینان می‌باشد. همچنین دارای رابط کاربر گرافیکی آسان ASUSWRT بهینه سازی شبکه و قدرت کنترل در DSL-N16 را در اختیار شما کاربر گرامی قرار می‌دهد.

مدیریت ترافیک آن به گونه‌‌ای ساده است که حتی کاربران مبتدی نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. می‌توان این مودم را یکی از بهترین مودم VDSL معرفی کرد. قیمت این مودم مناسب است و شما می‌توانید با انتخاب این مودم، علاوه بر بهره مند شدن از قابلیت‌های مناسب آن، از قیمت مقرون به صرفه آن نیز برخوردار شوید.

6. مودم روتر بی‌سیم ADSL/VDSL زایکسل مدل VMG5301-T20A

این مودم دارای ۲ آنتن و قابلیت پشتیبانی از فرکانس 2.4 گیگاهرتز است. از مزایای این مودم می‌توان به دارا بودن ویژگی‌های VOIP، مدیریت اتصال دستگاه‌های وایرلس توسط WDS اشاره کرد. این مودم می‌تواند از چندین SSID (تا ۴ عدد) پشتیبانی کند. قیمت این محصول با توجه به کارایی و امکاناتی که دارد، بسیار عالی و مقرون به صرفه است.

مودم روتر بی سیم VDSL/ADSL زایکسل مدل VMG5301-T20A

7. مودم روتر ADSL/VDSL ایسوس DSL-AC55U

بهترین مودم vdsl کدام است؟

این مودم برای استفاده کاربران خانگی کاملا ایده آل است. زیرا مودمی با سرعت وای فای خوب است که می‌تواند امکانات ارتباطی کافی و گیگابیتی را برای کاربران خود فراهم کند. این مودم جزو پرفروش‌ترین مودم‌ها در بازار جهانی می‌باشد که با استقبال بسیار زیادی مواجه شده است. این مودم دارای دو باند همزمان ۸۶۷ مگابیت بر ثانیه در باند ۵ گیگاهرتز و ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه در 2.4 گیگاهرتز است.

8. مودم روتر بی‌سیم ایسوس DSL-AS68U

این مودم از بهترین و سریع‌ترین مودم روتر‌های ADSL/VDSL در بازار ایران است. سرعت این مودم بالغ بر ۱۹۰۰ مگابیت می‌باشد. دارای یک پردازنده دو هسته‌‌ای و از حافظه رم اختصاصی برخوردار است.

این امکانات می‌تواند موجب افزایش سرعت اینترنت در این مودم شود. شکل دهی گلبرگ آنتن در این مودم به گونه‌‌ای است که می‌تواند از اتلاف سیگنال رادیویی در نقاط غیر ضروری و ایجاد آلودگی فرکانسی در نقاط دیگر جلوگیری کند.

9. مودم تی پی لینک مدل Archer VR2100

قیمت بهترین مودم vdsl

این مودم یک مودم ADSL/VDSL است که از فناوری MU-MIMO و وای فای AC2100 پشتیبانی می‌کند. این مدل مودم تی پی لینک، می‌تواند با بهره گیری از استاندارد Profile 35b VDSL2 سرعت شبکه اینترنت را حدود ۳۵۰ مگابیت بر ثانیه افزایش دهد. اما شما نباید از این مودم انتظار داشته باشید که مانند روتر‌های ایسوس و محصولات مشابه آن، از تکنیک‌های گیمینگ‌ها و فناوری‌های آن و انجام کرهای سنگین مانند استریم ویدیو، استریم گیمینگ، پشتیبانی کند.

مودم‌های ایسوس از این نظر وضعیت بهتری دارند. زیرا مودم تی پی لینک مدل Archer VR2100 یک مودم گیمینگ نیست. این مودم، روتری با مشخصات سخت افزاری بسیار قوی است که می‌توان توسط آن در منازل و محیط کار یک وای وای پر سرعت را راه اندازی کرد.

در واقع تی پی لینک برخی مشخصات و سخت افزار‌های مودم‌های VR600 و VR9000را ارتقا داده و این مودم را عرضه کرده است. در نتیجه این مودم یکی از بهترین مودم VDSL در بازار می‌باشد.

10. مودم ADSL/VDSL بی‌سیم تی پی لینک مدل TD-W9970-V2

این مودم قیمت مناسبی دارد و سرعت انتقال توسط اترنت معادل با MBPS ۳۰۰ است. همچنین این محصول دارای یک آنتن با قدرت ۵ دسی بل می‌باشد. این محصول دارای قیمت بسیار مناسبی است.

در واقع این مودم با ابعاد کوچک خود و با سرعت بالایی که دارد، می‌تواند پوشش بی‌سیم وسیعی را در بر داشته باشد. در نهایت می‌توان گفت: این مودم ارزش خرید دارد.

مودم روتر VDSL/ADSL بی‌سیم 300Mbps تی پی-لینک مدل TD-W9970

11. مودم ایسوس روتر DSL-AX82U

مودم ایسوس روتر DSL-AX82U در سال ۲۰۲۰ عرضه شد و جدید‌ترین مودم‌های ایسوس و حتی دنیا می‌باشد. می‌توان گفت: در حال حاضر بالاتر از این مودم، در بازار ایران یافت نمی‌شود. این مودم فوق االعاده است و به عنوان یکی از بهترین مودم‌های جهان شناخته می‌شود. اما کمیاب بوده و به سختی می‌توان آن را در بازار یافت و قیمت بالایی دارد. سرعت این مودم حدود ۵۴۰۰ است و روی فرکانس ۵ گیگا هرتز و سرعت ۴۸۰۴ مگا بیت، ارائه می‌گردد. سرعت اینترنت آن حدود ۳۵۰ مگابیت است و دارای درگاه‌های LAN و WANو یک درگاه USB دارد. گیمیر‌ها می‌توانند از این مودم استفاده کنند. زیرا در پنل مدیریتی آن ابزارهایی جهت بهبود سرعت اینترنت در ترافیک گیمینگ‌ها، تعبیه شده است.

12. مودم روتر بی‌سیم یوتل PLUS ADSL/VDSL مدل V301

بهترین مودم vdsl کدام است

این مودم محصولی با کیفیت از شرکت یوتل است. در پشت این دستگاه دو درگاه برای متصل نمودن کابل LAN و یک درگاه برای متصل نمودن کابل تلفن وجود دارد. در کل می‌توان این مودم را یک مودم عالی برای اشتراگ گذاری شبکه اینترنت برای مصارف خانگی، و شرکت‌ها در نظر گرفت. زیرا با استاندارد‌ها و قابلیت‌های کلیدی، می‌تواند یک مودم ایده آل باشد. این مودم دارای قیمت‌های متفاوتی است. اما تفاوت میان کمترین قیمت و بیشترین قیمت این محصول، زیاد نیست، و در کل شما می‌توانید با پرداخت هزینه مناسبی این محصول را خریداری کنید.

13.مودم روتر ASUS DSL-AC52U

می‌توان این مودم را بهترین مودم VDSL و هفتمین مودم پرفروش بازار ایران معرفی کرد. سرعت این مودم ۷۵۰ مگابیت بر ثانیه است. شما می‌توانید توسط این مودم از اینترنت 3G/4G استفاده کنید. شما می‌توانید با استفاده از این مودم وای فای دو بانده با سرعت ۳۰۰ مگابیت برای فرکانس ۲.4 گیگا هرتز، و برای ۴۳۳ مگا بیت برای فرکانس ۵ گیگا هرتز را داشته باشید.

14.مودم نت گیر Nighthawk X۸ AC5300

شرکت نت گیر در سال ۲۰۲۰ این مودم را عرضه نمود. می‌توان این مودم را به عنوان یکی از قوی‌ترین، مودم‌های روتر دنیا معرفی کرد. این دستگاه مجهز به وای فای، سه بانده AC5300 با سرعت ۵. ۳ گیگا بایت بر ثانیه است. این مودم می‌تواند از ۴ استریم جداگانه و پرسرعت روی فرکانس‌های وای فای پشتیبانی کند. همچنین این دستگاه مجهز به تکنولوژی Smart Connet می‌باشد. این فناوری منجر به شناسایی هر دستگاهی می‌گردد. در این صورت می‌تواند مطابق نیاز خود به روی فرکانس رادیویی و کانال به صورت سریع‌تر یا کند‌تر تنظیم نماید. این مودم دارای پردازنده دو هسته‌‌ای با سرعت 1.4 گیگا هرتز، همراه با ۵۱۲ مگا بایت رم و ۱۲۸ مگا بایت حافظه فلش می‌باشد.

15.مودم Linksys X6200

بهترین مودم vdsl بازار

این مودم در رده هشتمین مودم پرفروش و محبوب بازار ایران قرار دارد. اگر شما قصد دارید یک مودم دو بانده داشته باشید و بتوانید از اینترنت VDSL هم استفاده کنید، این مودم می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد. این محصول دارای چهار درگاه LAN و یک درگاه WAN است. قیمت این مودم در نمونه‌های مختلف آن، متفاوت است. در واقع این اختلاف قیمت‌ها، به دلیل تجهیزات، قابلیت‌ها و امکانات مختلف در آن‌ها می‌باشد. البته لازم است بیان کنیم، قیمت این محصول در مقایسه با سایر مودم‌ها، کمی بالا است.

سخن پایانی
ما در این مقاله تلاش نمودیم تا پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین و بهترین مودم VDSL را به شما عزیزان مرفی کنیم. شما می‌توانید از میان برند‌ها و مدل‌هایی که نام بردیم، یک مورد را بر اساس نیاز، بودجه و سلیقه خود انتخاب و خریداری کنید. اما به طور کلی بهترین مودم VDSL و پرفروش انواع این مودم‌ها در بازار ایران، را برندهای یوتل، تی پی لینک و ایسوس نام برد.

بهتر است شما پیش از خرید حتما اطلاعات کافی درباره محصول مورد نظر خود و انتظاری که از آن دارید را مد نظر بگیرید. به گونه‌‌ای تمام جوانب را بسنجید سپس اقدام به خرید مودم خود کنید. همچنین از خرید برند‌های متفرقه جدا خودداری کنید.

درباره‌ی rafmag

همچنین ببینید

تفاوت سرعت اینترنت با کابل و وایرلس

تفاوت سرعت اینترنت با کابل و وایرلس

کابل های اترنت اغلب جنبه نادیده گرفته شده یک شبکه خانگی هستند. بسیاری از مردم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *