مجله ی راف نت

مقایسه مودم زایکسل و دی لینک

مقایسه مودم زایکسل و دی لینک

دی لینک، یکی از پیشروترین ارائه دهندگان مودم در جهان است. مودم‌های D-Link به ویژه برای ارائه سرعت بالا شناخته شده هستند. هدف این شرکت ارائه فناوری‌های هوشمند و بی‌سیم به تمام نقاط جهان است. محصولات این شرکت توانسته‌‌اند با قابلیت‌هایی که دارند، از پرفروش‌ترین مودم‌ها باشند. از دیگر برندهایی که اقدام به تولید مودم کرده است، می‌توان به زایکسل اشاره کرد. برخلاف خرابی‌های مکرر مودم‌ها، مودم‌های این برند بسیار قابل اعتماد هستند. اگر از سرویس پرسرعت استفاده می‌کنید، اکیداً توصیه می‌کنم که مودم‌های این برند را در اولویت خرید خود قرار دهید. در ادامه برای آگاهی بیشتر، مقایسه مودم زایکسل و دی لینک را با بیان مزایا و معایب آنها شرح خواهیم داد.

فهرست مطالب

مزایا مودم‌های دی لینک

مودم‌های دی لینک، یک جایگزین رقابتی و قابل اعتماد برای برندهای گران قیمت هستند. این مودم‌ها یک شبکه بی‌سیم امن را برای هر مکانی ارائه می‌دهند و می‌توانید در خانه‌ها و دفاتر کوچک از آنها استفاده کنید. مودم‌های دی لینک از فناوری AC، آخرین فناوری Wi-Fi استفاده می‌کنند و سریع‌ترین سرعت اینترنت را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. بیشتر مودم‌های این برند به قابلیت‌های دو باند مجهز هستند. علاوه بر این یک جریان ثابت از اتصال به اینترنت را برای چندین دستگاه تضمین می‌کنند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مودم را از طریق پورت‌های ارائه شده به دستگاه‌های دیگر متصل کنید.

معایب مودم‌های دی لینک

در مقابل مزیت‌ها و ویژگی‌هایی که مودم‌های دی لینک دارند، نمی‌توان معایبی را برای آنها در نظر گرفت. اما به این نکته باید توجه داشته باشید، برخی از مودم‌های دی لینک از تعداد پورت کمتری برخوردار هستند و برای افرادی که قصد دارند دستگاه‌های بیشتری را به مودم متصل کنند، مناسب نیست و از معایب مودم محسوب می‌شود. همچنین تعداد کم آنتن می‌تواند از معایب مودم محسوب شود. اگر فضای مورد استفاده شما برای مودم، متراژ بالایی دارد، باید در انتخاب جای مناسب برای مودم با تک آنتن توجه بیشتری داشته باشید.

مزایا مودم‌های زایکسل

از مزیت‌های مهم مودم‌های زایکسل می‌توان به پشتیبانی از اینترنت Vdsl اشاره کرد. همچنین تعداد پورت بیشتری بر روی دستگاه برای اتصال سایر دستگاه و استفاده از اینترنت در نظر گرفته شده است. این برند انواع مودم را تک آنتن و دو آنتن طراحی کرده است، در برخی از مدل‌ها نیز درگاه usb وجود دارد. آنتن‌هایی که برای دستگاه نصب شده‌اند، از قدرت انتقال سیگنال بالایی برخوردار هستند. همچنین از ویژگی‌های منحصر به فرد این مودم‌ها می‌توان به امنیت بالا، سرعت دانلود و آپلود مناسب اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: مودم vdsl چیست

معایب مودم‌های زایکسل

از معایب مودم‌های زایکسل این است که در برخی از مدل‌ها درگاه usb وجود ندارد. همچنین برخی از مودم‌ها دو باند نیستند و تک آنتن تولید شده‌‌اند، از این رو باید برای خرید این نوع مودم‌ها باید به میزان فضای مورد نظر توجه داشته باشید. اگر شما بازی‌های آنلاین انجام می‌دهید یا از تماس‌های ویدیویی مکرر برای انجام کارهای خود استفاده می‌کنید، باید سرعت مودم از میزان قابل قبولی برخوردار باشد.

مقایسه مودم زایکسل و دی لینک

در مقایسه مودم زایکسل و دی لینک، می‎توان گفت هر دو می‌توانند از اولویت‌های خرید شما باشند. می‌توانید یک مودم را با دو آنتن یا تک آنتن انتخاب کنید. تعداد پورت‌ها معمولا در هر دو برند مودم ۴ عدد است. اما نکته قابل توجه این است که تنوع در مودم‌های دی لینک نسبت به زایکسل بیشتر است، بنابراین می‌توانید انتخاب‌های بیشتری با توجه به ویژگی‌ها و مزیت‌های مودم‌ها داشته باشید.

معرفی مودم دی لینک مدل 2740 U

مودم روتر ADSL2 Plus بی‌ سیم N300 دی لینک مدل DSL-2740U

مودم روتر ADSL2 Plus بی‌ سیم N300 دی-لینک مدل DSL-2740U

مودم دی لینک مدل 2740 U، یک شبکه بی‌سیم تک باند قابل اعتماد است. این بدان معنی است که می‌تواند تنها به فرکانس 2.4 گیگاهرتز دسترسی داشته باشد. با وجود ۴ پورت شبکه، شما می‌توانید حتی در محل کار نیز از این مودم استفاده کنید و سایر دستگاه‌ها از جمله پرینتر را به مودم متصل کنید. از لحاظ امنیت با توجه به داشتن فایروال داخلی این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا هرگز با کندی اینترنت روبرو نشوید. سرعت دانلود ۲۴ مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود یک مگابیت برثانیه سرعتی است که این مودم در اختیار شما قرار می‌دهد، از این رو یک مودم معمولی محسوب می‌شود.

معرفی مودم دی لینک مدل DSL-2877AL

مودم-روتر +ADSL2 بی‌سیم و دو باند دی-لینک مدل DSL-2877AL

مودم-روتر +ADSL2 بی‌سیم و دو باند دی-لینک مدل DSL-2877AL

از دیگر مودم‌های برتر دی لینک می‌توان به مودم دی لینک مدل DSL-2877AL اشاره کرد که از هر دو سرویس Adsl و Vadsl پشتیبانی می‌کند. این مودم که از نوع دو باند است و از باند 2.4 گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند، یک انتخاب مناسب برای کاربرانی است که بازی‌های آنلاین را انجام می‌دهند. از مزیت‌های دو باند بودن نیز می‌توان به انتقال سریع فایل و برقراری تماس تصویری با کیفیت بالا اشاره کرد. از ویژگی‌های قابل توجه، وجود ۳ آنتن است که فضای بیشتری را تحت پوشش قرار می‌دهد. وجود ۴ پورت Rj-45 این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید سایر دستگاه‌های خود را از طریق کابل لن به مودم متصل کنید.

معرفی مودم زایکسل مدل VMG5301-T20A

مودم روتر بی سیم VDSL/ADSL زایکسل مدل VMG5301-T20A

 

 

مودم روتر بی سیم VDSL/ADSL زایکسل مدل VMG5301-T20A

یکی از بهترین مودم‌های موجود در بازار مودم زایکسل مدل VMG5301-T20A است که با توجه به قابلیت‌هایی که دارد از جمله فرکانس 2.4 و کیفیت خدمات، بسیار پر فروش است. این مدل دارای دو آنتن با قدرت ۵ است. با وجود چهار پورت Rj-45 می‌توانید کامپیوتر، پرینتر و سایر دستگاه‌های دیگر را برای دریافت اینترنت به این دستگاه متصل کنید. انتقال داده‌ها نیز با سرعت ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه انجام می‌شود.

معرفی مودم زایکسل مدل P-660RU

مودم زایکسل مدل P-660RU

در بین مودم‌ها، مودم زایکسل مدل P-660RU می‌تواند یک انتخاب مناسب برای کاربران خانگی باشد. امنیت بالا باعث شده است در مقابل هکرها عملکرد خوبی داشته باشد. همچنین این مودم می‌تواند از Adsl، 2Adsl و +2adsl پشتیبانی کند و کاربران به طور همزمان بازی‌های آنلاین، پخش ویدئو و تماس‌های تصویری را بدون قطعی اینترنت در اختیار داشته باشند. این مدل دارای یک پورت است و تنها یک دستگاه را می‌توانید برای استفاده از اینترنت به مودم متصل کنید. عدم وجود آنتن و عدم پورت usb از معایب این مودم محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: بهترین مودم زایکسل

سخن پایانی
طیف وسیعی از مودم‌ها برای رفع نیازهای روزمره شما برای خانه و کسب و کار در دسترس هستند. صرف نظر از قیمت‌ها، باید مطمئن باشید مودم مورد نظر متناسب با نیازهای شما باشد. با مقایسه مودم زایکسل و دی لینک و با توجه به انواع مختلفی که دارند، شما می‌توانید با بودجه‌‌ای که در نظر گرفته‌‌اید بهترین مودم‌ها را انتخاب کنید.

درباره‌ی rafmag

همچنین ببینید

تفاوت سرعت اینترنت با کابل و وایرلس

تفاوت سرعت اینترنت با کابل و وایرلس

کابل های اترنت اغلب جنبه نادیده گرفته شده یک شبکه خانگی هستند. بسیاری از مردم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *