مجله ی راف نت

خرید انواع مودم‌های خانگی پاییز 1400

خرید انواع مودم‌های خانگی پاییز 1400

در دنیای امروز با پیشرفت تکنولوژی و با گسترش اینترنت، زندگی تمامی مردم با اینترنت گره خورده است. شما برای این‌که بتوانید به اینترنت وصل شوید باید یک مودم تهیه کنید. فرقی هم ندارد مودم شما تولید شرکت دی ‌لینک باشد یا تی‌ پی لینک. شما تنها با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توانید بهترین نوع مودم را خریداری کنید. در این مقاله قصد داریم با بیان کردن چند نکته، خرید مودم دی لینک و خرید مودم تی پی لینک را برای شما بسیار ساده کنیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

فهرست مطالب

کاربرد مودم در زندگی روزمره افراد

همانطور که گفته شد شما برای ورود به اینترنت باید یک مودم خریداری کنید. مودم یک سخت افزار کامپیوتری است که وظیفه تبدیل کردن سیگنال‌های آنالوگ را به دیجیتال و بالعکس بر عهده دارد. مودم دارای یک بخش به نام مدولاتور است که وظیفه آن تبدیل سیگنال‌های دیجیتال به آنالوگ است تا امکان ارسال آن‌ها از طریق خط تلفن یا کابل به وجود آید.

انواع مودم

 

در گذشته مودم‌ها دستگاه‌های بسیار بزرگ و سنگینی بودند. اما امروزه با رشد اینترنت و تکنولوژی مودم‌های خانگی امروزی جایگزین این نوع مودم‌های بزرگ شدند. مودم‌ها به انواع مختلفی تقسیم می‌شودند: مودم‌های داخلی، مودم‌های خارجی و PC Card

نکات مهم در هنگام خرید مودم ارزان

در هنگام خرید مودم ارزان باید به چندین نکته توجه داشته باشد که در ادامه آن‌ها را بیان می‌کنیم:

 

خرید مودم ارزان

 

نوع استاندارد مودم

یکی از اولین نکاتی که در هنگام خرید مودم دی لینک و تی پی لینک باید در نظر داشته باشید این است که مودم‌های خریداری شده دارای استاندارهای n ، ac و ad باشند. قبلا مودم‌ها دارای استانداردهای A و B و g بودند که همگی این استانداردها امروزه منقضی شده‌اند.

رابط‌های مودم

به پورت‌هایی که در مودم‌ها قرار دارند درگاه رابط نیز گفته می‌شود. این رابط‌ها می‌توانند پورت Lan یا تلفن و USB برای به اشتراک‌گذاری داده‌ها باشند. شما قبل از خرید مودم تی پی لینک و دی لینک باید تعداد پورت‌هایی که لازم دارید را باید در نظر داشته باشد و مودمی را خریداری کنید که دارای پورت‌های مورد نیاز شما باشند. به عنوان مثال اگر شما مودمی را خریداری کنید که دارای 4 پورت LAN باشد شما قادر به وصل کردن 4 دستگاه با استفاده از کابل و 25 دستگاه به صورت بی‌سیم خواهید بود.

سرعت انتقال اطلاعات

هنگام خرید مودم ارزان باید حداکثر سرعت انتقال اطلاعات را بدانید. به عنوان مثال مودم‌های سری N سرعت انتقالی بالغ بر 300 مگابیت بر ثانیه را دارند. همچنین مودم‌های سری ac نیز سرعتی بالغ بر 450 مگابیت بر ثالنیه را دارا هستند.
نکته: سرعت انتقال اطلاعات در مودم چیزی بسیار متفاوت از پهنای باند است. پهنای باند اینترنت شما به شرکت سرویس دهنده‌ی اینترنت شما بستگی دارد.

آنتن مودم

مودم‌ها می‌توانند دارای دو نوع آنتن داخلی و آنتن خارجی باشند. مودم‌هایی که دارای آنتن خارجی هستند سرعت انتقال بیشتری نسبت به مودم‌هایی که دارای آنتن داخلی هستند دارند. البته آنتن‌های خارجی نیز به دو صورت جداشونده و چسبیده تقسیم می‌شوند. مزیتی که مودم‌های با آنتن خارجی جداشونده دارند این است که می‌توان آنتن آن‌ها را با یک آنتن قوی‌تر عوض کرد.
نکته: هنگام تعویض آنتن خارجی مودم در نظر داشته باشید که استفاده از یک آنتن بسیار قوی می‌تواند به سلامتی شما آسیب وارد کند. پس آنتنی خریداری کنید که کمترین آسیب را برای سلامتی شما و دیگر اعضای خانواده‌تان داشته باشد.

نشانگر LED

اکثر مودم‌هایی که امروزه تولید می‌شوند دارای نشانگر LED هستند. این نشانگرها وظیفه نشان دادن روشن یا خاموش بودن مودم و سایر قابلیت‌های مودم را بر عهده دارند.

فرکانس‌های قابل پشتیبانی

هنگام خرید مودم دی لینک و تی پی لینک باید به فرکانس‌هایی که این مودم‌ها می‌توانند پشتیبانی کنند نیز توجه داشته باشید. اکثر مودم‌های موجود در بازار فرکانس‌های 2.4 گیگاهرتزی را پشتیبانی می‌کنند.
جدا از تمام نکاتی که گفته شد باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که مودمی را خریداری کنید که از نظر کیفیت و گارانتی مورد اطمینان باشد. شما با مراجعه به وبسایت راف ‌نت می‌توانید بهترین نوع مودم با توجه به نیاز خود را تهیه کنید.

امنیت مودم

با توجه به این موضوع که دستگاه‌هایی که به اینترنت متصل می‌شوند دارای اطلاعات شخصی هستند، امنیت مودم‌ها بسیار مهم است. اگر شما مودمی را خریداری کنید که نسخه DOCSISS را پشتیبانی کند می‌توانید به آن اطمینان کاملی داشته باشید. این مودم‌ها به شما این اطمینان را می‌دهند که در هنگام ارسال و دریافت اطلاعات از آن‌ها حفاظت کنند. درباره امنیت مودم‌های کابلی نیز می‌توان گفت که این نوع از مودم‌ها آسیب پذیری‌های خاص خودشان را دارند. به همین دلیل باید در هنگام خرید مودم دی لینک کابلی دقت کنید که به قوانین حریم خصوصی داده‌ها پایبند باشد. به جز مواردی که گفته شد به موارد زیر نیز دقت داشته باشید:
• مجهز بودن مودم به سیستم WPS ) ضمانت ایمنی وای فای)
• رمزنگاری پیشرفته
• حریم خصوصی برای ارتباط سیمی
• پروتکل یکپارچگی کلید موقت

و در نهایت…

مودم‌ها نقش بسیار زیاد و پر رنگی در ارتباطات و شبکه‌های کوچک خانگی و شبکه‌های بزرگ شرکتی دارند. در عصر حاضر به‌خصوص در شبکه‌های خانگی از دستگاه‌هایی که فقط مودم هستند استفاده نمی‌شود بلکه دستگاه‌ها به صورت مودم-روتر هستند. به همین دلیل است که مودم‌های ADSL موجود در منزل یا محل کار شما می‌توانند به صورت همزمان چندین دستگاه را از طریق وایرلس و کابل شبکه فراهم کنند و همچنین ویژگی‌های امنیتی یک روتر را هم فراهم کنند.
شما با مراجعه به فروشگاه اینترنتی راف ‌نت می‌توانید اقدام به خرید مودم ارزان کنید. همچنین این فروشگاه دارای مودم‌های بسیار متفاوت از برندهای مختلف است که شما می‌توانید طبق نیاز و سلیقه خود آن‌ها را تهیه کنید.

 

درباره‌ی rafmag

همچنین ببینید

تفاوت دوربین مداربسته تحت شبکه و آنالوگ

تفاوت دوربین مداربسته تحت شبکه و آنالوگ می‌تواند شامل موارد متعددی باشد. به‌طور مثال کیفیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *