مجله ی راف نت

معرفی 5 برند بهترین مودم فیبر نوری بازار

معرفی 5 برند بهترین مودم فیبر نوری بازار

با توجه به این که عصر حاضر با عنوان عصر ارتباطات و فناوری شناخته می‌شود، امروزه استفاده از تجهیزات ارتباطی با گسترش چشمگیری روبرو شده است. یکی از این تجهیزات، مودم‌ها هستند که امکان اتصال کاربران به شبکه ارتباطی جهانی را به راحتی و با سرعت بالا امکان‌پذیر کرده‌اند. از این رو امروزه طراحی و تولید انواع مودم‌ها مانند مودم‌های adsl، vdsl و 4G رونق زیادی دارد؛ اما در این میان، مودم فیبر نوری به دلیل این که محصولی جدید به شمار می‌آید برای اکثر کاربران ناشناخته مانده است. این مودم‌ها دارای کارایی بالا و کیفیت عالی هستند و می‌توانند نیاز کاربران در هر سطحی را برآورده سازند. از این رو در این مطلب به بررسی ویژگی‌های این محصولات و معرفی بهترین مودم فیبر نوری پرداخته شده است.

فهرست مطالب

مودم فیبر نوری یا GPON چیست؟

قبل از این که به معرفی برندهای معروف و معتبر مودم بپردازیم باید در مورد مودم فیبر نوری یا مودم‌های GPON اطلاعاتی ارائه دهیم. آشنایی با این فناوری به شما کمک می‌کند تا به راحتی در مورد خرید آنها تصمیم گرفته و خریدی مقرون به صرفه و مناسب داشته باشید.
GPON از فناوری‌هایی است که با تغییر تکنولوژی نیازی به ارتقای زیرساخت شبکه ندارد. از این فناوری برای ارائه خدمات به کاربران ساختمان‌های مسکونی و اداری برای بهرمندی از اینترنت پرسرعت استفاده می‌شود. عملکرد این فناوری به این صورت است که با استفاده از بستر فیبر نوری، ساختمان مورد نظر را به شبکه FTTH وصل می‌کند. در این حالت کاربران می‌توانند از سرعت بالای اینترنت بهرمند شده و داده‌ها را با سرعت بالا رد و بدل کنند.

بیشتر بخوانید: مودم فیبر نوری چیست؟

PON چیست؟

مورد دیگر که باید در مورد آشنایی با انواع مودم فیبر نوری بدانید آشنایی با فناوری PON است. این فناوری زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا کاربران بتوانند داده‌ها و اطلاعات را با استفاده از تکنولوژی فیبر نوری انتقال دهند.
شبکه PON با نام شبکه PASSIVE نیز شناخته می‌شود. دلیل این نام‌گذاری، وجود قطعات PASSIVE انتقال نور در این شبکه است.

نحوه کار GPON

نحوه کار GPON

کاربرانی که به دنبال یافتن بهترین مودم فیبر نوری هستند شاید با خود بپرسند که فناوری GPON چگونه کار می‌کند؟
برای پاسخ به این سؤال باید این گونه گفت که این شبکه از دو قسمت تشکیل می‌شود. این قسمت‌ها شامل شبکه فیبر نوری و OLT هستند.
OLT یا همان فناوری Optical Line Terminal، سرویس‌دهی به مشترکین را امکان‌پذیر می‌کند. این شبکه قادر است بیش از هزار کاربر را تحت پوشش قرار داده و اینترنت پرسرعت را در اختیار آنها قرار دهد. محل قرارگیری این شبکه در مراکز اپراتورهای مخابراتی است.
بخش دیگر این فناوری شامل شبکه فیبر نوری پسیو می‌باشد. این شبکه قادر به خدمات دهی به کاربران مسکونی است.

مزیت استفاده از مودم فیبر نوری

آنچه سبب شده تا فناوری GPON و مودم‌های فیبر نوری در سال‌های اخیر با استقبال زیادی روبرو شود مزیت‌هایی است که استفاده از این فناوری دارد. از مزیت‌های این تکنولوژی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:
• پایداری زیاد و نیاز به نگهداری کمتر
• کاهش نقاط ضعف
• بالا بودن پارامترهای MTBF
• برخورداری از طول عمر بالا در مقایسه با شبکه‌های سوئیچ اترنت

تفاوت مودم فیبر نوری GPON با سایر مودم‌ها در چیست؟

 

مورد دیگری که باید در انتخاب و خرید بهترین مودم فیبر نوری به آن توجه شود، تفاوت مودم‌های GPON با دیگر مودم‌های موجود در بازار است. این مودم‌ها در قیاس با مودم‌های ADSL، VDSL و 4G تفاوت‌های اساسی دارند.
انواع مودم‌های ADSL، VDSL و 4G در انواع دو بانده در بازار موجود هستند. این در حالی است که مودم‌های فیبر نوری به ندرت به صورت دو بانده به بازار ارائه می‌شوند. درگاه‌های ارتباطی، امکانات مودم‌ها و سرعت درگاه‌های موجود در این مودم‌ها با هم فرق دارد. لازم به ذکر است که سرعت دانلود در مودم‌های فیبر نوری برابر با 2488 مگابیت و سرعت آپلود معادل 1244 مگابیت بر ثانیه است.
تمامی این تفاوت‌ها در نحوه خدمات رسانی هر کدام از این مودم‌ها و قیمت مودم فیبر نوری در مقایسه با قیمت مودم‌های دیگر تأثیر خواهد گذاشت.

معرفی 5 برند مودم فیبر نوری

حال نوبت آن است تا برای این که کاربران بتوانند بهترین مدل فیبر نوری را انتخاب کنند، 5 مدل از بهترین‌های این محصولات را معرفی کنیم.

مودم هواوی HS8145X6

مودم هواوی HS8145X6

مودم هواوی HS8145X6 در دسته بهترین مودم فیبر نوری قرار دارد. این محصول به صورت دو بانده طراحی شده و قادر به پشتیبانی از وای فای 6 است. در ضمن این محصول از استاندارد 802.11 ax پیروی کرده و داده‌ها را با سرعت 1.75 گیگابایت بر ثانیه انتقال می‌دهد. سرعت فرکانس این دستگاه در حالت 2.4 گیگاهرتز معادل 450 مگابایت و در حالت 5 گیگاهرتز برابر با 1300 مگابایت بر ثانیه است.

وجود 4 درگاه شبکه LAN، یک درگاه UBS 2.0، یک پروت POTS، دو آنتن خارجی 5 دسی بل، MIMO 2×2 در دو باند و پروتکل رمزنگاری WPA 3 از ویژگی‌های مهم این دستگاه به شمار می‌روند.

مودم هواوی مدل HG8546M

مودم هواوی HS8145X6

مودم هواوی مدل HG8546M مجهز به درگاه‌های RJ45، FXS، PON، 4 درگاه اترنت، USB 2.0 و دو آنتن خارجی است. این دستگاه به شبکه توزیع نوری وصل شده و قادر به ارائه خدمات گیتوی پی نیز می‌باشد. به این ترتیب دیگر نیازی به خرید این دستگاه ندارید. قیمت مودم فیبر نوری هواوی مدل HG8546M بسیار مناسب بوده و خریدی مقرون به صرفه به شمار می‌آید.

 

مودم تی ‌پی ‌لینک TX – VG1530

بهترین مودم فیبر نوری کدام است؟

 

مودم فیبر نوری TP-LINK مدل TX-VG1530 را نیز می‌توان به عنوان بهترین مودم فیبر نوری معرفی کرد. این محصول از جمله مودم‌های VOIP GPON به شمار می‌آید که مجهز به وای فای تک بانده است. این محصول دارای دو آنتن خارجی بوده و مجهز به کلید روشن- خاموش، کلیدهای WPS، ریست، درگاه USB 2.0، دو درگاه RJ11 FXS، 4 درگاه RJ 45 LAN و یک درگاه SC/APC GPON است.

مودم یوتل G242

مودم یوتل G242

مودم فیبر نوری یوتل G242 از بهترین و باکیفیت‌ترین انواع مودم‌های OGPN است. این محصول به وای فای N300 مجهز بوده و دارای یک درگاه LAN، یک درگاه اترنت، یک درگاه USB 2.0، دو آنتن خارجی. یک درگاه RJ11 FXS است. این محصول بر اساس متدهای روز دنیا طراحی شده و از کیفیت و کارایی فوق العاده زیادی برخوردار می‌باشد.

مودم زایکسل PMG5317-T20B

مودم زایکسل PMG5317-T20B

مودم فیبر نوری زایکسل PMG5317-T20B از مودم‌هایی است که بر اساس استاندارد TU-T G.984 ساخته شده و با کلاس B+ نوع PMD سازگار است. به این ترتیب می‌توان ادعا کرد که این محصول با فناوری فیبر نوری FTTH و سرویس تانوما که توسط مخابرات ارائه می‌شود سازگار خواهد بود.
این محصول مجهز به وای فای تک بانده، کلید خاموش و روشن، سوکت USB، 4 درگاه LAN، سوکت آداپتور، دو درگاه RJ 11، یک درگاه USB 2.0 و درگاه PON است. این مودم از پروتکل‌های رمز نگاری WPA-PSK و WPA2-PSK نیز پشتیبانی کرده و 4 شبکه قابل تعریف روی وای فای دارد.

نتیجه گیری
اگر قصد دارید تا با بهترین مودم فیبر نوری آشنا شده و نسبت به خرید آن اقدام کنید باید با انواع این محصولات، ویژگی‌ها و امکانات آنها آشنا شوید. اطلاع از قیمت مودم فیبر نوری نیز عاملی است که می‌تواند شما را در خرید بهترین این مودم‌ها کمک کند. از این رو با مطالعه این مطلب می‌توانید خرید خود را با اطمینان کامل انجام داده و در نهایت نیز مودمی با قابلیت‌های کارآمد و طول عمر مناسب و مطابق با نیازهای خود خریداری نمایید.

درباره‌ی rafmag

همچنین ببینید

تفاوت سرعت اینترنت با کابل و وایرلس

تفاوت سرعت اینترنت با کابل و وایرلس

کابل های اترنت اغلب جنبه نادیده گرفته شده یک شبکه خانگی هستند. بسیاری از مردم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *