مجله ی راف نت

بهترین دوربین‌ مداربسته برای منزل
بهترین دوربین‌ مداربسته برای منزل

راهنمای انتخاب بهترین دوربین‌ مداربسته برای منزل + معرفی 4 مدل برتر

نصب بهترین دوربین‌ مداربسته برای منزل انتخابی هوشمندانه برای افزایش امنیت است. یک سیستم دوربین مداربسته خانگی با موقعیت مناسب به عنوان یک بازدارنده قوی برای سارقان عمل می‌کند و در عین حال شواهد بصری در صورت وقوع جرم ارائه می‌دهد.

با این حال، با توجه به تنوع بسیار زیاد دوربین‌های مداربسته در بازار، انتخاب صحیح می‌تواند بسیار دشوار باشد. این راهنمای جامع تمام عوامل کلیدی را که باید هنگام تصمیم گیری برای بهترین سیستم نظارت دوربین مداربسته برای محافظت از خانواده و اموال خود بسنجید را پوشش می‌دهد.

نکات مهم در هنگام خرید دوربین مداربسته برای منزل
نکات مهم در هنگام خرید دوربین مداربسته برای منزل

در هنگام انتخاب و خرید بهترین دوربین مداربسته برای منزل به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

با درک روشنی از اینکه چرا نظارت دوربین مداربسته برای امنیت خانه مهم است، بیایید بررسی کنیم که چه مشخصات و ویژگی‌های کلیدی را هنگام خرید یک سیستم دوربین مداربسته باید ارزیابی کنید:

  1. کیفیت ویدیو
  2. میدان دید
  3. قابلیت دید در شب
  4. پشتیبانی ذخیره سازی
  5. گزینه‌های اتصال
  6. دوام برای قرارگیری در فضای باز
  7. دسترسی از راه دور

تجزیه و تحلیل این هفت عامل حیاتی به شناسایی سیستم دوربین مداربسته ایدئال برای نیازها و بودجه خاص شما کمک می‌کند.

کیفیت ویدئو و وضوح تصویر در دوربین‌های خانگی

وضوح تصویر و فیلم ضبط شده‌ دوربین‌های مدار‌بسته، به طور مستقیم به میزان پیکسل و کیفیت تصویر دوربین‌های مداربسته بستگی دارد. هنگام بررسی و انتخاب دوربین‌ها، با اصطلاحاتی مانند 480p، 720p، 1080p، و 4K  در رابطه با کیفیت ویدیو مواجه خواهید شد. در ادامه به معنی این اصطلاحات می‌پردازیم.

480p وضوح استاندارد در 854×480 پیکسل است.

720p وضوح بالا در 1280×720 پیکسل است.

1080p یا Full HD با رزولوشن 1920×1080 پیکسل است

4K UHD شفافیت فوق العاده در 3840×2160 پیکسل است.

بهترین دوربین مداربسته برای منزل، وضوح تصویر 1080p برای ثبت تمام و پوشش تمام جزئیات کافی است می‌تواند به خوبی تمامی آن‌ها را ثبت و ضبط کند. در صورتی دوربین‌های 4K را انتخاب کنید که نیاز به پوشش مسافت و بردهای بسیار طولانی دارید.

کیفیت بیش از اندازه ویدئو باعث افزایش حجم فایل‌های ضبط شده و در نتیجه نیاز به فضای ذخیره سازی و پهنای باند بیشتری دارد.

چه میزان میدان دید برای دوربین مداربسته خانگی نیاز است؟

میدان دید در واقع میزان وسعتی است که دوربین مداربسته در یک موقعیت ثابت آن را پوشش می‌دهد. میدان دید با زوایای افقی و عمودی مشخص می‌شود. دوربین‌های مداربسته به طور معمول دارای لنز 2 تا 16 میلی‌متری هستند.

لنز 2 میلی‌متری: FOV 100 درجه‌ای، این نوع لنز می‌تواند مسافت کمی را پوشش دهد.

لنز 16 میلی متری: FOV 30 درجه‌ای، این نوع لنز مسافت بیشتری را پوشش می‌دهد

هنگام نصب یک دوربین، اندازه ایدئال لنز و زاویه FOV آن را به دقت تجزیه و تحلیل کنید. در نظر داشته باشید که می‌خواهید چه مکانی را تا چه مسافتی تحت نظارت قرار دهید.

آیا قابلیت دید در شب برای یک دوربین مداربسته برای منزل مهم است؟

زمانی که می‌خواهید بهترین دوربین مداربسته برای منزل خود انتخاب کنید، وجود قابلیت دید در شب از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که باید به آن توجه کنید. این نوع دوربین‌ها از LEDهای مادون قرمز (IR) برای ارائه فیلم‌های سیاه و سفید حتی در تاریکی مطلق استفاده می‌کنند.

محدوده دید در شب می‌تواند از بین 10 تا 100 متر باشد. باتوجه به مکان و محل نصب دوربین، می‌توانید دوربینی را انتخاب کنید که بتواند نیاز نظارت در شرایط کم نور شما را نیز برطرف کند. به طور مثال با استفاده از بهترین دوربین مداربسته می‌توانید حیاط، راهرو و حتی پارکینگ منزل خود را به طور کامل و در طول 24 ساعت نظارت کنید.

دوربین مداربسته برای منزل به چه میزان فضای ذخیره‌سازی نیاز دارد؟

پشتیبانی ذخیره سازی دوربین‌های مداربسته بی‌سیم مدرن برای تسهیل ذخیره سازی و دسترسی از راه دور به خدمات ابری متکی هستند. چند واحد دوربین دارای اسلات کارت microSD داخلی هستند تا ذخیره‌سازی محلی را بدون اتصال به اینترنت فعال کنند.

فضای ذخیره‌سازی ابری امکان مقیاس‌گذاری یکپارچه فضای ذخیره‌سازی و دسترسی به فیلم را در هر زمان از طریق برنامه‌های تلفن همراه فراهم می‌کند. فضای ذخیره سازی روی دستگاه به شما امکان می‌دهد مدارک ویدیویی را در اختیار داشته باشید. مزایا و معایب هر روش را نسبت به نیاز و بودجه خود بسنجید.

بهترین دوربین مداربسته برای منزل چه استاندارد‌هایی نیاز دارد؟

زمانی که تصمیم دارید دوربین مداربسته در در خارج از خانه یا در مقابل درب پارکینگ خود نصب کنید، مطمئن شوید که دارای استاندارد‌های ضدآب و مقاوم در برابر گرد و غبار است. میزان تحمل دوربین را از نظر دمایی نیز درنظر داشته باشید. دوربین‌هایی را انتخاب کنید که حداقل استاندارد IP67 را داشته باشند.

بهترین دوربین های مداربسته خانگی
بهترین دوربین های مداربسته خانگی

معرفی بهترین دوربین‌ مداربسته برای منزل از برندهای مطرح در دنیا

به منظور افزایش امنیت منزل خود از دوربین‌های مداربسته، برندهای مطرحی مانند هایک ویژن، داهوا و هایلوک که با کیفیت و قابل اعتماد هستند، استفاده کنید. در زیر، چند مدل از هر برند را برای شما معرفی می‌کنیم:

بهترین دوربین مداربسته برای منزل هایک ویژن مدل DS-2CD1023G0-IU

برای خرید بهترین دوربین مداربسته، ابتدا باید کیفیت تصویری آن مورد بررسی قرار گیرد تا مشخص شود تصاویر را با چه کیفیتی ثبت خواهد کرد. دوربین هایک ویژن مدل DS-2CD1023G0-IU یکی از دوربین‌های تحت شبکه با قیمت مناسب و کیفیت تصویری 2 مگاپیکسل است که دید در شب 30 متری را به همراه استاندارد IP67 و میکروفون داخلی در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

این دوربین به افرادی پیشنهاد می‌شود که قیمت دوربین مداربسته برای آن‌ها چندان مهم نیست، چراکه دوربین‌های تحت شبکه نسبت به دوربین‌های آنالوگ و آنالوگ HD گران‌تر هستند. دوربین DS-2CD1023G0-IU از فناوری فشرده‌سازی کارآمد H.265+ نیز پشتیبانی می‌کند.

دوربین داهوا مدل DH-HAC-B2A51P

این دوربین دارای رزولوشن 5 مگاپیکسل با دید در شب 20 متر و استاندارد IP67 است.این دوربین که مناسب فضاهای بیرونی مانند حیاط ساختمان و منزل بوده و به عنوان بهترین دوربین مداربسته برای منزل شناخته می‌شود.

قیمت مناسب و کیفیت بالای دوربین مداربسته داهوا مدل DH-HAC-B2A51P موجب محبوبیت هرچه بیشتر آن در بین کاربران شده است. این دوربین دارای خروجی قابل تعویض HD و SD بوده و با پشتیبانی از تکنولوژی DWDR نشان می‌دهد که دوربین در شرایط نامناسب نوری نیز به بهترین شکل ممکن عمل خواهد کرد.

هایک ویژن مدل DS-2CE76D0T-ITPFS

این دوربین یکی از دوربین‌های Turbo HD هایک ویژن با کیفیت تصویری 2 مگاپیکسل است، از این جهت قیمت بسیار مناسبی دارد. دید در شب 20 متری و قابلیت  DWDR، این دوربین را به یک محصول کارآمد و مقرون به صرفه برای نظارت‌های خانگی تبدیل می‌کند.

انعطاف‌پذیری بالای دوربین مداربسته با پشتیبانی از فرمت‌های TVI/AHD/CVI/CVBS نیز بر کسی پوشیده نیست. دوربین هایک ویژن مدل DS-2CE76D0T-ITPFS با بدنه پلاستیکی خود برای نظارت‌های داخلی طراحی شده است و به صورت سقفی نصب می‌شود. این دوربین در دمای بین 40- تا 60 درجه سانتی‌گراد قابل استفاده خواهد بود.

بهترین دوربین مداربسته داهوا برای منزل مدل DH-HAC-HDW1200RP

یک دوربین HDCVI دیگر که قصد داریم آن را به عنوان بهترین دوربین مداربسته برای منزل معرفی کنیم، با کیفیت تصویری 2 مگاپیکسل و دید در شب 20 متری خود به یک دوربین پرفروش برای منزل تبدیل شده است.

این دوربین دام برای نظارت بر محیط داخلی طراحی شده و قیمت مناسب و کیفیت بسیار بالایی دارد. شرکت داهوا لنز ثابت 2.8، 3.6 و 6 میلی‌متر را برای دوربین مدل DH-HAC-HDW1200RP در نظر گرفته است که کاربر با توجه به نیاز و میدان دید مورد نیاز خود می‌تواند دوربین را با یکی از لنزهای ثابت ذکر شده خریداری کند.

چرا باید در خانه خود دوربین مداربسته نصب کنیم؟

در اینجا مهم‌ترین دلایل برای در نظر گرفتن نصب دوربین مداربسته در اطراف محل‌های مسکونی خود آورده شده است:

جلوگیری از ورود سارق‌ها به خانه: دوربین‌های مداربسته در فضای باز که به طور برجسته در نقاط ورودی قرار می‌گیرند، بازدارنده‌ای عالی برای سرقت هستند و دزدان را قبل از نفوذ به ملک دو بار فکر می‌کنند.

پیشگیری و حل جرایم: سیستم‌های دوربین مداربسته به شما امکان می‌دهد فعالیت‌های مشکوک را در محل خود نظارت کنید. این فیلم به عنوان شواهدی حیاتی برای کمک به سازمان‌های مجری قانون در حل جنایات و دستگیری عاملان عمل می‌کند.

دسترسی و نظارت از هر جا: سیستم‌های دوربین مداربسته مجهز به اینترنت به شما این امکان را می‌دهند تا با استفاده از گوشی هوشمند یا تبلت خود، به راحتی خانه خود را از هر کجا بررسی کنید. شما حتی زمانی که دور هستید از اتفاقاتی که می‌افتد آگاه می‌شوید.

شناسایی بازدیدکنندگان و تحویل‌ها: دوربین‌های مداربسته با موقعیت مناسب به صاحبان خانه اجازه می‌دهند تا بازدیدکنندگان مورد انتظار و غیرمنتظره را در دروازه‌ها و آستان‌ها شناسایی کنند، زمانی که قادر به پاسخگویی فوری نیستند.

هنگام نصب دوربین مداربسته در خانه به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

علاوه بر انتخاب بهترین دوربین‌های مداربسته برای خانه خود، این دستورالعمل‌های اضافی را برای پوشش امنیتی بهینه در نظر داشته باشید:

  • دوربین‌ها را روی ورودی‌ها، دروازه‌ها و حصارهای محیطی بپوشانید تا جلوی سارقان را بگیرید
  • اطمینان حاصل کنید که خط دید شما بدون مانع مانند شاخ و برگ درختان یا اشیا باشد.
  • دوربین‌های زاویه‌دار برای ثبت چهره‌ها به جای نمایه‌ها برای شناسایی آسان‌تر
  • از دوربین‌ها یا محفظه‌هایی استفاده کنید که ضدخرابکاری و دستکاری هستند.
  • برای انتخاب بهتر نقاط نصب و از حرفه‌ای‌های این صنف و نصاب‌ها کمک بگیرید.

سخن پایانی

انتخاب بهترین دوربین مداربسته برای منزل نیاز به دقت و بررسی دقیق از جوانب مختلف دارد. هر خانه دارای نیازهای منحصر به فرد خود است و بر اساس این نیازها، گزینه‌های مختلفی از دوربین‌ها مطرح می‌شود. انتخاب Best CCTV Camera for Home مستلزم در نظر گرفتن دقیق عوامل مختلف از جمله نوع دوربین، ویژگی‌ها و الزامات نصب است.

با درک نیازهای منحصر به فرد خانه خود و ارزیابی گزینه‌های موجود، می‌توانید تصمیمی آگاهانه برای افزایش ایمنی و امنیت ملک خود بگیرید. هوشیار باشید، ایمن بمانید.

درباره‌ی مرضیه امین الرعایا

همچنین ببینید

تفاوت دوربین مداربسته تحت شبکه و آنالوگ

تفاوت دوربین مداربسته تحت شبکه و آنالوگ می‌تواند شامل موارد متعددی باشد. به‌طور مثال کیفیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *