مجله ی راف نت

 ویژگی­ های یک مودم خوب چیست ؟ 

 ویژگی­ های یک مودم خوب چیست ؟ 

می‌خواهید ویژگی های یک مودم خوب را بدانید؟ قبل از هرچیزی باید بدانید که کیفیت مودم در سرعت اتصال به اینترنت مهم است و هرچقدر هم ISP شما قوی و خوب باشد اگر مودمی که استفاده میکنید خوب نباشد باعث کندی اینترنت می شود. اگر شما هم به دنبال خرید یک مودم خوب هستید، حتما برایتان پیش آمده که بخواهید ویژگی­ یک مودم خوب را در هنگام خرید مودم بدانیم. ما امروز با نام بردن برخی ویژگی­ یک مودم خوب و مناسب برای شما، شما را در خرید انواع مودم راهنمایی می­کنیم. با راف نت همراه باشید.

فهرست مطالب

ویژگی های یک مودم خوب

بسیاری از کاربران اینترنت به خصوص کاربرانی که از طریق اینترنت Dial-Up پا به دنیا مجازی و اینترنت و همچنین کاربران ایرانی همیشه از کند بودن سرعت اینترنت و درست انجام نشدن کارهایی که با اینترنت دارند گلایه مند هستند و نمی توانند به آسانی، آن طور که دلخواهشان است از امکانات اینترنت استفاده کنند.

با توجه به آمارهایی که از کاربران اینترنتی استخراج شده است این تعداد اصلا کم نیستند و بسیاری از افراد تصمیم گرفته اند با گرفتن اشتراک اینترنت پر سرعت برای همیشه از شر دردسرهای موجود راحت شوند. برای انجام این کار قبل از هر کاری نیاز است که یک دستگاه مودم ADSL خریداری کنید.

 

بیشتر بخوانید: مودم‌ اینترنت چیست؟

 

ویژگی های ضروری در هنگام خرید مودم خوب

از جمله مشخصات مودم خوب که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید:

  • قابلیت اشتراک گذاری اینترنت
  • تعداد پورت های LAN
  • داشتن تجهیزاتی برای اتصال به شبکه های بی سیم

مودم خوب چه ویژگی هایی دارد

  1. با سیم یا بدون سیم

استفاده از مودم­های بی­سیم این اجازه را به شما می­دهد که در هر نقطه از منزل یا محل کارتان که هستید بتوانید از اینترنت در سیستم­های مختلف استفاده کنید و نیازی به جابجایی مودم به همراه کابل نداشته باشید. به اصطلاح به این مدل از مودم­ ها “وایرلس” گفته­ می­شود. در مقابل مودم­ های سیمی  یا Ethernet  وجود دارد  که به صورت تک پورت می­توانید از آنها فقط برای یک کامپیوتر یا لپ تاپ استفاده کنید. درواقع این مودم ­ها تنها توانایی سرویس دهی به یک سیستم مشخص را دارند. این مودم ­های Ethernet  دارای یک پورت USB و یک پورت LAN هستند. در خرید مودم هرگز نباید فراموش کنید که تعداد پورت­ها برای این مودم بسیار مهم است پس اگر قصد استفاده از مودمی که تهیه میکنید را در شرکت یا محل کارتان دارید به تعداد پورت­های بیشتری احتیاج پیدا خواهید کرد. ارزانترین مدل مودم ADSL مدل های تک پورت سیمی هستند اما از آنجایی که به احتمال خیلی زیاد در هر خانه یا محل کار حداقل یک تلفن هوشمند یا تبلت پیدا می­شود، شما به یک مودم وایرلس احتیاج پیدا می­کنید که البته از نظر اقتصادی بسیار به صرفه­ تر از مدل­های تک پورت سیمی است‌. درواقع مودم وای فای این امکان را به شما می­دهد که از چندین دستگاه به­طور همزمان استفاده کنید.

ویژگی مهم مودم های بی سیم

راحتی استفاده از مودم های بی سیم برای کاربران از مهم ترین نکته ای است که میتوان در مورد این دسته از مودم ها گفت. به همین دلیل درصد پیشنهاد این مودم ها خیلی بیشتر از سایر مودم های خانگی و رومیزی است.

نکته ای که وجود دارد این است که در هنگام خرید مودم های بی سیم حتما باید به تعداد پورت های آن توجه کنید.

بعضی از این مودم ها فاقد پورت LAN هستند و به جای آن فقط از پورت USB پشتیبانی میکنند، در صورتی که از این پورت استفاده کنید، در بعضی از موارد خاص این امکان وجود دارد سرعت اینترنت پایین بیاید.

در صورتی که مودم را برای شرکت یا سازمان کاری با تعداد کاربران بالا خریداری می کنید باید بدانید که به مودمی احتیاج پیدا خواهید کرد که بتواند تعداد پورت های بیش تری در اختیار شما قرار دهد. در حالت کلی استفاده از پورت های LAN سرعت بیش تری را برای شما به همراه خواهد داشت.

  1. پورت LAN

بعضی از مودم­ های موجود در بازار فاقد پورت LAN  هستند و تنها از پورت USB پشتیبانی می­کنند. درصورتیکه از این پورت استفاده کنید احتمال پایین آمدن سرعت اینترنت برای شما بسیار زیاد می‌شود پس بهتر است به دنبال مودم هایی باشید که پورت­ های LAN را پشتیبانی می‌­کنند تا هم سرعت بیشتری داشته باشند و هم استفاده از آن برای شما راحت­تر باشد چون این از ویژگی­ یک مودم مناسب است. اگر هنوز هم نمی­دانید که چه کابل شبکه ای بخرید به این لینک مراجعه کنید.

ویژگی مودم خوب

  1. ویژگی­ یک مودم؛ نویزگیر

اگر از اینترنت ADSL استفاده می­کنید، می­توانید همزمان از تلفن منزل هم استفاده کنید اما در برخی از موارد ممکن است که در هنگام مکالمه صدا­های ناخوشایندی بشنوید که علت به وجود آمدن این تداخل امواج مودم با تلفن بی‌سیم، فقدان جداکننده برای صوت و داده برای جلوگیری از اشغال بودن تلفن هنگام اتصال به شبکه اینترنت است.

اما معمولا این مشکل برای کاربران به وجود می آید که در هنگام استفاده از تلفن برای مکالمه، صداهایی را می شنوند که خوشایند نیست. این نویزها به این خاطر است که از جدا کننده ای برای صوت و داده برای جلوگیری از اشغالی تلفن هنگام اتصال به اینترنت استفاده نکرده اند.

ویژگی های مودم خوب

 

بیشتر بخوانید: اسپلیتر(نویزگیر) مودم چیست؟

 

از بین بردن نویز مودم

برای از بین این مشکل میتوانید از دستگاهی به اسم “اسپلیتر یا نویزگیر” استفاده کنید تا این نویز ها را از بین ببرد. در برخی از مودم ­های موجود اسپلیتر وجود دارد، اما برای برخی از مودم ­ها باید آن را به صورت جداگانه خریداری کنید. معمولا مودم با کیفیت نویزگیر دارد.

  1. ویژگی­ یک مودم خوب؛ ضمانت نامه

داشتن یک ضمانت نامه معتبر یکی دیگر از نکاتی است که باید هنگام خرید یک مودم با کیفیت و استاندارد به آن توجه داشته­ باشید. البته تعداد کمی از مودم­ های موجود در بازار ضمانت نامه معتبر ندارند که در این صورت قیمت پایینی دارند و خریداران را ترغیب به خرید آن می­کند اما فراموش نکنید که هزینه کردن برای وسیله ­ای که در  صورت بروز هر مشکلی امکان پشتیبانی دارد، از نظر اقتصادی بسیار به­ صرفه است.

انواع مودم ADSL

مودم‌های ADSL به طور کلی در دو نوع Ethernet modem که تک پورت هستند و مودم بی‌سیم( Wireless) یا مودم وای فای WiFi که دارای یک پورت USB و یک پورت LAN است به بازار عرضه شده‌اند.

چون که مودم های سیمی یا همان مودم Ethernet تک پورت هستند پس در نتیجه فقط قابلیت اتصال به یک کامپیوتر (یا لپ‌تاپ) را دارند و فقط به یک سیستم سرویس دهند. در کل این نوع مودم‌ها برای مکانی که می‌خواهید فقط یک سیستم استفاده کنید و قرار هم نیست که سیستم دومی به اینترنت متصل شود مناسب است.

مودم‌های تک پورت سیمی ارزان‌ترین مدل مودم ADSL هستند، اما از آنجایی که امروزه در هر خانه‌ای حداقل یک تلفن هوشمند یا تبلت پیدا می‌شود استفاده از مودم وای فای به صرفه‌تر است.

مودم WiFi نیز امکان استفاده از چندین دستگاه را فراهم می‌آورد.

مودم‌های ADSL وایرلس

مودم‌های ADSL بی‌سیم تحت نام مودم‌های وایرلس (Wireless) یا مودم وای‌فای (WiFi) شناخته می‌شوند. همانطور که از اسم آن ها مشخص است دارای قابلیت اتصال بدون سیم هستند و به راحتی چندین دستگاه مختلف مثل تبلت لپ تاپ یا حتی چندین گوشی به آن‌ها متصل کنید.

 

درباره‌ی rafmag

همچنین ببینید

تفاوت سرعت اینترنت با کابل و وایرلس

تفاوت سرعت اینترنت با کابل و وایرلس

کابل های اترنت اغلب جنبه نادیده گرفته شده یک شبکه خانگی هستند. بسیاری از مردم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *