مجله ی راف نت

آموزش تصویری نصب مودم ADSL و اینترنت ثابت

آموزش تصویری نصب مودم ADSL و اینترنت ثابت

اگر به تازگی به مکان جدیدی نقل مکان کرده اید و باید اتصال اینترنت خود را راه اندازی کنید یا برای عیب یابی اتصال سیمی به کمک نیاز دارید، ما در این مقاله راف نت نکاتی در مورد اموزش تصویری نصب مودم، نحوه اتصال مودم خود به اینترنت و تلفن را به شما آموزش خواهیم داد.

فهرست مطالب

 

گام به گام با آموزش تصویری نصب مودم

در این راهنما، نحوه اتصال مودم (و روتر در صورت داشتن مودم)، تست و عیب‌یابی اتصال اینترنت و راه‌اندازی و اتصال به شبکه بی‌سیم توضیح داده می شود. تا انتها با مقاله آموزش تصویری نصب مودم به تلفن همراه ما باشید.

 

اتصال مودم

قبل از اینکه مودم خود را روشن کنید، باید آن را به رایانه و جک تلفن یا پریز کابل وصل نمایید. برای اتصال آن به رایانه، یک سر کابل اترنت را به پورت اترنت یا LAN در پشت مودم خود وصل نموده، سپس سر دیگر آن را به درگاه اترنت در پشت رایانه وصل کنید. مودم شما باید دارای کابل اترنت باشد، اما هر کابل اترنت قدیمی دیگری نیز می تواند این کار را انجام دهد.

آموزش تصویری نصب مودم ADSL

 

مودم را به فیش تلفن یا پریز کابل وصل کنید

اگر اینترنت DSL دارید، کابل تلفن خود را مانند تصویر سمت چپ به پورت DSL وصل خواهید کرد. اگر کابل دارید، مانند تصویر سمت راست، کابل کواکس را به جک “Cable In” یا “RF In” وصل خواهید کرد. سپس مودم را به جک تلفن یا پریز کابل وصل کنید.

 

اموزش ساده تصویری نصب مودم

 

کدام یک را باید استفاده کنید؟ این بستگی به نوع خدمات اینترنتی شما دارد:

  • اینترنت DSL با سیم تلفن به جک تلفن متصل می شود.
  • اینترنت کابلی با کابل کواکسیال به پریز کابل متصل می شود.

هرکدام از این دو ابزار باید به دیوار شما وصل شوند تا سرویس اینترنت شما کار کند.

 

اتصال مودم به پریز برق

در آخر، سیم برق را به مودم ADSL خود وصل کنید و آن را به پریز برق وصل کنید. حالا ببینید که چراغ‌های مودمتان با بالا آمدن آن زنده می‌شوند. صبر در اینجا کلیدی است. این مرحله می‌تواند از 30 ثانیه تا یک یا دو دقیقه طول بکشد.

 

 

اتصال مودم به اینترنت (اختیاری)

 

نحوه اتصال مودم به تلفن همراه

 

آزمایش اتصال اینترنت

هنگامی که مودم و روتر شما (اگر یکی دارید) بوت شد، زمان آن رسیده است که اتصال اینترنت خود را آزمایش کنید. مرورگر وب خود را باز کنید و به www.google.com یا موتور جستجوی دیگری بروید. اگر صفحه وب بارگیری می شود، تبریک می گوییم! شما اتصال اینترنت دارید.

 

راه اندازی مودم و شبکه

حال که یک اتصال اینترنتی آزمایش شده و واقعی دارید، وقت آن است که مودم و شبکه خود را راه اندازی کنید. با تایپ آدرس IP مودم در نوار URL خود، به پنل مدیریت مودم خود بروید. آدرس های IP ادمین معمولی مودم شامل 192.168.0.1 و 192.168.1.1 است. معمولاً می‌توانید آدرس IP ادمین هر مودم را در پشت مودم پیدا کنید.

 

تتنظیم یک رمز عبور و پروتکل امنیتی

نام کاربری و رمز عبور پیش‌فرض مودم شما احتمالاً روی «admin» یا چیزی مشابه تنظیم شده است. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای دسترسی هکرها به مودم و اتصال اینترنت شما، استفاده از ترکیب نام کاربری و رمز عبور پیش‌فرض است.

بنابراین مطمئن شوید که یک رمز عبور جدید و ایمن برای پنل مدیریت مودم خود تنظیم نموده اید. و در حالی که در حال انجام آن هستید، پروتکل امنیتی خود را روی WPA2، WPA/WPA2 یا WPA-AES تنظیم کنید، زیرا اینها سه گزینه ایمن هستند.

پس از تنظیم رمز عبور شبکه وای فای، حتماً آن را در جایی یادداشت کنید تا هنگام اتصال به دستگاه های دیگر، به راحتی آن را به خاطر بسپارید. در صورت مشکل ورود به قسمت تنظیمات دستگاه خود می‌توانید به مقاله “رفع مشکل ورود به تنظیمات مودم” مراجعه کنید.

 

تغییر نام شبکه

در اموزش تصویری نصب مودم، پس از تنظیم نام کاربری و رمز عبور جدید، نوبت به تغییر نام شبکه می رسد. یک SSID (شناسه مجموعه سرویس) یا نام شبکه جدید را انتخاب کنید که به راحتی آن را شناسایی کنید.

 

تغییر نام شبکه در آموزش نصب مودم adsl

 

اما باید نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  1. از نام‌ها، آدرس‌ها و شرکت‌ها اجتناب کنید تا هدف قرار دادن شما برای هکرها دشوارتر شود.
  2. در صورت امکان از کاراکترهای خاص (مانند خط تیره، نقطه، علامت، و غیره) اجتناب کنید.
  3. SSID ها به حروف کوچک و بزرگ حساس هستند.
  4. بهتر است برای متمایز کردن شبکه های بی سیم که در فرکانس های مختلف کار می کنند، از اعداد استفاده کنید. به عنوان مثال: RoutersofRohan24 برای فرکانس 2.4 گیگاهرتز و RoutersofRohan5 برای فرکانس 5 گیگاهرتز.

 

اتصال به یک شبکه بی سیم

اتصال به یک شبکه بی سیم در ویندوز

اگر مایل به جستجوی روزانه مطالب در اینترنت با استفاده از رایانه هستید و اگر از ویندوز 10 استفاده می کنید، در اینجا یک راهنمای سریع برای اتصال شما به شبکه شبکه وای فای بی سیم (یا سیمی) ارائه شده است.

 

اموزش تصویری نصب مودم به تلفن

 

  1. روی Start کلیک کنید، سپس به Settings > Network & Internet > Status > Network and Sharing Center بروید.
  2. «Set up a new connection or network» را انتخاب کنید.
  3. بر روی «Set up a new network» و سپس «Next» کلیک کنید.
  4. بر روی نماد شبکه در نوار اعلان کلیک کنید.
  5. ویندوز لیستی از شبکه های موجود را به شما نشان می دهد. شبکه (SSID) را که در مرحله 3 ایجاد کردید، “Rename your network” را انتخاب کنید و روی “Connect” کلیک کنید.
  6. رمز عبور (یا کلید امنیتی) خود را برای اتصال به شبکه وارد کنید.

 

آموزش خلاصه نصب مودم

 

به طور خلاصه:

راه اندازی اینترنت و اموزش تصویری نصب مودم به تلفن ممکن است دشوار به نظر برسد، اما تنها کاری که باید انجام دهید این است که چند کابل را وصل کرده و شبکه خود را ایمن کنید. در مقالات قبلی درباره تنظیمات پیشرفته مودم صحبت کرده بودیم و در اینجا خلاصه ای سریع از اموزش تصویری نصب مودم و نحوه اتصال رایانه خود به اینترنت آورده شده است:

  1. مودم خود را وصل کنید (اختیاری: روتر خود را تنظیم کنید)
  2. اتصال اینترنت خود را آزمایش کرده و هر مشکلی را برطرف کنید.
  3. مودم و امنیت شبکه خود را تنظیم کنید.
  4. به یک شبکه بی سیم در رایانه یا دستگاه دیگر خود متصل شوید.

اگر هر یک از این مراحل را دنبال کرده‌اید و همچنان با مشکل مواجه هستید، و یا اگر در مورد راه اندازی اینترنت خود سوالی دارید، در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

درباره‌ی rafmag

همچنین ببینید

تفاوت سرعت اینترنت با کابل و وایرلس

تفاوت سرعت اینترنت با کابل و وایرلس

کابل های اترنت اغلب جنبه نادیده گرفته شده یک شبکه خانگی هستند. بسیاری از مردم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *