مجله ی راف نت

آموزش اشتراک گذاری رمز وای فای با کد QR و نحوه ساخت آن

آموزش اشتراک گذاری رمز وای فای با کد QR و نحوه ساخت آن

امروزه در بسیاری از فضا‌ها از جمله محل کار و خانه‌ها استفاده از مودم بسیار رواج یافته است. مودم‌ها با قابلیت‌هایی که دارند می‌توانند نیاز افراد بسیاری را برای دسترسی به اینترنت برطرف کنند. در برخی از موارد این امکان وجود دارد که دوستان و مهمانان در محل کار یا خانه نیز قصد استفاده از اینترنت مودم را دارند، روش های مختلفی وجود دارد تا رمز اتصال مودم را در اختیار کاربران و مهمانان قرار دهید، در ادامه شما را با اشتراک گذاری رمز وای فای با کد QR (اتصال به وای فای با کد qr) بیشتر آشنا خواهیم کرد.

فهرست مطالب

معرفی روش‌های اتصال افراد میهمان به یک شبکه وای ‌فای

حتماً تا به حال برای شما اتفاق افتاده است که دوستان یا میهمانان شما، برای اتصال به اینترنت مودم شما نیاز به رمز عبور وای فای داشته باشند.

• یک روش مرسوم برای اتصال میهمان به شبکه وای ‌فای در اختیار گذاشتن رمز وای فای است. در این حالت کاربران نیز مانند شما می‌توانند به اینترنت مودم متصل شوند.

• از دیگر روش‌هایی که می‌توانید اینترنت مودم را در اختیار مهمانان خود قرار دهید، ایجاد شبکه مهمان است. مودم‌ها این قابلیت را دارند تا شما بتوانید دو شبکه وای فای جداگانه بر روی آنها ایجاد کنید. مزیت ایجاد شبکه این است که مهمانان و کاربران‌‌ دیگر نمی‌توانند به دستگاه‌هایی که شما به شبکه وای فای متصل کرده‌‌اید، دسترسی داشته باشند بدین ترتیب امنیت اطلاعات شما بیشتر می‌شود.

• یکی دیگر از روش‌های اشتراک گذاری رمز وای فای با کد QR است. از مزیت‌های استفاده از بارکد این است که کاربران دیگر رمز عبور را به طور دقیق نمی‌دانند و تنها از طریق اسکن بارکد به وای فای متصل می‌شوند. اما نکته مهم این است که شما باید ابتدا یک QR کد برای وای فای خود بسازید. در ادامه شما را با روش ساخت QR کد آشنا خواهیم کرد.

QR کد چیست؟

آموزش اشتراک گذاری رمز وای فای با کد QR

 

همه افراد QR کد را دیده اند اما اطلاعات دقیقی در مورد آن ندارند. به طور کلی می‌توان گفت که QR کد یک نوع بارکد است که از طریق گوشی‌های هوشمند و سایر دستگاه‌ها این کد قابلیت اسکن دارد. اما برای اسکن کردن بارکد ابتدا باید برنامه اسکنر را بر روی گوشی هوشمند خود نصب کنید.

سپس از طریق دوربین تلفن همراه کد مورد نظر را اسکن کرده و به طور خودکار کد رمزگذاری شده، رمزگشایی می‌شود. یکی از کاربرد‌های این کد، اشتراک گذاری رمز وای فای با کد QR با دیگران است. در ادامه شما را بیشتر با این موضوع آشنا خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: تغییر رمز وای فای

ساخت کد WI-FI QR از طریق سایت

برای اتصال به وای فای با کد qr، باید ابتدا بارکد را بسازید. از دو طریق می‌توانید ساخت QR کد را انجام دهید. اولین مورد اپلیکیشن‌ها هستند، اپلیکیشن‌های متفاوتی برای تلفن‌های همراه اندروید وIOS وجود دارد که با دانلود و نصب این برنامه‌ها می‌توانید به راحتی کد مورد نظر خود را بسازید. روش دوم بدون استفاده از اپلیکیشن‌‌ و تنها از طریق مرورگر است.

ساخت کد QR در گوشی های اندرویدی و آیفون

برای گوشی‌های اندروید اپلیکیشن Wifi QR Code Generator، برای گوشی‌های آیفون اپلیکیشن Wifi QR Code و برای مرورگر سایت https://qifi.org را انتخاب کنید.

آموزش وصل شدن به وای فای با کد qr

• پس از وارد شدن به وب سایت یا اپلیکیشن، باید نام شبکه وای فای یا SSID را وارد کنید.

• در قسمت Encryption نوع رمزگذاری را مشخص کنید.

• در قسمت Key رمز عبور را درج کنید.

• در انتها با کلیک کردن Generate ساخت QR کد انجام می‌شود.

• می‌توانید از طریق Export یک خروجی Png دریافت یا کد را بر روی برگه چاپ کنید.

نحوه استفاده از QR کد برای اتصال به WI-FI

سوالی که مطرح می‌شود این است که چگونه رمز وای فای را اسکن کنیم؟ مهمانان شما تنها کافیست با نصب یک نرم افزار QR کد خوان، کد مورد نظر را اسکن و به وای فای متصل شوند. البته یکی از قابلیت‎های گوشی‌های IOS11 به بالا این است که بدون نصب اپلیکیشن و تنها با گرفتن دوربین بر روی کد، به شبکه متصل می‌شود. اما برای گوشی‎های آیفون 11 به پایین و گوشی‌های اندروید، باید اپلیکیشن مورد نظر را نصب وکد مورد نظر را اسکن کنند.

سخن پایانی
در این بلاگ از راف نت سعی کردیم بگوییم اگر قصد دارید رمز وای فای خود را در اختیار دیگران قرار دهید، به دلیل اینکه ممکن است میهمانان شما تا حدی غریبه محسوب شوند، برای امنیت بیشتر، رمز وای فای را به صورت QR کد در اختیار آنها قرار دهید. بدین ترتیب با اشتراک گذاری رمز وای فای با کد QR (وصل شدن به وای فای با کد qr) دیگر نیازی نیست هر بار پس از رفتن میهمانان رمز وای فای را تغییر دهید.

درباره‌ی rafmag

همچنین ببینید

تفاوت سرعت اینترنت با کابل و وایرلس

تفاوت سرعت اینترنت با کابل و وایرلس

کابل های اترنت اغلب جنبه نادیده گرفته شده یک شبکه خانگی هستند. بسیاری از مردم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *